Boa52 Inlagd December 26, 2022 Dela Inlagd December 26, 2022 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Man kan iallafall begränsa politik till specifika program som varudeklareras tydligt som sådana. som det är nu ska politiska åsikter smygas in titt som tätt. En politisk debatt i TV 1 behöver väl inte varudeklareras, det är en politisk debatt det förstår alla och är alla partier med hur kan du få det till vänstervriden Huva hur du tänker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 26, 2022 Dela Inlagd December 26, 2022 Själva grundidén med public service gillar jag. Sedan har den svävat ut, delvis kidnappade av vänstern och miljöpartister om det nu är någon skillnad. Att ha en nyhetsredaktion utan ägarintressen, icke kommersiella debattprogram och intervjuer är jag mer än gärna med och betalar till. När det gäller SR så ser jag samma funktion i P1 och den delar av P4 som består av lokalradion. Det kan aldrig vara Public Service roll att producera datingprogram eller hiphopkanaler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 26, 2022 Dela Inlagd December 26, 2022 15 minuter sedan, skrev Fredman: Själva grundidén med public service gillar jag. Sedan har den svävat ut, delvis kidnappade av vänstern och miljöpartister om det nu är någon skillnad. Att ha en nyhetsredaktion utan ägarintressen, icke kommersiella debattprogram och intervjuer är jag mer än gärna med och betalar till. När det gäller SR så ser jag samma funktion i P1 och den delar av P4 som består av lokalradion. Det kan aldrig vara Public Service roll att producera datingprogram eller hiphopkanaler. Om man vill som person kan man få allt till att bli vänster eller högerstyrt, eller hur Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 26, 2022 Dela Inlagd December 26, 2022 10 minuter sedan, skrev Boa52: Om man vill som person kan man få allt till att bli vänster eller högerstyrt, eller hur Ja det finns ju ett uttryck ”som när fan läser bibeln” det är så jag ser på det om man får Public Service till högervriden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 26, 2022 Dela Inlagd December 26, 2022 On 2022-12-19 at 18:49, skrev Boa52: Nu är jag ingen expert på publick servicve men har inte Tv 1 och vissa radio kanaler en massa debatter från riksdan och sånt det kan inte dom andra kanalerna ha för ingen raklam, intäckter. Ja,"raklam" är inte att leka med! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 26, 2022 Dela Inlagd December 26, 2022 (ändrad) On 2022-12-25 at 16:13, skrev Atom: Menar du att det är ateister som nu blivit islamister? Själv kallar jag mig agnostiker då många ateister tenderar att bli närmast religiösa i sin övertygelse; som agnostiker kan bara rycka på axlarna åt allt. Jag ser inte på public service och har inte gjort det på 25 år. Kanske är det oerhört vänstervridet, det låter onekligen så på dig och flera andra MPR medlemmar. Enligt flera av mina barndomskompisar i Tibro är det dock oerhört högercentriskt så jag antar att det beror på var man själv befinner sig på skalan. Helt oavsett så är en oberoende public service ett kännetecken på en demokratisk rättsstat och det som inte fungerar får man reparera; i en demokrati kan man inte bara slänga bort det och ersätta det med något som nuvarande tyrann gillar. Du ser inte på Public Service, men när du så småningom betalar skatt i Sverige, så kommer du att få betala för det, oavsett vad du tycker om skräpet de producerar... Om jag skall vara ärlig (och det borde man ju vara), så ser jag en (1) nyhetssändning varje vardag på TV1, den Kl 7:30, men det är det enda jag tittar på i Public Service i Sverige. På Helgdagsmorgnarna händer det tydligen inte tillräckligt mycket i Världen för att SVT skall orka rapportera om det, så då blir det en titt på TV4 istället... Det som allt som oftast irriterar mej då är när Riksvarianten haft en nyhet från Göteborg och jag sett den, så får jag se exakt samma "nyhet" i Lokalnyheterna, 3 minuter senare... Vissa av programmen på radions P1 och P4 är ok, jag är gammal... MVH Ändrades December 26, 2022 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 26, 2022 Dela Inlagd December 26, 2022 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev Boa52: En politisk debatt i TV 1 behöver väl inte varudeklareras, det är en politisk debatt det förstår alla och är alla partier med hur kan du få det till vänstervriden Huva hur du tänker Om det är en debatt i riksdagen som man bara sänder som den är utan kommentarer så har du rätt men om det tex är en debatt i en studio så kommer moderatorerna att kunna påverka debatten i den riktning som de väljer, fågel, fisk eller mittimellan. Ändrades December 26, 2022 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 27, 2022 Dela Inlagd December 27, 2022 Idag är en bra dag för Public Service i Sverige som kan sända alpint, storslalom. Detta tack vara att tävlingen går i Österrike, ett land som (tillsammans med Schweiz) haft kollektiv kurage nog att inte sälja ut sina folksporter till de elaka kapitalisterna. Glöm inte bänka er framför SVT kl 16.00. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 27, 2022 Dela Inlagd December 27, 2022 3 minuter sedan, skrev spooncreek: Idag är en bra dag för Public Service i Sverige som kan sända alpint, storslalom. Detta tack vara att tävlingen går i Österrike, ett land som (tillsammans med Schweiz) haft kollektiv kurage nog att inte sälja ut sina folksporter till de elaka kapitalisterna. Glöm inte bänka er framför SVT kl 16.00. 😎 Thaitid eller svensk tid? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 27, 2022 Dela Inlagd December 27, 2022 20 minuter sedan, skrev rolba: Thaitid eller svensk tid? Thaitime! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Inlagd December 27, 2022 Dela Inlagd December 27, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 27, 2022 Dela Inlagd December 27, 2022 22 timmar sedan, skrev UglyFarang: Om det är en debatt i riksdagen som man bara sänder som den är utan kommentarer så har du rätt men om det tex är en debatt i en studio så kommer moderatorerna att kunna påverka debatten i den riktning som de väljer, fågel, fisk eller mittimellan. Du menar att ingen ska kunna kommentera en debatt, Du får själv ta ställning om vad du tycker Men att tycka att dom som kommenterar är vänster. det är väl dom som snackar i debatten som informerar det är det du måste ta in, inte dom som komenterar, fattar du Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 27, 2022 Dela Inlagd December 27, 2022 22 minuter sedan, skrev Boa52: Du menar att ingen ska kunna kommentera en debatt, Du får själv ta ställning om vad du tycker Men att tycka att dom som kommenterar är vänster. det är väl dom som snackar i debatten som informerar det är det du måste ta in, inte dom som komenterar, fattar du berlitz förklara för mej vad som var snurrigt med mitt inlägg eller gör du så bara för att Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd December 27, 2022 Dela Inlagd December 27, 2022 Varför kan man inte göra Public Sevice till betalkanaler ? För gör man den till betalkanaler är det inte public service längre. Simpelt Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd December 27, 2022 Dela Inlagd December 27, 2022 58 minuter sedan, skrev Boa52: berlitz förklara för mej vad som var snurrigt med mitt inlägg eller gör du så bara för att Läs ditt egna nlägg....sakta. så kanske du förstår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 27, 2022 Dela Inlagd December 27, 2022 2 minuter sedan, skrev berlitz: Läs ditt egna nlägg....sakta. så kanske du förstår. Ingen risk. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 27, 2022 Dela Inlagd December 27, 2022 On 2022-12-26 at 15:58, skrev Boa52: En politisk debatt i TV 1 behöver väl inte varudeklareras, det är en politisk debatt det förstår alla och är alla partier med hur kan du få det till vänstervriden Huva hur du tänker On 2022-12-26 at 18:02, skrev UglyFarang: Om det är en debatt i riksdagen som man bara sänder som den är utan kommentarer så har du rätt men om det tex är en debatt i en studio så kommer moderatorerna att kunna påverka debatten i den riktning som de väljer, fågel, fisk eller mittimellan. 1 timme sedan, skrev Boa52: Du menar att ingen ska kunna kommentera en debatt, Du får själv ta ställning om vad du tycker Men att tycka att dom som kommenterar är vänster. det är väl dom som snackar i debatten som informerar det är det du måste ta in, inte dom som komenterar, fattar du Boaorm, du har en helt enastående läsförståelse!! Jag var övertygad om att mitt inlägg var så enkelt att det var helt omöjligt att missförstå! JAG HADE FEL!! Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 27, 2022 Dela Inlagd December 27, 2022 1 timme sedan, skrev Amigo: Varför kan man inte göra Public Sevice till betalkanaler ? För gör man den till betalkanaler är det inte public service längre. Simpelt Dom är betalkanaler. Dessutom med reklam. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 28, 2022 Dela Inlagd December 28, 2022 11 timmar sedan, skrev Boa52: Du menar att ingen ska kunna kommentera en debatt, Du får själv ta ställning om vad du tycker Men att tycka att dom som kommenterar är vänster. det är väl dom som snackar i debatten som informerar det är det du måste ta in, inte dom som komenterar, fattar du 10 timmar sedan, skrev Boa52: berlitz förklara för mej vad som var snurrigt med mitt inlägg eller gör du så bara för att Du kan väl fundera en stund på om det är skillnad mellan att moderera och kommentera. Googla gärna. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 28, 2022 Dela Inlagd December 28, 2022 Det vore därför önskvärt om svensk public service tog sitt uppdrag på allvar och utkrävde politiskt ansvar för den svenska energipolitikens brister i högre grad än att aningslöst marknadsföra eko-primitivistiska knapphetsideal. https://www.gp.se/ledare/missvisande-att-idealisera-ett-liv-utan-el-och-rinnande-vatten-1.88756497?fbclid=IwAR1jVBNxE_XDP6kjsgtrE6bkExxFMh6ElbqkEY5r03uCDC7t6S1kHFrmJeE “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 28, 2022 Dela Inlagd December 28, 2022 (ändrad) Ännu en fantastisk dag med Public Service. Storslalom damer (igen!!) efter att ha sett en som vanligt bra morgonstudio. Snart andra åket, ska Schiffrin ta ytterligare en seger mot målet att bli större än Stenmark? Ska avrunda med att se ikapp På Spåret på SVT Play, detta mästerverk av TV-koncept som underhållit oss svenskar sedan 1987. Gott nytt år SVT, må vi ha många trevliga stunder tillsammans även nästa år. Ändrades December 28, 2022 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd December 28, 2022 Dela Inlagd December 28, 2022 36 minuter sedan, skrev spooncreek: Ännu en fantastisk dag med Public Service. Storslalom damer (igen!!) efter att ha sett en som vanligt bra morgonstudio. Snart andra åket, ska Schiffrin ta ytterligare en seger mot målet att bli större än Stenmark? Ska avrunda med att se ikapp På Spåret på SVT Play, detta mästerverk av TV-koncept som underhållit oss svenskar sedan 1987. Gott nytt år SVT, må vi ha många trevliga stunder tillsammans även nästa år. På spåret, perfekt som frukost tv när man är i Thailand på play. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 28, 2022 Dela Inlagd December 28, 2022 på spåret. 100% fritt från oliktänkande element. Men kakan ACAB Hermansson är stamgäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 28, 2022 Dela Inlagd December 28, 2022 (ändrad) 11 minuter sedan, skrev Esspe: Nej tacka vet jag Robinson och Paradise beach med inslag av reklam för pampers och dajm. Det är riktig TV det. Robinson: SVT var först i världen med att köpa och sedermera sända konceptet. Därmed föddes den reality-TV som dominerade TV i hela världen rätt länge. SVT fattade ännu ett smart beslut att släppa konceptet efter några säsonger, när det var uttjatat. Därmed fick kapitalistiska TV3 ta över och finansiera deltagarnas föda av gräshoppor och ris med dajm och pampers. Ännu ett smart drag av vårt kollektivt ägda TV-bolag. Ändrades December 28, 2022 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 28, 2022 Dela Inlagd December 28, 2022 1 timme sedan, skrev spooncreek: Robinson: SVT var först i världen med att köpa och sedermera sända konceptet. Därmed föddes den reality-TV som dominerade TV i hela världen rätt länge. SVT fattade ännu ett smart beslut att släppa konceptet efter några säsonger, när det var uttjatat. Därmed fick kapitalistiska TV3 ta över och finansiera deltagarnas föda av gräshoppor och ris med dajm och pampers. Ännu ett smart drag av vårt kollektivt ägda TV-bolag. Är det inte tv 4 som sänder Robinson. Tv 3 har jag aldrig titta på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu