Jump to content
IGNORERAD

Varför kan man inte göra Public Sevice till betalkanaler ?

bambam

Recommended Posts

50 minutes ago, Tallviking said:

Jag bränner inte men har landets regering i det land jag bor beslutat att vissa saker skall betalas gnäller jag inte i högan sky utan accepterar det som en naturlig del i det demokratiska samhälle jag lever i.

Kan man inte acceptera en demokratiskt vald regerings demokratiska beslut är det nog dags att packa och lämna. Kanske flytta till någon diktatur för det verkar locka många "Svärijeväner"

Ja i en demokrati måste alla tycka och följa överhetens i allt, då går det bra :-)

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

• Svar 621
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

47

• Boa52

36

• Tommy

34

• spooncreek

33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 minuter sedan, skrev SatanG:

Ja i en demokrati måste alla tycka och följa överhetens i allt, då går det bra :-)

/ SatanG

Jo, att vara kritisk mot nåt som "landets regering i det land jag bor beslutat", det är man inte ostraffat. Att vara så fräck.....

Sen undrar jag om det verkligen är regeringen som beslutar såna här saker. Hade för mig att såna beslut tas av de 349's gäng, men nu känner jag att jag är ute på tunn is (det gränsar till nån typ av kritik), så det lämnar jag därhän......

Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev frogfish:

Jo, att vara kritisk mot nåt som "landets regering i det land jag bor beslutat", det är man inte ostraffat. Att vara så fräck.....

Sen undrar jag om det verkligen är regeringen som beslutar såna här saker. Hade för mig att såna beslut tas av de 349's gäng, men nu känner jag att jag är ute på tunn is (det gränsar till nån typ av kritik), så det lämnar jag därhän......

Du missförstår kanske TV?

Vad man får tycka beror på OM man får betalt av skattemedel, eller om man bara betalar in till statskassan, de som betalar in bör naturligtvis inte yttra sej i frågan, ENDAST de som njuter av skattemedel har rätt att hålla med staten, om hur staten nyttjar pengarna...

Har jag missuppfattat din uppfattning? @Tallviking

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

4 partier med tillsammans drygt 50 % har inget inflytande. De skulle kunna ha men 1 av dom är för olikt för att de ska kunna komma överens om något.

Och skulle dom komma överens så är det enligt Stefan Löven odemokratiskt. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Du kanske skulle ta en grundkurs i demokratikunskap.....

Är det samma grundkurs som Ryssland och Kinas ledare får gå?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

Är det samma grundkurs som Ryssland och Kinas ledare får gå?

Nej. Ju längre ut på höger OCH vänsterkanten du går desto längre från demokrati kommer du.....

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

13 hours ago, spooncreek said:

Du har fel. Igen.

Jag lever i och för sig i en bubbla, som så många andra i dessa tider.  Men, bland de goda  vänner jag umgås med just nu, i min bubbla,  skulle jag uppskatta att runt 80 % vill att Public Service ska avskaffas. Cirka 90 % är partipolitiskt Sverigedemokrater. Tror jag för den sakens skull att samma förhållande gäller för den svenska befolkningen i stort? Att vi äldre gentlemän i Pattaya skulle vara representativa för den svenska befolkningen? Knappast.

Igen: Varför är ni så många här som har så outsägligt svårt att fatta att er egen åsikt inte är i majoritet, och därmed inte kan föra en vettig diskussion kring t.ex. Public Service? Märkligt.

Nej du har givetvis rätt. 

Det ju oerhört prisvärt art kunna se Kristian luuk för tusende gången i på spåret eller få njuta av att extremvänster kärringar delar ut pris till Yasin Byn i P3 guld. 

Guld värt. 

Självklart måste det vara skattefinansierat för att kunna utöva sådana övergrepp på befolkningen. 

Ingen normal människa skulle betalt licens efter det. 

Glömde jag bort All Cops Are Bastards, kakan Hermansson nu? 

Som sagt endast med tvångsmedel kan man få in pengarna. 

Snart kommer dom hem med tandpetare och tvingar en och se på skiten också som i clock work orange. 

Givetvis betalade jag inte för denna dynga när jag hade valet att låta bli. 

Återstod att göra en skatt helt enkelt. 

Vad kan bli nästa område att beskatta? 

Elnätet har ju blivit beskatta till döds redan.  All energi. 

Vägnätet är på god väg (pun intended) 

Spriten är fixad. 

Kassettband var ju klart. 

Plastpåsar en succé (omyndigförklarning igen) 

Kanske dags att lägga en fet skatt på vattnet, givetvis med goda argument om att pengarna ska gå till nåt bra. 

Blir nog en ny myndighet och en generaldirektör med tillhörande stab av #hittepåjobb. 

Dan Eliasson är nog stark kandidat till det jobbet (det också). 

Sverige är ett skämt. 

Det går inte att ta detta dysfunktionella samhälle på alvar. 

En del av samhället försöker bekämpa brottslighet till en gigantisk kostnad, men P3 drar åt andra hållet. 

En splittrad samhällskropp. 

Dela på andra sajter

John Khonken

Skatt på vatten är på förslag. Troligtvis får något sosse företag ensam rätten till vårt vatten  med extra proms . Den nya skatten som endast SD får betala. Det kallas demokrati.  

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

Det ju oerhört prisvärt art kunna se Kristian luuk för tusende gången i på spåret eller få njuta av att extremvänster kärringar delar ut pris till Yasin Byn i P3 guld. 

Guld värt. 

Självklart måste det vara skattefinansierat för att kunna utöva sådana övergrepp på befolkningen. 

Snart kommer dom hem med tandpetare och tvingar en och se på skiten också som i clock work orange. 

Spriten är fixad. 

Kanske dags att lägga en fet skatt på vattnet, givetvis med goda argument om att pengarna ska gå till nåt bra. 

Blir nog en ny myndighet och en generaldirektör med tillhörande stab av #hittepåjobb. 

Sverige är ett skämt. 

En del av samhället försöker bekämpa brottslighet till en gigantisk kostnad, men P3 drar åt andra hållet. 

Där gick dom ”propparna”,  Tur vi har moms också så några kronor in där också. 🤣

Men vi har ju en skattefinansierad sjukvård och tur är väl det eftersom det låter som infarkten är nära. 😏

Dela på andra sajter

10 hours ago, Nicholas said:

Guld värt. 

Spriten är fixad. 

Sverige är ett skämt. 

Jomenvisst, så tycker du, vilket naturligtvis är din rätt.

Men återigen, din åsikt är inte representativ för svensken i gemen.  Idag kom en ny undersökning, Förtroendebarometern , där man bland annat kan utläsa att förtroendet för Public Service (mest för  SR  faktiskt ping @Benriach) är rätt högt.  Liksom för sjukvården och polisen, mfl samhällsinstanser.

Deal with it Nicholas, inte så himla många tycker som du.

IMG_20210323_234155.thumb.jpg.a404cb2653dd4e6b36962f223d844b8f.jpg

IMG_20210323_234139.jpg

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jomenvisst, så tycker du, vilket naturligtvis är din rätt.

Men återigen, din åsikt är inte representativ för svensken i gemen.  Idag kom en ny undersökning, Förtroendebarometern , där man bland annat kan utläsa att förtroendet för Public Service (mest för  SR  faktiskt ping @Benriach) är rätt högt.  Liksom för sjukvården och polisen, mfl samhällsinstanser.

Deal with it Nicholas, inte så himla många tycker som du.

IMG_20210323_234155.thumb.jpg.a404cb2653dd4e6b36962f223d844b8f.jpg

IMG_20210323_234139.jpg

Från TV4, som inte låg med i toppen av trovärdighet... 🤣

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

6 minutes ago, Tommy said:

Från TV4, som inte låg med i toppen av trovärdighet... 🤣

MVH

Mern från själva undersökningen, gjord av Medieakademin, har du massa göttigt att läsa direkt från källan. Håll till godo 😉

https://medieakademin.se/fortroendebarometern-2021-sjukvarden-slar-rekord-och-medier-kartlaggs-pa-politisk-skala/

Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev spooncreek:

Mern från själva undersökningen, gjord av Medieakademin, har du massa göttigt att läsa direkt från källan. Håll till godo 😉

https://medieakademin.se/fortroendebarometern-2021-sjukvarden-slar-rekord-och-medier-kartlaggs-pa-politisk-skala/

Ordföranden Emanuel Karlsten, har varit volontär för frälsnings Armén i Zambia, och jobbat på P3, Expressen och Aftonbladet, klart man måste lita på en sån gosse!

177966790_Screenshot_2021-03-23Presentation_fortroendebarometern_2021pdf.thumb.png.06bc2bcf868ccf9f420e6f2a0d726775.png

Förresten var det inte P3 som fick högt förtroende, utan SR.

MVH

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

• 1 år senare...

Fan, jag lyfter en gammal tråd, bra är den!

MVH

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Tommy:

MVH

Mitt fel?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Tommy:

MVH

Nu är jag ingen expert på publick servicve men har inte Tv 1 och vissa radio kanaler en massa  debatter från riksdan och sånt det kan inte dom andra kanalerna ha för ingen raklam, intäckter. 

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Boa52:

Nu är jag ingen expert på publick servicve men har inte Tv 1 och vissa radio kanaler en massa  debatter från riksdan och sånt det kan inte dom andra kanalerna ha för ingen raklam, intäckter. 

Ungefär så!

TV1 är finansierad av alla som betalar skatt i Sverige, så om du betalar skatt, betalar du även för statskontrollerad media...

Gäller även TV2.

Tidigare var det bara de som faktiskt hade en TV som fick betala Tv-licens, men varför inte bara sno pengar av de som faktiskt betalar skatt (Tänkte regeringen), så nu får alla som bidrager till Sveriges finanser betala, även om de inte har TV.

Skattesmitare slipper numera betala för sitt TV-tittande, förmodligen en bra grej, för de som inte betalar skatt, skulle förmodligen strunta i TV-licensen också...

MVH

Dela på andra sajter

public service har 2 kanaler. 

sossarna har lagt beslag på båda inkl TV4. 

Så rimligen ska SD få TV1 för sig själva. 

Dela på andra sajter

Lägg ner alltihopa och behövs något speciellt public service utbud så låt det vara ett krav på dom som vill sända TV eller radio.

Dela på andra sajter

Inte insatt i frågan då jag bor i en semidiktatur, men finns det några civiliserade länder som inte har en fri public service kanal?

Fri media, ingen statsreligion, fri skola och fri sjukvård tillsammans med fri public service tycker jag är definitionen på en välfungerande demokrati och rättsstat. Givetvis ställer det krav på kvalitet och oberoende för skola, public service etc men då är det just det man ska angripa; inte att riva ned systemet. Evolution slår alltid revolution. 

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

problemet med att bli ateister var att vi blev sårbara för annan religiös extremism. 

Ett vacuum efter Luther som fylldes med andra spännande saker. 

Public service kan läggas ned i nuvarande form. 

Ett skämt. 

Om det ska bestå måste politiska inslag bara befinna sig i politiska program som tydligt går vissa tidpunkter och då alla partier kommer till tals, rimligen då politiker som pratar politik och inte vänsterblivna journalister på SVT med privat agenda. 

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nicholas:

problemet med att bli ateister var att vi blev sårbara för annan religiös extremism. 

Ett vacuum efter Luther som fylldes med andra spännande saker. 

Public service kan läggas ned i nuvarande form. 

Ett skämt. 

Om det ska bestå måste politiska inslag bara befinna sig i politiska program som tydligt går vissa tidpunkter och då alla partier kommer till tals, rimligen då politiker som pratar politik och inte vänsterblivna journalister på SVT med privat agenda. 

Menar du att det är ateister som nu blivit islamister? Själv kallar jag mig agnostiker då många ateister tenderar att bli närmast religiösa i sin övertygelse; som agnostiker kan bara rycka på axlarna åt allt.

Jag ser inte på public service och har inte gjort det på 25 år. Kanske är det oerhört vänstervridet, det låter onekligen så på dig och flera andra MPR medlemmar. Enligt flera av mina barndomskompisar i Tibro är det dock oerhört högercentriskt så jag antar att det beror på var man själv befinner sig på skalan. Helt oavsett så är en oberoende public service ett kännetecken på en demokratisk rättsstat och det som inte fungerar får man reparera; i en demokrati kan man inte bara slänga bort det och ersätta det med något som nuvarande tyrann gillar.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Atom:

Menar du att det är ateister som nu blivit islamister? Själv kallar jag mig agnostiker då många ateister tenderar att bli närmast religiösa i sin övertygelse; som agnostiker kan bara rycka på axlarna åt allt.

Jag ser inte på public service och har inte gjort det på 25 år. Kanske är det oerhört vänstervridet, det låter onekligen så på dig och flera andra MPR medlemmar. Enligt flera av mina barndomskompisar i Tibro är det dock oerhört högercentriskt så jag antar att det beror på var man själv befinner sig på skalan. Helt oavsett så är en oberoende public service ett kännetecken på en demokratisk rättsstat och det som inte fungerar får man reparera; i en demokrati kan man inte bara slänga bort det och ersätta det med något som nuvarande tyrann gillar.

Man kan iallafall begränsa politik till specifika program som varudeklareras tydligt som sådana. 

som det är nu ska politiska åsikter smygas in titt som tätt. 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...