Jump to content
IGNORERAD

Varför kan man inte göra Public Sevice till betalkanaler ?

bambam

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev JJC:

Långa bönestunder på betaldarbetstid trots tillsägelser, bla.

Tyvärr kan ej berätta allt.

Anmälan japp.

Hen kommer sannolikt att få skadestånd!

Dela på andra sajter

• Svar 621
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

47

• Boa52

36

• Tommy

34

• spooncreek

33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 minuter sedan, skrev JJC:

Långa bönestunder på betaldarbetstid trots tillsägelser, bla.

Tyvärr kan ej berätta allt.

Anmälan japp.

Också tycker folk det är underligt att man har Islamofobi...

Jag är ärligt talat rädd för utvecklingen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

17 minutes ago, Soengsang said:

Också tycker folk det är underligt att man har Islamofobi...

Jag är ärligt talat rädd för utvecklingen.

Jag tycker nog inte islamofobi är underligt men det är inget jag skriver under på.

Att man hatar våldsbejakande islamister är dock en självklarhet, allt annat vore direkt misogynt. Jag kan inte förstå att vi lägger en krona på att försöka ”återanpassa” IS-terrorister. Jag tycker det borde räcka med en ”like” på en islamistsida för att förlora passet och/eller tillbringa resten av livet i fängelse. 

Detsamma gäller givetvis om man stödjer extrema kristna, judiska, hinduistiska eller buddhistiska sekter.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

Att man hatar våldsbejakande islamister är dock en självklarhet, allt annat vore direkt misogynt.

Hata kanske är ett starkt ord för mig, men jag är rädd för utvecklingen och vad de ställer till med.....därav fobi. 

De kan gärna få utöva sin tro och sed i sina hemländer, det stör mig eller skrämmer mig inte särskilt mycket.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

2 minutes ago, Soengsang said:

Hata kanske är ett starkt ord för mig, men jag är rädd för utvecklingen och vad de ställer till med.....därav fobi. 

De kan gärna få utöva sin tro och sed i sina hemländer, det stör mig eller skrämmer mig inte särskilt mycket.

Jag tycker nog man bör hata våldsbejakande islamister och det är den fria världens skyldighet att försöka utrota dem. Samtidigt är det vår skyldighet att uppmuntra moderata muslimer; de är trots allt inte så annorlunda från hur kristna tyckte och tänkte i Europa några generationer tillbaka och dem har vi ju huvudsakligen lyckats tämja.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Atom:

de är trots allt inte så annorlunda från hur kristna tyckte och tänkte i Europa några generationer tillbaka och dem har vi ju huvudsakligen lyckats tämja.

Sant....

Men har svårt för dem som inte kan anpassa sig, eller respektera seder och kultur.....det gör ju du som expat.

Och dagens utveckling går ju med sekundärsamhällen och visioner om att "ta över", samt hur vi manipuleras av samhället att sakta och omedvetet acceptera detta, det skrämmer mig.

Men vad vet jag, kanske bara en naturlig utveckling i en allt mer globaliserad värld?

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Jag tycker nog man bör hata våldsbejakande islamister och det är den fria världens skyldighet att försöka utrota dem. Samtidigt är det vår skyldighet att uppmuntra moderata muslimer; de är trots allt inte så annorlunda från hur kristna tyckte och tänkte i Europa några generationer tillbaka och dem har vi ju huvudsakligen lyckats tämja.

Ismer överhuvudtaget oavsett särskilt om de övergår till grova och våldsamma utryck. 

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Atom:

Jag tycker nog inte islamofobi är underligt men det är inget jag skriver under på.

Att man hatar våldsbejakande islamister är dock en självklarhet, allt annat vore direkt misogynt. Jag kan inte förstå att vi lägger en krona på att försöka ”återanpassa” IS-terrorister. Jag tycker det borde räcka med en ”like” på en islamistsida för att förlora passet och/eller tillbringa resten av livet i fängelse. 

Detsamma gäller givetvis om man stödjer extrema kristna, judiska, hinduistiska eller buddhistiska sekter.

"Islamofob" är ett slags uttryck PK-maffian tar till så fort någon säger något ont om tex Is-återvändare, för att insinuera att denne hatar alla muslimer och är en skitstövel, i största allmänhet...

Islamofobi existerar nog inte bland vanliga svenskar, utan snarare är det som du skriver att många hatar våldsbejakande Islamister som ser det som helt rätt att mörda alla som har det minsta avvikande uppfattning, även andra muslimer.

Det borde vara som du skriver, en "Like" av nåt extremistiskt innehåll som talar om död åt alla som inte vill exakt det vi vill borde innebära utvisning och återtagande av eventuellt medborgarskap...

Problem uppstår förstås när extremisten i fråga enbart har svenskt medborgarskap, vart skall vi utvisa denne?

Mitt förslag är till ett tältläger på Gotska Sandön, finns knappast når de kan irritera sej på där, förutom varandra då...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

"Islamofob" är ett slags uttryck PK-maffian tar till så fort någon säger något ont om tex Is-återvändare, för att insinuera att denne hatar alla muslimer och är en skitstövel, i största allmänhet...

Islamofobi existerar nog inte bland vanliga svenskar, utan snarare är det som du skriver att många hatar våldsbejakande Islamister som ser det som helt rätt att mörda alla som har det minsta avvikande uppfattning, även andra muslimer.

Det borde vara som du skriver, en "Like" av nåt extremistiskt innehåll som talar om död åt alla som inte vill exakt det vi vill borde innebära utvisning och återtagande av eventuellt medborgarskap...

Problem uppstår förstås när extremisten i fråga enbart har svenskt medborgarskap, vart skall vi utvisa denne?

Mitt förslag är till ett tältläger på Gotska Sandön, finns knappast når de kan irritera sej på där, förutom varandra då...

MVH

Hur skulle du uppleva det som vanlig muslim när pöbeln öser sitt skit över muslimer och islam?

De drar ju aldra oftast alla över samma kam...........

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Hur skulle du uppleva det som vanlig muslim när pöbeln öser sitt skit över muslimer och islam?

Pöbel är just pöbel, och inte vad jag kallar vanliga svenskar.

Naturligtvis kan alla oavsett trosuppfattning bli oroliga när nån annan påstår att alla av just den uppfattningen är helt förkastliga och borde avskaffas med hjälp av gas eller annat dödligt våld.

Sen undrar jag lite över uttrycket "Dra alla över samma kam", man ser det ofta, men skall det inte vara "Dra alla över en kam", börjar tveka...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tommy:

Pöbel är just pöbel, och inte vad jag kallar vanliga svenskar.

Naturligtvis kan alla oavsett trosuppfattning bli oroliga när nån annan påstår att alla av just den uppfattningen är helt förkastliga och borde avskaffas med hjälp av gas eller annat dödligt våld.

Sen undrar jag lite över uttrycket "Dra alla över samma kam", man ser det ofta, men skall det inte vara "Dra alla över en kam", börjar tveka...

MVH

I detta fall är pöbeln rasistiska och halvrasistiska typer som drar med sig okunniga,rädda,ängsliga,fega svenskar, de starka genomskådar dock detta ganska snart.

Ser du hur jag drog samtliga över kammen :D 

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Vad är en vanlig muslim, sunni som är den största grenen?

Eller menar du muslimer som är födda i ett muslimsk land men inte så värst troende, lite som att jag är född i ett kristet land men är icke troende?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev hamnoi:

Eller menar du muslimer som är födda i ett muslimsk land men inte så värst troende, lite som att jag är född i ett kristet land men är icke troende?

Det finns de som konverterat till islam, kanske likt han du citerade!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

De får väl acceptera det på samma sätt som vanliga kristna måste acceptera att omvärlden (inte minst i Sverige) öser sitt skit över kristna och kristendomen.

Detta sker ju varje dag i Sverige, från allmänheten, media och invandrarna från andra religioner.

Det är ju så vanligt numera att många inte ens märker det.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wanchai:

Det finns de som konverterat till islam, kanske likt han du citerade!

Nej nu har du fel, jag har aldrig konverterat.

Jag förstår dock att du som en feg usling lägger in en tjuvspark i sidan på våran fd medlem Wille

Wille var en av de mest omtyckta och klokaste medlemmar/moderatorer som MPR haft, jag saknar han mycket här på MPR.

Att han genom ordets gåva och sin vetskap/kunnighet tröck ner hatare som dig i fotskaften ger mig tillfredställelse än idag :D 

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Sakhon:

De får väl acceptera det på samma sätt som vanliga kristna måste acceptera att omvärlden (inte minst i Sverige) öser sitt skit över kristna och kristendomen.

Detta sker ju varje dag i Sverige, från allmänheten, media och invandrarna från andra religioner.

Det är ju så vanligt numera att många inte ens märker det.

Ja precis! vi inom dessa 99% av normalt funtade, kristna,buddister,muslimer,hinduer accepterar ju det

Dela på andra sajter

Den här bilden är rätt talande för svensk media.....bla SVT som ni betalar för oavsett.

48971509_2237209663202366_5763455002920091648_n.jpg.a644572114c2f07a48a394c2e681ece9.jpg

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Ja precis! vi inom dessa 99% av normalt funtade, kristna,buddister,muslimer,hinduer accepterar ju det

Du har nog suttit inne likförbannat 5555555555

1968759008_Skarmavbild2018-12-23kl_00_24_31.png.682b1dccb03a91d5bc150af3b55d8bdc.png

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

1968759008_Skarmavbild2018-12-23kl_00_24_31.png.682b1dccb03a91d5bc150af3b55d8bdc.png

Ja jag såg det på fb i fredags, en talanglös ryss(ej fastboende) som försökte göra karriär, otroligt ogenomtänkt gjort, han glömde läsa kapitlet flyktväg i sin rånarhandbok :D 

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Ja jag såg det på fb i fredags, en talanglös ryss(ej fastboende) som försökte göra karriär, otroligt ogenomtänkt gjort, han glömde läsa kapitlet flyktväg i sin rånarhandbok :D 

Han var 27år,och skulle jag ge mig på en gissning så hade han lumpen/militärtjänst som väntade, kanske bättre i ett Norsk fängelse.......bara min första tanke...........

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag mötte Ukrainare som jobbade i Ryska gruvan(85% ukrainare där) endast för att slippa kriget, de tjänade ungefär samma som hemma sa de men ville hålla sig undan kriget.

1000E i månaden hade de på Svalbard och fick betala rum o mat själva................stackare.............

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag mötte Ukrainare som jobbade i Ryska gruvan(85% ukrainare där) endast för att slippa kriget, de tjänade ungefär samma som hemma sa de men ville hålla sig undan kriget.

1000E i månaden hade de på Svalbard och fick betala rum o mat själva................stackare.............

Har en Ukrainare ombord nu, faktiskt den första Ukrainare jag jobbar med......är tacksam för sitt jobb, hyfsad engelska och trevlig.

Ca 1800 EUR, utan att behöva betala säng o mat, han är nöjd, en bra inkomst hemma för han.......

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har en Ukrainare ombord nu, faktiskt den första Ukrainare jag jobbar med......är tacksam för sitt jobb, hyfsad engelska och trevlig.

Ca 1800 EUR, utan att behöva betala säng o mat, han är nöjd, en bra inkomst hemma för han.......

Ja det är ju nästan själigt, På Svalbard är de anställda av Ryska staten, inte samma....... Men några har fattat och "rymt" och jobbar som guider,hotellstädare mm inne i Longyearbyen, och de tjänar minst 30-40 tusen Norska............sånt är livet..........

ja 20-30 iallafall........ tippar på att över hälften, de som vart där ett tag plockar ut över 25-30 efter skatt.....

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Ja det är ju nästan själigt, På Svalbard är de anställda av Ryska staten, inte samma....... Men några har fattat och "rymt" och jobbar som guider,hotellstädare mm inne i Longyearbyen, och de tjänar minst 30-40 tusen Norska............sånt är livet..........

ja 20-30 iallafall........ tippar på att över hälften, de som vart där ett tag plockar ut över 25-30 efter skatt.....

Då du kan göra en "clirre" så få väl jag göra en kopia då du hoppade över min fråga förut.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...