Jump to content
IGNORERAD

när åker vi


thaipeter

vad väljer ni  

131 röster

  1. 1. vad väljer ni

    • när det är kallt hemma
      44
    • när det är varmt hemma
      2
    • skiter i båda åker när jag kan
      93


Recommended Posts

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Grevenigrevie

    5

  • Rospigg

    4

  • Neil

    4

  • thaipeter

    3

Mest aktiva i denna tråd

åker två gånger per år.

tre veckor på vintern och 10 veckor på sommaren. egentligen synd att behöva åka på sommaren men som lärare har jag inte mycket val. dock alltid bättre i Thailand än i sverige oavsett väder i sverige. jag får dessutom lön under sommaren i Thailand.

ha det

neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Neil,

Är du verkligen 100% ledig under sommarlovet? Har för mig att jag läst att det finns en del arbetsuppgifter för lärarna även då. Fast det kanske du kan sköta i Thailand?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

herr Chang

nej jag har faktiskt inga arbetsuppgifter under sommarlovet. med 45 timmars arbetsvecka under läsåret, ersättning för utvecklingssamtal, föräldramöte osv samt vanlig semester så får jag 8 veckors ledighet på sommaren. på det kompar jag ut lite ledighet och tar en veckas tjänstledighet så kan jag vara där cirka 10 veckor. ganska bra ändå. man får se fördelarna när man har en urusel lön.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Åker den 3 nov. och kommer tillbaka 1 feb.

Jobbar hela sommaren, och tar all ö-tid i komp, att jobba på sommaren när alla vill vara lediga brukar betala sig bra.

Vi har också arbetstidsfökortning som kan tas ut i sammanhängande ledighet + semestern.

Numera kan vi ju också ta förädraledigt.

Jag har varit ledig på detta viset i 15 år ungefär, före det blev det oftast 2 resor per år.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis jannef och välkommen i gänget. Den hemresan blir inte lika tung som de andra har varit

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker alltid på en längre vinterresa, vanligtvis från juletid till slutet februari. Om tillfälle ges och andan faller på, så kan det bli 1-2 kortare resor ytterligare under året.  :yipi:

Långsiktiga målet är dock att förlänga vintrarna i Thailand och skära ned på arbetet hemma i sverige. Med betoning på långsiktig  :rofl:

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Åker 5 nov men måste hem 5 dec  :diablo: , jobbet styr lite, stefan 5300 var var du har du ditt boende i thai

Åker också 5 november... med Finnair... på kvällen. Åker du med Thai?

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Bengt- Erik,  huset ligger 6 mil norr om Nakhon Phanom i en By som heter Ban Sieo,

ar for tillfallet i Pattaya,  aker till byn tisdag eller onsdag

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Hejsan Bengt- Erik,  huset ligger 6 mil norr om Nakhon Phanom i en By som heter Ban Sieo,

ar for tillfallet i Pattaya,  aker till byn tisdag eller onsdag

:Drogar-Kriz(LBG):   Att höra ordet Nakhon Phanom ger mig kalla kårar,det var

nämligen där exet mitt kom ifrån. I en liten,liten sket by där det inte fanns ett

piss att göra,förutom att kröka skallen i bitar :drunk:

Nu är jag lyckligt skild och kommer aldrig att sätta min fot där igen :crazy:

Trevlig fredag morgon mina vänner :morgon:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:Drogar-Kriz(LBG):    Att höra ordet Nakhon Phanom ger mig kalla kårar,det var

nämligen där exet mitt kom ifrån. I en liten,liten sket by där det inte fanns ett

piss att göra,förutom att kröka skallen i bitar :drunk:

Nu är jag lyckligt skild och kommer aldrig att sätta min fot där igen :crazy:

Trevlig fredag morgon mina vänner :morgon:

Ja, God Jul och skål på dig med...  :drunk:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Faan!  Det är ju nästan hopplöst att resa nu när man har ungar som går i skolan. Förbaskade ungar att ställa till det. Men vänta nu? Det är ju inte ungarnas fel. Det är ju skolan som trasslar till det. Skolan som gör vad skolverket och riksdagen har bestämt. Varför bråkar de så? Och jag som har varit med om att rösta fram dessa bråkmakare. Hur kunde det bli så. Vad dum jag är. Jag får nog tänka till lite bättre till nästa val. Då skall jag rösta på åka till Thailand partiet , om dessa finns.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

I annat fall kan vi ju starta det partiet Spiggen...  ;)

Rektorn få bara bevilja 10 dagar enligt ledighetsansökan vi lämnade in häromdagen...

Ungarna ska vara lediga 11... undrar vad som händer då...

Blir problem för dem att hindra oss att åka då vi åker den 23dec och kommer hem 21jan...

Vad ska de göra... bötfälla barnen ?  :crazy:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

har för mig att jag som lärare kan bevilja två veckors ledighet för mina elever. Är det mer måste de få rektorns godkännande. har aldrig hört om något problem med detta. har haft elever som varit borta en månad och lite till men det har alltid blivit godkännt efter att man tydligt förklarat för föräldrarna att de ansvarar för undervisningen samt bifogat lite uppgifter.

kanske kan bli problem om eleven inte sköter sin skolgång. men i de fall som jag varit inblandad i så har de ändå fått ledigt.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Neil. Visst kan man få ledigt en längre tid för ungarna om man är lite påläst och pratar på rätt sätt med rektorn. Vi fick väl en sex veckor senast vill jag minnas. Blev också tvungen att ta med flera kilo böcker och läxor. Halva dagarna gick åt ibland för all läxläsning. Det kallar jag inte semester och nöje och därtill att betala för arbetet också. Nej tack. Hela skolarbetet föll på mig eftersom frugan inte var tillräckligt kunnig. Enklare och billigare att då stanna hemma.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Rospigg,

Du verkar väldigt missnöjd med din tillvaro? Som du beskriver ter den ju sig för all del inte så angenäm.

Hoppas det åtminstone är till belåtenhet att vistas på detta forum.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Njae...

Enigt ledighetsansökan stod det att mentorn/läraren hade rätt att bevilja upp till 5 dagar,

och rektorn upp till 10 skoldagar...

Kan ju även skilja hur gamla barnen är och i vilken klass de går...

Svårare när de går på högstadiet att få dem lediga längre tider...

Visst, om de tar med enormt med böcker och uppgifter så är det lättare...

MEN... hur kul är det att sitta i Thailand på "semester" och hålla på med läxor...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

att lediga elever skall ägna en del av sin ledighet till studier är väl en självklarhet. ett par veckors missade studier kan få stora konsekvenser. det blir mycket att ta igen.

är själv lärare på högstadiet och som jag skrivit tidigare så har det aldrig varit problem för mina elever att vara lediga. även om man går i mot rektorns beslut och är borta lite längre. vad kan hända? de flesta grundskolor vill ha kvar sin skolpeng och de får inte heller säga nej till elever i närområdet.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

att lediga elever skall ägna en del av sin ledighet till studier är väl en självklarhet. ett par veckors missade studier kan få stora konsekvenser. det blir mycket att ta igen.

är själv lärare på högstadiet och som jag skrivit tidigare så har det aldrig varit problem för mina elever att vara lediga. även om man går i mot rektorns beslut och är borta lite längre. vad kan hända? de flesta grundskolor vill ha kvar sin skolpeng och de får inte heller säga nej till elever i närområdet.

ha det

Neil

Visst är det självklart att man får ägna lite tid till studier, men det får vara på rätt nivå.

Förra gången barnen var med i feb-06 gick dottern i 2a klass och grabben i 3e klass...

Tösen fick mängder av uppgifter i de olika ämnena...extremt mycket alltså.

Grabben fick i uppgift att skriva en liten lätt resedagbok med några rader varje dag om vad han var med om.

Hade de nu gått i 8an eller 9an är det lite annorlunda, men med en tös i 2an så blev det ju jag som var

tvungen att lägga mängder av tid för att det skulle fungerat och det är inte därför jag betalar en massa

pengar för att åka på semester och uppleva saker...

Nu fuskade tösen och jag så jag hjälpte henne med alla uppgifterna innan resan så vi lämnade skitet hemma.

Grabbens resedagbok satte han och jag ihop från min resedagbok på nätet när vi kom hem.

Tror knappast de blir mindre kunniga för detta...  :morgon:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...