Jump to content
IGNORERAD

Pensionär i Thailand


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev JJC:

Du har aldrig jobbat där, Finns inte ett enda papper på att en engelsk lärare från Sverige har jobbat där. Inte minsta anteckning någonstans

Har du något papper på det? 

Frugan har kusiner som bor i Bang Rak och jobbar på just detta Universitet.

 

Jag blev utskickad till universitetet av miss Penprapa på Pli school i Nonthaburi år 2001 så klart det inte finns några papper på det.

 

Jag jobbade dessutom på fem andra skolor runt om i Bangkok bland annat på en skola som ligger bakom trädgården bredvid Khao San Road.

 

Där blev jag erbjuden tjänsten som manager över engelska avdelningen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 630
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    52

  • Soengsang

    46

  • Batting

    39

  • Mankan

    35

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On ‎8‎/‎6‎/‎2018 at 11:49 PM, broder tuk tuk said:

Nej direktör för engelsk instituionen på Hualankorn university

 

BTT

 

On ‎12‎/‎28‎/‎2018 at 4:53 AM, broder tuk tuk said:

 

Jag blev utskickad till universitetet av miss Penprapa på Pli school i Nonthaburi år 2001 så klart det inte finns några papper på det.

 

Jag jobbade dessutom på fem andra skolor runt om i Bangkok bland annat på en skola som ligger bakom trädgården bredvid Khao San Road.

 

Där blev jag erbjuden tjänsten som manager över engelska avdelningen.

 

BTT

 

Det där jävla Internet är inte som Lasse och Jorma, det glömmer aldrig bort några detaljer. Det var ju faktiskt på Hualankorn, som via tre andra misslyckade stavningar till slut, med Pappa Googles idogna hjälp, blev Chulalongkorn University, som du blivet erbjuden tjänsten som chef över engelska institutionen. Var det egentligen en liten skola i en trädgård; kanske en trädgårdsskola där du skulle undervisa några pelargonier och fikusar? 

 

  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev Atom:

 

 

Det där jävla Internet är inte som Lasse och Jorma, det glömmer aldrig bort några detaljer. Det var ju faktiskt på Hualankorn, som via tre andra misslyckade stavningar till slut, med Pappa Googles idogna hjälp, blev Chulalongkorn University, som du blivet erbjuden tjänsten som chef över engelska institutionen. Var det egentligen en liten skola i en trädgård; kanske en trädgårdsskola där du skulle undervisa några pelargonier och fikusar? 

 

  

 

Står man på Khao San Road och sen lämnar gatan på den sidan där polisstationen ligger och viker åt höger kommer man efter ca 100 meter fram till ett vitt fort vid en park

 

Går man igenom parken via en liten bro över floden och fortsätter på en gata bakom kommer man fram till skolan vid tempelparken.

 

Bara att gå in på google street view och kolla för den som inte har koll.

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk
aNNAT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, broder tuk tuk said:

 

Står man på Khao San Road och sen lämnar gatan på den sidan där polisstationen ligger och viker åt höger kommer man efter ca 100 meter fram till en liten park med ett tempel.

 

Går man igenom parken och fortsätter på en gata bakom kommer man fram till skolan vid tempelparken.

 

Bara att gå in på google street view och kolla för den som inte har koll.

 

BTT

Tänker inte utmana dig i en tävling angående kunskap om Google street View 😉

 

Frågan var dock om Chulalongkorn University och någon liten trädgårdsskola verkligen är samma sak.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Atom:

Tänker inte utmana dig i en tävling angående kunskap om Google street View 😉

 

Frågan var dock om Chulalongkorn University och någon liten trädgårdsskola verkligen är samma sak.

 

Jag får ändra mig på den punkten.

 

Minnet sviktade.  Givetvis var det på skolan vid fortet som jag erbjöds tjänsten som rektor över engelska filialen.

 

Chualongkorn universitetet hade jag enbart spridda lektioner på. Oavsett vad svampen påstår.

 

Inget ovanligt i slutet på 90 talet att enskilda språksskolor i Bangkok fick kontrakt med olika skolor om att få lärare.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag får ändra mig på den punkten.

 

Minnet sviktade.  Givetvis var det på skolan vid fortet som jag erbjöds tjänsten som rektor över engelska filialen.

 

Chualongkorn universitetet hade jag enbart spridda lektioner på. Oavsett vad svampen påstår.

 

Inget ovanligt i slutet på 90 talet att enskilda språksskolor i Bangkok fick kontrakt med olika skolor om att få lärare.

 

BTT

Var det inte 2001 du var där och jobbade som lärare? Eller var det slutet på 90 talet?

Det ser inte alls ut nu som det gjorde i början på 2000. Som sagt om jag är i BKK så brukar vi hälsa på 

folk som bor i Bang Rak. Alltså nära till Universitet. Det har ändrat sig jätte mycket och utseende då och idag är inte alls samma och stämmer inte med 

Google earth och city view. Men om du får tag i dina gamla bilder som du har lovat så kan vi se det.

 

Det förfarande finns inge dokument på Universitetet att någon svensk jobbade där och fick lön från Universitet. 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-10 at 15:21, skrev Esspe:

Michael Töpfer nämns i artikeln, lite oklar thur. Vart tog det puckot vägen? Har inte sett honom sen han flippade ur när kungen låg för döden. Hoppas han fick kicken.

 

On 2018-08-10 at 23:29, skrev Wanchai:

Han fick tydligen inte förnyat uppehållstillstånd i Thailand av juntan efter sin partiska rapportering, hehe.

 

Han hade ju en "efterlysningstråd" här på MPR där han beklagade sig över att det fanns folk som uttryckte åsikter över hans kommunistiska alster.

 

Förhoppningsvis så blev han bannad för livstid. Hoppas fanskapet inte är avlönat av våra skattepengar längre.

 

On 2018-08-11 at 09:21, skrev Esspe:

Skattepengar? Sist jag såg honom var han anställd på Expressen. Hittar nästan ingenting på Google, mest en överläkare med samma namn. Han kanske varit i Indien och skaffat en Doktorstitel?

Mikael Töpffer.

 

https://www.expressen.se/tv/nyheter/-topffer-om-valet-i-Thailand-nya-konstitutioner-gang-pa-gang/

 

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-11-06 at 05:50, skrev andrejsdenruskige:

 

Ja, då får väl även jag skriva ut mig.

Fast å andra sidan så är jag "skattemässigt bosatt" i annat land. Så det kanske är samma sak?

Om man jobbar iett añat land betalar man skatten där det är väl i te samma sak som att skriva ut sig från sverige men jobbar du alltid i annat land så undrar väl de svenska myndigheterna var du bor?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Om man jobbar iett añat land betalar man skatten där det är väl i te samma sak som att skriva ut sig från sverige men jobbar du alltid i annat land så undrar väl de svenska myndigheterna var du bor?


Jag jobbar alltid i ett annat land.
Jag undrar ibland själv var jag bor
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Var det inte  en ö där det finns isbjörnar med där du jobbar eller har jag helt fel


Nej, ingen ö och inga isbjörnar
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok jag tror inte jag har fel men är det itne du ..... jo detvtror jag svslbardsmannen med en dålig lön hehe men han klagade  inte..

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev tennek:

Ok jag tror inte jag har fel men är det itne du ..... jo detvtror jag svslbardsmannen med en dålig lön hehe men han klagade  inte..

@Caveman @Cavemannen arbetade på Svalbard. Vet ej om han är kvar där.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Du pratade om att du jobbade på en ö norrom norge förut eller har jag helt fel


Du har helt fel där.
En annan herre har varit där och jobbat
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...