Jump to content
bambam

Varför kan man inte göra Public Sevice till betalkanaler ?

Recommended Posts

Tommy
5 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det är din personliga åsikt att det är så. Kanske inte alla i världen har samma åsikt som du ?

Om du inte gillar det dom sänder är det väl bara att välja att se på något annat ?

Tack för att du tycker att jag får titta på vad jag vill, men kan du förstå att jag inte vill betala för skit som är helt ointressant, eller värre, för mej?

MVH

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking
Inlagd (ändrad)
2 minuter sedan, skrev Tommy:

Tack för att du tycker att jag får titta på vad jag vill, men kan du förstå att jag inte vill betala för skit som är helt ointressant, eller värre, för mej?

MVH

Det är ju just det jag skrev ovan att publik media finns inte för att dom skall producera något som någon är beredd att betala för......

Publik media fyller en samhällsuppgift och inte tittarnas behov

Ändrades av Tallviking
  • Ge karma 2
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy
Precis nyss, skrev Tallviking:

Det är ju just det jag skrev ovan att publik media finns inte för att dom skall producera något som någon är bered att betala för......

Publik media fyller en samhällsuppgift och inte tittarnas behov

Hur indoktrinerad är du?

Om publik media inte fyller tittarnas behov, så kan man fråga sej vems behov de försöker fylla...

OCH varför jag förväntas betala för det vänsterradikala kalaset?

MVH

• Ge karma 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking
Precis nyss, skrev Tommy:

Hur indoktrinerad är du?

Om publik media inte fyller tittarnas behov, så kan man fråga sej vems behov de försöker fylla...

OCH varför jag förväntas betala för det vänsterradikala kalaset?

MVH

Du verkar inte inse skillnaden mellan publikt/kommersiellt

Vi kan ta sjukvård istället så kanske du förstår bättre

Samhället anser att det är viktigt att de som befinner sig i landet kan ges bra sjukvård som staten (du via skatten) betalar

Dock har den vissa begränsningar i uppgifter (inga skönhetsoperationer etc) och en begränsad budget. Detta medför bl.a begränsade resurser och vårdköer, bristande kvalitet ibland etc

Om du blir sjuk kan du välja att gå till den offentliga vården och acceptera det som gäller där (skattesubventionerad vård med låga avgifter) och kanske stå i vårdkö och vänta på din operation i månader

Eller så väljer du att för egna pengar gå till privata alternativ (driven av vinstintresse för sina ägare) i eller utanför landet och slippa vårdköer och kanske få bättre vård

Men förväntar du dig om du gör det att du skall få betala lägre skatt eftersom du inte nyttjar den publika vården i ditt fall ?

• Ge karma 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy
14 minuter sedan, skrev Tallviking:

Du verkar inte inse skillnaden mellan publikt/kommersiellt

Vi kan ta sjukvård istället så kanske du förstår bättre

Samhället anser att det är viktigt att de som befinner sig i landet kan ges bra sjukvård som staten (du via skatten) betalar

Dock har den vissa begränsningar i uppgifter (inga skönhetsoperationer etc) och en begränsad budget. Detta medför bl.a begränsade resurser och vårdköer, bristande kvalitet ibland etc

Om du blir sjuk kan du välja att gå till den offentliga vården och acceptera det som gäller där (skattesubventionerad vård med låga avgifter) och kanske stå i vårdkö och vänta på din operation i månader

Eller så väljer du att för egna pengar gå till privata alternativ (driven av vinstintresse för sina ägare) i eller utanför landet och slippa vårdköer och kanske få bättre vård

Men förväntar du dig om du gör det att du skall få betala lägre skatt eftersom du inte nyttjar den publika vården i ditt fall ?

Sjukvården försöker inte övertala mej om att MP är det enda rätta, och att SD är satan...

MVH

• Ge karma 7
  • Tummen upp 1
  • Snurrigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking
9 minuter sedan, skrev Tommy:

Sjukvården försöker inte övertala mej om att MP är det enda rätta, och att SD är satan...

MVH

Nej. Men publika sjukvården väljer själva vilken vård dom anser du skall ha medans den privata gladeligen säljer dig vilken vård som helst bara du betalar för den

• Minus 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nicholas
Märkligt vilken kompetensbrist det verkar finnas där många inte förstår skillnaden mellan publik media och kommersiell media

Kommersiell media finns av en enda anledning och det är att dra in pengar till deras ägare och göra dom glada. Allt dom gör, sänder och producerar baseras på detta i grunden d.v.s kan dom producera något som "säljer" och konsumenterna vill betala för så funkar det

Publik media har en samhällsuppgift och drivs av ett uppdrag dom har från staten som ger dom sitt sändningstillstånd där det regleras vad dom är till för och vilken uppgift dom har

Det är t.ex därför man aldrig ser en sex timmars direktsändning från riksdagens debatt i en kommersiell kanal men med publik media sänds sådant ofta därför att man i en modern demokrati anser det viktigt att göra befolkningen medveten och ge insyn

Tittar ni på vad egentligen många program som sänds i Sveriges Television, Sveriges Radio och Utbildningsradion innehåller så är det kunskap och information om både det land vi lever i och omvärlden. Sedan kan man ofta paketera den i en form som dessutom "lockar tittare" som t.ex På Spåret, Vetenskapens värld, Allt för Sverige etc medans i kommersiell media är ALLT som sänds ENBART baserat på principen att det tjänar PENGAR till ägarna

Så att jämföra dessa totalt olika grunder och syften med varandra blir tämligen fel.

Kommersiell media finns i väldigt många länder i världen och finansieras av staten, och därmed medborgarna på ungefär samma sätt överallt

Men att tro att man bara skall betala för det man brukar i den här aspekten är ungefär lika okunnigt som att tro man har rätt till svensk statligt finansierad sjukvård i Thailand bara för att man betala skatt på pensionen från Sverige....
Propaganda fyller bara ett behov.
Att befästa maktens position.
Harry Schein sa det i klartext.
(ex chef Filminsitutet)

Krävs inte 100 text rader för att dribbla om det.

Lägg ner.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

• Ge karma 7
  • Minus 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nicholas
Fan, vad korkat...
Menar du verkligen att bara för att de sänder 6 timmars riksdags debatt ibland, så är det helt OK att tex super-feminist-kommunisten "Kakan Hermansson" får jobb, efter jobb efter jobb i SVT?
I Julkalendrar (som alkoholiserad roddare eller nationalskalden Bellman) och med sin pappa Jan (som antagligen inte räknas som en vit medelålders man) i "På spåret"...
Jag tror att SVT skulle få ungefär noll kronor för deras kärlek till Kakan om det gick att betala per tittare...

MVH
Noll sa bulll.
Helt djävla noll.

Få se nu... vem var cissi elwins pappa nu?
Först bullen sedan chef för det berömda Filminsitutet.

Pappan Göran Elwin stöttade tydligen röda arme fraktionen med boende vid dess attentat på Västtysklands ambassad.

Men det är klart att vi alla ska stötta denna genomruttna institution.

Givetvis Tallen.
Klokskap.
Förtroende-valda.
Karriär med skattemedel.
Etc etc.

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking
5 minuter sedan, skrev Nicholas:

Propaganda fyller bara ett behov.
Att befästa maktens position.
Harry Schein sa det i klartext.
(ex chef Filminsitutet)

Krävs inte 100 text rader för att dribbla om det.

Lägg ner.

Nu är det ju inte makten som avgör innehållet i SVT......

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy
1 minut sedan, skrev Tallviking:

Märkligt nog är det extremvänstern...

Hur har det blivit så Tallviking?

MVH

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking
Precis nyss, skrev Tommy:

Märkligt nog är det extremvänstern...

Hur har det blivit så Tallviking?

MVH

Det får du fråga SVT:s styrelse som är dom som beslutar innehållet

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy
1 minut sedan, skrev Tallviking:

Det får du fråga SVT:s styrelse som är dom som beslutar innehållet

Och den styrelsen har inte nån makt?

Jag ogillar att betala för motståndarsidans propagandamaskin...

Hoppas du får bra betalt, så att sveket lönar sig.

MVH

• Ge karma 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking
1 minut sedan, skrev Tommy:

Och den styrelsen har inte nån makt?

Jag ogillar att betala för motståndarsidans propagandamaskin...

Hoppas du får bra betalt, så att sveket lönar sig.

MVH

Du har fortfarande inte fattat att du betalar för en samhällsfunktion och inte innehållet i sig......

Styrelsen på SVT har inte staten någon påverkan på eller möjlighet att styra. Dom styrs helt av en fristående stiftelse just för att säkerställa oberoendet av staten

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy
Inlagd (ändrad)
10 minuter sedan, skrev Tallviking:

Du har fortfarande inte fattat att du betalar för en samhällsfunktion och inte innehållet i sig......

Styrelsen på SVT har inte staten någon påverkan på eller möjlighet att styra. Dom styrs helt av en fristående stiftelse just för att säkerställa oberoendet av staten

Du som fattar,

Förklara för oss mindre vetande varför SVT är en nepotistisk, vänsterradikal organisation, och varför de tillåts fortsätta fördärva Sverige.

Ändrades av Tommy
  • Ge karma 2
  • Snurrigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nicholas
Ehhhh

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy