Guest Fredman Inlagd September 20, 2019 Dela Inlagd September 20, 2019 Hämtat ut ny kärra, mycket att ställa in. Sonen säger att det är turkvarning (vad nu det betyder) på sedan men jag var trött på suv. Kanske lite Pizza-racer men vad fan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 20, 2019 Trådstartare Dela Inlagd September 20, 2019 (ändrad) Idag tog jag farväl av min mamma som somnade in strax efter kl. 10 idag....... Tyvärr hann jag inte upp i tid efter det att pappa ringde men det hann ingen annan heller, förutom min moster som vakat över henne i en vecka..... Igår var jag uppe på hospicet som hon låg på och då var hon riktigt dålig....... Som den oerhört engagerade sjuksköterska som hon alltid varit, så hade hon givetvis analyserat hennes eget hälsostatus in i minsta detalj...... När jag kramade om henne ville hon inte släppa taget och hon sa att det är bara max en dag till men det var ok för nu hade hon frid...... Givetvis har enmamma alltid rätt men kanske man inte skulle önskat det denna gång....... Vi hade ett bra snack och hon fick träffa alla hon älskade under gårdagen...... Det var full ruljangs och mamma var inte jättepigg, så hon somnade då och då men sa hela tiden till oss att inte sluta prata....... Gamla minnen diskuterades med både skratt och gråt....... Ett kort tag piggnade hon till efter att jag hämtat en ny isglass, för vilken gång i ordningen minns jag inte, för det var det enda hon fick i sig......... "Ta kort på det här" tvingade hon mig, för "det här smakade bättre än en Nobelmiddag"........😉 Trots alla slangar, såg hon för ett kort tag ut som min gamla vanliga mamma med glimten i ögat, dock mycket gammal i utseendet...... Sedan gick det fort under natten och 09: 45 idag ringde de från hospice och bad oss komma upp...... Hann tyvärr inte innan hon somnade in men det gick så fort att ingen annan hann heller..... Dock somnade hon in fridfullt och utan ångest eller smärtor och det var väl en tröst i sig.......💗 Fint att ha fått träffa alla som kom och tog adjö men nu är jag helt slut i kropp och själ..... Sorry om jag tvingar på er detta men jag måste skriva av mig lite igen............. Ändrades September 20, 2019 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd September 20, 2019 Dela Inlagd September 20, 2019 Hemskt tråkigt att höra och jag beklagar djupt. Lät som ni hade en riktigt fin sista dag tillsammans trots allt med tanke på omständigheterna. Ta hand om dig och dina nära. Mvh. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 20, 2019 Dela Inlagd September 20, 2019 Vad tråkigt. Ni får ta hand om varandra och minnas de goda stunderna.Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wuttan Inlagd September 20, 2019 Dela Inlagd September 20, 2019 On 2019-09-16 at 19:22, skrev Kötthandlarn: Det går fort ibland....... Mamma flyttad till hospice i Kålltorp snabbt som f*n idag....... Visserligen såg hon inte så bra ut igår men att det skulle gå så fort........ Pappa ringde och berättade och var helt förtvivlad........... Fan, nu är det jobbigt........ Varför skriver jag om det här på MPR?..... Jag vet inte, men det hjälper mig lite att få skriva av sig ibland...... Lider med dig. Gick igenom samma resa för två år sen. Riktigt jobbigt! Har haft tur med frugan som jobbade på samma ställe som mamma hamnade i när hon inte klarade av att bo själv. Frugan var en klippa tills det att mamma gick bort och mamma älskade frugan och var så tacksam för frugan. Men sista natten på sjukhuset var ingen höjdare även att mamma gick bort utan smärta och det gick fridfullt till så var det jävligt jobbigt att inse att man aldrig mer kan ringa och prata med henne eller åka hem och käka middag... men jag gläds när jag tänker på henne och framförallt mamma och frugan som alltid tryckte ner mig i skorna och alltid taggade ihop sig mot mig! Fan vad skit jag fick! När mamma blev sjuk och behövde all medicin som hon behövde så sket hon oftast i det... den enda hon lyssnade på och löd var frugan, hon hade en enorm respekt för frugan och verkligen tydde sig till frugan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 20, 2019 Trådstartare Dela Inlagd September 20, 2019 25 minuter sedan, skrev Fantomen: Hemskt tråkigt att höra och jag beklagar djupt. Lät som ni hade en riktigt fin sista dag tillsammans trots allt med tanke på omständigheterna. Ta hand om dig och dina nära. Mvh. Tack så mycket....... Ja, det en riktigt fin dag tillsammans igår......... Mamma var helt otrolig trots att hon knappt kunde prata men hon gjorde tummen upp på kvällen och fick fram ett par ord....... "Nu spurtar jag mot mållinjen" sade hon med ett stort leende............. Hur fan man kan vara så cool när man är på väg mot det oundvikliga, går bortanför min förståelse............ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 20, 2019 Trådstartare Dela Inlagd September 20, 2019 18 minuter sedan, skrev Kingen: Lider med dig. Gick igenom samma resa för två år sen. Riktigt jobbigt! Har haft tur med frugan som jobbade på samma ställe som mamma hamnade i när hon inte klarade av att bo själv. Frugan var en klippa tills det att mamma gick bort och mamma älskade frugan och var så tacksam för frugan. Men sista natten på sjukhuset var ingen höjdare även att mamma gick bort utan smärta och det gick fridfullt till så var det jävligt jobbigt att inse att man aldrig mer kan ringa och prata med henne eller åka hem och käka middag... men jag gläds när jag tänker på henne och framförallt mamma och frugan som alltid tryckte ner mig i skorna och alltid taggade ihop sig mot mig! Fan vad skit jag fick! När mamma blev sjuk och behövde all medicin som hon behövde så sket hon oftast i det... den enda hon lyssnade på och löd var frugan, hon hade en enorm respekt för frugan och verkligen tydde sig till frugan. KRAM 💖 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd September 20, 2019 Dela Inlagd September 20, 2019 Ja du.. vet egentligen inte vad jag ska säga men det låter ju riktigt avspänt från din mamma. Måste ha känts rätt bra för henne att ha den inställningen och det är ju en förhoppningsvis en liiiiten tröst för dig i eländet att hon kände sig redo att lämna in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 20, 2019 Dela Inlagd September 20, 2019 58 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Idag tog jag farväl av min mamma som somnade in strax efter kl. 10 idag....... Tyvärr hann jag inte upp i tid efter det att pappa ringde men det hann ingen annan heller, förutom min moster som vakat över henne i en vecka..... Igår var jag uppe på hospicet som hon låg på och då var hon riktigt dålig....... Som den oerhört engagerade sjuksköterska som hon alltid varit, så hade hon givetvis analyserat hennes eget hälsostatus in i minsta detalj...... När jag kramade om henne ville hon inte släppa taget och hon sa att det är bara max en dag till men det var ok för nu hade hon frid...... Givetvis har enmamma alltid rätt men kanske man inte skulle önskat det denna gång....... Vi hade ett bra snack och hon fick träffa alla hon älskade under gårdagen...... Det var full ruljangs och mamma var inte jättepigg, så hon somnade då och då men sa hela tiden till oss att inte sluta prata....... Gamla minnen diskuterades med både skratt och gråt....... Ett kort tag piggnade hon till efter att jag hämtat en ny isglass, för vilken gång i ordningen minns jag inte, för det var det enda hon fick i sig......... "Ta kort på det här" tvingade hon mig, för "det här smakade bättre än en Nobelmiddag"........😉 Trots alla slangar, såg hon för ett kort tag ut som min gamla vanliga mamma med glimten i ögat, dock mycket gammal i utseendet...... Sedan gick det fort under natten och 09: 45 idag ringde de från hospice och bad oss komma upp...... Hann tyvärr inte innan hon somnade in men det gick så fort att ingen annan hann heller..... Dock somnade hon in fridfullt och utan ångest eller smärtor och det var väl en tröst i sig.......💗 Fint att ha fått träffa alla som kom och tog adjö men nu är jag helt slut i kropp och själ..... Sorry om jag tvingar på er detta men jag måste skriva av mig lite igen............. 23 minuter sedan, skrev Kingen: Lider med dig. Gick igenom samma resa för två år sen. Riktigt jobbigt! Har haft tur med frugan som jobbade på samma ställe som mamma hamnade i när hon inte klarade av att bo själv. Frugan var en klippa tills det att mamma gick bort och mamma älskade frugan och var så tacksam för frugan. Men sista natten på sjukhuset var ingen höjdare även att mamma gick bort utan smärta och det gick fridfullt till så var det jävligt jobbigt att inse att man aldrig mer kan ringa och prata med henne eller åka hem och käka middag... men jag gläds när jag tänker på henne och framförallt mamma och frugan som alltid tryckte ner mig i skorna och alltid taggade ihop sig mot mig! Fan vad skit jag fick! När mamma blev sjuk och behövde all medicin som hon behövde så sket hon oftast i det... den enda hon lyssnade på och löd var frugan, hon hade en enorm respekt för frugan och verkligen tydde sig till frugan. Så fint ni skrivit om era mammors sista tid, nu är det ju fortfarande en chock för dig Köttis (tårarna rinner på mig)...Vet inte vad jag mer ska skriva förutom Vila i Frid! ❤️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 20, 2019 Trådstartare Dela Inlagd September 20, 2019 22 minuter sedan, skrev ellim63: Så fint ni skrivit om era mammors sista tid, nu är det ju fortfarande en chock för dig Köttis (tårarna rinner på mig)...Vet inte vad jag mer ska skriva förutom Vila i Frid! ❤️ Det betyder väldigt mycket min vän och jag uppskattar det enormt..........💖 Det är ju som det är och det kommer skrikas, gråtas, sväras, slå knogarna i väggarna ett bra tag men det kommer ju inte att förändra vad som hänt men jag kommer ändå uppskatta de fina ord som kommer från människor som bryr sig och det konstigt fina jag fått uppleva de senast dagarna..........💖 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 20, 2019 Dela Inlagd September 20, 2019 (ändrad) Gjort klart för hemmapremiären imorgon. Leverans av armaturer från Kina. Anlände på utsatt tid.👍 Monterat fotstöd på nya sofforna. Fem ändavslut var restade men dök upp idag. Skulle vara borstat rostfritt. Fyra ok och en blästrad. Ridå. Smög dit den där den syns minst. Målat några Brynäsränder. Inspekterade isen. Check. Ja så var det ju namnbytet på arenan innan hemgång. Gavlerinken är numera historia. Jag behövde inte fixa utsidan. Men på insidan skulle en del gammalt täckas. Hittade en gammal synd från förra namnbytet som blev täckt med en gardin. Ändrades September 20, 2019 av rolba Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd September 21, 2019 Dela Inlagd September 21, 2019 11 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Idag tog jag farväl av min mamma som somnade in strax efter kl. 10 idag....... Tyvärr hann jag inte upp i tid efter det att pappa ringde men det hann ingen annan heller, förutom min moster som vakat över henne i en vecka..... Igår var jag uppe på hospicet som hon låg på och då var hon riktigt dålig....... Som den oerhört engagerade sjuksköterska som hon alltid varit, så hade hon givetvis analyserat hennes eget hälsostatus in i minsta detalj...... När jag kramade om henne ville hon inte släppa taget och hon sa att det är bara max en dag till men det var ok för nu hade hon frid...... Givetvis har enmamma alltid rätt men kanske man inte skulle önskat det denna gång....... Vi hade ett bra snack och hon fick träffa alla hon älskade under gårdagen...... Det var full ruljangs och mamma var inte jättepigg, så hon somnade då och då men sa hela tiden till oss att inte sluta prata....... Gamla minnen diskuterades med både skratt och gråt....... Ett kort tag piggnade hon till efter att jag hämtat en ny isglass, för vilken gång i ordningen minns jag inte, för det var det enda hon fick i sig......... "Ta kort på det här" tvingade hon mig, för "det här smakade bättre än en Nobelmiddag"........😉 Trots alla slangar, såg hon för ett kort tag ut som min gamla vanliga mamma med glimten i ögat, dock mycket gammal i utseendet...... Sedan gick det fort under natten och 09: 45 idag ringde de från hospice och bad oss komma upp...... Hann tyvärr inte innan hon somnade in men det gick så fort att ingen annan hann heller..... Dock somnade hon in fridfullt och utan ångest eller smärtor och det var väl en tröst i sig.......💗 Fint att ha fått träffa alla som kom och tog adjö men nu är jag helt slut i kropp och själ..... Sorry om jag tvingar på er detta men jag måste skriva av mig lite igen............. Beklagar så mycket. Ta hand om din far Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 21, 2019 Dela Inlagd September 21, 2019 11 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Idag tog jag farväl av min mamma som somnade in strax efter kl. 10 idag....... Tyvärr hann jag inte upp i tid efter det att pappa ringde men det hann ingen annan heller, förutom min moster som vakat över henne i en vecka..... Igår var jag uppe på hospicet som hon låg på och då var hon riktigt dålig....... Som den oerhört engagerade sjuksköterska som hon alltid varit, så hade hon givetvis analyserat hennes eget hälsostatus in i minsta detalj...... När jag kramade om henne ville hon inte släppa taget och hon sa att det är bara max en dag till men det var ok för nu hade hon frid...... Givetvis har enmamma alltid rätt men kanske man inte skulle önskat det denna gång....... Vi hade ett bra snack och hon fick träffa alla hon älskade under gårdagen...... Det var full ruljangs och mamma var inte jättepigg, så hon somnade då och då men sa hela tiden till oss att inte sluta prata....... Gamla minnen diskuterades med både skratt och gråt....... Ett kort tag piggnade hon till efter att jag hämtat en ny isglass, för vilken gång i ordningen minns jag inte, för det var det enda hon fick i sig......... "Ta kort på det här" tvingade hon mig, för "det här smakade bättre än en Nobelmiddag"........😉 Trots alla slangar, såg hon för ett kort tag ut som min gamla vanliga mamma med glimten i ögat, dock mycket gammal i utseendet...... Sedan gick det fort under natten och 09: 45 idag ringde de från hospice och bad oss komma upp...... Hann tyvärr inte innan hon somnade in men det gick så fort att ingen annan hann heller..... Dock somnade hon in fridfullt och utan ångest eller smärtor och det var väl en tröst i sig.......💗 Fint att ha fått träffa alla som kom och tog adjö men nu är jag helt slut i kropp och själ..... Sorry om jag tvingar på er detta men jag måste skriva av mig lite igen............. Beklagar verkligen mannen ... min mamma gick bort för tre månader sedan .... och visst var det med stor sorg men samtidig med en viss lättnad då man visste att det aldrig skulle bli bättre igen. Ta det bara lugnt nu och tänk tillbaka till dom fina stunder du hade med din kära mamma 💕 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 21, 2019 Trådstartare Dela Inlagd September 21, 2019 21 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Beklagar verkligen mannen ... min mamma gick bort för tre månader sedan .... och visst var det med stor sorg men samtidig med en viss lättnad då man visste att det aldrig skulle bli bättre igen. Ta det bara lugnt nu och tänk tillbaka till dom fina stunder du hade med din kära mamma 💕 Tack Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd September 21, 2019 Dela Inlagd September 21, 2019 (ändrad) Är ju morgon pigg Var nere i tvättstugan och kolade det fanns en perfekt tid 06.00 09.00 den tog jag och körde 2 maskiner sen torkskåpet och tumlaren Efter det var det fönster pustning sen Dammsugaren mm Och sen blev det 3 kung och fosterland hoppar mellan MPR och musik från sparade låtar på Yutube en av dem här ö möcke Han tjötar lite för möcke bara scrolla lite Ändrades September 21, 2019 av clion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 21, 2019 Trådstartare Dela Inlagd September 21, 2019 (ändrad) . Ändrades September 22, 2019 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd September 21, 2019 Dela Inlagd September 21, 2019 Försök besvara frågor från idi*ter...gills det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd September 22, 2019 Dela Inlagd September 22, 2019 Äntligen fått nya kallröken klar.Nu slipper man våldgästa jaktkompisarna när det skall kallrökas. Första test laxsida saltad sockrad i 48 timmar , torkad i kyl tio timmar o nu kallrökas i tio timmar resultat kommer i morgon..🍽️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 22, 2019 Dela Inlagd September 22, 2019 Hade ju EB poäng som höll på att gå ut så jag löste in dem mot trisslotter. Inga storvinster men räcker väl till en öl på Arlanda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 22, 2019 Dela Inlagd September 22, 2019 1 timme sedan, skrev rolba: Hade ju EB poäng som höll på att gå ut så jag löste in dem mot trisslotter. Inga storvinster men räcker väl till en öl på Arlanda Plötsligt händer det, inte så mycket... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 24, 2019 Trådstartare Dela Inlagd September 24, 2019 Man har ju knappt ngt socialt media men när man går in på gt.se , så kan man se olika twitterflöden....... Vanligtvis anser jag att Twitter är de narcissistiska rövhålens "playground" men Glenn gör oftast min dag mycket bättre.............. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd September 24, 2019 Dela Inlagd September 24, 2019 On 2019-09-22 at 13:04, skrev wavis: Äntligen fått nya kallröken klar.Nu slipper man våldgästa jaktkompisarna när det skall kallrökas. Första test laxsida saltad sockrad i 48 timmar , torkad i kyl tio timmar o nu kallrökas i tio timmar resultat kommer i morgon..🍽️ Glömde o ge info ...Kanonresultat både på rök o Laxen .. Nu blir det till o fixa till en go kallrökt korv gärna med en studs av grönpeppar ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd September 24, 2019 Dela Inlagd September 24, 2019 29 minuter sedan, skrev wavis: Glömde o ge info ...Kanonresultat både på rök o Laxen .. Nu blir det till o fixa till en go kallrökt korv gärna med en studs av grönpeppar ... Det kan du komma hit och lära mig i Khao Lak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd September 25, 2019 Dela Inlagd September 25, 2019 9 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner: Det kan du komma hit och lära mig i Khao Lak Tittar in när jag kör neråt ev i jan……….👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 25, 2019 Dela Inlagd September 25, 2019 (ändrad) Åkt en liten tripp på Daugava river och intilliggande vattendrag med en agent som vi har samarbetat med länge med i Riga. Båten är en gammal Tysk polisbåt han köpt av min tyska chef. Den var tekniskt sett i mycket bra skick, men han har nu bla lagt nytt teakdäck, en del finish återstår. Nöjd personal från Daugava shipping och en kille från Rottneros Vi svullade lite också... Nöjd ägare och skeppare. 4AC0C865-52C0-4596-8706-3D643E474083.MOV Ändrades September 25, 2019 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu