Cavemannen Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 6 minuter sedan, skrev hamnoi: Då du kan göra en "clirre" så få väl jag göra en kopia då du hoppade över min fråga förut. Vad är en vanlig muslim, sunni som är den största grenen? Eller menar du muslimer som är födda i ett muslimsk land men inte så värst troende, lite som att jag är född i ett kristet land men är icke troende? För mig är en vanlig muslim dessa 98% som lever normalt och inte bryter mot lagen. Lika som dessa 98% kristna som är laglydiga. Avskummet däröver har jag inte mycket för Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 21 minuter sedan, skrev Cavemannen: För mig är en vanlig muslim dessa 98% som lever normalt och inte bryter mot lagen. Lika som dessa 98% kristna som är laglydiga. Avskummet däröver har jag inte mycket för Var ovanligt diplomatiskt för att komma från dig. Så en troende muslim som tycker att bögar ska avrättas(allt enligt koranen) och kvinnorna och småflickor ska täckas är en vanlig muslim, för han bryter ju inte mot lagen med sin "livsfilosofi" utan är en laglydig medborgare? Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 Lite vanliga normala muslimer ca 90% av alla troende muslimer btw, inga konstigheter Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 3 minuter sedan, skrev hamnoi: Var ovanligt diplomatiskt för att komma från dig. Så en troende muslim som tycker att bögar ska avrättas(allt enligt koranen) och kvinnorna och småflickor ska täckas är en vanlig muslim, för han bryter ju inte mot lagen med sin "livsfilosofi" utan är en laglydig medborgare? Läser du "din" bibel lika noggrant så skulle du bli mörkrädd Ps, jag är väl alltid diplomatisk när jag har att göra med käringar, hahahah Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 (ändrad) 10 timmar sedan, skrev Cavemannen: Läser du "din" bibel lika noggrant så skulle du bli mörkrädd Ps, jag är väl alltid diplomatisk när jag har att göra med käringar, hahahah Helt jävla ointressant då jag inte ser mig som kristen Bättre om du svarar istället för att sväva som TV runt en valutafråga. Ändrades December 23, 2018 av hamnoi Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 1 minut sedan, skrev hamnoi: Helt jävla ointressant då jag inte ser mig som kristen Bättre om du svarar istället för att sväva runt som TV runt en valutafråga. Du verkar oerhört intresserad av koranen, du kanske är muslim? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 1 minut sedan, skrev Cavemannen: Du verkar oerhört intresserad av koranen, du kanske är muslim? Säg hej till Tallviking 2.0 Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 (ändrad) 2 minuter sedan, skrev hamnoi: Säg hej till Tallviking 2.0 HEJ HEJ! TACK SÅ MYCKET! Ändrades December 23, 2018 av Cavemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 8 minuter sedan, skrev Cavemannen: HEJ HEJ! TACK SÅ MYCKET! I rest my case Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 (ändrad) Jag skall erkänna en sak för dig @hamnoi jag kan inte ens 2citat från koranen...... Och samtidigt kan jag väl som konfimerad inte mer än 2-3 av budorden , ja morsan tvingade mig samtidigt som den snyggaste bruden i paralellklassen annmälde sig, nä jag fick aldrig knu..a henne men däremot ratta lite på hennes kompis på konfirmationslägret, så helt bortkastat var det inte Ändrades December 23, 2018 av Cavemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 6 timmar sedan, skrev Cavemannen: För mig är en vanlig muslim dessa 98% som lever normalt och inte bryter mot lagen. Lika som dessa 98% kristna som är laglydiga. Avskummet däröver har jag inte mycket för Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 21 hours ago, Soengsang said: Sant.... Men har svårt för dem som inte kan anpassa sig, eller respektera seder och kultur.....det gör ju du som expat. Och dagens utveckling går ju med sekundärsamhällen och visioner om att "ta över", samt hur vi manipuleras av samhället att sakta och omedvetet acceptera detta, det skrämmer mig. Men vad vet jag, kanske bara en naturlig utveckling i en allt mer globaliserad värld? Personligen tycker jag inte att någon behöver anpassa sig till en viss samhällsnorm, däremot är det allas skyldighet att följa lagar och regler där de vistas samt acceptera alla seder och kulturer, oavsett om det är en majoritets eller minoritets. Jag skulle tro att en klar majoritet av medlemmarna på MPR knappast passar in i samhällsnormen, oavsett om de bor i Sverige eller Thailand, och den friheten måste ett öppet samhälle ge sina medborgare. Det vi aldrig får tumma på är demokrati, rättssäkerhet och allas mänskliga rättigheter, och skyldigheter. Man ska aldrig kunna slippa undan ett straff för att man har "en annan kulturell bakgrund". Man får också acceptera att man inte får ett jobb, eller får sparken från ett jobb, om ens kulturella/religiösa/rituella beteende gör att man inte kan följa allmänt accepterad social praxis, och det spelar ingen roll om det är en muslimsk man som vägrar ta en kvinna i hand eller en death metalsnubbe som insisterar på att ha 20 nitar i pannan som förskolelärare. Jag tror inte på att vi "manipuleras av samhället" att acceptera att några "sekundärsamhällen" ska ta över det vanliga samhället. Vilka viktiga institutioner och personer inom samhället ligger bakom det och varför skulle de tjäna på det? Att vettiga personer som du börjar tro på den typen av skrämselpropaganda skrämmer mig betydligt mer än det propagandan försöker skrämma mig om. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 2 minuter sedan, skrev Atom: däremot är det allas skyldighet att följa lagar och regler där de vistas samt acceptera alla seder och kulturer, oavsett om det är en majoritets eller minoritets Det är att anpassa sig, att begära att alla ska dricka mellanmjölk och äta Skogaholm med Kalles varje dag, är inte riktigt vad jag menar med att "anpassa" Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 Sicken tur att syrrans man som är en tvättäkta Pakistanier inte har skägg i alla fall. Hade han haft det vette tusan om jag vågat ta med honom ut på stan när dom kommer på besök i morgon för några dygn. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 Fritte nu hade du tur. Rätt värdegrund. Många handhjärtan får du Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 16 timmar sedan, skrev Cavemannen: Hur skulle du uppleva det som vanlig muslim när pöbeln öser sitt skit över muslimer och islam? De drar ju aldra oftast alla över samma kam........... Hur skulle du uppleva det som vanlig kristen när en vanlig muslim på ditt jobb öser sitt skit över kristendom, buddism och medarbetare? Han drog ju alla över samma kam.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 10 timmar sedan, skrev Cavemannen: Jag skall erkänna en sak för dig @hamnoi jag kan inte ens 2citat från koranen...... Och samtidigt kan jag väl som konfimerad inte mer än 2-3 av budorden , ja morsan tvingade mig samtidigt som den snyggaste bruden i paralellklassen annmälde sig, nä jag fick aldrig knu..a henne men däremot ratta lite på hennes kompis på konfirmationslägret, så helt bortkastat var det inte Har själv funderat på att läsa den i utbildningssyfte, men kom på att jag knappt kommer ihåg hur man knyter skorna så det är nog bortkastad tid att lägga på en sån mastig bok. Döpt, inte konfirmerad och inte medlem i Svenska kyrkan God Jul/ חג מולד שמח /میلاد مسیح مبارک باد Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 16 timmar sedan, skrev Cavemannen: I detta fall är pöbeln rasistiska och halvrasistiska typer som drar med sig okunniga,rädda,ängsliga,fega svenskar, de starka genomskådar dock detta ganska snart. Ser du hur jag drog samtliga över kammen Jag tror att du blandar muslimer med islamister även andra extremister. Jag jobbar med olika nationaliteter ( si så där 30-40) de utövar olika religioner och det aldrig har varit något problem tills extrema islamister ville komma till tal. Där skar sig och det handlade inte om rasism utan om extremism. Hinduer, buddister kristna, judar , även muslimer som är inte extrema, alla fick sin bit av kakan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 (ändrad) På TV4 just nu. Mandelmanns jul, sedan Jul med Ernst för att därefter visa Bonde söker kossa......... förlåt, fru ska det vara. SVT1. Sportåret 2018.........Tack för det 🙏 😉 Ändrades December 23, 2018 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 4 timmar sedan, skrev Atom: Personligen tycker jag inte att någon behöver anpassa sig till en viss samhällsnorm, däremot är det allas skyldighet att följa lagar och regler där de vistas samt acceptera alla seder och kulturer, oavsett om det är en majoritets eller minoritets. Jag skulle tro att en klar majoritet av medlemmarna på MPR knappast passar in i samhällsnormen, oavsett om de bor i Sverige eller Thailand, och den friheten måste ett öppet samhälle ge sina medborgare. Det vi aldrig får tumma på är demokrati, rättssäkerhet och allas mänskliga rättigheter, och skyldigheter. Man ska aldrig kunna slippa undan ett straff för att man har "en annan kulturell bakgrund". Man får också acceptera att man inte får ett jobb, eller får sparken från ett jobb, om ens kulturella/religiösa/rituella beteende gör att man inte kan följa allmänt accepterad social praxis, och det spelar ingen roll om det är en muslimsk man som vägrar ta en kvinna i hand eller en death metalsnubbe som insisterar på att ha 20 nitar i pannan som förskolelärare. Jag tror inte på att vi "manipuleras av samhället" att acceptera att några "sekundärsamhällen" ska ta över det vanliga samhället. Vilka viktiga institutioner och personer inom samhället ligger bakom det och varför skulle de tjäna på det? Att vettiga personer som du börjar tro på den typen av skrämselpropaganda skrämmer mig betydligt mer än det propagandan försöker skrämma mig om. Skolor slutar servera fläskkött av religiösa skäl och detsamma gäller vissa kommuner med könssegregerade badhus. Det är alltså kommuner, den institution som de flesta berörs av och skolan, som väl får anses vara den viktigaste institutionen av dem alla, som gör detta. En snabb googling kommer visa att detta även har rapporterats av traditionell indoktrineringsmedia och inte bara är någon skröna från Fria Tider och liknande media så det borde inte ha undgått dig att detta förekommer. Att vettiga personer som du blundar för detta faktum är fan "skrämmigare" än skrämmande Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 (ändrad) 36 minuter sedan, skrev Knasen: Skolor slutar servera fläskkött av religiösa skäl och detsamma gäller vissa kommuner med könssegregerade badhus. Det är alltså kommuner, den institution som de flesta berörs av och skolan, som väl får anses vara den viktigaste institutionen av dem alla, som gör detta. En snabb googling kommer visa att detta även har rapporterats av traditionell indoktrineringsmedia och inte bara är någon skröna från Fria Tider och liknande media så det borde inte ha undgått dig att detta förekommer. Att vettiga personer som du blundar för detta faktum är fan "skrämmigare" än skrämmande Naturligtvis är det en pågående smygislamering som pågår, det är ju agendan......svart på vitt. http://www.eeas.europa.eu/archives/docs/euromed/docs/bd_en.pdf Ändrades December 23, 2018 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 2 minutes ago, Knasen said: Skolor slutar servera fläskkött av religiösa skäl och detsamma gäller vissa kommuner med könssegregerade badhus. Det är alltså kommuner, den institution som de flesta berörs av och skolan, som väl får anses vara den viktigaste institutionen av dem alla, som gör detta. En snabb googling kommer visa att detta även har rapporterats av traditionell indoktrineringsmedia och inte bara är någon skröna från Fria Tider och liknande media så det borde inte ha undgått dig att detta förekommer. Att vettiga personer som du blundar för detta faktum är fan "skrämmigare" än skrämmande Att sluta servera fläskkött och att ha segregerade badtider är helt åt helvete, skulle aldrig någonsin tillåtas om jag bestämde. Att sådant mjäkande förekommer är dock inte detsamma som att det finns någon övergripande samhällelig plan som ska göra oss alla till muslimer och Sverige till ett kalifat. Det handlar, som vanligt, om enskilda personer som i sin vilja att vara alla till lags och att alla ”ska vara med”, är beredda att böja sig så långt bakåt att de kan se in i sitt eget rövhål. Idag är det muslimer som samhället ska anpassas för och en generation tillbaka var det sinnesslöa White Trash utan ambitioner som skulle få 100% ersättning när de var bakfulla på måndagsmorgonen. Sverige överlag är ett land som vill alla väl och de som väljer att läsa till socionom är de allra snällaste av de snälla. Jag blundar inte för några faktum. Jag må ha bott i Thailand i 20 år, men 4-5 besök per år samt ett stort antropologiskt intresse har fått mig till denna insikt. Det finns inga muslimska konspirationer iscensatta av vänsterpartistiska kommunalråd. Det är en svensk folksport vi vårdat sedan 50-talet; ingen får vara sämre än någon annan och det är aldrig individens fel när de inte kan eller vill hålla måttet. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 5 minuter sedan, skrev Atom: Att sluta servera fläskkött och att ha segregerade badtider är helt åt helvete, skulle aldrig någonsin tillåtas om jag bestämde. Att sådant mjäkande förekommer är dock inte detsamma som att det finns någon övergripande samhällelig plan som ska göra oss alla till muslimer och Sverige till ett kalifat. Det handlar, som vanligt, om enskilda personer som i sin vilja att vara alla till lags och att alla ”ska vara med”, är beredda att böja sig så långt bakåt att de kan se in i sitt eget rövhål. Idag är det muslimer som samhället ska anpassas för och en generation tillbaka var det sinnesslöa White Trash utan ambitioner som skulle få 100% ersättning när de var bakfulla på måndagsmorgonen. Sverige överlag är ett land som vill alla väl och de som väljer att läsa till socionom är de allra snällaste av de snälla. Jag blundar inte för några faktum. Jag må ha bott i Thailand i 20 år, men 4-5 besök per år samt ett stort antropologiskt intresse har fått mig till denna insikt. Det finns inga muslimska konspirationer iscensatta av vänsterpartistiska kommunalråd. Det är en svensk folksport vi vårdat sedan 50-talet; ingen får vara sämre än någon annan och det är aldrig individens fel när de inte kan eller vill hålla måttet. Att det tillåts går tyvärr inte att skylla på enskilda individers godhetsknarkande. Vi har faktiskt en riksdag som ska stifta lagar som omöjliggör hjärnsläpp som detta att verkställas. Vidare så bör beteende likt detta bestraffas i någon form med hjälp av ett fungerande tjänstemannaansvar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 3 minutes ago, Knasen said: Att det tillåts går tyvärr inte att skylla på enskilda individers godhetsknarkande. Vi har faktiskt en riksdag som ska stifta lagar som omöjliggör hjärnsläpp som detta att verkställas. Vidare så bör beteende likt detta bestraffas i någon form med hjälp av ett fungerande tjänstemannaansvar. Att sluta servera fläskkött är knappast mot lagen; har svårt att se hur den paragrafen är skriven som kräver att fläskkött serveras visst antal dagar i veckan. Det är så jävla lätt att skylla på politiker och statligt/kommunalt anställda. Om min dotter gick på en skola som slutade servera fläskkött och bestämde att pojkar och flickor inte fick simma tillsammans, så skulle jag protestera, direkt till skolan och skolpolitikerna i kommunen. Om ingen gör något, kanske på sin höjd skriver ett argt inlägg på Facebook eller något forum, så ser inte jag det som en protest; tvärtom så ses nog en så liten reaktion som ett erkännande. Nej, vi svenskar har blivit alldeles för bekväma. Det är schlagerfestivaler, dokusåpor, fredagsmys och 36-timmars arbetsvecka. Vill vi ändra något så får vi engagera oss. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd December 23, 2018 Dela Inlagd December 23, 2018 En liten citat ur koranen till er otrogna Koranen 8:12 Terrorisera & halshugg de som inte enbart tror på Koranen 9:5 "Döda otrogna när tillfälle ges varhelst du stöter på dem" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu