Jump to content
IGNORERAD

Btt

L200

Recommended Posts

• Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• broder tuk tuk

13

• Jive

12

• Tommy

12

• Boa52

11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Nästan längst ner på huvudsidan har du en forumdel som heter "Lokala Forum". Klicka där på "Östra Thailand". Därefter på "Pattaya Forum". Efter det borde du se "Nytt i Pattaya"-tråden.  Väldigt undangömt som sagt.

Tack för det! Det här med planerna för Pattis och Hela området har jag fått från min sambo, som har följt nyheterna på Tv och tycker inte att jag har tillräckligt på fötterna för att gå ut med det, men tänkte att Atom med sin bekantskapskrets bl a visste lite mer om detta, eller kanske rentav du vet lite mer. Verkar iaf vara en del intressant i pipelinen både för området och Pattaya.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Nästan längst ner på huvudsidan har du en forumdel som heter "Lokala Forum". Klicka där på "Östra Thailand". Därefter på "Pattaya Forum". Efter det borde du se "Nytt i Pattaya"-tråden.  Väldigt undangömt som sagt.

Tack för det! Det här med planerna för Pattis och Hela området har jag fått från min sambo, som har följt nyheterna på Tv och tycker inte att jag har tillräckligt på fötterna för att gå ut med det, men tänkte att Atom med sin bekantskapskrets bl a visste lite mer om detta, eller kanske rentav du vet lite mer. Verkar iaf vara en del intressant i pipelinen både för området och Pattaya.

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag skriver bara in ...nytt i Pattaya..i sökrutan längst upp till höger och klickar sen på förstoringsglaset eller vad det nu föreställer bredvid så kommer jag fram...hvergang. :)

Och så har jag gjort. Får då upp en massa olika trådar med Nytt i Pattaya som är inbakat i texten och är ej klickbara. Jag vill endast ha upp tråden och inget annat.

Dela på andra sajter

@Jive

Skriv "nytt i Pattaya" i sökrutan. Välj alternativen enligt nedan (innehåller alla orden, endast titel)

413356865_sk.jpeg.36f1e198aaf46013bdac0594cbb1ddf9.jpeg

Då får man 1 resultat

resultat.jpeg.9e5e081cf037ce5bdc493da2f7819978.jpeg

Dela på andra sajter

1 hour ago, Jive said:

Om jag själv hade lyckats leta upp tråden Nytt i Pattaya", så hade jag själv kört, men det är fanimej kört att hitta den, så....

Jag tror du har koll, så du kan väl berätta lite om de stora planerna för Pattaya, som PM har gått ut med nu i samband med installerandet av den nye borgmästaren, Sonthaya Kunplum. Östra Thailands ekonomiska centrum och allt vad där tillhör.

Sonthaya har ju bl a nyligen fått 600+en helvetes massa nollor Baht att spendera på projektet (utbyggnad av Utapau, hamnen i Laeng Chabang, kommunikationer mm, mm i området).

Ja, EEC (Eastern Economic Corridor) är ett gigantiskt och intressant projekt. Även "vår hemby" kommer påverkas då den ligger i Chachoengsao vilket tillsammans med Chonburi och Rayong utgör EEC. Det vi redan sett hos oss är det påbörjade breddningen av vägarna 314 och 304 och startandet av en massa nya industriparker. Får hoppas att järnvägen också byggs för ska allt gå med lastbil till och från Laemchabang blir det inte roligt. Det man också märker är hur markpriserna skjuter i höjden och det finns inte en risodlare eller fabriksarbetare som inte har fantastiska planer för hur de nu snabbt ska bli mångmiljonärer.

Om drygt 5 år är dottern klar här och då blir det heltid i byn, fast det är väl ingen by då antar jag. Verkar inte som jag slipper de kineser jag snart tänker pensionera mig från heller då det sägs att många av industriparkerna redan bokats av kinesföretag. Kanske får starta en pub med pingisbord och lite J-O affischer på väggarna och sälja utspädd Absolut och älgskit.   

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

9 minutes ago, Jive said:

Jag antar att du syftar på EEC, Eastern Economic Corridor, som omfattar provinserna Rayong, Chonburi och Chaoengsao? Under den storsatsningen på att utveckla infrastruktur och modernisera Thailands industri finns det många delsatsningar som kommer att påverka Pattaya positivt. Vi tar diskussionen vidare om det vid tillfälle i Nytt i Pattaya- tråden, nu när du hittat dit  :-) .

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

Och nu har jag fått upp samma inlägg efter varandra. SUCK! Jag får nog hålla mig till FB, som är fanså mycket mer användarvänligt.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev M33:

@Jive

Skriv "nytt i Pattaya" i sökrutan. Välj alternativen enligt nedan (innehåller alla orden, endast titel)

413356865_sk.jpeg.36f1e198aaf46013bdac0594cbb1ddf9.jpeg

Då får man 1 resultat

resultat.jpeg.9e5e081cf037ce5bdc493da2f7819978.jpeg

Allt detta har jag testat utan avsett resultat.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag antar att du syftar på EEC, Eastern Economic Corridor, som omfattar provinserna Rayong, Chonburi och Chaoengsao? Under den storsatsningen på att utveckla infrastruktur och modernisera Thailands industri finns det många delsatsningar som kommer att påverka Pattaya positivt. Vi tar diskussionen vidare om dett vid tillfälle i Nytt i Pattaya- tråden, nu när du hittat dit  :-) .

Ok, men jag känner mig inte i form idag.

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Atom:

Ja, EEC (Eastern Economic Corridor) är ett gigantiskt och intressant projekt. Även "vår hemby" kommer påverkas då den ligger i Chachoengsao vilket tillsammans med Chonburi och Rayong utgör EEC. Det vi redan sett hos oss är det påbörjade breddningen av vägarna 314 och 304 och startandet av en massa nya industriparker. Får hoppas att järnvägen också byggs för ska allt gå med lastbil till och från Laemchabang blir det inte roligt. Det man också märker är hur markpriserna skjuter i höjden och det finns inte en risodlare eller fabriksarbetare som inte har fantastiska planer för hur de nu snabbt ska bli mångmiljonärer.

Om drygt 5 år är dottern klar här och då blir det heltid i byn, fast det är väl ingen by då antar jag. Verkar inte som jag slipper de kineser jag snart tänker pensionera mig från heller då det sägs att många av industriparkerna redan bokats av kinesföretag. Kanske får starta en pub med pingisbord och lite J-O affischer på väggarna och sälja utspädd Absolut och älgskit.   

Ja, varje byhåla eller stad i EEC kommer ju att växa, men det intressanta för oss pattayalovers tyckte jag ändå att Pattis roll är tänkt att vara - centrum för området och att det är den nye borgmästaren i Pattaya, som får uppgiften att vara "head master" för projektets genomförande.

Dela på andra sajter

Underbar blandning av inläggen i denna tråd......jävla @Mankan 555555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Nemo var både trevlig och klok.
Saknar honom.
Hans finesser flög dock långt över huvudet på vissa. fa81c74970758de93ddaada8c1c868a3.jpg

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Nemo var både trevlig och klok.
Saknar honom.
Hans finesser flög dock långt över huvudet på vissa. fa81c74970758de93ddaada8c1c868a3.jpg

Jo, de var rätt kluriga.... så kan förstå att inte alla förstod, mpr vimlar ju inte av raketforskare :)

Men frågan är om han är kry, han var väl rätt gammal om jag förstod det rätt?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Jo, de var rätt kluriga.... så kan förstå att inte alla förstod, mpr vimlar ju inte av raketforskare [emoji4]

Men frågan är om han är kry, han var väl rätt gammal om jag förstod det rätt?
Oklart.
Enligt vaga uppgifter så var hälsan någorlunda men han kanske fick annat att fundera på.

Jag vet inte.
Ett mysterium som jag inte kan reda ut från Sverige.

När jag är åter Thailand ska jag kolla upp läget.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nicholas:

Oklart.
Enligt vaga uppgifter så var hälsan någorlunda men han kanske fick annat att fundera på.

Jag vet inte.
Ett mysterium som jag inte kan reda ut från Sverige.

När jag är åter Thailand ska jag kolla upp läget.

Ahh har du haft kontakt med han där, IRL?

Föresten var i Loei håller du till, har haft lite ärenden upp till Loei den sista tiden...ubåtskaptenen bor väl också i Loei?

Dela på andra sajter

5 minutes ago, Jive said:

Ja, varje byhåla eller stad i EEC kommer ju att växa, men det intressanta för oss pattayalovers tyckte jag ändå att Pattis roll är tänkt att vara - centrum för området och att det är den nye borgmästaren i Pattaya, som får uppgiften att vara "head master" för projektets genomförande.

Att Pattaya skulle vara centrum för EEC är nog en sanning med modifikation; centrum för turismen tveklöst men inte nödvändigtvis så mycket mer. Pattaya ligger givetvis jävligt bra till geografiskt med sin närhet till Laemchabang och U-tapao men det finns så många andra intressen som också kommer styra. 

Somkid, Prayuth's visionär och tidigare Thaksin's dito, är oerhört duktig på detta med att sälja in samma ide på olika sätt till olika människor och regioner för maximal utväxling. Han har inga problem med att stå i Rayong på morgonen och förklara att Rayong blir "huvudstaden" för att vid ett lunchmöte i Chonburi lova dem samma sak och sedan vid en middag på kvällen i Chachoengsao utse just den staden. För att inte göra någon besviken säger han senare i minglet till journalister för småtidningar i Pattaya, Sriracha och Bangpakong att de minsann är allra viktigast.

Har man inga tankar på att starta upp en business, ta ett välavlönat jobb eller sälja land så kommer nog EEC bara vara en nackdel. Betydligt högre kostnader, mer folk och trafik och åtminstone de första 10-20 åren betydligt sämre miljö. Förhoppningsvis blir det dock bra för Thailand i förlängningen.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Föresten var i Loei håller du till, har haft lite ärenden upp till Loei den sista tiden...ubåtskaptenen bor väl också i Loei?

Håller inte han till Chiang-mai

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Atom:

Att Pattaya skulle vara centrum för EEC är nog en sanning med modifikation; centrum för turismen tveklöst men inte nödvändigtvis så mycket mer. Pattaya ligger givetvis jävligt bra till geografiskt med sin närhet till Laemchabang och U-tapao men det finns så många andra intressen som också kommer styra. 

Somkid, Prayuth's visionär och tidigare Thaksin's dito, är oerhört duktig på detta med att sälja in samma ide på olika sätt till olika människor och regioner för maximal utväxling. Han har inga problem med att stå i Rayong på morgonen och förklara att Rayong blir "huvudstaden" för att vid ett lunchmöte i Chonburi lova dem samma sak och sedan vid en middag på kvällen i Chachoengsao utse just den staden. För att inte göra någon besviken säger han senare i minglet till journalister för småtidningar i Pattaya, Sriracha och Bangpakong att de minsann är allra viktigast.

Har man inga tankar på att starta upp en business, ta ett välavlönat jobb eller sälja land så kommer nog EEC bara vara en nackdel. Betydligt högre kostnader, mer folk och trafik och åtminstone de första 10-20 åren betydligt sämre miljö. Förhoppningsvis blir det dock bra för Thailand i förlängningen.

Jag sa en gång för ca 10 år sedan, att det är bara en tidsfråga när Pattaya blir Thailands huvudstad och det påståendet tänker jag inte att ta tillbaka. Det kommer dock knappast att hända i min livstid.

Betr miljön, så tror jag det står högt på Preyuts åtgärdslista för området och för hela Thailand.

Dela på andra sajter

Jag håller hus i Lampang.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kenneth073:

Håller inte han till Chiang-mai

När du säger det, så var det nog.....

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nicholas:

Jag håller hus i Lampang.

Ahhh så var det, hade fått för mig att du var i Loei...

Dela på andra sajter

Kanske någon admin vill vara vänlig att flytta EEC-konversationen till Nytt i Pattaya.

Dela på andra sajter

Glömde svara.
Jag har träffat honom IRL ja.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...