Jump to content
Kungotto

Thailand legaliserar cannabis

Recommended Posts

flebbe

Det borde dom göra i alla länder.

• Ge karma 2
  • Snurrigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking

Räcker det inte med att det kan vara en receptbelagd medicin av samma typ som andra narkotikaklassade typer ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fredman
19 timmar sedan, skrev Jed:

Dom jag känner som säger sig behöva cannabis som medicin, har samtliga varit storförbrukare av substansen redan innan dom måste ha medicin? :big_smile:.... det vore roligt att se en opartisk undersökning av hur många som rökt på innan dom fick "medicinen" och hur många som aldrig rökt på och tog den som medicin. 

Jag får för mig att det är inte många som vill ha medicinsk cannabis som inte rökt på regelbundet förut.

Det är ju inte så att du blir hög på medicinsk cannabis så jag fattar inte kopplingen. Det är ju som en alkis skulle dricka alkoholfritt bara för att han gillar att supa.

• Ge karma 5
  • Haha 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
7 minuter sedan, skrev Fredman:

Det är ju inte så att du blir hög på medicinsk cannabis så jag fattar inte kopplingen. Det är ju som en alkis skulle dricka alkoholfritt bara för att han gillar att supa.

Hm.....varför skulle du inte bli påverkad då du röker medicinsk cannabis / marujana tänkte du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
samet
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Hm.....varför skulle du inte bli påverkad då du röker medicinsk cannabis / marujana tänkte du?

Därför att det är ytterst små mängder THC i medicinsk marujana. 

Dags att läsa på kanske? 

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
1 timme sedan, skrev samet:

Därför att det är ytterst små mängder THC i medicinsk marujana. 

Dags att läsa på kanske? 

Gjorde det före inlägget, och vad jag kan se så varierar det.

Dags att läsa på mer kanske?

Ändrades av Soengsang

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618

Det finns dock ett läkemedel som innehåller substansen THC samt CBD (som i varierande grader finns i växtdelar från cannabis) som godkänts för användning när andra preparat inte har fungerat. Läkemedlet marknadsförs som Sativex och intas som en munspray, det är främst så CBD upptas genom en Spray, inte genom rökning. Det får ordineras av läkare för behandling för att lindra symtom hos patienter med måttlig till allvarlig spasticitet orsakad av multipel skleros (MS),( En CNS-sjukdom) och som inte har svarat till­freds­ställande på annan medicinering mot spasticitet. Ordinationen förutsätter således att andra mediciner redan har prövats och att de inte har gett önskad effekt. Den dos som patienten får enligt ordinationen är så låg att patienten inte ska uppleva någon ruseffekt men lindrig eller måttlig yrsel rapporteras ofta under de första veckorna.

Källa https://sv.wikipedia.org/wiki/Medicinsk_cannabis

Ändrades av Kenneth4618

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Jed
38 minuter sedan, skrev Fredman:

Du kan bli alldeles utmärkt hög på medicinsk cannabis, sen så varierar tydligen THC halten som skrivs ovanför. Men om nu det inte spelade någon roll så vore väl en opartisk utredning med olika målgrupper samt även placebo inget att prata om? det skulle ju bara bevisa om jag (och andra) har rätt eller fel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Cavemannen
26 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Det finns dock ett läkemedel som innehåller substansen THC samt CBD (som i varierande grader finns i växtdelar från cannabis) som godkänts för användning när andra preparat inte har fungerat. Läkemedlet marknadsförs som Sativex och intas som en munspray, det är främst så CBD upptas genom en Spray, inte genom rökning. Det får ordineras av läkare för behandling för att lindra symtom hos patienter med måttlig till allvarlig spasticitet orsakad av multipel skleros (MS),( En CNS-sjukdom) och som inte har svarat till­freds­ställande på annan medicinering mot spasticitet. Ordinationen förutsätter således att andra mediciner redan har prövats och att de inte har gett önskad effekt. Den dos som patienten får enligt ordinationen är så låg att patienten inte ska uppleva någon ruseffekt men lindrig eller måttlig yrsel rapporteras ofta under de första veckorna.

Källa https://sv.wikipedia.org/wiki/Medicinsk_cannabis

Och ger man fan i att ta medicinen sön-tor så får man ju en bra partydos till helgen.........

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wangthong

Dottern och en kompis till henne satt och diskuterade om några som kom till en fest och tog droger där på festen. Sedan gick resonemanget över till att täcka droger rent allmänt. Bland det sista dom sa var att de som de kände som började ta droger var det något fel på redan innan de började ta droger. De blev definitivt inte bättre när de började knarka.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mr Ning Ning

Blir ju perfekt!

Då kan alla speedade bussförare ta det innan färd för att lugna ner sig??

Och kanske fastna i en psykos under färd pga överdosering.

Man tar sig för pannan.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Skriv inlägg som gäst.

Du kan skriva inlägg och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg.
Notera: Ditt inlägg kontrolleras av moderator innan det syns.

Oregistrerad
Svara på denna tråd

×   Du har klistrat in saker med egen formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har bäddats in automatiskt..   Visa som länk istället.

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa innehåll

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

NYTT INNEHÅLL

• Skapa ny...

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy