Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

thomas001

Nu är man borta ur systemet!

Recommended Posts

soi covboy

samma  sak hände mig när jag tog C/E kortet i Sverige .tyvärr sa myndigheterna du finns inte antingen är du utflyttad eller död sa dom. ingedera sa jag tillbaka har alltid bott och betalat skatt i Sverige . jvla soppa blev det i ett par timmar tills allt ok igen . mvh

thomas001

I AM BACK i systemet!! Dom ringde sent igår eftermiddag och välkommnade mig tbx idag. Var där 9-tiden. Var väl som vanligt ett par hundra Thaiare i väntan i lokalen. Vi hade inte mer än kommit in i lokalen innan dom vinkade fram oss till disken. 3 personer stod och vailade och bad om ursäkt for allt. Fick lämna tbx min gamla lapp och betala. Direkt in bakom disken fotas. 2-3 min. senare hade jag min nya lapp. Allt som allt tog det väl knappt 15 min. Såg hur många Thaiare pekade och pratade om mig. Dom funderade nog på vad det var for en Svensk VIP som bara kunde komma in och lämna sitt gamla korkort och få ett nytt omgående. Kul var det och ett otroligt trevligt bemotande av personalen både igår och idag. Nu är kl. halv elva och jag redan hemma. Är ju 10 mil och kora t o r. 

audirs2

Är svenskt körkort ett internationellt körkort? Visste inte detta!

thomas001
2 minutes ago, audirs2 said:

Är svenskt körkort ett internationellt körkort? Visste inte detta!

Vem påstår det? Nyfiken....

audirs2
24 minuter sedan, skrev thomas001:

Vem påstår det? Nyfiken....

Har för mig att man måste ha internationellt körkort för att kunna byta sig till ett annat lands körkort, kan ha fel! Mycket svetsrök och färgdimma är det!😆

thomas001
27 minutes ago, audirs2 said:

Har för mig att man måste ha internationellt körkort för att kunna byta sig till ett annat lands körkort, kan ha fel! Mycket svetsrök och färgdimma är det!😆

Vet inte hur det är nu....men när jag fick mitt forsta kort här i Thailand räckte det med att visa upp mitt Svenska.

Soengsang
31 minuter sedan, skrev thomas001:

Vet inte hur det är nu....men när jag fick mitt forsta kort här i Thailand räckte det med att visa upp mitt Svenska.

I princip samma för mig, hade visserligen ett 2-3 år gammalt IKK, dvs utgånget och som knappt var läsbart.

Det tittade på det och på mitt svenska körkort och sa "ok, no problems.... sitt down and wait"

judazzz
3 minutes ago, audirs2 said:

Så i Thailand MÅSTE man ha intl körkort!

Antingen det eller ett Thai körkort.

Jag använder gris buss eller mc taxi.

Fritz

I Loei gick det först inte att få Thaikörkort mot uppvisande av ett Svenskt sådant men med ett bidrag på 1000 battingar till kaffekassan så gick det plötsligt hur bra som helst. :)

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy