Jump to content
thomas001

Kaos!!!

Recommended Posts

JJC
Precis nyss, skrev Boa52:

Är det dumt att höja barnbidraget med 200 kr, alla partier lovar det ena och det andra, motpol till sossarna lovar var enda

år skattesänkningar för både anställd som företagare, vad är skillnaden

Det är det. man ger 200 med ena handen och tar bor 400 med den andra genom att höja andra skatter och avgifter.

Hur korkad får man vara.

Sänk skatten för barnfamiljer istället. 

• Ge karma 8
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
JJC
1 timme sedan, skrev Boa52:

Är det dumt att höja barnbidraget med 200 kr, alla partier lovar det ena och det andra, motpol till sossarna lovar var enda år skattesänkningar för både anställd som företagare, vad är skillnaden. Där  är 200 till barnbidrag en liten skit summaa

Se vad skatte pengar används till

Årets värsta slöseri 2018

Här presenteras de tio bidragen i Slöseriombudsmannens tävling Årets värsta slöseri. Rösta fram din favorit bland årets mest upprörande slöserier! Tävlingen pågår året ut och har du svårt att bestämma dig bland alla tokiga slöserier kan du rösta på fler än ett bidrag. 

https://www.skattebetalarna.se/arets-varsta-sloseri-2018

• Ge karma 5
  • Tummen upp 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Boa52:

Nu hänger jag inte med i ditt snack, får jag pengar tar jag emot det behöver inte rösta på nåt vist parti för det, Ger

SD mej 500 spänn klart jag tar emot det, men rösta på dom får dom lägga till många nollor. Så dumma är väl inte

thaiarna, ta emot pengarna sen vad dom gör med dom har väl inte du eller jag nånting med att göra

Jag är helt övertygad om att massor av fattigt folk i Thailand nu kommer att rösta på generalerna och juntan i tron att mer stålar kommer att regna över dom.

BTT

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Batting
5 timmar sedan, skrev Boa52:

Är det dumt att höja barnbidraget med 200 kr, alla partier lovar det ena och det andra, motpol till sossarna lovar var enda år skattesänkningar för både anställd som företagare, vad är skillnaden. Där  är 200 till barnbidrag en liten skit summaa

Jo men du förstår väl att man inte ska betala ut bidrag till folk.
Ett bidrag kan ju vem som helst få, t.o.m. någon som faktisk kan behöva det.
Nej avdrag ska det vara!
Ett avdrag kan ju bara någon som redan har något få.
Man måste ju göra avdraget från något så det är mycket effektivare.
Då kan man vara säker på att pengarna inte hamnar hos kreti och pleti.  :62:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mankan
3 minuter sedan, skrev Batting:

Jo men du förstår väl att man inte ska betala ut bidrag till folk.
Ett bidrag kan ju vem som helst få, t.o.m. någon som faktisk kan behöva det.
Nej avdrag ska det vara!
Ett avdrag kan ju bara någon som redan har något få.
Man måste ju göra avdraget från något så det är mycket effektivare.
Då kan man vara säker på att pengarna inte hamnar hos kreti och pleti.  :62:

Nja varför göra det lönt att jobba det verkar ju helt onödigt. Bättre med bidrag så slipper man ju även anstänga sig. Mer bidrag åt alla, nån annan betalar. 

• Ge karma 4
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Batting
4 minuter sedan, skrev Mankan:

Nja varför göra det lönt att jobba det verkar ju helt onödigt. Bättre med bidrag så slipper man ju även anstänga sig. Mer bidrag åt alla, nån annan betalar. 

Ja jag håller med.
Dom lågavlönade får allt ta sig i kragen!  :23:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
ellim63
38 minuter sedan, skrev Batting:

Ja jag håller med.
Dom lågavlönade får allt ta sig i kragen!  :23:

Tack för att vi finns...

• Tummen upp 1
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
thomas001
16 hours ago, Nordsvensk said:

Lär gå åt mkt Lao Khao dom närmaste dagarna. Party on!

Är övertygad om att dom flesta inte lägger dessa pengar på Lao Kao. Är nog ett behövligt tillskott till dessa mäniskor. Stå i kö i flera timmar...då behövs nog detta bidrag.

• Ge karma 5
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2
13 timmar sedan, skrev Boa52:

Jag har kört eget i över 30 år, aldrig sett en sänkning av skatten, tvärtom! Vad vet du om företagande?

• Ge karma 9

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
spooncreek

Intressant är att det denna vecka, då de fattigaste fick sin 500-batting, också kom en undersökning som visar att i relationen rika vs fattiga, så är Thailand mest ojämlikt i hela världen. Man seglar i år upp på förstaplatsen och passerar därmed Indien och Ryssland. Lite siffror för de intresserade samt även de som verkar behöva lite perspektiv på livet. Notera särskilt skillnaden mellan 2016 och 2018:       

A study released by the Credit Suisse Global Wealth Databook 2018 has shed light on some disturbing trends looming for Thailand.

Now, taking first place from Russia and India, Thailand has been ranked as the most unequal country by the study.

To put things into perspective, here are a few of the statistics you can find in the report.

• Thailand 2016, 58% of the Country was owned by 1% of the richest Thais
  • Thailand 2018, 66.9%  of the Country was owned by 1% of the richest Thais
  • Russia, previously ranking first, sees the 1% control 57.1%, down from 78%
  • Turkey’s 1% control of 54.1% of the country’s wealth, overtakes India in which the richest 1% control 51.5%, down from 58.4% last year
  • In no other country in the world, apart from the top four, does 1% of the population control more than 50% of the wealth
  • Belgium leads as the most financially-equal country with 1% of the population controlling 20.1% of the wealth

Some more statistics from the report…

• 10% of the poorest Thais have 0% wealth, according to the report
  • 50% of the poorest Thais control 1.7% of the wealth
  • 70% of Thais control 5% of the wealth

https://thethaiger.com/news/national/the-rich-do-get-richer-at-least-in-Thailand

Ändrades av spooncreek
  • Ge karma 5
  • Tummen upp 1
  • Tråkigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Boa52
7 timmar sedan, skrev audirs2:

Jag har kört eget i över 30 år, aldrig sett en sänkning av skatten, tvärtom! Vad vet du om företagande?

Har också haft eget företag tro inte att du är unik. vad gjorde Reinfelt tycker du eller vet du inte för du hade inte hand 

om ekonomin, revisor förmodligen när du inte vet

• Ge karma 1
  • Snurrigt 3
  • Tråkigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Enis

Militären delar med sig... helt klart

en 500 sedel till somchai och miljoner till toppen

enis

• Ge karma 9

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dolle
8 timmar sedan, skrev audirs2:

Det ska löna att jobba då får du jobbavdrag 555555

• Ge karma 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy