Jump to content
IGNORERAD

Gruppliv-olycksfallförsäkring


Boa52

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev Mankan:

Menar du att det inte är bedrägeri att ljuga om hur skadan uppkommit för att få mer ersättning?

Har inge dåligt smvete för det

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Dolemon

    19

  • Boa52

    17

  • Mankan

    12

  • Soengsang

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

13 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja det är många försäkringsbedrägerier som är svårbevisade vilket naturligtvis är ett gissel för försäkringsbolagen eller kanske främst för försäkringstagarnas som ska betala den höga premien dessa orsakar. Men det är ju inget nytt under solen

Denna försäkring ingår i min fack avgift, jag beklagar för det jag skäms att att vara med i facket och utnyttja den.

 

Beklagar att jag sen har en tandvårdsförsäkring oxå som gör mina besök 50% billigare får tillbaka 50% av kostnaden.

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-13 at 19:15, skrev Boa52:

Det känns lite som att mina krav på ersättning på det jag inte har kunnat gjöra kommer dom bara skratta bort på en

fika rast, ännu en idi*t som tror han var försäkrad. Vet att det finns dom på forumet som kan och vet om såna här saker

 

Det är fackets försäkringsbolag och kallas av många för Folkskam, det finns en anledning till detta.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Boa52:

Varför jag begär pengar trodde jag du förstod, bruten handled har inte kunnat utföra dom måsten som man har på en 

fastighet och då måste man betala för såna tjänster. Bara snödjupet i vintras 1,3 meter, 2 ggr takskottning

Varför frågar du oss korkade sörlänningar om hjälp att tyda försäkringsvillkor för? Trodde ni norrlänningar var världsmästare på att mjölka ur varenda krona man kan få via sjukskrivningar mm.

 

Tur för dig åtminstone att den elaka högern skapat något som heter RUT-avdrag som du kan nyttja, för du har väl inte på klassiskt sosse-manér betalat för svart arbetskraft? :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Dolle:

Bedrägeri när man har klämt sig ??

Jag bara väljer det alternativ som ger bäst ersättning.

Bedrägeri är väl när man vill ha ersättning för något man INTE gjort

Enligt Mankan är väl nästan alla som har fått eller får försäkringsersättning för skador och sjukdomar bedragare.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Det är fackets försäkringsbolag och kallas av många för Folkskam, det finns en anledning till detta.

Har då alldrig kontaktat facket vtd skador/olyckor då har jag ringt själv till Folksam alldrig haft problem vid ersättning

Link to comment
Dela på andra sajter

Försäkringsbolag och banker är dom största bedragarna av alla. Ju mer man kan blåsa dom desto bättre. Avskum är vad dom är!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Dolle:

Denna försäkring ingår i min fack avgift, jag beklagar för det jag skäms att att vara med i facket och utnyttja den.

 

Beklagar att jag sen har en tandvårdsförsäkring oxå som gör mina besök 50% billigare får tillbaka 50% av kostnaden.

Varför beklagar du det det verkar ju konstigt? Det kanske är bättre att beklaga din bedrägliga skaderapportering. 

 

Jag vet att folk fuskar med försäkringar så att du lurar till dig nån 1000 lapp för att du fått ett skrubbsår på finger är väl inget jätte upprörande men du pratar om det precis som det skulle vara hur naturligt som helst att blåsa försäkringsbolaget. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

Enligt Mankan är väl nästan alla som har fått eller får försäkringsersättning för skador och sjukdomar bedragare.

Skitsnack som vanlig av dig Stefan.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev wUThai:

Försäkringsbolag och banker är dom största bedragarna av alla. Ju mer man kan blåsa dom desto bättre. Avskum är vad dom är!

Fast du inser väl att det drabbar försäkringstagarna det vill säga oss själva.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker försäkringsbolag har blivit lättare att att ha att göra med mot hur det var för 20 år sedan.

Jag har inte blivit nekad ersättning vare sig det gällt person eller fordonsskada.

Mina skador har då varit väldokumenterade med bilder mm.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Jag tycker försäkringsbolag har blivit lättare att att ha att göra med mot hur det var för 20 år sedan.

Jag har inte blivit nekad ersättning vare sig det gällt person eller fordonsskada.

Mina skador har då varit väldokumenterade med bilder mm.

Skribordsryttare finns i alla branscher, jag blev nekad ersättning pga av dokumentation. Detta trots sos hade hand om skadan och kontakten med sjukhuset och hemtransport, hon saknade något sjukintyg. Jag vet att jag får dessa pengar om jag bråkar men det kommer jag inte göra, de har lagt ut 100 000 kronor på denna skada lite förvånande då det saknar detta intyg.😁😁😁😂😂😂

 

Jag är tacksam för deras hantering vid skadetillfället och hur de hanterade hemtransport, mycket professionell och bra kontakt med mig och sjukhus.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Mankan:

Varför beklagar du det det verkar ju konstigt? Det kanske är bättre att beklaga din bedrägliga skaderapportering. 

 

Jag vet att folk fuskar med försäkringar så att du lurar till dig nån 1000 lapp för att du fått ett skrubbsår på finger är väl inget jätte upprörande men du pratar om det precis som det skulle vara hur naturligt som helst att blåsa försäkringsbolaget. 

Har jag tagit på bilförsäkringen då har din bilpremie stigit iställe, Ärliga Mankan

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Mankan:

Fast du inser väl att det drabbar försäkringstagarna det vill säga oss själva.

 

Ja vad är problemet då med att lura sig själv??

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Dolle:

Har jag tagit på bilförsäkringen då har din bilpremie stigit iställe, Ärliga Mankan

Du sa ju att du iså fall fått mindre eller inget alls.

23 minuter sedan, skrev Dolle:

 

Ja vad är problemet då med att lura sig själv??

Du kan ju försöka tänke efter lite så kommer du nog på vart problemet ligger 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Mankan:

Skitsnack som vanlig av dig Stefan.

Har aldrig skitsnackat på forumet men spridit skriftlig dynga har jag gjort.

 

Så du har aldrig misstrott eller haft åsikter om någon som erhållit någon form av försäkringsersättning för arbetsskador eller sjukdom, tillåt mig att småle.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Dolle:

 

Ja vad är problemet då med att lura sig själv??

Brukar faktiskt bli ett rätt stort problem i slutänden, i än vad det gäller......

Lite som att pissa i motvind.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Mankan:

Du sa ju att du iså fall fått mindre eller inget alls.

Du kan ju försöka tänke efter lite så kommer du nog på vart problemet ligger 

Tagit på bilförsäkringen får man strida för ersättning olycksfallförsäkring ringer man bara, dom har alldrig begärt kvitto/papper från sjukhusbesök fast där är jag ärlig varit på besök.

 

Tur du alltid är ärlig Manken.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Brukar faktiskt bli ett rätt stort problem i slutänden, i än vad det gäller......

Lite som att pissa i motvind.....

Vad jag menade med detta svar var att försäkringspremien har inte stiget för mig när jag valde den försäkring som ger mest.

Denna försäkring vi har via facket är endast för Pappers medlemmar så du och Manken kommer aldrig bli drabbad om du inte byter yrke och går med i Pappers.555555

Skulle vara intresant att se hur många som är 100% ärliga i alla avsende

I mitt fall är det inga större pengar det gäller bara att jag har möjlighet att välja att ta små skador på olycksfallförsäkringen

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli kul vad folksam kommer att betala efter min fritidsskada, fortfarande pekfinger som inte läker som det ska.

Har fortfarande ont när det är kallt, får väl lämna besked om ett år.

IMG_0639.thumb.JPG.0b154c141d80fefc3de4f94ea03e3c78.JPG

 

     FF

 

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev FF:

Ska bli kul vad folksam kommer att betala efter min fritidsskada, fortfarande pekfinger som inte läker som det ska.

Har fortfarande ont när det är kallt, får väl lämna besked om ett år.

IMG_0639.thumb.JPG.0b154c141d80fefc3de4f94ea03e3c78.JPG

 

     FF

 

Du får inget för själva skadan om du tänker på den gruppliv- olycksfall försäkrin vi betallar för vi är fackanslutna

du får rsesor till sjukhus, dom omkostnader du har haft för sjukhusbesök och en liten del för att du var sjukskriven

,för mej 8000 kr. gruppliv är inte billig när jag gick ur den, Skandia har tagit över blev det en årsavgift på ca 1300 kr

Tog en riktig olycksfalls försäkring genom Länsförsäkringar 540 kr per år. har inte fått svar än på mitt mail tiil Folksam

tror inte jag får nåt för att jag inte har kunnat göra saker. Sen blanda in Rut i en försäkringssak som Knasen gjorde, huva

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-14 at 23:38, skrev UglyFarang:

 

Det är fackets försäkringsbolag och kallas av många för Folkskam, det finns en anledning till detta.

kallas inte Folksam, facket har slutit ett avtal med Folksam, är du med

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-15 at 04:25, skrev Knasen:

Varför frågar du oss korkade sörlänningar om hjälp att tyda försäkringsvillkor för? Trodde ni norrlänningar var världsmästare på att mjölka ur varenda krona man kan få via sjukskrivningar mm.

 

Tur för dig åtminstone att den elaka högern skapat något som heter RUT-avdrag som du kan nyttja, för du har väl inte på klassiskt sosse-manér betalat för svart arbetskraft? :) 

Det handlade inte om sjukskrivning eller nåt sånt, läs för en gång skull vad tråden handlar om, olycksfallsförsäkringar

Rut avdrag nyttjar inte vi som bor utanför städer och egentligen bara till för stadsbor i sörlänningarnas land. vi på 

landet i Norrland fixar, lagar allt själv därför kan man fråga sej, varför olycksfallsförsäkring om inte den hjälper nåt

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Boa52:

Det handlade inte om sjukskrivning eller nåt sånt, läs för en gång skull vad tråden handlar om

 

26 minuter sedan, skrev Boa52:

kallas inte Folksam, facket har slutit ett avtal med Folksam, är du med

Snacka om att göra självmål gång på gång. Du kanske borde lyda ditt egna råd och läsa ordentligt för en gång skull. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

 

Snacka om att göra självmål gång på gång. Du kanske borde lyda ditt egna råd och läsa ordentligt för en gång skull. 

Det handlade inte om sjukskrivning och försäkringen heter gruppliv och olycksfallsförsäkring så vad svammalar du om

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...