Jump to content
IGNORERAD

Varför kan man inte göra Public Sevice till betalkanaler ?

bambam

Recommended Posts

19 minuter sedan, skrev Boa52:

2600 var har du fått den summan ifrån ??. Är säker på att du tittar ibland på svt 1 eller 2 och som jag skrev. Dom flesta

som inte vill bet radio och Tv licens är bara tomtenissar, små pengar men använder ändå utbudet

Det blir det om man är 2 personer i hushållet som betalar skatt, 1300*2=2600.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

• Svar 621
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

47

• Boa52

36

• Tommy

34

• spooncreek

33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

18 minuter sedan, skrev Boa52:

Tittar också på motorsport Tv 1 är duktiga där. Din kompis server var kommer den ifrån så du kan se rally, Tv 1 kanske

Servern kommer säkert från Asien, kanske Thailand, spelar det någon roll var den kommer ifrån?

Delarna menar jag, var den är sammansatt är nog svårt att veta det kan vara Sverige.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

17063BF1-A5C6-4C0F-87E8-BD3A60A57F56.jpeg.b44443b52265763f155e113a92bf24f2.jpeg

o detta ska va ok o politiskt obunden media

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev C-dude:

C;D

När Vellinge kommun fick sitt tiggeriförbud godkänt för några dagar sedan så hade SVT lägligt nog ett team på plats i något av tiggarhemländerna och där visade man risiga, skitiga hus med en superfet kvinna som beklagade sej över hur fattiga de var.

Det satt flera paraboler på de flesta husen som var med i bild.

Ändrades av UglyFarang

Dela på andra sajter

On 2018-12-21 at 18:58, skrev C-dude:

C;D

.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Vi har TV men ingen antenn så jag varken kan eller vill utnyttja SVT:s utbud.

TV:na använder vi som skärmar.

Det kan du visst (via datorn eller vad fan du skrev det där inlägget i), och det som gällde innan var att du skulle betala om du ägde en mottagare, som de flesta TV har idag.

Jag är för att göra det till betalkanaler, kollar nästan bara på TV4 och Kanal 6, har inget extra kanal utbud, ungarna kollar mest på Youtube (googla youtube Boa52).

Men det händer att jag kollar nåt intressant på SVT play ibland, på vår "smart TV", eller nån annan skärm, men hur skulle det se ut om alla som publicerat nåt på nätet plötsligt skall ta betalt för smörjan de publicerar, även om ingen tittar?

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

1186180105_Skrmavbild2018-12-21kl_19_20_12.thumb.png.014c78c0622c27ce585a5697b38255b3.png

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev hamnoi:

1186180105_Skrmavbild2018-12-21kl_19_20_12.thumb.png.014c78c0622c27ce585a5697b38255b3.png

Undrar om man kan tipsa Skatteverket om beskattningsbara löneförmåner?

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Blir den?

Vi som inte nyttjade SVT behövde inget betala men nu ska vi tvingas betala 2600:-/år!

Koda skräpet så de som vill titta får ta notan!

Då skulle dom vara tvungna att sparka 80 % av dom anställda och ingen annan vill ha dom.

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev hamnoi:

Om man verkligen vill se vad dessa svin gör, så finns det en video här https://gellerreport.com/2018/12/female-tourists-beheaded-2.html/ 

Alla som vurmar för alla likas värde borde låta den gå 24/7, slaktar en ung kvinna levande.

Fy fan!!!! Det var det vidrigaste. 

De tankar man får när man ser detta gör en mörkrädd.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Hur många procent i Sverige tror du inte har TV, och tittar på TV. jag tippar att det är 5% som inte bet men ändå tittar

Så du tycker det är rätt att lägga våra skattepengar på att betala advokatkostnader för fällda människosmugglare. Jag tycker nog det går långt över gränsen vad skattepengar ska få användas till.

Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev hamnoi:

Om man verkligen vill se vad dessa svin gör, så finns det en video här https://gellerreport.com/2018/12/female-tourists-beheaded-2.html/ 

Alla som vurmar för alla likas värde borde låta den gå 24/7, slaktar en ung kvinna levande.

Ja det finns några här som skulle behöva se den 24/7

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Hur många procent i Sverige tror du inte har TV, och tittar på TV. jag tippar att det är 5% som inte bet men ändå tittar

Jag antar att du var en av de idi*terna som frivilligt betalade.  Nåja nu får du din vilja fram , nu betalar vi alla oavsett om vi vill bidra till rättegångskostnader till människosmugglare eller inte. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Helt rätt ni ska betala via skattsedeln, det e häftigt att betala skatt.

Och jag riktigt njuter när jag ser på Vinterstudion, hockey JVM och Allah bra serier på SVT då jag vet att tex korken från Tavelbäck och Blatting betalar åt mig.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja det finns några här som skulle behöva se den 24/7

Ja en hemsk video filmad av några galna/sinnesslöa muslimer.

Sen finns det säkert ännu fler och lika vidriga filmer filmade av Mexicanska,Brasilianska m.fl galna/sinnesslöa kristna....

Vill du se så finns det några länkar på flashback om du söker på "gore"

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev C-dude:

C;D

På svt.se så finns det nu inlägg om "Brutal video undersöks av myndigheter"

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Ja en hemsk video filmad av några galna/sinnesslöa muslimer.

Sen finns det säkert ännu fler och lika vidriga filmer filmade av Mexicanska,Brasilianska m.fl galna/sinnesslöa kristna....

Vill du se så finns det några länkar på flashback om du söker på "gore"

Japp, dock lär de inte få lika trevligt mottagande som Sverige erbjuder svinen.

https://www.expressen.se/nyheter/sa-ska-is-avhoppare-tas-emot-i-sverige/

Kommunen ska hjälpa till med exempelvis försörjning, boende och sysselsättning.

– Det är en rakt igenom social, ekonomisk och materiell fråga. Du behöver kunna återintegreras på arbetsmarknaden, du behöver kanske ha körkort, skuldsanering och tak över huvudet, säger Christoffer Carlsson, författare av en rapport från Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism, till SR.

Carlsson menar att risken, om man inte får hjälp när man återvänt till Sverige, är att man faller tillbaka till den extremistiska miljön.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hamnoi:

– Det är en rakt igenom social, ekonomisk och materiell fråga. Du behöver kunna återintegreras på arbetsmarknaden, du behöver kanske ha körkort, skuldsanering och tak över huvudet, säger Christoffer Carlsson, författare av en rapport från Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism, till SR.

Carlsson menar att risken, om man inte får hjälp när man återvänt till Sverige, är att man faller tillbaka till den extremistiska miljön.

Erbjuder verkligen Sverige detta?

Eller är det en pajas och hans egna tankar som Expressen har letat upp och intervjuat för att skapa rubrik och sälja lösnummer?

Fundera lite på det..........

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev hamnoi:

Hörde nåt klokt om nåt liknande, "Återintegrering"...

Det var nån svensk forskare på radio som bestämt hävdade att det går INTE att återintegrera personer som aldrig varit integrerade från början...

Man får börja från början helt enkelt, med att integrera dem, eller släppa dem fria, på nån annan plats där de passar in.

MVH

Dela på andra sajter

Gör som dansken, sätt drägget på en ö.

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Vi har TV men ingen antenn så jag varken kan eller vill utnyttja SVT:s utbud.

TV:na använder vi som skärmar.

Nu kommer det inte spela någon roll,

men bara för att du har ingen antenn befriade dig inte från avgift.

Det är den inbyggda mottagaren som räknas.

Om man ville använda TV-apparat endast som skärm så skulle man vara tvungen att

lämna tv till auktoriserade av RTT för att koppla ur mottagaren,

Därefter fick backstycket plomberas du fick intyg och då kunde du använda tv som skärm lagligt.

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev frogfish:

Fy fan!!!! Det var det vidrigaste. 

De tankar man får när man ser detta gör en mörkrädd.

Jag valde att inte se filmen, det kändes överflödigt...

Vilka jävla svin som gör nåt sånt, hoppas de får en plågsam död.

MVH

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Jag valde att inte se filmen, det kändes överflödigt...

Vilka jävla svin som gör nåt sånt, hoppas de får en plågsam död.

MVH

Tyvärr så såg jag filmen, det resulterade i att mitt hat till islamister blev ännu större och starkare. Samtidigt vet jag att många muslimer i Sverige sitter och njuter av filmen. Hade en salafist på jobbet, han fick sluta igår med omedelbar verkan. 

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev JJC:

Hade en salafist på jobbet, han fick sluta igår med omedelbar verkan

Kan du utveckla det mer, vad sa eller gjorde denne?

Om denne hyllade dådet, borde det inte också gått och anmäla?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kan du utveckla det mer, vad sa eller gjorde denne?

Om denne hyllade dådet, borde det inte också gått och anmäla?

Långa bönestunder på betaldarbetstid trots tillsägelser, bla.

Tyvärr kan ej berätta allt.

Anmälan japp.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...