Jump to content
IGNORERAD

50 års Skiva på Harrys

HajKaj

Recommended Posts

On 6/18/2019 at 8:01 AM, broder tuk tuk said:

Jag var på Globetrotter några gånger och det var ingen rolig upplevelse med en halvfull ägare som dessutom var oförskämd.

Han var den första göteborgaren som krossade myten om dom goa göbarna i götet.

BTT

Kan bara instämma.... Sämsta jävla pizza jag någonsin smakat. Såg ut som en rejäl spya och lika blöt som en tallrik gyttja.

Köttbullemackan innehöll rödbetssallad som var gjord på något helt annat än rödbetor och nästan grå till färgen.

Frugan fick in en kall- och mer eller mindre rå köttbit. När jag klagade och bad om en förklaring sade idi*ten:

"Nej den ska vara så. Den är tillagad rare"

Ja men nu beställde hon ju inte rare....

"Nej den ska vara så" sade han igen och så var det bra med det.

(Ber om ursäkt för att jag kom in på något annat än 50-årsfesten men gick igång lite lätt när minnet av det där vidriga stället väcktes till liv.)

20161124_205524.jpg

20161124_210255.jpg

Dela på andra sajter

• Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• HajKaj

29

• Soengsang

13

• Tommy

11

• Fantomen

9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

wellcome.jpg.a4e8800bb65f9df61c0c90bad8ac36ae.jpgNu har vi iaf sett till att ha bokat upp ZIP och pga att man inte kan räkna med fint väder i Juli så har vi (M.L.S och Jag) att istället för att chansa och fixa till det på taket så kommer vi köra fullt ös i restaurangen istället. Det blir mat och dryck till alla och även sång för dom som tycker det är skoj. ( karaoky eller hur fan det nu stavas)

Ser fram emot detta så jag blir lite pirrig i magen. Ska bli sjukt skoj.

Välkommna !!

Ps. första personen på platts (förutom undertecknad och M.L.S) lär rulla in vid 18:00 så det är bara att dyka upp när ni känner efter det. Ds.

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Var tvungen att åka och kolla så att köket håller standarden och inte gått ner sig nu när det vankas kalas.
Kan meddela att ölen är kall och pizzan smakar fiiint!
94ce2791b579134eda357df3fc596f84.jpg

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
17 timmar sedan, skrev Fantomen:

Kan bara instämma.... Sämsta jävla pizza jag någonsin smakat. Såg ut som en rejäl spya och lika blöt som en tallrik gyttja.

Köttbullemackan innehöll rödbetssallad som var gjord på något helt annat än rödbetor och nästan grå till färgen.

Frugan fick in en kall- och mer eller mindre rå köttbit. När jag klagade och bad om en förklaring sade idi*ten:

"Nej den ska vara så. Den är tillagad rare"

Ja men nu beställde hon ju inte rare....

"Nej den ska vara så" sade han igen och så var det bra med det.

(Ber om ursäkt för att jag kom in på något annat än 50-årsfesten men gick igång lite lätt när minnet av det där vidriga stället väcktes till liv.)

20161124_205524.jpg

20161124_210255.jpg

Jag kan berätta en annan historia om hur illa Lasse på globetrotter betedde sig på fyllan. Jag hade bjudit ut min dåvarande flickvän Djip på restaurang. Henne hittade jag för övrigt i Vicky baren på soi 8. Vill minnas att detta var 2007 eller 2008. I alla fall så styrde vi stegen mot Globetrotter och en väntande Lasse. Han stod alltid vid bardisken och drack öl medan han väntade på kvällens gäster. Jag lyckades utan att förbeställa få ett bord och vi slog oss ner och beställde varsinn Pizza. Efter ca 45 minuter kom pizzorna in och vi satte igång att äta. Så ungefär efter 10 minuter dyker det upp ett ganska stort gäng med svenska par som slår sig ner runt omkring oss. Det visar sig att borden inte räcker åt alla paren, Då kommer Lasse burdust fram till vårt bord och mer eller mindre beordrar oss att lämna bordet och ta med oss maten in i TV rummet mitt ibland gamla aftonbladet och expressen tidningar som ligger och skräpar överallt.

Jag blev lite irriterad på honom men beslöt att vara tyst som jag oftast är. Men Djip undrade ju varför just vi ska flytta mitt i maten.

Då säger Lasse till henne på engelska att om det inte passar kan lilla damen pipa iväg hem till baren igen.

Har hört andra som oxå berättat hur vrång och sur denne restaurangägare kunde vara.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

49 minutes ago, broder tuk tuk said:

Jag kan berätta en annan historia om hur illa Lasse på globetrotter betedde sig på fyllan. Jag hade bjudit ut min dåvarande flickvän Djip på restaurang. Henne hittade jag för övrigt i Vicky baren på soi 8. Vill minnas att detta var 2007 eller 2008. I alla fall så styrde vi stegen mot Globetrotter och en väntande Lasse. Han stod alltid vid bardisken och drack öl medan han väntade på kvällens gäster. Jag lyckades utan att förbeställa få ett bord och vi slog oss ner och beställde varsinn Pizza. Efter ca 45 minuter kom pizzorna in och vi satte igång att äta. Så ungefär efter 10 minuter dyker det upp ett ganska stort gäng med svenska par som slår sig ner runt omkring oss. Det visar sig att borden inte räcker åt alla paren, Då kommer Lasse burdust fram till vårt bord och mer eller mindre beordrar oss att lämna bordet och ta med oss maten in i TV rummet mitt ibland gamla aftonbladet och expressen tidningar som ligger och skräpar överallt.

Jag blev lite irriterad på honom men beslöt att vara tyst som jag oftast är. Men Djip undrade ju varför just vi ska flytta mitt i maten.

Då säger Lasse till henne på engelska att om det inte passar kan lilla damen pipa iväg hem till baren igen.

Har hört andra som oxå berättat hur vrång och sur denne restaurangägare kunde vara.

BTT

Mej veterligen hade inte Lasse något speciellt TV-rum. Däremot hade han en TV-hörna längst in till höger i samma rum som restaurangen fanns.

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev thomas001:

Mej veterligen hade inte Lasse något speciellt TV-rum. Däremot hade han en TV-hörna längst in till höger i samma rum som restaurangen fanns.

Ja med några bambustolar och ett bord plus en soffa där det låg en massa gamla svenska tidningar.

Det såg ut som ett väntrum hos tandläkaren eller på vårdcentralen.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

ok BTT detta är min festtråd, starta en egen för att klaga.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

On 2019-06-18 at 12:22, skrev broder tuk tuk:

Spelar väl ingen roll vad det är.

Folk åker tydligen till Pattaya för svenskställenas skull.

Finns ju andra sevärdheter med.

BTT

Att sitta utanför toaletter och spana på "leftovers" är inget som för mig går under "sevärdheter"

Måne

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
12 timmar sedan, skrev måne:

Att sitta utanför toaletter och spana på "leftovers" är inget som för mig går under "sevärdheter"

Leftovers vill jag nog inte kalla dom tjejerna för.

Snarare Stand Bys.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

SLUTA !! nästa kommentar som inte har med tråden att göra anmäls.

Dela på andra sajter

Det "hotet" satt där det skulle! ;)

Inte en jävel som vågar skriva något här hahaha.

(Nu åker man väl på en anmälning bara för det så bäst att skriva något som verkligen har med tråden att göra)

Hur går det med festbestyren? Det börjar dra ihop sig! Vad blir det för tårta?

Dela på andra sajter

Känns som det kommer några, vi ger oss iväg från djungeln måndag morgon....

Idéer på hotell?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Åker själv inte till Thailand förrän om en månad, så därför vill jag via dessa rader kompis å det varmaste gratulera dig på födelsedagen ( i förskott ) och jag hoppas din festdag kommer innehålla många goa skratt och minnesvärda stunder!

😍

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Idéer på hotell?

Zip

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Idéer på hotell?

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Idéer på hotell?

Zip e klart prisvärt om det finns rum kvar, annars finns det massor i närheten.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Åker själv inte till Thailand förrän om en månad, så därför vill jag via dessa rader kompis å det varmaste gratulera dig på födelsedagen ( i förskott ) och jag hoppas din festdag kommer innehålla många goa skratt och minnesvärda stunder!

😍

tack så mycket, hoppas vi kan ses vid ett annat tillfälle

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Fantomen:

Det "hotet" satt där det skulle! ;)

Inte en jävel som vågar skriva något här hahaha.

(Nu åker man väl på en anmälning bara för det så bäst att skriva något som verkligen har med tråden att göra)

Hur går det med festbestyren? Det börjar dra ihop sig! Vad blir det för tårta?

tårta ska fixas i morgon. får se vad det blir.  men för en gångs skull kommer det bli god tårta. inte nån djävla 7/11 tårta.

Dela på andra sajter

Fan vad trevligt då! Goda tårtor är gott!

Ska se om jag kan få med mig Greta och komma bort på ett glas mjölk eller två.

Dela på andra sajter

10 hours ago, HajKaj said:

tårta ska fixas i morgon. får se vad det blir.  men för en gångs skull kommer det bli god tårta. inte nån djävla 7/11 tårta.

Just ja... De har förbannat goda tårtor på La Baguette. Vi brukar köpa där till våra kalas.

Det där är riktiga tårtor av "hög europeisk kondotoristandard".

Sen finns det ju bra på Central också. På 4e eller 5e våningen finns ett bakery som säljer "riktiga" tårtor.

Glasstårtorna på Häagen-Dazs är fantastiska också. Ligger på våningen rakt under.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
27 minuter sedan, skrev Fantomen:

Just ja... De har förbannat goda tårtor på La Baguette. Vi brukar köpa där till våra kalas.

Det där är riktiga tårtor av "hög europeisk kondotoristandard".

Sen finns det ju bra på Central också. På 4e eller 5e våningen finns ett bakery som säljer "riktiga" tårtor.

Glasstårtorna på Häagen-Dazs är fantastiska också. Ligger på våningen rakt under.

La Baguett har bra grejer. Brukar ta lite fika där då och då. 

Dela på andra sajter

Haddirajjan på dig din gamle man.  Hoppas du får en lyckad fest med många skratt och härliga minnen.

Och kom ihåg att även en minneslucka är ett minne att vårda ömt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

[emoji3][emoji3] Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Haj Kaj

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Dela på andra sajter

Stort och varmt GRATTIS på Din alldeles egna dag.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

GRATTIS!!!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...