Jump to content
Nick

IPTV i SVerige

Recommended Posts

Bananen
4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Försökte få ett 24h test med Pear, men si det gick inte....

Fick svar enl nedan:

”Inga gratis provkonton

Vi beklagar men med anledning av att Xtream-codes servrar ligger nere så kan vi inte skapa gratis 24h tester eller fixa kanaler då det sköts via deras programvara.

VÅRA KANALER PÅVERKAS INTE AV DETTA. Utan de rullar på precis som vanligt.

Du kan nu istället köpa ett 10 dagars abonnemang för bara 100 kr eller köpa något av våra ordinarie abonnemang enligt nedan då detta inte påverkats.

Följ vår facebooksida för uppdatering av när gratisprov åter är möjligt.”

Fick ungefär samma svar av Pongo, endast en timmas test, men det räckte, funkar fint med dom svenska kanalerna, vilket räcker för mig, viking iptv och gunnar iptv svarade inte ens på mail, många som har strul med olika leverantörer nu verkar det som..

• Ge karma 1

norris55

Provade Nordic Play 10 dagar, men är väl inte så imponerad. Har kört på tv, via smart tv appen och via Vlc player, på android mobil med GSE iptv app och dator med deras egna program. Verkar vara dags formen som styr. Måste man ha en box för att det ska fungera bra? Inte många thai kanaler som fungerar heller....

Enis

Man kan ju undra hur många riktiga providers som finns där ute och hur man kan hitta dem eller veta vad resp reseller använder.

är ju ganska värdelöst att testa reseller à och reseller b om de använder samma källa.

enis

Mankan
11 timmar sedan, skrev norris55:

Provade Nordic Play 10 dagar, men är väl inte så imponerad. Har kört på tv, via smart tv appen och via Vlc player, på android mobil med GSE iptv app och dator med deras egna program. Verkar vara dags formen som styr. Måste man ha en box för att det ska fungera bra? Inte många thai kanaler som fungerar heller....

För mig funkar det klockrent nu med smart iptv appen direkt i TV:n. Box ska ju vara bäst sägs det ju men jag har inga problem sedan jag skaffade Nordicplay (one). Jag kollar dock i princip uteslutande på svenska listan. Thai kanalerna kanske det är sämre med. Jag får också en känsla av att de är på just det svenska utbudet de lagt krutet.

norris55
47 minuter sedan, skrev Mankan:

För mig funkar det klockrent nu med smart iptv appen direkt i TV:n. Box ska ju vara bäst sägs det ju men jag har inga problem sedan jag skaffade Nordicplay (one). Jag kollar dock i princip uteslutande på svenska listan. Thai kanalerna kanske det är sämre med. Jag får också en känsla av att de är på just det svenska utbudet de lagt krutet.

Tog bort Nordic Play på min smart iptv app och provade Global iptv……. det var det segaste jag nånsin provat. 20-30 sekunder för att byta kanal. La tillbaka Nordic Play och nu fungerar det hur bra som helst på smart iptv appen av nån anledning

• Ge karma 1

Enis

3497F119-881A-4A99-AA4E-E0CF8E5C291F.thumb.jpeg.8bd619eaab12a3641b12046da2e20c49.jpeg

enis

• Ge karma 1

Mankan

Är det någon mer än jag som har haft problem de senaste dagarna (2-3 dagar) med Nordicplay (one)?

norris55
4 timmar sedan, skrev Mankan:

Är det någon mer än jag som har haft problem de senaste dagarna (2-3 dagar) med Nordicplay (one)?

Bara igår kväll. Verkar fungera nu igen....

Enis
6 timmar sedan, skrev Mankan:

1 timme sedan, skrev norris55:

Bara igår kväll. Verkar fungera nu igen....

De har haft driftstörningar har de låtit meddela...

/Enis

Mankan
17 minuter sedan, skrev Enis:

/Enis

Tack då vet jag att det inte är hos mig det är fel.

hamnoi

Flera leverantörer som haft strul, har dock klarat mig fint själv, men andra drabbade på Pear vad jag läst.

Mankan
11 timmar sedan, skrev Enis:

/Enis

För mig fortsätter problemen. Har du fått kontakt via chatten på hemsidan eller läst om driftstörningar på annat håll?

kjellskåne

Hej har också Nordic IPTV fungerar inte Kommer ej heller in på hemsidan.

Har smart appen i TV laddar upp kanaler men svart i rutan

De har bytat till annan hemsida

På den är det fler som har svart i rutan

Har också skrivit till supporten

Edited by kjellskåne

hamnoi

Pear blev kolsvart precis. Många som har problem verkar det som.

Enis
1 timme sedan, skrev Mankan:

För mig fortsätter problemen. Har du fått kontakt via chatten på hemsidan eller läst om driftstörningar på annat håll?

Jag frågade vi forumlär via hemsidan och fick svar via mail... Har inte använt TV sedan dess, provade NU och då fungerade det

/Micke