Jump to content
bambam

Varför kan man inte göra Public Sevice till betalkanaler ?

Recommended Posts

John Khonken

Någonstans mellan 1-2 miljarder mer får dom att leka propaganda för. Sälj skiten omgående. Men behåll marken. Nu ska ni veta att jag tjänar på det nya förslaget.  Tv ska man betala för om man tittar. Och på dom kanalerna man är bered att betala för. 

Blev förslaget bättre. Hur många förlorar nu jobbet på grund av detta och vad kostar det i ersättningar.

Våra politiker gör ALLTID en konsekvensanalys inom dom fattar beslut eller hur?????????????????????

• Snurrigt 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Boa52
5 minuter sedan, skrev John Khonken:

Någonstans mellan 1-2 miljarder mer får dom att leka propaganda för. Sälj skiten omgående. Men behåll marken. Nu ska ni veta att jag tjänar på det nya förslaget.  Tv ska man betala för om man tittar. Och på dom kanalerna man är bered att betala för. 

Blev förslaget bättre. Hur många förlorar nu jobbet på grund av detta och vad kostar det i ersättningar.

Våra politiker gör ALLTID en konsekvensanalys inom dom fattar beslut eller hur?????????????????????

Ni som inte gillar Svt var det ingen av er som  tittade på skidåkningen eller Rallycross i dag ?

• Ge karma 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
andrejsdenruskige

Jag gillar detta. 

Väntar bara att internet och telefon ska läggas på skattsedeln 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Benriach
12 minuter sedan, skrev Boa52:

Ni som inte gillar Svt var det ingen av er som  tittade på skidåkningen eller Rallycross i dag ?

Nej...

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
berlitz
13 minuter sedan, skrev Boa52:

Jo jag tittade på eourosport eftersom jag inte kan se SVT härifrån men betala ska jag. 🙄

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
bambam
2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jag tycker som sagt att SVT är bra TV och dessutom att SR är bra radio. Att betala räkningar är aldrig kul, men när jag bodde i Sverige tyckte jag att det var helt ok att betala avgiften, tyckte jag fick mycket för pengarna. Nu snikkollar jag ju från utlandet.

Ska jag leva som jag lär, liberalt och därmed med individens frihet att välja i första rummet, så ska det självfallet vara frivilligt.  Å andra sidan, att vi gemensamt via skatt, i ett demokratiskt samhälle, bidrar till att få bra TV och radio är som princip inte heller helt tokigt.  Krasst är det väl inget tvång utan något vi beslutat oss demokratiskt för att vi vill ha.   

Inte en helt enkel fråga således, som vanligt är det inte svart eller vitt, även om man redan föga förvånande, kan se att en hel del vill positionera sig på den ena sidan av vad som lätt blir ännu en sandlåda.

Jag tycker det är en jätteenkel fråga, gör betalkanal av tv1 och tv 2. Låt marknaden avgöra om det är bra tv,  Det luktar lite Östtyskland om denna fråga.

• Ge karma 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag gillar detta. 

Väntar bara att internet och telefon ska läggas på skattsedeln 

Ditt lilla svin!

Grattis förresten!

MVH

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy
3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Märkligt vilken kompetensbrist det verkar finnas där många inte förstår skillnaden mellan publik media och kommersiell media

Kommersiell media finns av en enda anledning och det är att dra in pengar till deras ägare och göra dom glada. Allt dom gör, sänder och producerar baseras på detta i grunden d.v.s kan dom producera något som "säljer" och konsumenterna vill betala för så funkar det

Publik media har en samhällsuppgift och drivs av ett uppdrag dom har från staten som ger dom sitt sändningstillstånd där det regleras vad dom är till för och vilken uppgift dom har

Det är t.ex därför man aldrig ser en sex timmars direktsändning från riksdagens debatt i en kommersiell kanal men med publik media sänds sådant ofta därför att man i en modern demokrati anser det viktigt att göra befolkningen medveten och ge insyn

Tittar ni på vad egentligen många program som sänds i Sveriges Television, Sveriges Radio och Utbildningsradion innehåller så är det kunskap och information om både det land vi lever i och omvärlden. Sedan kan man ofta paketera den i en form som dessutom "lockar tittare" som t.ex På Spåret, Vetenskapens värld, Allt för Sverige etc medans i kommersiell media är ALLT som sänd enbart baserat på principen att det tjänar PENGAR till ägarna

Så att jämföra dessa totalt olika grunder och syften med varandra blir tämligen fel.

Kommersiell media finns i väldigt många länder i världen och finansieras av staten, och därmed medborgarna på ungefär samma sätt överallt

Men att tro att man bara skall betala för det man brukar i den här aspekten är ungefär lika okunnigt som att tro man har rätt till svensk statligt finansierad sjukvård i Thailand bara för att man betala skatt på pensionen från Sverige....

Fan, vad korkat...

Menar du verkligen att bara för att de sänder 6 timmars riksdags debatt ibland, så är det helt OK att tex super-feminist-kommunisten "Kakan Hermansson" får jobb, efter jobb efter jobb i SVT?

I Julkalendrar (som alkoholiserad roddare eller nationalskalden Bellman) och med sin pappa Jan (som antagligen inte räknas som en vit medelålders man) i "På spåret"...

Jag tror att SVT skulle få ungefär noll kronor för deras kärlek till Kakan om det gick att betala per tittare...

MVH

• Ge karma 7
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking
2 minuter sedan, skrev Tommy:

Fan, vad korkat...

Menar du verkligen att bara för att de sänder 6 timmars riksdags debatt ibland, så är det helt OK att tex super-feminist-kommunisten "Kakan Hermansson" får jobb, efter jobb efter jobb i SVT?

I Julkalendrar (som alkoholiserad roddare eller nationalskalden Bellman) och med sin pappa Jan (som antagligen inte räknas som en vit medelålders man) i "På spåret"...

Jag tror att SVT skulle få ungefär noll kronor för deras kärlek till Kakan om det gick att betala per tittare...

MVH

Det detaljerade innehållet i de olika programmen bestäms inte på något sätt av staten utan enbart av SVT själva och om dom anser att ett program dom producerar följer de bestämmelser dom fått från staten i det sändningstillstånd dom har så är det upp till dom.

Sedan är det alltid upp till tittarna att välja vad dom vill se eller inte. Jag tittar t.ex varken på stora mängder Trav i TV4 eller kulturnyheterna på SVT

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
SWED THAI
4 minuter sedan, skrev Tommy:

Fan, vad korkat...

MVH

Tittar du på Tv?

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy
1 minut sedan, skrev Tallviking:

Det detaljerade innehållet i de olika programmen bestäms inte på något sätt av staten utan enbart av SVT själva och om dom anser att ett program dom producerar följer de bestämmelser dom fått från staten i det sändningstillstånd dom har så är det upp till dom.

Sedan är det alltid upp till tittarna att välja vad dom vill se eller inte. Jag tittar t.ex varken på stora mängder Trav i TV4 eller kulturnyheterna på SVT

Så nepotismen i SVT är helt ok?

MVH

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy
1 minut sedan, skrev SWED THAI:

Tittar du på Tv?

Inte just nu, hur så?

MVH

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
SWED THAI
4 timmar sedan, skrev Tommy:

Finns det människor i min ålder (55år) som fortfarande kollar på TV?

MVH

Tänkte på din fråga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking
5 minuter sedan, skrev Tommy:

Så nepotismen i SVT är helt ok?

MVH

Det är din personliga åsikt att det är så. Kanske inte alla i världen har samma åsikt som du ?

Om du inte gillar det dom sänder är det väl bara att välja att se på något annat ?

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy