Jump to content
IGNORERAD

Varför kan man inte göra Public Sevice till betalkanaler ?

bambam

Recommended Posts

52 minuter sedan, skrev Atom:

Att sluta servera fläskkött är knappast mot lagen; har svårt att se hur den paragrafen är skriven som kräver att fläskkött serveras visst antal dagar i veckan.

Det är så jävla lätt att skylla på politiker och statligt/kommunalt anställda. Om min dotter gick på en skola som slutade servera fläskkött och bestämde att pojkar och flickor inte fick simma tillsammans, så skulle jag protestera, direkt till skolan och skolpolitikerna i kommunen. Om ingen gör något, kanske på sin höjd skriver ett argt inlägg på Facebook eller något forum, så ser inte jag det som en protest; tvärtom så ses nog en så liten reaktion som ett erkännande.

Nej, vi svenskar har blivit alldeles för bekväma. Det är schlagerfestivaler, dokusåpor, fredagsmys och 36-timmars arbetsvecka. Vill vi ändra något så får vi engagera oss.

Nä, men hade det funnits ett fungerande tjänstemannaansvar i Sverige så skulle inte kommun- och skolledningar kunna sväva iväg i sin godhetsiver och fatta korkade beslut med religiösa inslag. Tjänstemän ska inte kunna sväva iväg med sina egna ideologiska tankevurpor på skattebetalarnas bekostnad utan att riskera repressalier. 

Dela på andra sajter

• Svar 621
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

47

• Boa52

36

• Tommy

34

• spooncreek

33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

År 2014 avslöjade riksdagsledamoten Carina Hägg Socialdemokraternas överenskommelse med muslimska rådet.

Hon blev tydligen avsatt direkt.

Detta ska ha skett redan 1994.

Där sägs det hur Sverige ska anpassa sig till muslimska ideal...Skrämmande.

Finns på youtube, bara söka på lördagsintervju 36.

Veteran

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev JJC:

En liten citat ur koranen till er otrogna

Koranen 8:12 Terrorisera & halshugg de som inte enbart tror på Koranen 9:5 "Döda otrogna när tillfälle ges varhelst du stöter på dem"

God jul!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Atom:

Att sluta servera fläskkött är knappast mot lagen; har svårt att se hur den paragrafen är skriven som kräver att fläskkött serveras visst antal dagar i veckan.

Det är så jävla lätt att skylla på politiker och statligt/kommunalt anställda. Om min dotter gick på en skola som slutade servera fläskkött och bestämde att pojkar och flickor inte fick simma tillsammans, så skulle jag protestera, direkt till skolan och skolpolitikerna i kommunen. Om ingen gör något, kanske på sin höjd skriver ett argt inlägg på Facebook eller något forum, så ser inte jag det som en protest; tvärtom så ses nog en så liten reaktion som ett erkännande.

Nej, vi svenskar har blivit alldeles för bekväma. Det är schlagerfestivaler, dokusåpor, fredagsmys och 36-timmars arbetsvecka. Vill vi ändra något så får vi engagera oss.

Vi borde bli mer som fransmän, gå ut och protestera och säga ifrån!

Istället så knyter folk sin näve i byxan och skriver på facebook och diverse forum och det går överstyr.

Jag tror att endast vänstern har tradition av att organisera protester och de som har borgerliga åsikter och vill protestera har inga ledare som vill organisera gatuprotester.

Det kunde vara bra att vi fick borgerliga protestledare för att släppa ut trycket hos borgerliga medborgare. Fick vi det så kan vi gå ut och slå sönder det lokala samhället. Det behovet finns uppenbart när SD växer. 

Fram med borgerlig revolution mot vänsterns förtryck står på min önskelista. Låt inte enbart vänstern stå för våldet utan visa vad vi kan också!

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Knasen:

Nä, men hade det funnits ett fungerande tjänstemannaansvar i Sverige så skulle inte kommun- och skolledningar kunna sväva iväg i sin godhetsiver och fatta korkade beslut med religiösa inslag. Tjänstemän ska inte kunna sväva iväg med sina egna ideologiska tankevurpor på skattebetalarnas bekostnad utan att riskera repressalier. 

Håller fullständigt med . Tjänstemannaansvar , Fullt ut på alla poster i kommunen , Kapa lönen(pensionen) om de inte tillför något, Många som glider på en räkmacka.

Dela på andra sajter

On 2018-12-22 at 08:41, skrev JJC:

Nu kommer det inte spela någon roll,

men bara för att du har ingen antenn befriade dig inte från avgift.

Det är den inbyggda mottagaren som räknas.

Om man ville använda TV-apparat endast som skärm så skulle man vara tvungen att

lämna tv till auktoriserade av RTT för att koppla ur mottagaren,

Därefter fick backstycket plomberas du fick intyg och då kunde du använda tv som skärm lagligt.

Vad jag fått veta så är det så att om fastigheten saknar antenn så betyder det att mottagare saknas, TV:n kan inte ta emot signaler utan antenn alltså finns ingen mottagare.

Detta skulle jag ha drivit rättsligt så länge jag hade haft pengar till det om det hade behövts.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Soengsang:

FB_IMG_1545547080647.jpg.409b7552ff5830fdcd983ced2faa60a7.jpg

Jag hoppas innerligt att någon har anmält detta!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Vad jag fått veta så är det så att om fastigheten saknar antenn så betyder det att mottagare saknas, TV:n kan inte ta emot signaler utan antenn alltså finns ingen mottagare.

Detta skulle jag ha drivit rättsligt så länge jag hade haft pengar till det om det hade behövts.

Enligt lagen så gällde det mottagare.

TV signaler kan tas emot på fler sätt än bara anten.

Många hade en innomhus anten som inte syns utifrån. Andra som bodde nera masten kunde bara ha en bit tråd med en dipol. 

one-for-all-inomhusantenn-sv1200.jpg.34fa18b886765f0c6f52d4d497d545ca.jpg

Om du inte ägde en tv men en videospelare med inbyggd mottagare så var du tvungen att betala tv licens. Ett tag så var alla butiker skyldiga att anmälla köp av tv eller video. Inte antener. En del struntade i det men många anmälde i alla fall. 

Fd. TV reparatör redan i slutet av 80 talet jobbade jag på Radio TV Hörnan på Adelsgatan i Visby.

Ändrades av JJC
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev JJC:

Många hade en innomhus anten som inte syns utifrån. Andra som bodde nera masten kunde bara ha en bit tråd med en dipol. 

Om du inte ägde en tv men en videospelare med inbyggd mottagare så var du tvungen att betala tv licens. Ett tag så var alla butiker skyldiga att anmälla köp av tv eller video. Inte antener. En del struntade i det men många anmälde i alla fall. 

Fd. TV reparatör redan i slutet av 80 talet jobbade jag på Radio TV Hörnan på Adelsgatan i Visby.

Vi testade med antenn på vinden men det funkade inte så det blev ingen antenn, de flesta antenner man ser är ju överbefolkade av feta duvor som skiter ner omgivningen totalt.

Dela på andra sajter

Tung droganvändning bland kreativ personal på SVT Barnkanalen

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev JJC:

Jodå jag vet.

Efter jag sade upp mitt avtal med SVT så har jag fått ett antal samtal. När jag köpte en ny TV så hörde de (sossarna) av sig från Kiruna. Jag berättade att jag köpt en TV till min mor som bor i ett annat land och så var det avslutat.

Dela på andra sajter

Jag önskar att vårt land införde att medborgarna fick valmöjligheten att välja vart mina skattekronor går!

Riktig demokrati uti fingerspetsarna!

Sverige skulle antagligen se annorlunda ut med dessa kriterier. Lite som Schweiz med deras demokrati.

Hur många ekonomiska "flyktingar" skulle ta sig till Sverige när enbart vänstern ska finansiera kostnaden för dessa "pensionsräddare"?

Utveckla demokratin till att alla får bestämma var skattekronorna ska spenderas och samhället kommer att se  annorlunda ut, i Sverige.

De svenskar som bor i asien och följer Sverige via internet skulle antagligen ha en annan åsikt än de som lever i verkligheten.

Vem har bestämt att vi ska ha en massa araber i Sverige? Iofs så gillar svenska damer män från dessa länder men är inte männen i majoritet? Skillnaden mellan män och kvinnor är bögarna. Vi har  mesiga svenska män och då får vi det samhälle som vi förtjänar.

God Jul gubbar!

Ändrades av Wanchai
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wanchai:

Skillnaden mellan män och kvinnor är bögarna.

Nu hängde jag inte med, inte ens i närheten.

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Om de, bögarna är 10 %, så påverkar det

Är du bög?

Kanske gillar du Pattaya för det fria sexet med tjejer och ladyboys?

Är ladyboys ditt sänke för att  stanna i Pattaya? Även dina "vänner" som Spoonkreek"?

Fy fan för bögar och pedofiler!!

Ändrades av Wanchai
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Kan vara att du är nybög,  nyligen kommit ur garderoben pastorn!

Pastorer i  den kristna historien har en läggning till att sätta på småpojkar. Kan det vara det som du reagerar på? Pastorer som sätter på småpojkar.

Ändrades av Wanchai
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Wanchai:

Kan vara att du är nybög,  nyligen kommit ur garderoben! Pasto,

Pastorer i  den kristna historien har en läggning till att sätta på småpojkar. Hur är det med pastorn och dina kompisar?

Man börjar undra om hissen går ända upp hos dig eller om det är en julfylla?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Man börjar undra om hissen går ända upp hos dig eller om det är en julfylla?

Då har han väl haft julfylla året runt i många år nu.

Dela på andra sajter

Är du bög?

Är ladyboys ditt sänke för att  stanna i Pattaya? Även dina "vänner" som Spoonkreek"?

Du är ju dum på riktigt.

Dela på andra sajter

Är du bög?

Trevlig jul på dig med..

När man trodde man sett de värsta lågvattenmärkena på mpr, så nog fan drar en stolle till med något värre..... i-ordet är inte ens beskrivande nog!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Soengsang:

Trevlig jul på dig med..d

När man troe värsta lågvattenmärkena på mpr, så nog fan drar en stolle till med något värre..... i-ordet är inte ens beskrivande nog!

Ja, världen är rund även i din värld. God Jul

Dela på andra sajter

Plocka bort Wanchai några månader nu; livet i förortstvåan med två vuxna barn verkar blivit för tungt.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎12‎-‎24 at 12:13, skrev Wanchai:

Kan vara att du är nybög,  nyligen kommit ur garderoben pastorn!

Pastorer i  den kristna historien har en läggning till att sätta på småpojkar. Kan det vara det som du reagerar på? Pastorer som sätter på småpojkar.

Föt 50 år sedan var det helt ok att sopa på en bög. Dock har samhället förändrats kraftigt, vilket gör det du skrev inte ok. Utifrån dina åsikter som du förmedlar finner jag det konstigt att du bosatt dig i det mest homovänliga landet i hela Asien?

tror nog att det är dags att pudla. Då jag tror att du trampat i klaveret ganska djupt denna gång! I min värld får mina vänner välja vilken sexuell läggning dom vill. så länge dom avser att vara mina vänner. Jag är väldigt trygg med min sexuella läggning. Därav så behöver jag inte döma andra för deras.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Föt 50 år sedan var det helt ok att sopa på en bög. Dock har samhället förändrats kraftigt, vilket gör det du skrev inte ok. Utifrån dina åsikter som du förmedlar finner jag det konstigt att du bosatt dig i det mest homovänliga landet i hela Asien?
tror nog att det är dags att pudla. Då jag tror att du trampat i klaveret ganska djupt denna gång! I min värld får mina vänner välja vilken sexuell läggning dom vill. så länge dom avser att vara mina vänner. Jag är väldigt trygg med min sexuella läggning. Därav så behöver jag inte döma andra för deras.

App app app!

Man väljer inte sexuell läggning.
Man kan däremot välja vänner som har olika sexuella läggningar.

Ska man vara PK så ska man.

Kön väljer man dock själv. Det har jag läst
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...