Nicholas Inlagd December 28, 2018 Dela Inlagd December 28, 2018 App app app!Man väljer inte sexuell läggning. Man kan däremot välja vänner som har olika sexuella läggningar. Ska man vara PK så ska man. Kön väljer man dock själv. Det har jag lästJa redan som 6åring bör man ha rätt till könskorrigering.Såg jag på SVT.En kanal som utbildar mig om hur saker ligger till.Saker som är "lite" märkliga kräver en hel del "information".Dock levereras den som om det vore den naturligaste sak i världen.Visslandes och himlandes med ögonen.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 9, 2019 Dela Inlagd Januari 9, 2019 SVT i ett nötskal tyvärr. https://www.svtplay.se/video/20408335/aktuellt/aktuellt-8-jan-21-00-2 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Januari 9, 2019 Dela Inlagd Januari 9, 2019 11 minuter sedan, skrev Soengsang: SVT i ett nötskal tyvärr. https://www.svtplay.se/video/20408335/aktuellt/aktuellt-8-jan-21-00-2 Ja det är smått fascinerande hur de alltid lyckas hitta folk med rätt partibok och värdegrund när de gör sina slumpmässiga intervjuer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Januari 9, 2019 Dela Inlagd Januari 9, 2019 (S)(V)T ställde ju som bekant upp med flyktingsmugglaren Önnevalls rättegångskostnader, undrar om de kommer att ställa upp även för trotjänaren och tillika pedofilen Bo Hansson... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Januari 9, 2019 Dela Inlagd Januari 9, 2019 Farbror Blondinbosse... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Mars 21, 2021 Dela Inlagd Mars 21, 2021 Tyvärr får väl denna tragiska tråd återuppstå då vi skattebetalare har utsett den kriminellt belastade och häktade kulturberikaren Yasin som årets artist. Ja, det är väl bara att bocka och buga sig framåt och ta emot nu när PS ska ha in nya peningar för nästa års satsningar på pedofiler och kriminella blattar... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 21, 2021 Dela Inlagd Mars 21, 2021 Sälj skiten, Varför ska vi sponsra sosse propagandan via skatten. Där gjorde borgarna bort sig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 On 2019-01-09 at 11:45, skrev Benriach: Farbror Blondinbosse... AIK-are också till råga på allt elände. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 (ändrad) Skulle det bli en betalkanal, så gjorde dom konkurs innan dom startade. FF Ändrades Mars 22, 2021 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 36 minutes ago, FF said: Skulle det bli en betalkanal, så gjorde dom kokurs innan dom startade. FF Knappast. En majoritet av svenskar tycker att public service är bra och vill behålla det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 6 minuter sedan, skrev spooncreek: Knappast. En majoritet av svenskar tycker att public service är bra och vill behålla det. Undrar hur många skulle betala för dom, inte jag i alla fall, finns en massa alternativ som jag betalar för. Jag tror inte dom skulle få dom slantarna som dom får idag 9 miljarder. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 (ändrad) 4 minutes ago, FF said: Undrar hur många skulle betala för dom, inte jag i alla fall, finns en massa alternativ som jag betalar för. Jag tror inte dom skulle få dom slantarna som dom får idag 9 miljarder. FF Det finns många som idag är helt nöjda med att vi via skattsedeln betala de där 9 miljarderna till public service. Sen får du förstås tycka vad du vill om det, men inbilla dig inte att de flesta tycker som du. Ändrades Mars 22, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 3 minuter sedan, skrev spooncreek: Det finns många som idag är helt nöjda med att vi via skattsedeln betala de där 9 miljarderna till public service. Sen får du förstås tycka vad du vill om det, men inbilla dig inte att de flesta tycker som du. Kanske är det som du tycker, men vi betalar 2 avgifter till dom. Men innan när det var faktura, då betalade vi en avgift. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 12 minuter sedan, skrev FF: Kanske är det som du tycker, men vi betalar 2 avgifter till dom. Men innan när det var faktura, då betalade vi en avgift. FF Vad är skillnaden ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 6 minuter sedan, skrev Tallviking: Vad är skillnaden ? Priset och att många som inte tittar får betala ändå. Summa summarum har väl blivit att staten drar in bra mycket mer pengar på avgiften. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 46 minutes ago, spooncreek said: Det finns många som idag är helt nöjda med att vi via skattsedeln betala de där 9 miljarderna till public service. Sen får du förstås tycka vad du vill om det, men inbilla dig inte att de flesta tycker som du. Beror inte det på att majoriteten betalade licensavgiften och var sura på de som inte gjorde det? Alltså inte pga majoriteten är så nöjda med SVT, det har väl svenskarna alltid klagat på så länge jag minns. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 38 minutes ago, FF said: Kanske är det som du tycker, men vi betalar 2 avgifter till dom. Men innan när det var faktura, då betalade vi en avgift. FF Att public service ska finnas kvar och betalas via skattsedeln stöds av samtliga riksdagspartier, liksom en majoritet av svenskarna. Enda partiet som röstade nej till nya lagen 2018 (mest för att vara motvalls tror jag) är även de i grunden för: "För Sverigedemokraterna är det självklart och viktigt att public service finns kvar, då det är att betrakta som ett allmänintresse, som fortsatt ska arbeta med att förmedla kvalitativ samhällsinformation och ett brett utbud av svensk och nordisk film- och tv-produktion till svenska folket. Public service är en pusselbit i ett mediesystem, där statliga och kommersiella aktörer kan sporra varandra till en så saklig och nyanserad medierapportering som möjligt. I detta samspel har public service- aktörerna en särskild roll i och med sändningstillståndets krav om opartiskhet, saklighet och oberoende. Sverigedemokraterna har länge förespråkat en skattebaserad finansiering av public service, men avslog regeringens förslag om införande av skattefinansiering eftersom en sådan finansiering behöver föregås av olika reformer som säkrar sakligheten och opartiskheten i bolagens programutbud." https://sd.se/our-politics/public-service/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 Just now, SatanG said: Beror inte det på att majoriteten betalade licensavgiften och var sura på de som inte gjorde det? Alltså inte pga majoriteten är så nöjda med SVT, det har väl svenskarna alltid klagat på så länge jag minns. / SatanG Nej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 23 minuter sedan, skrev Mankan: Priset och att många som inte tittar får betala ändå. Summa summarum har väl blivit att staten drar in bra mycket mer pengar på avgiften. Priset per vuxen skattebetalare är idag hälften av vad det var per hushåll förut så i ett normalhushåll med två vuxna har kostnaden inte ändrats För ensamhushåll (finns väldigt många sådana i Sverige) har avgiften halverats Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 Just now, spooncreek said: Nej. Då tror vi olika, för en gångs skull Kollar sällan på det men betalar heller ingenting, tänker dock se "Infiltratören" när jag hinner. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 Det sägs ovan att i princip alla är jätteglada över PS och vill ha det. För egen del brukar jag följa pengarna när jag vill veta/mäta intresse, så det vore intressant att se om en så stor majoritet skulle betala för PS om det blev frivillig betalning (betalkanal alltså). I min värld ger det ett mått på vilka som tycker det är värt pengarna. Men det lär vi aldrig få veta.......🙈 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 2 minutes ago, SatanG said: Då tror vi olika, för en gångs skull Kollar sällan på det men betalar heller ingenting, tänker dock se "Infiltratören" när jag hinner. / SatanG 1 minute ago, frogfish said: Det sägs ovan att i princip alla är jätteglada över PS och vill ha det. För egen del brukar jag följa pengarna när jag vill veta/mäta intresse, så det vore intressant att se om en så stor majoritet skulle betala för PS om det blev frivillig betalning (betalkanal alltså). I min värld ger det ett mått på vilka som tycker det är värt pengarna. Men det lär vi aldrig få veta.......🙈 https://www.svt.se/opinion/sa-tycker-svenskarna-om-public-service 6 av 10 svenskar tycker att SVT, SR och UR är prisvärt. Missnöjet är störst bland SD-sympatisörer medan Miljöpartiets väljare är mest nöjda med utbudet. Totalt sett tycker var tredje svensk att programmen inte motiverar avgiften. Efter att riksdagen i förra veckan fattat beslut om ändringar i Radio och tv-lagen står det klart att tv-licensen kommer att ersättas av en public service-avgift vid årsskiftet. Alla över 18 år med beskattningsbar inkomst ska betala denna särskilda public service-avgift. Samtidigt tycker fyra av tio svenskar att utbudet inte är värt pengarna. Detta framgår av en undersökning som Sifo gjort på uppdrag av SVT Opinion. Resultatet av undersökningen visar att 57 procent av svenskarna tycker att public service-utbudet är värt pengarna, medan 34 procent inte tycker det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 1 minut sedan, skrev spooncreek: https://www.svt.se/opinion/sa-tycker-svenskarna-om-public-service 6 av 10 svenskar tycker att SVT, SR och UR är prisvärt. Missnöjet är störst bland SD-sympatisörer medan Miljöpartiets väljare är mest nöjda med utbudet. Totalt sett tycker var tredje svensk att programmen inte motiverar avgiften. Efter att riksdagen i förra veckan fattat beslut om ändringar i Radio och tv-lagen står det klart att tv-licensen kommer att ersättas av en public service-avgift vid årsskiftet. Alla över 18 år med beskattningsbar inkomst ska betala denna särskilda public service-avgift. Samtidigt tycker fyra av tio svenskar att utbudet inte är värt pengarna. Detta framgår av en undersökning som Sifo gjort på uppdrag av SVT Opinion. Resultatet av undersökningen visar att 57 procent av svenskarna tycker att public service-utbudet är värt pengarna, medan 34 procent inte tycker det. Det är lätt att svara på en fråga. Undrar om svaret skulle vara detsamma om alternativet "nej" innebar att man slapp avgiften (och får inte titta såklart)? Jag är inte så säker på det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 (ändrad) 49 minuter sedan, skrev Tallviking: Vad är skillnaden ? Inte en aning vad vi betalar extra på skatten, eftersom jag är fattigpensionär så betalar jag ingen statlig skatt. Men jag tycker att det skulle vara en betalkanal, ville jag inte ha det, så vill vi ha valmöjligheten att välja bort den. FF Ändrades Mars 22, 2021 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Mars 22, 2021 Dela Inlagd Mars 22, 2021 (ändrad) fel..... Ändrades Mars 22, 2021 av frogfish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu