Jump to content
Stefan

Uppdelad resa

Recommended Posts

Stefan

Hej!

Vet någon om det finns någon site där man kan boka en resa med flera resmål, typ från Sverige till Thailand med några dagars stopp, för vidare transport till Brisbane, sedan direkt hem (med div mellanlandningar)? 

//S

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618
12 minuter sedan, skrev Stefan:

Hej!

Vet någon om det finns någon site där man kan boka en resa med flera resmål, typ från Sverige till Thailand med några dagars stopp, för vidare transport till Brisbane, sedan direkt hem (med div mellanlandningar)? 

//S

Kom till Uppsalaträffen 1/9 och träffa reseexperten Lamai ;)

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
M33
13 minuter sedan, skrev Stefan:

Hej!

//S

Du kan söka på Google flights, välj flera städer istället för t&r.

Går även på flygbolagens sidor men kan vara svårt att hitta något bolag som löser alla destinationer.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
frogfish
44 minuter sedan, skrev Stefan:

Hej!

//S

Är det inte open-jaw du menar? Det finns på flera sajter, bl a flygresor.se.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Fager

Finns på Momondo.

Momondo.thumb.JPG.aaa94cb77edce5938fb96dd611e4f743.JPG

• Ge karma 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Stefan
3 minuter sedan, skrev frogfish:

Är det inte open-jaw du menar? Det finns på flera sajter, bl a flygresor.se.

Vet i fan vad jag menar, vill boka olika resmål i samma bokning. Dock är stoppen så långa att det inte spelar någon större roll. Jag har dock märkt att det blir billigare att boka en hel resa en att boka flera delade resor, typ!

//S

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Stefan
5 minuter sedan, skrev Fager:

Finns på Momondo.

Momondo.thumb.JPG.aaa94cb77edce5938fb96dd611e4f743.JPG

Använder Momundo ofta, men detta har jag inte hittat!

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Jolo
20 minuter sedan, skrev Stefan:

Använder Momundo ofta, men detta har jag inte hittat!

Jag har haft problem med Momondo och fler destinationer via mobilen (ej laddat ner appen).

Har alltid fungerat via datorn. Välj fler städer / destinationer istället för t/r eller enkelresa. Sen bara att lägga till antal delresor du vill.

Allaflygbiljetter.se tror jag också har fler destinationer....

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
samet

Momondo har redan tipsats om. Flera av flygbolagen har även möjligheten direkt på deras hemsida. Oftast mycket förmånliga priser på att lägga till flera stop. Just Brisbane är nog svårt. Du åker antagligen på en mellanlandning i Sydney åt båda hållen. 

Alternativ söker du till Sydney å köpet Sydney - Brisbane separat. Finns massor av resor däremellan och det är billigt inrikes i Australien. 

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
1 timme sedan, skrev Stefan:

Hej!

//S

Använd open-jaw eller multiple cities. Många bolag ingår i allianser så det kan bli olika bolag men går att boka från en sida. Jag bokade Finnair Cph-Honk Kong ( 6 dagar) - Bkk - Cph på deras sida. Hong Kong-Bkk blir med Cathay som dom samarbetar med. Skulle gissa att Cathay flyger på Australien så prova där. Blev inte så mycket dyrare med stoppet vi ska göra. Thai borde också funka.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
andrejsdenruskige

Hej!

//S

Thais hemsida funkar ypperligt för sådant....kanske. 

Det kan vara så att dom har regler för stopover. 

Kan kolla, jag brukade göra en del längre stopp i Thailand när jag reste till Korea. 

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe

Bästa är kanske att kolla Quantas. Dom jobbar väl med Emirates och det kan ju bli en bra kombo.

Kollade på Thai och dom flyger direkt till Brisbane från Bkk.

Ändrades av Esspe
  • Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
spooncreek
15 minutes ago, Benriach said:

Jag har bokat liknande uppdelade resor vid ett flertal tillfällen med Thai, Singapore Airlines och Air Canada och det har funkat bra.

Med Turkarna också, även om det tillslut blev en ren ToR-resa pga viss överdosering i loungen i Istanbul...

Loungen i Istanbul kan ju iofs vara värd en  stopover på 2-3 dagar :-) 

Ändrades av spooncreek
  • Ge karma 2
  • Tummen upp 1
  • Haha 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
frogfish

Vet i fan vad jag menar, vill boka olika resmål i samma bokning. Dock är stoppen så långa att det inte spelar någon större roll. Jag har dock märkt att det blir billigare att boka en hel resa en att boka flera delade resor, typ!

//S

Det här är flygresor.se. Bara att lägga till de sträckor man vill.

image.thumb.png.67aa3e0767b6387a7347d93d839a00f1.png

Finns nog även på andra sajter.

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy