Jump to content
spooncreek

Passkontroller i Thailand

Passkontroller i Thailand  

101 members have voted

1. 1. När har du behövt visa passet i Thailand?

• Aldrig hänt
      77
    • Vid trafikkontroller
      12
    • Har blivit stoppad vid särskilda kontroller av utlänningar
      2
    • Vid sent nattsudd - kontroll på nattklubben
      2
    • I hemmet vid oannonserat besök av immigration
      1
    • Annat, speca i tråden
      7

Recommended Posts

Tommy
Posted (edited)
5 timmar sedan, skrev Galten:

På sjukhusen vill de ha pass!

Även hotell har jag för mig.

När jag tar ut pengar på banken.

Normalt har jag bara en kopia av pass och försäkring med mig.

Spelar golf och badar i militärområden och blir stoppad men de vill bara veta vart jag ska.

Skojade med en kompis i somras när vi närmare oss militärbommarna,

"Vad har du inte passet med dig?" Han blev inte lite till sig. Vi åkte till golfbanan och det blev lyckad då han fick låna ett golfset gratis mm.

Militären där nere har en ganska avslappnad attityd till vilka som får vara inne på deras områden.

Vi har hemmet i Bangkok granne med en stor Armébas, när frugan övningskörde, efter att hon fått sitt körkort, så släppte de in oss så att hon kunde köra där inne, öva fickparkering osv i väldigt lugn trafik.

De har också en stor gym-anläggning med en bra pool, där vi köpte medlemskap, för att bada.

Har också blivit insläppt på deras flottbas i Sattathip, och tilläts gå omkring på kajerna utan vidare, gränsen var att jag som utlänning inte fick kliva ombord på Hangarfartyget, utan skriftligt tillstånd från nån myndighet... Så jag gick omkring utanför, kollade i lite souveniraffärer under tiden som familjen var ombord och fotade på Fartyget, lite märkligt tyckte jag.

MVH

Edited by Tommy
  • Ge karma 4

Tallviking
1 minut sedan, skrev Tommy:

Militären där nere har en ganska avslappnad attityd till vilka som får vara inne på deras områden.

Vi har hemmet i Bangkok granne med en stor Armébas, när frugan övningskörde, efter att hon fått sitt körkort, så släppte de in oss så att hon kund köra där inne, öva fickparkering osv.

De har också en stor gym-anläggning med en bra pool, där vi köpte medlemskap, för att bada.

Har också blivit insläppt på deras flottbas i Sattathip, och tilläts gå omkring på kajerna utan vidare, gränsen var att jag som utlänning inte fick kliva ombord på Hangarfartyget, utan skriftligt tillstånd från nån myndighet... Så jag gick omkring utanför, kollade i lite souveniraffärer under tiden som familjen var ombord och fotade på Fartyget, lite märkligt tyckte jag.

MVH

Det är Marinbaschefen i Sattahip man söker tillstånd hos som falang om man vill gå ombord på fartygen som är öppna för besökare

• Ge karma 3

Tommy
Precis nyss, skrev Tallviking:

Det är Marinbaschefen i Sattahip man söker tillstånd hos som falang om man vill gå ombord på fartygen som är öppna för besökare

Hur långt i förväg bör man göra det?

MVH

• Ge karma 1

Dolle

Har aldrig behövt identifiera  mig mer än vid ankomst-avgång Bangkok förutom hotell bokning.

Sista besöket i November ville en Polis fotografera mig i Ayutthaya när jag å fru var på Big-C inga problem sa jag med ett leende.

• Ge karma 4

Tallviking
Precis nyss, skrev Tommy:

Hur långt i förväg bör man göra det?

MVH

Jag vet inte tyvärr. Såg det bara på skylten nere vid fartyget när jag var där sist

• Ge karma 2

Dolle
4 minuter sedan, skrev Tommy:

Vi har hemmet i Bangkok granne med en stor Armébas, när frugan övningskörde, efter att hon fått sitt körkort, så släppte de in oss så att hon kunde köra där inne, öva fickparkering osv i väldigt lugn trafik.

MVH

Vi skulle oxå åka in i Sattahip blev bara att göra en u-sväng vid militärpolisen bara Thai sa han till frun detta var 17 November 2018

Mvh.

• Ge karma 1

Tommy
2 minuter sedan, skrev Dolle:

Vi skulle oxå åka in i Sattahip blev bara att göra en u-sväng vid militärpolisen bara Thai sa han till frun detta var 17 November 2018

Mvh.

Det var nog minst 12 år sedan vi var där, hade bara sonen då, men frugan var misstänkt tjock...

MVH

• Ge karma 2

Tallviking
Precis nyss, skrev Tommy:

Det var nog minst 12 år sedan vi var där, hade bara sonen då, men frugan var misstänkt tjock...

MVH

Vi var nere på stranden och badade nu i december 2018 utan problem. 2 bilar, båda körda av faranger

• Ge karma 3

Dolle
13 minuter sedan, skrev Tallviking:

Vi var nere på stranden och badade nu i december 2018 utan problem. 2 bilar, båda körda av faranger

Jag körde våran bil och frun pratade med MP där och han sa bara Thai och även dom fick lov att lämna området KL:17,00, det var 17 nov .

• Ge karma 1

Stoneys
30 minuter sedan, skrev Tommy:

MVH

Övningskörde EFTER hon fått körkort. Inte bättre hon gjorde det innan. 

Kan kanske vara en av anledningarna till många olyckor i Thailand. 😉

Tallviking
2 minuter sedan, skrev Dolle:

Jag körde våran bil och frun pratade med MP där och han sa bara Thai och även dom fick lov att lämna området KL:17,00, det var 17 nov .

Vi var där 1:a december fram tills solen gick ner och ingen kollade oss varken när vi kom eller åkte

Det finns ju flera stränder inne på området så vi kanske pratar om olika

Vi var på Nang Ram Beach och jag tror den är mer öppen än Namsai Beach, Hur det är med Sattahip Military Beach och Dongtan Beach vet jag inte

IMG_1762.thumb.JPG.e4a0767b292d06598ca17899d9784764.JPG

• Ge karma 6

Dolle
2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Vi var där 1:a december fram tills solen gick ner och ingen kollade oss varken när vi kom eller åkte

Det finns ju flera stränder inne på området så vi kanske pratar om olika

Vi var på Nang Ram Beach och jag tror den är mer öppen än Namsai Beach, Hur det är med Sattahip Military Beach och Dongtan Beach vet jag inte

IMG_1762.thumb.JPG.e4a0767b292d06598ca17899d9784764.JPG

Lite otydlig var jag men det var det militära omr. jag trode man fick åka in på men inte.

Får gogla lite mer om Sattahip har ingen koll på området runt Sattahaip lika så Rayong med.

Vi bode på Hotell Star inne i stan besökte Ban phe söder om Rayong fin strand och vatten där med men detta var första gången i denna området.

Mvh. 

• Ge karma 2

Tallviking
17 minuter sedan, skrev Dolle:

Lite otydlig var jag men det var det militära omr. jag trode man fick åka in på men inte.

Får gogla lite mer om Sattahip har ingen koll på området runt Sattahaip lika så Rayong med.

Vi bode på Hotell Star inne i stan besökte Ban phe söder om Rayong fin strand och vatten där med men detta var första gången i denna området.

Mvh. 

Vi har eget hus strax utanför Rayong i Taphong (mellan Rayong och Ban Phe) sedan nästan 10 år nu

Tror alla 4 stränderna jag nämnde ligger inne på militärens område i Sattahip

• Ge karma 2

Dolle
Posted (edited)
17 minuter sedan, skrev Tallviking:

Vi har eget hus strax utanför Rayong i Taphong (mellan Rayong och Ban Phe) sedan nästan 10 år nu

Du har mer koll på områden runt där.

Men jag kommer bara ihåg att vi kom ner till havet svängde höger på en gång sen 100 meter senare var det denna MP koll som sa att inga falander bara Thai bara att göar U.turn

Inte mycket till strand där typ. 100m som det låg små fiskebåtar

Edited by Dolle
  • Ge karma 1

Dolle
24 minuter sedan, skrev Tallviking:

Nu har jag googlat fram var det är jag menade.

12.thumb.jpg.48005f41309a423a67bec3e947ac9924.jpg

Här blev vi stoppade, som sakt jag har ingen koll på Sattahip och Rayong området detta var första gånge i detta omr.

Mvh.

• Ge karma 1