Jump to content
IGNORERAD

Varför kan man inte göra Public Sevice till betalkanaler ?

bambam

Recommended Posts

Precis nyss, skrev GreenValley:

Nä men vill inte ge all makt åt staten när man behandlar våra gamla på ett förbm

4 minuter sedan, skrev GreenValley:

Ja och vad Vänstern drev frågan liksom förstaliga sjukvård skolor bostadskö boende osv vad säger detta inlägget Du gjort ingenting!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

• Svar 621
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

47

• Boa52

36

• Tommy

34

• spooncreek

33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Klimatskeptiker och klimatförnekare är icke-ord som inte betyder nånting. Man kan inte förneka nåt som "klimat".

Däremot kan man ha olika åsikter om anledningar till temperaturförändringar mm.

Sen undrar jag hur domedagsprofeterna förklarar de temperaturförändringar som skett tidigare? Var det dinosaurerna som flög till Thailand för mkt...  ?

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Nja, bland klimatforskare så är det inget snack om vad dom anser. Att det sen finns en massa skeptiker som tvivlar är knappast något som överraskar mig i alla fall. Jag väljer att tro på klimatforskarna så får du tro på klimatskeptikerna.

"Bland klimatforskare finns det mycket få klimatskeptiker. En undersökning från USA 2008 visar att cirka 98 procent av de klimatforskare som regelbundet publiceras i vetenskapliga tidskrifter är övertygade om att den pågående klimatförändringen beror på mänsklig aktivitet[5]. Över 97 procent av forskare verksamma i Sverige, som aktivt arbetar med klimatfrågan, anser att det är bevisat att den globala uppvärmningen pågår och att det är människan som står bakom den".

https://sv.wikipedia.org/wiki/Klimatskepticism

Om man lyssnar på Lars Bern så förnekar han inte att koldioxidutsläpp bidrar till den globala uppvärmningen. Ha säger däremot att att klimatlarmen till följd av det är överdrivna och ofta rent av felaktiga. Uppvärmningen på en grad sedan mitten på 1800 talet har bidragit till ökad spannmåls produktion så att fler munnar kunnat mättas. Det finns inga bevis för att de oväder, värmeböljor eller andra väderfenomen (som det ofta påstås) har något att göra med denna grads uppvärmning. Glaciärernas nedsmältning i Himalaya beror i huvudsak inte på den denna grads uppvärmning som SVT påstår utan det är sot från öppna eldar och närliggande industrier som gör att solens värmestrålar absorberas på ett helt annat sätt. Och Enligt Lars Bern så finns det egentligen ingen större oenighet i just dessa frågor bland världens forskare. 

Man kan ju se tillbaka i tiden på alla klimatlarm som kommit och hade man tagit dom varit sanna hade väl jorden redan varit utplånad. Enigt AL Gore profetia skulle väl Nordpolens istäcke försvinna på 7 år och vara borta vid det här laget.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Mankan:

Glaciärernas nedsmältning i Himalaya beror i huvudsak inte på den denna grads uppvärmning som SVT påstår utan det är sot från öppna eldar och närliggande industrier som gör att solens värmestrålar absorberas på ett helt annat sätt.

Säger vem? Klimatförändringarna i Arktis påstås gå dubbelt så snabbt som någon annanstans på jorden och det kan väl knappast förklaras med den modell som du beskriver ovan. Om det kan man läsa på många ställen, t.ex här.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/isfritt-i-arktis-om-20-ar

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Fritz:

Säger vem? Klimatförändringarna i Arktis påstås gå dubbelt så snabbt som någon annanstans på jorden och det kan väl knappast förklaras med den modell som du beskriver ovan. Om det kan man läsa på många ställen, t.ex här.

Fast det är ju censurerade vänstervridna nyheter utan någon som helst relevans .

Hade det däremot stått i Fria Tider ,Nya Tider hade man kunnat lita på dom .............................

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Fritz:

http://www.klimatupplysningen.se/2016/10/02/isen-vaxer-rekordsnabbt-arktis/

https://www.svt.se/vader/antarktis-bade-krymper-och-vaxer

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev hobbe:

Fast det är ju censurerade vänstervridna nyheter utan någon som helst relevans .

Hade det däremot stått i Fria Tider ,Nya Tider hade man kunnat lita på dom .............................

Mvh Hobbe 

Man ska nog vara kritisk till alla nyhetskanaler. Men tro du om du vill att SVT sitter på den absoluta sanningen.

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Mankan:

Man ska nog vara kritisk till alla nyhetskanaler. Men tro du om du vill att SVT sitter på den absoluta sanningen.

Nja, forskare och nyhetskanalerna har väl aldrig fel.

"Solen på lågvarv - kan ge ny istid"

Solen har extremt få fläckar just nu.

Nu misstänker forskarna att vi gått in i en längre period av låg aktivitet - som kan ge en ny istid.

– I så fall skulle det inträffa inom 5-10 år, säger Peter Wintoft, forskare på Institutet för rymdfysik i Lund.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WL7y8G/solen-pa-lagvarv-kan-ge-ny-istid

Artikeln är från 2011 så passa på att bunkra upp med varma vinterkläder, eller åtminstone en foliehatt då vi står inför ett klimathot utan dess like..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Mankan:

Nej det gör jag inte men många av dom som läser Nya/Fria Tider har en tendens att tro att just NT/FT sitter på den absoluta sanningen.

Påstår absolut inte att du gör det men av allt att döma av trådarna här på mpr så är det tveklöst så att flertalet av deras frekventa läsare gör det.

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Bananen:

Nja, forskare och nyhetskanalerna har väl aldrig fel.

"Solen på lågvarv - kan ge ny istid"

Solen har extremt få fläckar just nu.

Nu misstänker forskarna att vi gått in i en längre period av låg aktivitet - som kan ge en ny istid.

– I så fall skulle det inträffa inom 5-10 år, säger Peter Wintoft, forskare på Institutet för rymdfysik i Lund.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WL7y8G/solen-pa-lagvarv-kan-ge-ny-istid

Artikeln är från 2011 så passa på att bunkra upp med varma vinterkläder, eller åtminstone en foliehatt då vi står inför ett klimathot utan dess like..

Tror mycket mer på att solens roll är i princip total över temperaturen på jorden, än att den lilla människan påverkar. 

Känns till och med ganska logiskt. 

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Tallviking:

FN och alla dess forskare är troligtvis helt ute och cyklar och är helt förblindade av SVT..... :whistle:

https://omni.se/klimatmote-inleds-i-polen-efter-dystra-rapporter/a/e1rQgy

FN:s klimatmöte i Polen inleds idag och det är säkert bara tusentals konspirations-MP-nördar där.....

Förmodar att alla deltagare åker elcykel eller promenerar dit...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Benriach:

Nej Nej Nej, Vägra åka batteridrivet. Det är inte bra för miljön. Pedal Power gäller !

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Benriach:

Nej, miljöpartiet har lyckas få dom att åka lådcyklar.

Jeander-l%C3%A5dcykel.png

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 timmar sedan, skrev Fritz:

Nja, bland klimatforskare så är det inget snack om vad dom anser. Att det sen finns en massa skeptiker som tvivlar är knappast något som överraskar mig i alla fall. Jag väljer att tro på klimatforskarna så får du tro på klimatskeptikerna.

"Bland klimatforskare finns det mycket få klimatskeptiker. En undersökning från USA 2008 visar att cirka 98 procent av de klimatforskare som regelbundet publiceras i vetenskapliga tidskrifter är övertygade om att den pågående klimatförändringen beror på mänsklig aktivitet[5]. Över 97 procent av forskare verksamma i Sverige, som aktivt arbetar med klimatfrågan, anser att det är bevisat att den globala uppvärmningen pågår och att det är människan som står bakom den".

https://sv.wikipedia.org/wiki/Klimatskepticism

Visst påverkar människan miljön. Det gjorde man redan på bronsåldern.

I vilka mängder man påverkar miljön kan det tvistas om. 

Klipper ut en del av ditt inlägg:

"Över 97 procent av forskare verksamma i Sverige, som aktivt arbetar med klimatfrågan, anser att det är bevisat att den globala uppvärmningen pågår och att det är den Svenska befolkningen som står bakom......anser MP."

Nu hade väl forskarna omedelbart blivit arbetslösa om dom påstått att klimatet är ok, "cirkulera, här finns inget att se".

Som sagt, så förstör vi säkert miljön. Men å andra sidan så tror jag att det är dags att släppa lite på CO2 hysterin och se på den lokala miljöförstöringen, med bl.a en massa gifter, övergödda sjöar och annat.

Politikernas lösning heter skatt.

Det hade varit bättre att kalla det avgift, då medlena är knutna till att då användas till tilltag. Det görs dock inte.

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag tycker att just Lars Bern är ett utmärkt exempel på en som förvränger sanningen på ett farligt sätt.

"VÄRLDEN ÄR I ETT AKUT TILLSTÅND. Klimatskeptikern Lars Bern, teknologie doktor, ägnar sig åt destruktiva, farliga och ovetenskapliga konspirationsteorier. Han tar på sig ett stort ansvar när han på ett manipulativt sätt dömer ut 10000-tals klimatforskare världen över, skriver professorerna Johan Rockström och Thomas B Johansson och efterlyser ledarskap för att rädda planeten."

https://www.svd.se/bern-manipulerar-klimatfakta

Vad har Johan R för utbildning??????. Att uttala sig som salig vetande. Det finns FAKTA som Lars Bern presenterat. Lyssna och lär och ta reda på vilken utbildning Johan R . När Johan får vara med i tv så är allt han säger helt rätt. Dick Cheney gjorde samma som Johan R att jorden skulle gå under redan på 70 och 80 talet.

Hur många program om klimat med Lars Bern har du lyssnat på??????????????????????

Johan R har fått en lobby tjänst också. Vad betyder det tror du???????????????? 

Dela på andra sajter

MP har dock aldrig sett nåt problem med ökande befolkning.

#1 miljöproblem.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Fritz:

De är också oroliga i alpländerna. Där har de också samma utveckling som i arktis.

Det händer saker på många andra ställen också. 

https://natgeo.se/natur/klimatforandringar/permafrosten-doljer-en-klimatmardrom

Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Surin P3:

Tror mycket mer på att solens roll är i princip total över temperaturen på jorden, än att den lilla människan påverkar. 

Känns till och med ganska logiskt. 

Och jag tror på att luften som omger jordklotet bl.a fungerar som en isolering mot den svinkalla rymden utanför. Stora koldioxidutsläpp gör att isoleringen blir starkare mot värmeutsläpp från jorden medans värmeintaget från solen håller sig på samma nivå. Detta leder i slutändan till en temperaturhöjning. Känns ganska logiskt.

Ändrades av Fritz

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Och jag tror på att luften som omger jordklotet bl.a fungerar som en isolering mot den svinkalla rymden utanför. Stora koldioxidutsläpp gör att isoleringen blir starkare mot värmeutsläpp från jorden medans värmeintaget från solen håller sig på samma nivå. Detta leder i slutändan till en temperaturhöjning. Känns ganska logiskt.

Nu får du läsa på lite mer... 

Solens aktivitet ändras en himla massa med olika intervaller. Många av dessa intervaller kan med stor sannolikhet flätas samman med jordens olika temperaturperioder. 

Och koldiox (som är det som människor "spyr ur sig") är i princip bara en bit under 1% av växthusgaserna. Den absolut största andelen växthusgas är vattenångor från haven och haven (och naturen) har den absolut största andelen koldioxidutsläpp (och "insläpp") och andelen utsläpp beror på vilken temperaturperiod vi befinner oss i. 

Bild från IPCC med co2 utsläpp. 

Carbon_Cycle.gif

Ändrades av Surin P3
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Surin P3:

Nu får du läsa på lite mer... 

Solens aktivitet ändras en himla massa med olika intervaller. Många av dessa intervaller kan med stor sannolikhet flätas samman med jordens olika temperaturperioder. 

Och koldiox (som är det som människor "spyr ur sig") är i princip bara en bit under 1% av växthusgaserna. Den absolut största andelen växthusgas är vattenångor från haven och haven har den absolut största andelen koldioxidutsläpp (och "insläpp") och andelen utsläpp beror på vilken temperaturperiod vi befinner oss i. 

Bild från IPCC med co2 utsläpp. 

Carbon_Cycle.gif

Tro mig, jag har läst ganska mycket om växthuseffekten där det så gott som alltid påstås att det är den väldiga ökningen av koldioxid utsläppen som är boven i dramat, sen får du naturligtvis tro nåt helt annat om du vill. Siffran 1% känner jag dock inte igen. När jag tittar på bilden som du la in så ser det ju ut som växter och hav tar tillbaka mer koldioxid från luften än vad som skickas iväg eller tolkar jag den fel? Den Co2 som vi människor skickar ut är dock långlivad.

Ändrades av Fritz

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Tro mig, jag har läst ganska mycket om växthuseffekten där det så gott som alltid påstås att det är den väldiga ökningen av koldioxid utsläppen som är boven i dramat, sen får du naturligtvis tro nåt helt annat om du vill. Siffran 1% känner jag dock inte igen. När jag tittar på bilden som du la in så ser det ju ut som växter och hav tar tillbaka mer koldioxid från luften än vad som skickas iväg eller tolkar jag den fel? Den Co2 som vi skickar ut är dock långlivad.

Vad gäller bilden, så är det nog bara exempelsiffror. Gissar att det inte är samma varje gång.

Och det är ju just det där med att det "alltid påstås" som är boven i dramat enligt mig.

Det beror på vem du lyssnar på och problemet är att det finns fler och fler som (inklusive mig själv) tror sig veta.

Det är väl ingen som vet på riktigt.

Finns oändligt med dokumentärer, dokument, staplar och statistik som visar på ena sidan och oändligt med liknande saker som visar andra sidan.

Jag väljer att tro på den ena sidan och du på den andra. 

Men det är intressant att diskutera...

PS. Soengsangs signatur gäller i detta fall. :D 

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Surin P3:

Vad gäller bilden, så är det nog bara exempelsiffror. Gissar att det inte är samma varje gång.

Och det är ju just det där med att det "alltid påstås" som är boven i dramat enligt mig.

Det beror på vem du lyssnar på och problemet är att det finns fler och fler som (inklusive mig själv) tror sig veta.

Det är väl ingen som vet på riktigt.

Finns oändligt med dokumentärer, dokument, staplar och statistik som visar på ena sidan och oändligt med liknande saker som visar andra sidan.

Jag väljer att tro på den ena sidan och du på den andra. 

Men det är intressant att diskutera...

PS. Soengsangs signatur gäller i detta fall. :D 

NASA har rätt bra koll på detta

image.thumb.png.23528f2f67f35962b6e4ab71fe7e5260.png

https://climate.nasa.gov/vital-signs/carbon-dioxide/

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...