Jump to content
IGNORERAD

Gruppliv-olycksfallförsäkring


Boa52

Recommended Posts

30 minuter sedan, skrev nissehult_13:

 

Jag har haft ett skitår med skador och de(LF) har skött det bra. Men skaderegleringen så godkände de inte avbruten semester det handlar om 32 kronor om dagen. Har svarat på deras uppföljning och tyckt att det skiter jag i, men hur kan de tycka att man behöver assistans/taxi/uppgradering på flyget samt taxi till hemort men inte få 32 kronor om dagen för avbruten semester. Som sagt jag skiter i dessa 32 kronor men vad är det för något stolpskott som ger detta beslut. Jag vet att jag kommer få dessa pengar om jag bråkar, men jag är så nöjd med hanteringen av min skada när det var akut så det får vara jag lägger inte min tid för 32 kronor.😁😁😁😁

Skickade detta nyss till försäkringsbolaget, får se hur de hanterar detta.

 

Hej
Skickar detta till dig för att du verkar vara en bra person. Fick nu från SOS att de inte gav mig ersättning för avbruten semester(även sjukkostnader i Sverige). Är dom tokiga på riktigt eller skojar de bara, jag skiter i de 32 kronorna per dag som det hade kostat de kan de behålla. Jag fick åka hem med taxi/uppgraderad flyg/TAXI TILL HEMORT MEN VAR INTE BERÄTTIGAD TILL ERSÄTTNING.  
Annars är jag mycket nöjd med hanteringen med min skada ni kan behålla de få ören det handlar om.
Mvh
Bengt

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Dolemon

    19

  • Boa52

    17

  • Mankan

    12

  • Soengsang

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

36 minuter sedan, skrev nissehult_13:

 

Jag har haft ett skitår med skador och de(LF) har skött det bra. Men skaderegleringen så godkände de inte avbruten semester det handlar om 32 kronor om dagen. Har svarat på deras uppföljning och tyckt att det skiter jag i, men hur kan de tycka att man behöver assistans/taxi/uppgradering på flyget samt taxi till hemort men inte få 32 kronor om dagen för avbruten semester. Som sagt jag skiter i dessa 32 kronor men vad är det för något stolpskott som ger detta beslut. Jag vet att jag kommer få dessa pengar om jag bråkar, men jag är så nöjd med hanteringen av min skada när det var akut så det får vara jag lägger inte min tid för 32 kronor.😁😁😁😁

 

Är man pensionär har man inte semester... kan jag tänka mog att de resonerar...

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Jag kollade noga vad fackets försäkring skulle täcka när detta hände.

Och den skulle täcka även färd till och från arbetet samt utebliven inkomst pga olycka.

Men hos facket är man bara "bra" så länge man betalar in pengar till dom och aldrig ställer krav.

Facket har ingen försäkring men dom har tecknat gruppförsäkring/fritidsförsäkring med ett försäkringsbolag och det är försäkringsbolaget som ersätter vid skada INTE facket

 

Tyvärr så är det Bilens försäkring som täcker vid denna typ av olycka.

Så länge du gör illa dig själv utan fordon så är försäkringen bra har själv Folsam olyksförsäkring/fritidsförsäkring med facket.

 

Jag förklarade i tidigare tråd, att om man gör illa sig på en bil eller annat motorfordon så är det denna försäkring som gäller.

 

Har egen erfarenhet av att göra illa mig på bilen och skulle ha hjälp av min olycksfallförsäkring, dom sa att det är fordonets försäkring som ska täcka.

Fordons försäkringen är sämre vid ersättning för personliga skador.

 

Där av uppgav jag mig att jag skar mig när jag lagade mat och skar mig på kniven iställe för plåten bå bilen.

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

 

Är man pensionär har man inte semester... kan jag tänka mog att de resonerar...

Jag har inte haft semester på flera år men det får man offra för att vara pensionär.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Dolle:

Facket har ingen försäkring men dom har tecknat gruppförsäkring/fritidsförsäkring med ett försäkringsbolag och det är försäkringsbolaget som ersätter vid skada INTE facket

 

Tyvärr så är det Bilens försäkring som täcker vid denna typ av olycka.

Så länge du gör illa dig själv utan fordon så är försäkringen bra har själv Folsam olyksförsäkring/fritidsförsäkring med facket.

 

Jag förklarade i tidigare tråd, att om man gör illa sig på en bil eller annat motorfordon så är det denna försäkring som gäller.

 

Har egen erfarenhet av att göra illa mig på bilen och skulle ha hjälp av min olycksfallförsäkring, dom sa att det är fordonets försäkring som ska täcka.

Fordons försäkringen är sämre vid ersättning för personliga skador.

 

Där av uppgav jag mig att jag skar mig när jag lagade mat och skar mig på kniven iställe för plåten bå bilen.

Jag vet att det är så nu.

Nu hände detta 1988 och då skulle den försäkringen täcka detta.

När dom visade sin dåliga sida så gick jag ur facket för gott och skaffade egen försäkring.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dolle:

Bevisa mig var jag klämt mig.

Ja det är många försäkringsbedrägerier som är svårbevisade vilket naturligtvis är ett gissel för försäkringsbolagen eller kanske främst för försäkringstagarnas som ska betala den höga premien dessa orsakar. Men det är ju inget nytt under solen

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man göra illa sig så ska det ske på arbetstid och att arbetsgivaren har ett avtal med AFA. ;)

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ja det är många försäkringsbedrägerier som är svårbevisade vilket naturligtvis är ett gissel för försäkringsbolagen eller kanske främst för försäkringstagarnas som ska betala den höga premien dessa orsakar. Men det är ju inget nytt under solen

Bedrägeri när man har klämt sig ??

Jag bara väljer det alternativ som ger bäst ersättning.

Bedrägeri är väl när man vill ha ersättning för något man INTE gjort

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Dolle:

Bedrägeri är väl när man vill ha ersättning för något man INTE gjort

Som att skära sig på kniven när man lagat mat... :rules:

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev acarls:

Som att skära sig på kniven när man lagat mat... :rules:

Ja du kanske inte lagar mat

Detta gäller typ skärskada som jag fått ersättning för när jag tar det som olycksfall på fritiden

 

Tyvärr får vi en engåns ersättning 750:- för att söka upp läkare med omkostnader.

 

Skulle jag ta det på bilen är det först en självrisk och troligen ingen ersättning

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Dolle:

Ja du kanske inte lagar mat

Jovisst gör jag det, men nu handlade det ju om, vad du uppgav för skadeorsak till ditt försäkringsbolag... (enl. tidigare inlägg)

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev acarls:

Jovisst gör jag det, men nu handlade det ju om, vad du uppgav för skadeorsak till ditt försäkringsbolag... (enl. tidigare inlägg)

Ja jag hade skurit mig.

Men förra gången jag klämde mig i bildörren då sa dom att då går det på bilförsäkringen=ingen ersätning, hade jag sakt dörren i lägenheten hade jag oxå fått 750:- för att uppsöka läkare

 

Då av egen erfarenhet när jag skar mig på en plåtkant på bilen (tänkte jag nu är det i lägenheten jag skurit mig i och uppgav skurit mig på kniven när jag skar kött) inga problem 750:- i ersättning

 

Mvh. Olycks korpen

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Dolle:

Ja jag hade skurit mig.

Men förra gången jag klämde mig i bildörren då sa dom att då går det på bilförsäkringen=ingen ersätning, hade jag sakt dörren i lägenheten hade jag oxå fått 750:- för att uppsöka läkare

 

Då av egen erfarenhet när jag skar mig på en plåtkant på bilen (tänkte jag nu är det i lägenheten jag skurit mig i och uppgav skurit mig på kniven när jag skar kött) inga problem 750:- i ersättning

 

Mvh. Olycks korpen

Det vill säga att du är en bedragare😁😀

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dolle:

Bedrägeri när man har klämt sig ??

Jag bara väljer det alternativ som ger bäst ersättning.

Bedrägeri är väl när man vill ha ersättning för något man INTE gjort

Menar du att det inte är bedrägeri att ljuga om hur skadan uppkommit för att få mer ersättning?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag mailat Folksam samma typ som mina innlägg här det kommer att ta minst en vecka innan

dom förstår vad jag vill. Dt ska bli roligt att läsa svaret.

Dolle du är årets bedragare lura till dej 750 kr, fy på dej

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Nu har jag mailat Folksam samma typ som mina innlägg här det kommer att ta minst en vecka innan

dom förstår vad jag vill. Dt ska bli roligt att läsa svaret.

Dolle du är årets bedragare lura till dej 750 kr, fy på dej

Ja, först måste de ju kalla in krypteringsexpertisen!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Nu har jag mailat Folksam samma typ som mina innlägg här det kommer att ta minst en vecka innan

dom förstår vad jag vill. Dt ska bli roligt att läsa svaret.

Dolle du är årets bedragare lura till dej 750 kr, fy på dej

Fan Boa52 denna gång hade du rät nu är du uppe på 1 rätt keep it coming.😁😁😁😁

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Fan Boa52 denna gång hade du rät nu är du uppe på 1 rätt keep it coming.😁😁😁😁

Ja och summan som jag begär kommer dom få dåndimpen, 3 år måste jobb på en fastighet med 5 byggnader

bara snöskottningen, byte pump och gräva djupare i brunnen för grundvattnet är lågt, huva. Vet att jag kommer

inte få en spänn men roligt ska jag ha

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Ja och summan som jag begär kommer dom få dåndimpen, 3 år måste jobb på en fastighet med 5 byggnader

bara snöskottningen, byte pump och gräva djupare i brunnen för grundvattnet är lågt, huva. Vet att jag kommer

inte få en spänn men roligt ska jag ha

En undran bara...ska snödjupet ge mera pengar till dig,ska ditt extra grävande ge mera pengar till dig, å att din brunn inte är djup så det räcker ska ge dig pengar?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev berlitz:

En undran bara...ska snödjupet ge mera pengar till dig,ska ditt extra grävande ge mera pengar till dig, å att din brunn inte är djup så det räcker ska ge dig pengar?

Varför jag begär pengar trodde jag du förstod, bruten handled har inte kunnat utföra dom måsten som man har på en 

fastighet och då måste man betala för såna tjänster. Bara snödjupet i vintras 1,3 meter, 2 ggr takskottning

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför jag begär pengar trodde jag du förstod, bruten handled har inte kunnat utföra dom måsten som man har på en 

fastighet och då måste man betala för såna tjänster. Bara snödjupet i vintras 1,3 meter, 2 ggr takskottning

Lite kul å ifrågasätta,så om jag är fastighetsägare och inte kan sköta snöskottning pga olycka,då är det mao-betyder, med andra ord.  Hyresgästernas väl ... Eller hängs nu husägaren ut....? 

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför jag begär pengar trodde jag du förstod, bruten handled har inte kunnat utföra dom måsten som man har på en 

fastighet och då måste man betala för såna tjänster. Bara snödjupet i vintras 1,3 meter, 2 ggr takskottning

Men se då till att flytta till ett stödboende, varför ska andra betala dig för saker du inte klarar?

Åtminstone till skåne om du ska gnälla över snön!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev berlitz:

Lite kul å ifrågasätta,så om jag är fastighetsägare och inte kan sköta snöskottning pga olycka,då är det mao-betyder, med andra ord.  Hyresgästernas väl ... Eller hängs nu husägaren ut....? 

Förstår inte riktigt vad du menar men fastighetsägaren är skyldig att fixa snö, vatten, värme och sånt

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Men se då till att flytta till ett stödboende, varför ska andra betala dig för saker du inte klarar?

Åtminstone till skåne om du ska gnälla över snön!

Har du missat nåt eller vill du bara gnälla, olycksfallsförsäkring handlar tråden om. Läs från början

så du är med för en gång skull

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...