Jump to content
IGNORERAD

Pensionär i Thailand


broder tuk tuk

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Nä helt rätt, hårt arbete ska inte löna sig, lika för alla latmaskar.....

 

Ändrades av Nakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 630
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    52

  • Soengsang

    46

  • Batting

    39

  • Mankan

    35

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 
I ett rättvist samhälle ska väl alla ha samma rättigheter och skyldigheter?
 
Man ska inte kunna åka gräddfil enbart för att man lyckats bättre.
 
BTT
Ja du e verkligen totalt iq befriad.
Du menar att man åker gräddfil för att man har slitit hårt och sparat en slant och därmed ska straffas för det genom sämre rättigheter jämfört med dom som slösat, levt loppan, aldrig jobbat.
Du är ju fn helt blåst.
Gissar på att du är en av dom som misslyckats fett med livet och nu börjar bli bitter och avundsjuk.
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

I ett rättvist samhälle ska väl alla ha samma rättigheter och skyldigheter?

 

Man ska inte kunna åka gräddfil enbart för att man lyckats bättre.

 

BTT

 

Själv föredrar jag att glida fram lugnt och stilla på en räkmacka :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tråden är så hysteriskt rolig och pinsam på samma gång. Så jävla kul och se alla elaka kommentarer mot BTT om att han är IQ befriad och en idi*t. Frågan är vem som äger vem? Gång på gång så svara dom "smarta" BTT.

 

fucktards.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Sangwal:

Det är väl ändå härligt hur svenskarna riktigt gläds åt, när någon vinner miljoner på lotto eller vad det nu kan vara, men faan om någon lyckas bli rik i yrkeslivet, då blir svensken misstänksam och är övertygad att detta kan inte ha gått rätt till..

 

Rock on!

Det beror nog på att alla latmaskar känner att även dom kan vinna på lotto (bara dom orkar lämna in) men att jobba sig till det går inte, det tar alldeles för kraft och man måste anstränga sig.

 

Ungefär samma som att det är ok att vara duktig på fotboll eller spela fiol och man får gå i specialklass men vara mattegeni belönas med att man ska traggla ettans tabell tillsammans med övriga klassen i jämlikhetens namn.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Atom:

 

Fast om Miljöpartiet verkligen vore ett miljöparti och inte ett missnöjesparti för de som ogillar samhället, som SD fast tvärtom, så skulle jag anse att de har ett klart existensberättigande. Det finns nog inga, förutom IS och Djurgårdare, jag föraktar mer än ”klimatförnekarna” och att gå i bräschen angående miljötänk har inte bara ett moraliskt värde utan också ett tydligt nationalekonomiskt värde. 

 

Vårt företag är i stålindustrin, en av de allra smutsigaste industrierna, och utvecklar miljöteknik. När jag började i slutet på 90-talet så hade vi tydlig draghjälp i Asien av att Sverige låg långt fram och hade gott rykte inom miljöteknik. Det gör vi inte längre. Miljöpartiet är mer intresserade av Afghanska flyktingar och källsortering av organiska groddar än att verkligen lösa reella miljöproblem och andra partiet är inte bättre. Man kan klaga på kineserna men när det kommer till miljötänk så är de redan tuffare än EU och långt före USA; våra produkter som är bra nog i Europa duger inte längre i Kina utan det är kinesiska miljökrav som driver vår utveckling framåt.

 

Hehehe jag tillhör skeptikerna vad det gäller hur stor påverkan människan har över utsläppen av just CO2. Under 2% totalt av de årliga utsläppen såg jag en siffra på men vet inte om den stämmer :-) 

Just klimatkunskap, ja även psykologi och samhällskunskap/nationalekonomi är ämnen jag vill studera när jag får mer tid över och kidsen går i skolan, nörd som man är :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Esspe:

Det beror nog på att alla latmaskar känner att även dom kan vinna på lotto (bara dom orkar lämna in) men att jobba sig till det går inte, det tar alldeles för kraft och man måste anstränga sig.

 

Ungefär samma som att det är ok att vara duktig på fotboll eller spela fiol och man får gå i specialklass men vara mattegeni belönas med att man ska traggla ettans tabell tillsammans med övriga klassen i jämlikhetens namn.

 

Japp, och är man usel i fotboll och kan få en medicinboll att bete sig underligt+ att man tränar sällan och har lungor som en kolsjuk 80-åring,

så självklart ska speltiden i matcherna ändå vara densamma i rättvisans tecken.

 

Har funderat på att köpa en blockflöjt till grabben, sätta han i en musikgrupp och kräva att han ska vara med på konserterna trots att han inte kan ta en ton:)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag tycker du låter lite missunnsam och avundsjuk  

Ja jag kan vara avundsjuk, men inte på någon som har det dåligt.
Borgerlig avundsjuka, eller rättare sagt missunnsamhet riktar sig bl.a. åt ett mycket märkligt håll.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev samet:

 

Valet är dit. Antingen blir man avundsjuk och missundsam mot dem som lyckats. 

 

Eller så låter man sig inspireras av deras framgång, gratulera dem och därefter sträva mot samma framgång. 

 

Det är den stora skillnaden mellan en sosse och en borgare!

Aha...dom som lyckas är alltså Borgare? Det förstod ju inte jag, föråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Batting:

Ja jag kan vara avundsjuk, men inte på någon som har det dåligt.
Borgerlig avundsjuka, eller rättare sagt missunnsamhet riktar sig bl.a. åt ett mycket märkligt håll.

Det är inget märkligt med att vi inte vill betala för massa tröttmössor som inte orkar försörja sig själv.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 hours ago, Sangwal said:

Var i början av 2000-talet i Handan på ett stålverk.

Arbetade som konsult åt Purac och vi levevererade utrusting, samt all teknik till ett reningsverk.

Allt vatten som användes inom stålindustrin, gick tidigare rätt ut i floderna....

 

Rock on!

När jag började i Kina 97 var alla helt ointresserade av miljön och det var dessvärre inte bara förorenat vatten som hamnade i floderna utan allt annat också. Det är väl ungefär 10 år sedan som jag såg första tecknen på att de började bry sig och de senaste 2 åren har det närmast blivit panik bland stålverken med gigantiska böter och hundratals nedstängda verk som resultat av bristande miljöarbete. Handan var en av Kinas allra mest förorenade städer men närheten till Peking har gjort att mycket tung industri helt enkelt fått klappa igen eller flytta västerut.

 

7 hours ago, Fritz said:

Stämmer det verkligen?  http://www.sverigesnatur.org/aktuellt/kinas-koldioxidutslapp-okar-snabbt/

http://www.sverigesnatur.org/aktuellt/kina-det-ekonomiska-undrets-baksida/

 

För att gå till trådämnet så tycker jag att jag har det bra som pensionär i Thailand. :)

Kina jobbar hårt på miljösidan, hårdare än vi gör inom EU och betydligt hårdare än Amerikanerna. Man vänder dock inte en supertanker så lätt; 30-40 år av ohämmad exploatering kommer innebära ökade cancerfall och liknande i flera generationer. Man ska heller inte glömma att många nedsmutsande och energikrävande företag från Väst och Japan flyttat, och fortfarande flyttar, till Kina och att det tillkommer miljoner bilar etc per år. Även om, exempelvis, alla Kinas fabriker blivit 10% renare så hjälper det ju föga om antalet fabriker ökat med 20%.

 

 

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Batting:

Dom kastade alltså aldrig ut dig?  :76:

 

 

Jag var nog officiellt under föräldrarnas ansvar vid den tiden, minns inte exakt årtal och orkar inte googla men gick i gymnasiet 1984-1987.

Jag tyckte dock mycket synd om dig och de andra som blev hemlösa. Var nog förresten inte bara jag som ansåg ert öde var tragiskt då Carola Häggkvist bl.a. gav bort sin nysläppta cd-skiva till hemlösa. Själv förstod jag aldrig hur ni skulle kunna spela den utan hem, cd-spelare och inte minst kontaktuttag. Gnälligt av mig när det är tanken som räknas, jag vet :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mankan:

Det är inget märkligt med att vi inte vill betala för massa tröttmössor som inte orkar försörja sig själv.

Nä vem vill det?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hamnoi:

Japp, och är man usel i fotboll och kan få en medicinboll att bete sig underligt+ att man tränar sällan och har lungor som en kolsjuk 80-åring,

så självklart ska speltiden i matcherna ändå vara densamma i rättvisans tecken.

 

Har funderat på att köpa en blockflöjt till grabben, sätta han i en musikgrupp och kräva att han ska vara med på konserterna trots att han inte kan ta en ton:)

Och får han inte vara med kan du ju alltid anmäla till DO, LO och BO och kräva kommunen på skadestånd.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hamnoi:

Japp, och är man usel i fotboll och kan få en medicinboll att bete sig underligt+ att man tränar sällan och har lungor som en kolsjuk 80-åring,

så självklart ska speltiden i matcherna ändå vara densamma i rättvisans tecken.

 

Har funderat på att köpa en blockflöjt till grabben, sätta han i en musikgrupp och kräva att han ska vara med på konserterna trots att han inte kan ta en ton:)

Är inte det situationen i Blåvitt just nu? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev GreenValley:

Är inte det situationen i Blåvitt just nu? :crazy:

 

Nu har ju blåvitt värvat degerfors Sargon Abraham så nu vinner dom äl SM guldet:))

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-12 at 09:32, skrev hamnoi:

Japp, och är man usel i fotboll och kan få en medicinboll att bete sig underligt+ att man tränar sällan och har lungor som en kolsjuk 80-åring,

så självklart ska speltiden i matcherna ändå vara densamma i rättvisans tecken.

 

Har funderat på att köpa en blockflöjt till grabben, sätta han i en musikgrupp och kräva att han ska vara med på konserterna trots att han inte kan ta en ton:)

Och mål ska inte räknas. Helt jävla efterblivet.

Ändrades av Changnoi

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-11 at 15:47, skrev SatanG:

 

Ja jag tillhör nog de som är lite gnällig över just sjukförsäkring för svenska pensionärer. Detsamma gäller t.ex. garantipensionen. De tusentals svenskar som kastades ut från mentalsjukhusen i mitten på åttio-talet vilket gav ca 10k hemlösa svenskar som några politiker aldrig lyft ett finger för är också något jag gärna gnällde över som ett svek av tidigare politiker. Ja det är nog mycket jag gnällt över, det dumma är ju att inget av ovanstående har ju någonsin drabbat mig 😉

 

/ SatanG 

Var har du hittat att det blev 10 k hemlösa svenskar, hitte på eller. Visa på nåt som visar på det

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Du måste Googla lite bättre 2011 var dom fler hemlösa

Och din fråga var? 

Eller har du redan glömt efter 10 minuter.  Ja se den spriten 😯

Jösses! 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Och din fråga var? 

Eller har du redan glömt efter 10 minuter.  Ja se den spriten 😯

Jösses! 

Otrevlig du är eller vet inte bättre . Svarade att 2011 var det mera hemlösa än 2017 så nån förändring har inte blivit, eller hur

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Otrevlig du är eller vet inte bättre . Svarade att 2011 var det mera hemlösa än 2017 så nån förändring har inte blivit, eller hur

:rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...