Jump to content
IGNORERAD

Varför kan man inte göra Public Sevice till betalkanaler ?

bambam

Recommended Posts

Uj uj, att SVT till och med väljer ut deltagare till "På spåret" för att vrida innehållet till vänster hade jag helt missat, dumma mig. :sFduh:

Nu måste jag kolla upp dom som sitter i panelen i "Fråga Lund", det finns säkert någon vänsteraktivist där också, jajjamensan, sanna mina ord. :kort:

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

• Svar 621
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

47

• Boa52

36

• Tommy

34

• spooncreek

33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Fritz:

Uj uj, att SVT till och med väljer ut deltagare till "På spåret" för att vrida innehållet till vänster hade jag helt missat, dumma mig. :sFduh:

Nu måste jag kolla upp dom som sitter i panelen i "Fråga Lund", det finns säkert någon vänsteraktivist där också, jajjamensan, sanna mina ord. :kort:

För dom som befinner sig längst ut på extrema högra läktaren ter sig allt annat inne på spelplanen vara "vänster" :-)

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

För dom som befinner sig längst ut på extrema vänstra läktaren ter sig allt annat inne på spelplanen vara "nazister, fascister högerextremister" :-)

Dela på andra sajter

https://www.tv.nu/p/1Gss4a-P-6zVq

På svt1 i kväll och för säkerhets skull har de bara filmat djur som har vänsteråsikter :)

Att kalla ALLT på svt, UR och SR för vänsterpropaganda är ju bara löjligt.

Nä tacka vet jag kvalitets tv som Hollywoodfruar, Mandelmans, Ernst virkar granar, Paradise Hotell, Bachelor, Bonde söker ny kossa,  med mera :haha:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

SVT:s produktioner av div kriminalserier håller absolut högsta klass, mina arbetskamrater från öst gillar verkligen dem, de finns rätt snabbt ute på ryska.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Boa52:

Alla dokumentärer, djurprogram kan inte vara vänstervridna inte ens gjorda i Sverige och dom är många och bra

Varför kan dom inte det?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev spooncreek:

Kul att fortsätter referera till en av de journalister i svensk Public Service som varit mest vänster.....

Jag har också varit vänster, men alla har väl rätt att ändra sig?

Sen så har jag ingen aning om JO är vänster eller höger, han delger ju här bara sina upplevelser på ett ärligt sätt, ser inte något direkt politiskt ställningstagande i hans sätt här? 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

On 2018-11-29 at 11:34, skrev Soengsang:

Jag har också varit vänster, men alla har väl rätt att ändra sig?

Sen så har jag ingen aning om JO är vänster eller höger, han delger ju här bara sina upplevelser på ett ärligt sätt, ser inte något direkt politiskt ställningstagande i hans sätt här? 

Jag har aldrig vart vänster! Avskyr vänstern med hela mitt hjärta och Palme var den som gjorde att avskyn etablerades!

Dela på andra sajter

On 2018-11-29 at 07:44, skrev Soengsang:

SVT:s produktioner av div kriminalserier håller absolut högsta klass, mina arbetskamrater från öst gillar verkligen dem, de finns rätt snabbt ute på ryska.

Finemang, då blir det många sköna slantar till statskassan!

Eller snyltar ex-kommunisterna?

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Lägg ned en kanal och låt den som blir kvar att ägna sig åt Public Service. Min syn på det är opartisk nyhetsrapportering och program som typ uppdrag granskning, PS ska inte producera eller köpa in program där präst söker fru eller liknande. Har heller inga problem om PS sänder ett kulturellt utbud som inte får plats i en kommersiell kanal.

Dela på andra sajter

On 2018-11-29 at 11:22, skrev spooncreek:

Kul att fortsätter referera till en av de journalister i svensk Public Service som varit mest vänster.....

Ok, enligt han själv så röstar han blankt och har gjort det tidigare också, samt folkpartiet, men visst han är väl kanske vänster ändå..

https://www.expressen.se/gt/janne-josefsson-sa-rostar-jag-i-valet-2014/

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

6 hours ago, Bananen said:

Ok, enligt han själv så röstar han blankt och har gjort det tidigare också, samt folkpartiet, men visst han är väl kanske vänster ändå..

https://www.expressen.se/gt/janne-josefsson-sa-rostar-jag-i-valet-2014/

555, Janne J en folkpartistfrände, det var inte illa :-). Fast det han egentligen skriver är att han blev anarkosyndikalist, som är rätt revolutionärt, minst sagt:

Anarkosyndikalism (från syndicalisme, franska för "fackförening") är en gren av anarkismen som fokuserar på den fackliga kampen.[1] Anarkosyndikalister ser fackföreningen som det mest effektiva verktyget för att genomföra revolutionär social förändring för att ersätta kapitalismens och statens strukturer med ett nytt demokratiskt samhälle. Anarkosyndikalister vill avskaffa lönearbetet, då det ses som löneslaveri, samt alla former av vad de anser är statligt eller privat ägande av produktionsmedlen då detta är oförenligt med ett klasslöst samhälle

Jag växte, som tidigare sagts, upp med Janne Josefsson program i radio, på den tiden då han och Lasse Brandeby bara var lokalkändisar i Göteborg. Då var det väl kanske ungefär som han väljer att beskriva det nedan, att den 68-vänster han då sade sig tillhöra "bara vällde in och tog kommandot" (över alla medier).

image.png.35da9f21362e9c0e002cdbe24c5349a6.png

Den typen av program Janne J gjorde då, skulle troligen inte tillåtas på Sveriges Radio idag, så jag skulle våga påstå att "vänstervridningen" var klart värre förr. Janne kan väl höra till de som ändrat åsikt med stigande ålder, så är det ju med många av 68-vänsterns mest aktiva personer, såtillvida han då inte fortfarande är en revolutionär anarkosyndikalist...

För övrigt kan jag uppskatta en del av den radio Janne J  var med och gjorde redan som ung i Radio Göteborg, även om den var starkt politiskt rödfärgad (de hade nåt slags rekord då i anmälningar till granskningsnämnden). Dessutom skapade de ju karaktärerna Kurt Olsson och Ronny Jönsson, icke att förglömma. 

Sedan han blev rikskänd kan jag också gilla en del av vad han gjort i främst Uppdrag Granskning, även om de journalistiska metoderna med tex dold mikrofon och kamera också kan diskuteras.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tommy:

Finemang, då blir det många sköna slantar till statskassan!

Eller snyltar ex-kommunisterna?

MVH

Skulle tro att flera översätts "privat" och läggs ut som tex torrents.

Så det blir nog inte så mycket till moder Svea.

Ändrades av Soengsang

Dela på andra sajter

9 hours ago, Fredman said:

Lägg ned en kanal och låt den som blir kvar att ägna sig åt Public Service. Min syn på det är opartisk nyhetsrapportering och program som typ uppdrag granskning, PS ska inte producera eller köpa in program där präst söker fru eller liknande. Har heller inga problem om PS sänder ett kulturellt utbud som inte får plats i en kommersiell kanal.

Visst, så kan man göra, men man ska inte heller glömma den betydelse vår gemensamt finansierade media haft för underhållnings-TV, genom att släppa fram programidéer som i alla fall inledningsvis nog hade ratats av kommersiella media.

Ett känt internationellt exempel är  Monty Python och deras "flying circus" som hade rätt usla tittarsiffror på BBC i början, men fick fortsätta ändå. Utan det hade vi kanske fått framleva ett liv utan episka filmer såsom "Life of Brian" och "Meningen med Livet" :-) .

I Sverige hade väl program som "Allsång på Skansen" rätt dåliga tittarsiffror inledningsvis, nu en institution vi inte vill vara utan? Och säga vad man vill om dokusåpatrenden, men utan expedition Robinson, som väl höll på att läggas ned efter avsnitt 1,  så hade den kanske inte tagit riktig fart, i alla inte då.

Kommersiell TV:s kortsiktighet när det gäller underhållning blir väl aldrig så tydlig som i USA, hur många gånger har inte fantastiskt bra serier man börjat följa blivit nedlagda i förtid..

Och all sport genom åren, har det verkligen blivit bättre när OS och stora VM-turneringar kryssar mellan olika kanaler och mediebolag? Kanske borde vi göra som i vissa länder och lagstifta om tillgänglighet för större sportevenemang för alla.  Så det väl i Storbritannien sedan 30 år och även i Thailand.

Nä, nu är det bara att invänta en annan av SVTs pärlor, nämligen Vinterstudion. I år är skidskyttet dessutom åter från TV4. Public Service när det är som bäst, all relevant sport samlad på ett ställe :-) 

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Visst, så kan man göra, men man ska inte heller glömma den betydelse vår gemensamt finansierade media haft för underhållnings-TV, genom att släppa fram programidéer som i alla fall inledningsvis nog hade ratats av kommersiella media.

Ett känt internationellt exempel är  Monty Python och deras "flying circus" som hade rätt usla tittarsiffror på BBC i början, men fick fortsätta ändå. Utan det hade vi kanske fått framleva ett liv utan episka filmer såsom "Life of Brian" och "Meningen med Livet" :-) .

I Sverige hade väl program som "Allsång på Skansen" rätt dåliga tittarsiffror inledningsvis, nu en institution vi inte vill vara utan? Och säga vad man vill om dokusåpatrenden, men utan expedition Robinson, som väl höll på att läggas ned efter avsnitt 1,  så hade den kanske inte tagit riktig fart, i alla inte då.

Kommersiell TV:s kortsiktighet när det gäller underhållning blir väl aldrig så tydlig som i USA, hur många gånger har inte fantastiskt bra serier man börjat följa blivit nedlagda i förtid..

Och all sport genom åren, har det verkligen blivit bättre när OS och stora VM-turneringar kryssar mellan olika kanaler och mediebolag? Kanske borde vi göra som i vissa länder och lagstifta om tillgänglighet för större sportevenemang för alla.  Så det väl i Storbritannien sedan 30 år och även i Thailand.

Nä, nu är det bara att invänta en annan av SVTs pärlor, nämligen Vinterstudion. I år är skidskyttet dessutom åter från TV4. Public Service när det är som bäst, all relevant sport samlad på ett ställe :-) 

Man är ju sig själv närmast och jag hade klarat mig utmärkt utan allt du skrev utom Monthy Pyton som jag förvisso tror hade kommit fram utan BBC. Vi får snart utveckla det över en öl eller två och kanske tävla i ”silly walk”! 😀

Dela på andra sajter

1 hour ago, Fredman said:

Man är ju sig själv närmast och jag hade klarat mig utmärkt utan allt du skrev utom Monthy Pyton som jag förvisso tror hade kommit fram utan BBC. Vi får snart utveckla det över en öl eller två och kanske tävla i ”silly walk”! 😀

555. Det är ju lördag, så vem vet, jag kanske tjuvtränar lite på min silly walk framåt nattkröken :-) .

Dela på andra sajter

Tage Danielsson.
Ingemar bergman.
Astrid Lindgren.
Etc etc etc etc.
(mycket etc eftersom det rör sig om 99% av kultureliten på 70talet)
Du tror deras karriärer hade gått bra om dom var höger?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Nicholas:

Tage Danielsson.
Ingemar bergman.
Astrid Lindgren.
Etc etc etc etc.

Högerextrem kultur finns väl inte.....

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

31 minutes ago, Nicholas said:

Tage Danielsson.
Ingemar bergman.
Astrid Lindgren.
Etc etc etc etc.

Vad är det du påstår @Nicholas? Att Astrid, Ingemar och Tage, nationalikoner allihopa, blev stora bara för att de var vänster?? Det påståendet i sig är ju helt vansinnigt. 

Sen kan kan man nu dessutom diskutera hur vänster de var, du borde väl tex .vara gammal nog att minnas Astrids insändare/debattartikel om "Pomperipossa"?

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

4 minutes ago, spooncreek said:

Vad är det du påstår @Nicholas? Att Astrid, Ingemar och Tage, nationalikoner allihopa, blev stora bara för att de var vänster?? Det påståendet i sig är ju helt vansinnigt. 

Sen kan kan man nu dessutom diskutera hur vänster de var, du borde väl tex .vara gammal nog att minnas Astrids insändare/debattartikel om "Pomperipossa"?

du verkar ha svårt att förstå

dom var talanger + vänster = promotion

talang + höger = noll tv tid, noll radio tid, noll film

pomperipossa historein fick inte astrid att sluta att rösta på (S)

Leif GW, professsor utan att vara (S) ?

Hur förbannad gredier än är (bor i årsta, låtsas vara från dalarna) är på (S) pga bygget på årsta-fältet så slutar han inte rösta (S)

Ändrades av Nicholas
Dela på andra sajter

Just now, Nicholas said:

du verkar ha svårt att förstå

dom var talanger + vänster = promotion

talang + höger = noll tv tid, noll radio tid, noll film

Ärligt talat? Ibland blir man ju helt enkelt bara helt matt kring hur vissa (läs du) har för verklighetsuppfattning.

Dela på andra sajter

1 minute ago, spooncreek said:

Ärligt talat? Ibland blir man ju helt enkelt bara helt matt kring hur vissa (läs du) har för verklighetsuppfattning.

du tror att talangfulla personer som inte är vänster får sitta i TV4 morgonsoffan och mysa och promota sina alster.

du är helt enkelt blind.

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Nicholas:

du tror att talangfulla personer som inte är vänster får sitta i TV4 morgonsoffan och mysa och promota sina alster.

du är helt enkelt blind.

Dom som sitter i TV4 soffan på fredagsmorgonen är dom alla vänsterfolk. Håller med Spooncreek du har en konstig

verklighetsuppfattning det värsta är att du är moderator i detta forum med dina tankar

Dela på andra sajter

29 minutes ago, Nicholas said:

du är helt enkelt blind.

Jag tittar iofs sällan  på TV4 morgon, men minns tex en panel med Johan Hakelius, Hanne Kjöller och  Thomas Bodström. Utifrån ditt resonemang kanske du ganska lätt kan finna två fel?  Ska vi göra listan ännu längre? Inga problem för mig om du så önskar. 

Vem är det egentligen som är förblindad @Nicholas?

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...