Jump to content
IGNORERAD

Fotbolls VM


Cavemannen

Får ni titta på Fotbolls VM?  

49 röster

  1. 1. Får ni titta på Fotbolls VM eller väljer frugan?

    • Jag är herre över fjärrkontrollen och ser på fotboll om jag vill
      41
    • Nej, fru/barn vill se på annat, ja jag bär tofflor.........
      3
    • Ibland har jag tur.......
      5


Recommended Posts

41 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nåja så dålig är inte allsvenskan.

 

Både Malmö och Östersund har ju spelat jämt med topplag i Europa senaste åren.

 

Visst längre ner i allsvenska tabellen är det givetvis sämre men det är ju samma sak i ex Holland och Belgien.

 

BTT

Längre ner i allsvenskan, menar du då Malmös placering?  😂

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 695
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    44

  • hamnoi

    42

  • edvardpop

    37

  • Peolito

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman
9 timmar sedan, skrev Nicholas:

Beroende på att 0 spelare kom från kalle anka cup (allsvenskan)

Ja och startelvan i EM 2016 hade 1 spelare som kom från Allsvenska och han var då hemvändare från Bayern München. 

A.Isaksson, M.Olsson, V.Nilsson Lindelöf, A.Granqvist, M.Lustig, E.Forsberg, K.Källström, O.Lewicki, S.Larsson, Z.Ibrahimovic och M.Berg.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Changnoi said:

Konstigt när svenskarna är såna loosers enligt vissa här. Enda landet där många hatar sitt landslag när dom går vidare.

Ja, finns det medlemmar här som hatar att Sverige går vidare, så är det vansinnigt löjligt. För egen del var det nog min gladaste dag i juni när de tvålade till Mexiko och vann gruppen.

 

Vad ska man tro om slutspelet nu då? Schweiz i åttondelen känns svårt men klart möjligt, särskilt med deras två mittbackar avstängda om jag fattat det rätt. Trolig motståndare i en eventuell kvartsfinal, England. Också klart möjligt, bra att Belgien hamnade på andra halvan. Kan Island så kan Sverige. Spännande med Schweiz till att börja med blir det absolut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige fick med två spelare i Eurosports drömelva 
1483880085_drmelvan.jpg.ce7bdbe7ed125170452391f00b4472e4.jpg
Det är dom värda.

Sydkoreas målvakt.
Vilken lirare, underhållning på högsta nivå.
Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Förutom den sportsliga framgången så ger avancemanget ett bra tillskott i SvFF:s kassa, lite över 100 miljoner SEK och det kan ju bli mer!

Fifas bonusar till VM-lagen

VM-plats: 71 miljoner.

Åttondelsfinal: 35 miljoner.

Kvartsfinal: 35 miljoner.

Semifinal: 53 miljoner.

Brons: 18 miljoner.

Finalplats: 53 miljoner.

Guld: 89 miljoner.

VM-vinnarna drar alltså in sammanlagt 336 miljoner kronor.

(Valutakurs: 1 dollar = 8,89 kronor.)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Det är dom värda.

Sydkoreas målvakt.
Vilken lirare, underhållning på högsta nivå.

Nu är jag ingen kalenderbitare. Men inte är det Sveriges anfallare som är huvudorsaken till att laget gått vidare. Vem är Lagets bästa målgörare under detta gruppspel? Helt klart är det från försvararna det ska finnas svenskar i gruppspellaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ja, finns det medlemmar här som hatar att Sverige går vidare, så är det vansinnigt löjligt. För egen del var det nog min gladaste dag i juni när de tvålade till Mexiko och vann gruppen.

 

Vad ska man tro om slutspelet nu då? Schweiz i åttondelen känns svårt men klart möjligt, särskilt med deras två mittbackar avstängda om jag fattat det rätt. Trolig motståndare i en eventuell kvartsfinal, England. Också klart möjligt, bra att Belgien hamnade på andra halvan. Kan Island så kan Sverige. Spännande med Schweiz till att börja med blir det absolut.

På FIFA:s ranking är Schweiz 11:a och Sverige 25:a men å andra sidan så vann vi gruppspelet före 1:an och nr 16 så va fan, det kan bli en match till om Gud vill och byxorna håller.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev GreenValley:

Förutom den sportsliga framgången så ger avancemanget ett bra tillskott i SvFF:s kassa, lite över 100 miljoner SEK och det kan ju bli mer!

Fifas bonusar till VM-lagen

VM-plats: 71 miljoner.

Åttondelsfinal: 35 miljoner.

Kvartsfinal: 35 miljoner.

Semifinal: 53 miljoner.

Brons: 18 miljoner.

Finalplats: 53 miljoner.

Guld: 89 miljoner.

VM-vinnarna drar alltså in sammanlagt 336 miljoner kronor.

(Valutakurs: 1 dollar = 8,89 kronor.)

 

Det blir mycket pengar till svensk fotboll, 336 miljoner! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sveriges storhet är att bygga lag och spela som lag.

 

Fortsätter Sverige spela som i sista matchen kan det bli guld.

 

Latinolagen som spelar samba på mittfältet, må ni darra inför den svenska modellen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite märklig åsikt att man inte får tycka att Sverige spelade skit mot Tyskland när de gjorde det 🙄 

Varför ljuga för sig själv?

Sen gjorde de en rejäl upptrappning mot Mexiko och givetvis hoppas man att det ska räcka långt. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Ducce:

Lite märklig åsikt att man inte får tycka att Sverige spelade skit mot Tyskland när de gjorde det 🙄 

Varför ljuga för sig själv?

Sen gjorde de en rejäl upptrappning mot Mexiko och givetvis hoppas man att det ska räcka långt. 

 

 

Jag tycker Sverige gjorde en bra match mot Tyskland men hade lite otur. Respekten för tyska laget bidrog kanske...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Idag börjar ju det riktiga VM:et! Att Sverige är med dom sista 16 är fan nåt av ett mirakel! Man kan inte annat än säga att man är glad och stolt över landslaget! Vi kan gå jävligt långt med lite tur och lite jävla anamma som vi hade mot Mexico!

En bild får vi bjuda på med! [emoji4]

639748d5c0db1df1cd214ca1d810a0cb.jpg

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om någon spion från Mexiko har lyckats filma Neymar på träning inför åttondelen:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag börjar ju det riktiga VM:et! Att Sverige är med dom sista 16 är fan nåt av ett mirakel! Man kan inte annat än säga att man är glad och stolt över landslaget! Vi kan gå jävligt långt med lite tur och lite jävla anamma som vi hade mot Mexico!

En bild får vi bjuda på med! [emoji4]

639748d5c0db1df1cd214ca1d810a0cb.jpg&key=4e68e0afbf852feed7203c3456bbd20c546f4d96e2019cb3f5d347903af8a1ac

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk


Haha, jag visste väl att Zzzzlatten inte var en ståkissare...



Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-06-29 at 10:54, skrev Nicholas:

Lagkänsla är trevligt.

 

Bollkänsla är viktigt.

 

Såg du messis nedtagning innan han satte baljan emot nu vilka det var.

 

Första dämp på låret, andra dämp på foten sedan pang in i mål.

 

Allt detta springandes i full fart jagad av en försvarare.

 

Overkligt snyggt.

Cirkus-konst.

 

Det är dessa spelare som ger fotboll en mening.

Allsvenskan vill man bara gråta när man ser.

 

Såg du inte matchen mot Mexico? :)

Första målet vilken passning till Augustinsson, alla trodde Claesson skulle skjuta på mål men han fintade alla (även sig själv) och gav en totalt oväntad passning till Augustinsson. Som den skickliga spelare han är gjorde han ledningsmålet på denna helt oväntade passning. Även tredje målet var ju ett klockrent framspel till målgöraren. :)

 

Här kan vi också snacka om cirkuskonst. Det är stort att vara ödmjuk och låta motspelarna göra målen. :big_smile:  

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Ducce:

Lite märklig åsikt att man inte får tycka att Sverige spelade skit mot Tyskland när de gjorde det 🙄 

Varför ljuga för sig själv?

Sen gjorde de en rejäl upptrappning mot Mexiko och givetvis hoppas man att det ska räcka långt. 

 

 

Att spela nästan oavgjort mot Tyskland är ingen dålig prestation. Tycker själv att Sverige spelade bra 90 minuter mot Tyskland. Sveriges svaghet är att inte kunna göra avslut. Men de har ett riktigt bra försvar. Tyskarna hade väl minst tre gånger så mycket farligheter mot mål som Sverige hade. Det är helt klart ett handikapp för Sverige att försvarsspelarna även måste vara aktiva mot mål och göra avsluten. Speciellt svårt blir det mot ett lag som Tyskland. Mot Mexico fungerade det bättre.

 

Man måste även få anse att Jimmy Durmaz inte gjorde någon bra insats i sitt inhopp. Men att mordhota någon för det misstag han gjorde visar vilka idi*ter det finns. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Wangthong:

Att spela nästan oavgjort mot Tyskland är ingen dålig prestation. Tycker själv att Sverige spelade bra 90 minuter mot Tyskland. Sveriges svaghet är att inte kunna göra avslut. Men de har ett riktigt bra försvar. Tyskarna hade väl minst tre gånger så mycket farligheter mot mål som Sverige hade. Det är helt klart ett handikapp för Sverige att försvarsspelarna även måste vara aktiva mot mål och göra avsluten. Speciellt svårt blir det mot ett lag som Tyskland. Mot Mexico fungerade det bättre.

 

Man måste även få anse att Jimmy Durmaz inte gjorde någon bra insats i sitt inhopp. Men att mordhota någon för det misstag han gjorde visar vilka idi*ter det finns. 

Nej resultatet har jag inga problem med heller utan det är sättet som det utfördes på så som förtjänar kritiken.

Dom ska inte behöva köra med taktiken att ha 11 gubbar i eget målområde en hel match för så bra är inte ens Tyskland. 

 

Och vad Jimmy heter i efternamn spelar som sagt ingen roll,han gjorde ett dåligt och övertänt inhopp helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Skulle Sverige slå Schweiz, vilket är 50-50 så med lite flyt kan England vänta i en kvartsfinal och då vet vi att Sverige av tradition har haft lätt mot England så en semifinal är ingen utopi nu.

 

Även om Schweizarna blir en svår nöt att knäcka.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Snart dra det igång! Vilka tror vi vinner då? Tror Argentina tar hem det idag men jag hoppas på Frankrike!

I

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellre Frankrike än laget som Dracula Suarez spelar i. Hoppas han inte är på bettet idag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev wUThai:

Snart dra det igång! Vilka tror vi vinner då? Tror Argentina tar hem det idag men jag hoppas på Frankrike!

I

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

9 minuter sedan, skrev Peolito:

Hellre Frankrike än laget som Dracula Suarez spelar i. Hoppas han inte är på bettet idag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hoppas på oavgjort i båda matcherna efter ordinarie tid, vilka som sedan vinner spelar ingen roll för min del.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Hellre Frankrike än laget som Dracula Suarez spelar i. Hoppas han inte är på bettet idag.

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Suarez spelar inte i Argentina utan i Uruguay. Bävern, spelar ikväll mot Portugal mao. [emoji4]

 

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
18 minuter sedan, skrev Peolito:

Hellre Frankrike än laget som Dracula Suarez spelar i. Hoppas han inte är på bettet idag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Håller med men å andra sidan unnar jag inte Ronaldo någon framgång heller, två väldigt bra spelare som har ett och annat att lära sig om sportsmanship.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
18 minuter sedan, skrev wUThai:

Snart dra det igång! Vilka tror vi vinner då? Tror Argentina tar hem det idag men jag hoppas på Frankrike!



Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Frankrike vinner på övertid.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Suarez spelar inte i Argentina utan i Uruguay. Bävern, spelar ikväll mot Portugal mao. [emoji4] 
Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 
 
 

Visst fan så var det. Nåväl hellre Frankrike än Argentina iaf.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...