Cavemannen 13,349 Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 20 minuter sedan, skrev Nicholas: Bitcoin lönar sig. Köp en skyllt med FOLKSAM och kör in i arselet på han, sen hävdar du att Folksam fucka upp Tesla 3 Quote Link to post
AnTove 4,887 Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 On 2018-06-14 at 17:54, skrev Enis: Glömt bort att frugan hade utb idag, så det blev en liten promenad och kolla in Furuvik Camping, Hotell samt Havskrog medans jag väntade Enis Såg riktigt fint ut. Verkar som om att de har satsat rejält. Quote Link to post
pust 4,884 Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 2 timmar sedan, skrev ellim63: Är du kommunalare som jag.. Nä,spar på krafterna,så man är pigg och stark till vintern i Thailand 2 2 Quote Link to post
Popular Post M33 97,733 Posted June 16, 2018 Popular Post Share Posted June 16, 2018 Kört ett pass på cross-trainern för att svettas ut veckans rusdrycker. Krävs nog ett par pass till för att kompensera för matintaget. 10 Quote Link to post
Popular Post Kenneth4618 207,676 Posted June 16, 2018 Popular Post Share Posted June 16, 2018 Inte idag men igår. Till korkskallen Wanchai´s förtret är jag varken sjukskriven eller sjukpensionär. Däremot fyllde jag 65 förra veckan och fick då en förfrågan om jobb på timme hos Franks Kylindustrier. Igår bjöd storchefen i Stockholm (som är en gammal jobbarkompis) på grillbuffé på Amadas i Uppsala för överläggningar. Kan jobba hur lite eller mycket jag vill som f-skattare och de håller med bil och verktyg samt att jag får fakturera tid från det jag åker hemifrån tills jag är hemma igen. Jobben blir i Stockholm norrort och Uppsala men jag kommer även att köra på med utbildningar vissa onsdagar och torsdagar hos KCU som tänkt. Tänk så det kan bli. Jag som tänkt att bara slappa och flytta till Thailand men då frugan vill jobba nått år till så kan det inte skada att ha lite att göra när andan faller på. Att det blir mer slantar på kontot gör ju inte heller så ont. 15 2 1 Quote Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to post
audirs2 57,302 Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 (edited) 13 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Inte idag men igår. Till korkskallen Wanchai´s förtret är jag varken sjukskriven eller sjukpensionär. Däremot fyllde jag 65 förra veckan och fick då en förfrågan om jobb på timme hos Franks Kylindustrier. Igår bjöd storchefen i Stockholm (som är en gammal jobbarkompis) på grillbuffé på Amadas i Uppsala för överläggningar. Kan jobba hur lite eller mycket jag vill som f-skattare och de håller med bil och verktyg samt att jag får fakturera tid från det jag åker hemifrån tills jag är hemma igen. Jobben blir i Stockholm norrort och Uppsala men jag kommer även att köra på med utbildningar vissa onsdagar och torsdagar hos KCU som tänkt. Tänk så det kan bli. Jag som tänkt att bara slappa och flytta till Thailand men då frugan vill jobba nått år till så kan det inte skada att ha lite att göra när andan faller på. Att det blir mer slantar på kontot gör ju inte heller så ont. Hurra, snart e du mångmiljonär! Sextio fem,,,,,,,!!!!??? 55 hade jag trott på! Edited June 16, 2018 by audirs2 3 1 Quote Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då? Link to post
måne 62,602 Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 28 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Inte idag men igår. Till korkskallen Wanchai´s förtret är jag varken sjukskriven eller sjukpensionär. Däremot fyllde jag 65 förra veckan och fick då en förfrågan om jobb på timme hos Franks Kylindustrier. Igår bjöd storchefen i Stockholm (som är en gammal jobbarkompis) på grillbuffé på Amadas i Uppsala för överläggningar. Kan jobba hur lite eller mycket jag vill som f-skattare och de håller med bil och verktyg samt att jag får fakturera tid från det jag åker hemifrån tills jag är hemma igen. Jobben blir i Stockholm norrort och Uppsala men jag kommer även att köra på med utbildningar vissa onsdagar och torsdagar hos KCU som tänkt. Tänk så det kan bli. Jag som tänkt att bara slappa och flytta till Thailand men då frugan vill jobba nått år till så kan det inte skada att ha lite att göra när andan faller på. Att det blir mer slantar på kontot gör ju inte heller så ont. GRATTIS i efterskott 3 Quote Måne Link to post
Kenneth4618 207,676 Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 4 timmar sedan, skrev audirs2: Hurra, snart e du mångmiljonär! Sextio fem,,,,,,,!!!!??? 55 hade jag trott på! Fördelen med dessa jobb är att jag har inga omkostnader då KCU står för lokal, utbildningmaterial och lunch Frank's för bil, soppa, arbetskläder och verktyg. Den enda utgiften blir porto för fakturan men den kan jag lämna över personligen så spar jag lite till Skatt och sociala kostnader kommer man inte undan men de är visst lägre när man fyllt 65. 7 Quote Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to post
AnTove 4,887 Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 (edited) 10 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Fördelen med dessa jobb är att jag har inga omkostnader då KCU står för lokal, utbildningmaterial och lunch Frank's för bil, soppa, arbetskläder och verktyg. Den enda utgiften blir porto för fakturan men den kan jag lämna över personligen så spar jag lite till Skatt och sociala kostnader kommer man inte undan men de är visst lägre när man fyllt 65. Du får omförhandla så att du får Biltema korv varje dag också. Edited June 16, 2018 by AnTove 2 5 Quote Link to post
Kenneth4618 207,676 Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 (edited) 3 minuter sedan, skrev AnTove: Du får omförhandla så att du får Bilteam korv varje dag också. Shit. Hur kunde jag glömma det Edited June 16, 2018 by Kenneth4618 3 Quote Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to post
Popular Post Kötthandlarn 101,852 Posted June 16, 2018 Author Popular Post Share Posted June 16, 2018 Idag har jag varit i frihamnen å kollat på......... Tog bilen ner till Skeppsbron och parkerade där för att sedan ta gratisfärjan över älven...... Å då passerar man jagaren Småland........ Väl iland i frihamnen fanns det mycket för en "båtnerd" att titta på........... Sjöräddningssällskapet, där jag givetvis är medlem i p.g.a. att man är yachtägare....... Stridsbåt 90H, men denna var i Polisens ägo......... Sjöfartsverkets lotsbåt......... HMS Skaftö, som byggdes ursprungligen som ett minjägarfartyg men som efter modifieringar numera är ett ledningsfartyg för 17:e amfibiebevakningsbåtskompaniet i Gbg........ Stridsbåt 90E........ Bevakningsbåt 80.......... Ett av kustbevakningens skrytbygge i samma serie......... KVB 001 Poseidon........... Tävlingsbåtarna....... Volvo hade lite utställning av uppenbarliga skäl......... Tävlingsbåtarna igen......... Å i hamnbassängen tävlades det i lite mindre skala....... Man måste verkligen vara optimist om man skall segla en sådan här liten jolle......... Mycket trevlig dag.......... 32 1 Quote Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to post
Kenneth4618 207,676 Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 3 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Idag har jag varit i frihamnen å kollat på......... Tog bilen ner till Skeppsbron och parkerade där för att sedan ta gratisfärjan över älven...... Å då passerar man jagaren Småland........ Väl iland i frihamnen fanns det mycket för en "båtnerd" att titta på........... Sjöräddningssällskapet, där jag givetvis är medlem i p.g.a. att man är yachtägare....... Stridsbåt 90H, men denna var i Polisens ägo......... Sjöfartsverkets lotsbåt......... HMS Skaftö, som byggdes ursprungligen som ett minjägarfartyg men som efter modifieringar numera är ett ledningsfartyg för 17:e amfibiebevakningsbåtskompaniet i Gbg........ Stridsbåt 90E........ Bevakningsbåt 80.......... Ett av kustbevakningens skrytbygge i samma serie......... KVB 001 Poseidon........... Tävlingsbåtarna....... Volvo hade lite utställning av uppenbarliga skäl......... Tävlingsbåtarna igen......... Å i hamnbassängen tävlades det i lite mindre skala....... Man måste verkligen vara optimist om man skall segla en sådan här liten jolle......... Mycket trevlig dag.......... Såg en hel del rost på vissa ställen. Nu är det nog dags att kalla in SC så det blir ordning på rosten 2 Quote Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to post
Guest wUThai Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 Kollat alla matcher idag och krökat. Fotbolls vm är inte bara kul utan det är fantastiskt! Den som inte uppskattar fotbolls vm vet fan inte vad hen går miste om! Whoop! Quote Link to post
ellim63 212,517 Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 (edited) 25 minuter sedan, skrev wUThai: Kollat alla matcher idag och krökat. Fotbolls vm är inte bara kul utan det är fantastiskt! Den som inte uppskattar fotbolls vm vet fan inte vad hen går miste om! Whoop! Tveksamt!..vuup själv! Edited June 16, 2018 by ellim63 5 1 Quote Link to post
Popular Post koppar55 20,678 Posted June 17, 2018 Popular Post Share Posted June 17, 2018 Slutbesiktning av huset. Blev en del anmärkningar som måste åtgärdas men överlag ser det bra ut. Lite eget arbete Ett problem med att mexiteglet blivit lätt rödfärgat. Finns det någon kunnig på forumet som vet hur man kan ta bort missfärgningen? 28 1 Quote Link to post
thomas001 49,124 Posted June 17, 2018 Share Posted June 17, 2018 (edited) 34 minutes ago, koppar55 said: Slutbesiktning av huset. Blev en del anmärkningar som måste åtgärdas men överlag ser det bra ut. Lite eget arbete Ett problem med att mexiteglet blivit lätt rödfärgat. Finns det någon kunnig på forumet som vet hur man kan ta bort missfärgningen? Då det gäller ditt Mexi-tegel: Inga kemikalier eller annat jox. Hyr eller låna en hogtryckstvätt,men det måste vara en med inbyggd dieselvärmare. Ingen kallvattenstvätt. Hur konstigt det än låter. Starta tvätten,kor med jävligt varmt vatten och tvätta hela väggen nerifrån och upp. Därefter kan du skolja av väggen uppifrån och ner. KLART! Edited June 17, 2018 by thomas001 inget 3 2 Quote Link to post
Kenneth4618 207,676 Posted June 17, 2018 Share Posted June 17, 2018 Fan också Hade glömt att ansöka om den allmäna pensionen. Så det har jag gjort idag. Fick ju sista lönen från Caverion i februari så nu får det bli blodpudding ett tag till 1 3 Quote Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to post
Popular Post Nicholas 27,075 Posted June 17, 2018 Popular Post Share Posted June 17, 2018 Boarding completed?Norwegian såklart. 15 Quote Link to post
Popular Post Enis 187,904 Posted June 17, 2018 Popular Post Share Posted June 17, 2018 On 2018-06-15 at 16:29, skrev Enis: Dagens andra hjärnblödning och hjärtinfark mormor och Pias kusin kom till Bangkok idag och hämtade UT-kort. räknade med att hänta dem i morgon på Arlanda. Men i h-vete heller Medelande från Bangkok vi anlitade shomchai-reseservice med tydligen en slogan som låter bra men fel de beställde utresa i morgon, max två-tre timmars väntan på någon flygplats i världen. De fick utresa på Söndag, med ett stopp typ 17 timmar väntan. - kusin försökte skälla med det var ju någon släkting på nått vis så det kunde man ju inte göra ordentligt så någon tappade ansiken undrar hur mycket släktingen känade på de sina genom att boka och köpa fel flyg. vi får väl se om mormor lever när hon kommer fram på måndag vid lunch enis Fredag kväll och jag försöker tyda de avfotograferade bokningarna avresa 17 ju och en till bokstav som jag inte reagerade på bland alla andra tusen thailänska bokstäver. hittade fligtnummren frugan surrade att de skulle landa i Tyskland men De andra uttydbara bokstäverna och siffrorna tydde ju på aeroflot.dags att googla men va i h-vete flighten avgår ju inte på söndagar, lusläste bilden igen. 17 jul idi*ten har ju köpt biljetter för fel månad. jaga blir väl som vanligt när falanger betalar... betala mera men fantastiskt Somchai var bortrest men reste tillbaka till bkk och rättade sitt misstag enligt ny biljett så skall de åka på mån fm och landa på mån kväll så endast ett kort stopp i moskva magsyrehalten och blodtrycket har inta varit och leka med i helgen / enis 5 15 Quote "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to post
Popular Post ellim63 212,517 Posted June 17, 2018 Popular Post Share Posted June 17, 2018 Uppvaktat mor på födelsedagen! 25 2 Quote Link to post
Popular Post Peolito 79,197 Posted June 17, 2018 Popular Post Share Posted June 17, 2018 Igår blev det en trevlig träff med Nilsson 68 och Rillex.Blev lite av varje.Skickat från min iPhone med Tapatalk 26 1 Quote Link to post
audirs2 57,302 Posted June 17, 2018 Share Posted June 17, 2018 8 timmar sedan, skrev koppar55: Slutbesiktning av huset. Blev en del anmärkningar som måste åtgärdas men överlag ser det bra ut. Lite eget arbete Ett problem med att mexiteglet blivit lätt rödfärgat. Finns det någon kunnig på forumet som vet hur man kan ta bort missfärgningen? Ser ingen värmepump! Annars fint bygge! Quote Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då? Link to post
koppar55 20,678 Posted June 17, 2018 Share Posted June 17, 2018 2 timmar sedan, skrev audirs2: Ser ingen värmepump! Annars fint bygge! Den står i rummet bredvid gillestugan. 3 Quote Link to post
Popular Post Enis 187,904 Posted June 18, 2018 Popular Post Share Posted June 18, 2018 17 timmar sedan, skrev Enis: Fredag kväll och jag försöker tyda de avfotograferade bokningarna avresa 17 ju och en till bokstav som jag inte reagerade på bland alla andra tusen thailänska bokstäver. hittade fligtnummren frugan surrade att de skulle landa i Tyskland men De andra uttydbara bokstäverna och siffrorna tydde ju på aeroflot.dags att googla men va i h-vete flighten avgår ju inte på söndagar, lusläste bilden igen. 17 jul idi*ten har ju köpt biljetter för fel månad. jaga blir väl som vanligt när falanger betalar... betala mera men fantastiskt Somchai var bortrest men reste tillbaka till bkk och rättade sitt misstag enligt ny biljett så skall de åka på mån fm och landa på mån kväll så endast ett kort stopp i moskva magsyrehalten och blodtrycket har inta varit och leka med i helgen / enis Helvetets resas moder detta ej lämnat Bangkok ännu, skulle rest i morse kl 10.00 thaitime, först nu skeppade till hotell. mormor som skulle ut och resa i vida världen för första gången i sitt liv lär ju efter detta aldrig mera i återstoden av sitt liv lämna sin gård. Enis 4 7 Quote "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to post
Enis 187,904 Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 12 timmar sedan, skrev Enis: Helvetets resas moder detta ej lämnat Bangkok ännu, skulle rest i morse kl 10.00 thaitime, först nu skeppade till hotell. mormor som skulle ut och resa i vida världen för första gången i sitt liv lär ju efter detta aldrig mera i återstoden av sitt liv lämna sin gård. Enis upp and away ca 15 och en halv timmes försening... undrar vad det kan vara. /Enis 4 Quote "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to post
Recommended Posts