Boa52 Inlagd Juni 15, 2018 Dela Inlagd Juni 15, 2018 Läser man nu så kan man inte se ett enda intresant grej eller hur, vad dricker ni, vad gör ni ,vad äter ni och den typen av saker ni skriver om Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Juni 15, 2018 Dela Inlagd Juni 15, 2018 OK, då ska du få lite intressanta messerschmitter-fakta: Intressant stavas med 2(två) s, dessutom så heter det en enda intressant grej... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juni 15, 2018 Dela Inlagd Juni 15, 2018 (ändrad) Äntligen kom det en intressant tråd, Tack som fan! Ändrades Juni 15, 2018 av Cavemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 15, 2018 Dela Inlagd Juni 15, 2018 Intresseklubben antecknar enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 15, 2018 Dela Inlagd Juni 15, 2018 Här har du en tråd för dig https://www.bryggforum.nu/viewtopic.php?f=5&t=18388&mobile=off “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 15, 2018 Dela Inlagd Juni 15, 2018 Vi sörmlänningar har gått i vinteride redan , vettu! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 15, 2018 Dela Inlagd Juni 15, 2018 Du menar att det som du tycker är intressant måste alla andra jordbor tycka är intressant....är det så du menar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 15, 2018 Dela Inlagd Juni 15, 2018 9 minuter sedan, skrev Naam kaeng: Du menar att det som du tycker är intressant måste alla andra jordbor tycka är intressant....är det så du menar? Min frus syster bor i Khao Jai! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juni 15, 2018 Dela Inlagd Juni 15, 2018 3 minuter sedan, skrev audirs2: Min frus syster bor i Khao Jai! Nu vet jag inte riktigt vad Khao Jai har med detta att göra, men vi har bara en grusväg och en liten båtfärd över en damm för att komma dit! Dock brukar frugan få en glirig om "Khao Jai" när hon inte skött om friseringen av de undre regionerna! 😉 //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 16, 2018 Dela Inlagd Juni 16, 2018 Synd... Tänkte att vi skulle snacka kolonnrör. Vi är ju rätt duktiga på rör på detta forum. @Stefan skulle t.ex kunna fixa ett excel-ark med flera flikar, där man kan mata in olika typer av data och i första fliken så kan man mata in sina önskvärda volymer, längder och annat smått och gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juni 16, 2018 Dela Inlagd Juni 16, 2018 1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige: Synd... Tänkte att vi skulle snacka kolonnrör. Vi är ju rätt duktiga på rör på detta forum. @Stefan skulle t.ex kunna fixa ett excel-ark med flera flikar, där man kan mata in olika typer av data och i första fliken så kan man mata in sina önskvärda volymer, längder och annat smått och gott. Nu blir det lite svårt, du måste precisera om du vill ha ett excel-ark på en FOA-processor eller en Labmaster, då en FOA-pressrosor inte har mycket till kolonnrör samt gör sitt jobb tämligen dåligt får jag anta att en Labmaster är det du är ute efter. Här gäller lagen om kvantitet eller kvalitet! Höjden på ett kolonnrör är står i direkt proportion mot dess area och hastighet för att nå slutprodukten, om man orkar kan man räkna om det till dess omkrets, men det är få som har nytta av en sådan beräkning. Man måste även räkna in energiförlusten på ett för högt kolonnrör, temperaturen i dess topp måste ju som bekant ligga på just lite över 78,4 grader. Då placeringen av förkylarslingan i en Labmaster är vetenskapligt uträknat bör man anse att dessa mått är en konstant gent emot kolonnrörets area. Excel i all ära, men jag skulle med fördel kunna snickra i hop en kod i BASIC eller COBOL som utför de beräkningar du eftersträvar! Om någon undrar så är detta ett mycket ironiskt inlägg, med en liten gnutta vetenskap! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 16, 2018 Dela Inlagd Juni 16, 2018 32 minuter sedan, skrev Stefan: Nu blir det lite svårt, du måste precisera om du vill ha ett excel-ark på en FOA-processor eller en Labmaster, då en FOA-pressrosor inte har mycket till kolonnrör samt gör sitt jobb tämligen dåligt får jag anta att en Labmaster är det du är ute efter. Här gäller lagen om kvantitet eller kvalitet! Höjden på ett kolonnrör är står i direkt proportion mot dess area och hastighet för att nå slutprodukten, om man orkar kan man räkna om det till dess omkrets, men det är få som har nytta av en sådan beräkning. Man måste även räkna in energiförlusten på ett för högt kolonnrör, temperaturen i dess topp måste ju som bekant ligga på just lite över 78,4 grader. Då placeringen av förkylarslingan i en Labmaster är vetenskapligt uträknat bör man anse att dessa mått är en konstant gent emot kolonnrörets area. Excel i all ära, men jag skulle med fördel kunna snickra i hop en kod i BASIC eller COBOL som utför de beräkningar du eftersträvar! Om någon undrar så är detta ett mycket ironiskt inlägg, med en liten gnutta vetenskap! //S Jag/vi här på forumet skulle nog även ha nytta med en beräkning på trycket/temperaturen i behållaren under och energimängd som krävs för att förånga hela skiten. Labmaster är nog att föredra, som du säger. Inte för att jag förstår något, men jag litar på dig. COBOL känns lite gammalt, vilket även BASIC gör. Men lite Visual Basic kan vara skojigt då man kan så att säga ha en formel i själva cellen som man skriver i. Allt ska givetvis kunna skrivas ut på plottern så man kan ta med den till garaget där man svetsar. En PowerPoint tutorial skulle nog dessutom vara på sin plats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juni 16, 2018 Dela Inlagd Juni 16, 2018 1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag/vi här på forumet skulle nog även ha nytta med en beräkning på trycket/temperaturen i behållaren under och energimängd som krävs för att förånga hela skiten. Labmaster är nog att föredra, som du säger. Inte för att jag förstår något, men jag litar på dig. COBOL känns lite gammalt, vilket även BASIC gör. Men lite Visual Basic kan vara skojigt då man kan så att säga ha en formel i själva cellen som man skriver i. Allt ska givetvis kunna skrivas ut på plottern så man kan ta med den till garaget där man svetsar. En PowerPoint tutorial skulle nog dessutom vara på sin plats. Jag tar in en konsult i ämnet, BOA lär ha gedigna kunskaper i hårdvaran, själv får jag uppgradera mig till Visual Basic, Powerpoint strider dessvärre mot mina värdegrunder! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 16, 2018 Dela Inlagd Juni 16, 2018 Jag tar in en konsult i ämnet, BOA lär ha gedigna kunskaper i hårdvaran, själv får jag uppgradera mig till Visual Basic, Powerpoint strider dessvärre mot mina värdegrunder! //S Samma här. Hatar både Word och PowerPoint. Men det är bra sömnpiller för folk. Jag fixar en tutorial i Paint.....eller Corel Draw Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juni 16, 2018 Dela Inlagd Juni 16, 2018 5 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Samma här. Hatar både Word och PowerPoint. Men det är bra sömnpiller för folk. Jag fixar en tutorial i Paint.....eller Corel Draw Jag har några fina funktioner i World Perfekt, ska kolla! There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 16, 2018 Dela Inlagd Juni 16, 2018 1 timme sedan, skrev Stefan: Jag har några fina funktioner i World Perfekt, ska kolla! Obs du skriver väl bara i kobdbildläget som en sann WP-virutous enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juni 16, 2018 Dela Inlagd Juni 16, 2018 20180616_063935.mp4 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 16, 2018 Dela Inlagd Juni 16, 2018 5 timmar sedan, skrev Stefan: Jag har några fina funktioner i World Perfekt, ska kolla! Själv kör jag KGB,s Ljublanka v2,0, den böjer sig bra mot horisonten! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 16, 2018 Dela Inlagd Juni 16, 2018 Själv har jag inte kommit längre än så här “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 16, 2018 Dela Inlagd Juni 16, 2018 8 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Själv har jag inte kommit längre än så här Sicken djävla hightec En annan får nöja sig med detta vilen Arne? MR Hibbling naturlisch enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 16, 2018 Dela Inlagd Juni 16, 2018 18 minuter sedan, skrev Enis: Sicken djävla hightec En annan får nöja sig med detta vilen Arne? MR Hibbling naturlisch enis Tja förra året lade jag upp dessa på hyllan så utvecklingen går framåt med stormsteg “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu