Jump to content
IGNORERAD

Pensionär i Thailand


broder tuk tuk

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Vad yrar du om? 

Jag gav bara dig ett lika dumt svar som jag fick.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 630
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    52

  • Soengsang

    46

  • Batting

    39

  • Mankan

    35

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Mankan:

Nej jag menar just oduglingar som inte orkar jobba 

 

Det är nog få människor som medvetet försöker smita undan jobb.

 

Det handlar ju om ekonomin, välbefinnandet, social gemenskap och mycket annat.

 

Vem pallar att ligga på soffan 365 dagar om året?  Eller vara inloggad på Mai Pen Rai 24/7

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
6 timmar sedan, skrev Soengsang:

Går nog inte att förneka att det fuskas med sjukbidrag, jag har sett flera som orkar utföra arbete trots de har fullt bidrag.

Sen är det ju som så att alla har inte 100% utan kanske 75%, och då är det ju helt ok att jobba 25%, kanske någon månad om året. Vilken färg de får på pengarna bryr jag mig inte, upp till dem.

För övrigt tror jag du sorterar under oduglingar.

 

Ingen regel utan undantag men att du sett flera som fuskar med bidrag betyder inte att det är det vanliga.

 

Sen är det ju så med dom flesta kroniska sjukdomar att ibland är man mer sjuk och ibland mindre sjuk beroende på biverkningar från mediciner och annat.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev AnTove:

Hur går man igenom tullen med väskor med kontanter utan att det ställs frågor och någon reagerar? Tror nog att det är svårare än så att ta sig över gränser med stora mängder kontanter.

Knäckebrödpaket😎😁

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Hemska Sven:

Vet med säkerhet att en hel del av svarta pengar från Sverige tas med i väskor från Sverige och växlas i Thailand.

Skickat från min Mi A1 via Tapatalk
 

Att väskor fulla av kontanter skulle vara vanligt tvivlar jag på, ingen tar den risken.

Då är det bättre att använda packåsnor som lagligt tar motsvarande 10000 eur.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Batting:

jag har träffat en del, sett en del, hört talas om, dom sa i tvättstugan, jag läste på avpixlat o.s.v.  :44:

 

59 minuter sedan, skrev Batting:

Jag gav bara dig ett lika dumt svar som jag fick.

Det var väl du som skrev ovanstående att du hade sett och hört etc. 

 

Vad var då dumt med mitt svar?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Boa52:

Så länge jag minns har politiker lovat nåt och sen av olika anledningar inte kunnat genomföra dessa vallöften. Sen finns det medborgare som hakar upp

sej på den minsta sak utan att se helheten, ibland går inte saker att genomföra även om man har vunnit valet. Det är väl demokrati att lyssna på andra partier

 

Och om man hellre sviker sina vallöften för att man vägrar lyssna på andra demokratiskt invalda partier så borde man isf vara antidemokratisk eller hur? Håller med dig här.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Mankan:

 

Det var väl du som skrev ovanstående att du hade sett och hört etc. 

 

Vad var då dumt med mitt svar?

Jag låtsades vara sån som du, men den retoriken var väl lite svår förstår jag nu. Du tror på allvar att jag skulle skriva så om mig själv? Du förstår inte att jag menade dig   :37: Ja då ber jag om ursäkt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller Bitcoin.

Att väskor fulla av kontanter skulle vara vanligt tvivlar jag på, ingen tar den risken.
Då är det bättre att använda packåsnor som lagligt tar motsvarande 10000 eur.
 


Skickat från min EVA-L19 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
3 minuter sedan, skrev Batting:

Jag låtsades vara sån som du, men den retoriken var väl lite svår förstår jag nu. Du tror på allvar att jag skulle skriva så om mig själv? Du förstår inte att jag menade dig   :37: Ja då ber jag om ursäkt...

Ja, det är inte lätt för dig att låtsas vara normal smart eller mera. Det lyckades inte denna gång heller.

 

Och menade du något annat så börjar du igen att berätta för andra hur dom är.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Batting:

Jag låtsades vara sån som du, men den retoriken var väl lite svår förstår jag nu. Du tror på allvar att jag skulle skriva så om mig själv? Du förstår inte att jag menade dig   :37: Ja då ber jag om ursäkt...

Jaha ditt svar var egentligen ett sätt att tillskriva mig saker jag egentligen inte har sagt eller gjort.

 

Ja men då får jag be om ursäkt att jag svarade tillbaka så dumt.🤔

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Ja, det är inte lätt för dig att låtsas vara normal smart eller mera. Det lyckades inte denna gång heller.

 

Och menade du något annat så börjar du igen att berätta för andra hur dom är.

Du menar att jag skulle skriva så om mig själv? Ja det låter ju troligt. Ni anklagar mig föra att vara vänster och jag skulle hämta min information från Avpixlat? Du tycker det låter som "Batting".  Ja men då kanske ni kan sluta med era anklagelser då?

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mankan:

Jaha ditt svar var egentligen ett sätt att tillskriva mig saker jag egentligen inte har sagt eller gjort.

 

Ja men då får jag be om ursäkt att jag svarade tillbaka så dumt.🤔

Vadå, du skrev ju att du hade hört o.s.v..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Batting:

Vadå, du skrev ju att du hade hört o.s.v..

 

Det var du som skrev det. Har du glömt det?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

Det var du som skrev det. Har du glömt det?

 

Nja svårt att säga, han kanske var dig just då :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Mankan:

Skönt för dig att du får din information i tvättstugan och läser och tar till dig av vad dom skriver på avpixlat. Själv pratar jag om dom jag personligen har träffat genom åren.

Anmäl dem då. Trodde att du gillade SD, Jimmie Åkesson sa ju i en tv-intervju att han tyckte folk skulle anmäla om de visste att det förekom kriminell verksamhet.  Men du kanske själv inte är helt fläckfri.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
52 minuter sedan, skrev Batting:

Du menar att jag skulle skriva så om mig själv? Ja det låter ju troligt. Ni anklagar mig föra att vara vänster och jag skulle hämta min information från Avpixlat? Du tycker det låter som "Batting".  Ja men då kanske ni kan sluta med era anklagelser då?

Kan inte se att jag har anklagar dig för något. Men om du säger att det är så är det säkert sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Hemska Sven:

Vet med säkerhet att en hel del av svarta pengar från Sverige tas med i väskor från Sverige och växlas i Thailand.

Skickat från min Mi A1 via Tapatalk
 

Jaha.....😐

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev koppar55:

Ja, vem fan är fläckfri?

Nyss sett svarta fläckar på kroppen.😯😀

Kan det bero på spriten?😎

 

Ett litet försök att skoja bort käbbel mellan svenskar som nog skulle tjäna på att hålla ihop istället för peka på varandra. :haha:

Men lite gnabb tål vi allt😁, Som sagt det som finns i bagaget håller vi tyst om. 😎

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev stefan5300:

Anmäl dem då. Trodde att du gillade SD, Jimmie Åkesson sa ju i en tv-intervju att han tyckte folk skulle anmäla om de visste att det förekom kriminell verksamhet.  Men du kanske själv inte är helt fläckfri.

Jag är inte den typen som anmäler folk hit och dit. Dessutom kan man ju tydligen vara rätt arbetsför i Sverige och plocka ut sjukbidrag och ändå jobba ibland då man får lust. Så jag får väl hoppas på en regering som skärper till reglerna istället.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
6 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag är inte den typen som anmäler folk hit och dit. Dessutom kan man ju tydligen vara rätt arbetsför i Sverige och plocka ut sjukbidrag och ändå jobba ibland då man får lust. Så jag får väl hoppas på en regering som skärper till reglerna istället.

 

Japp göra som regeringen Reinfeldt och skicka 65 åringar med hjärnblödningar och söka arbete på arbetsförmedlingen.

 

Är det humant?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Japp göra som regeringen Reinfeldt och skicka 65 åringar med hjärnblödningar och söka arbete på arbetsförmedlingen.

 

Är det humant?

 

BTT

Det är inte humant men varför inte ta något som hänt senare exempel april 2017.

 

Catrine, 51, dog - ansågs fullt arbetsför av Försäkringskassan

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, Mankan said:

Jag är inte den typen som anmäler folk hit och dit. Dessutom kan man ju tydligen vara rätt arbetsför i Sverige och plocka ut sjukbidrag och ändå jobba ibland då man får lust. Så jag får väl hoppas på en regering som skärper till reglerna istället.

De senaste regeringarna har väl skärpt kraven rätt rejält, eller är jag helt fel ute i det?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev spooncreek:

De senaste regeringarna har väl skärpt kraven rätt rejält, eller är jag helt fel ute i det?

 

Japp dom som får sjukersättning enligt det nya systemet får inte jobba alls.

 

Plus att kravet på att verkligen vara kroniskt sjuk för all överskådlig tid skärpts till.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev spooncreek:

De senaste regeringarna har väl skärpt kraven rätt rejält, eller är jag helt fel ute i det?

Ja det tror jag du är. Det var alliansregeringen som gjorde det och sänkte sjukskrivningstalen. Nu efter vänsterregeringens år är sjukskrivningstalen tillbaka på samma höga nivåer som innan alliansen tillträdde läste jag nyligen.

 

Men dom kanske har skärp till reglerna på annat sätt.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...