Surin P3 Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 11 timmar sedan, skrev Enis: Kallsvettats, blivit yrslig och nästan svimmat(igen) Men då jag kände igen symtomen så kunde jag förhindra en avsvimning denna gång Enis Diabetes? 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 1 timme sedan, skrev Surin P3: Diabetes? fult fysik frisk efter omfattande tester, trots tre avbränningar förra året Hittade endast gamla krigsskador i form av några gamla små blödningar i hjärnan enis 4 1 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 Plockat svamp. Tittat på Dif och nu på väg till Arlanda. Det är tufft att vara pensionär 5 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 En intressant dag, efter frukost så stack jag och grannen iväg och tittade på en segelbåt, en 606:a så nu äger jag en sådan, den ska hämtas om två veckor sen så får jag se när jag hittar en båtplats till den så att den kan ligga i på heltid. När vi ändå var iväg så passade vi på att besöka ett par hamnar för att se om där var något intressant i större storlek men efter ett par timmar så undrade grannen om jag hade kvar fiskegrejerna i snipan så vi stack ut för att fiska upp lite kvällsmat och jag tror att vi kanske fiskade i en dryg timme sedan så var det bara att ta sej in till hamnen igen och rensa fisk och åka hem och grilla lite makrill. 8 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Surin P3 Inlagd Augusti 11 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 11 Lite plåtar idag. Men varje gång jag vilar upp mig lite, så blir det molnigt. Och varje gång jag kliver upp för att skruva lite, ja då kommer solen fram och det blir olidligt varmt. Uppemot 100 gissar jag vid plåtarna. 16 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 14 minuter sedan, skrev Surin P3: Lite plåtar idag. Men varje gång jag vilar upp mig lite, så blir det molnigt. Och varje gång jag kliver upp för att skruva lite, ja då kommer solen fram och det blir olidligt varmt. Uppemot 100 gissar jag vid plåtarna. Min första verkstad i Lugnet 1988 liknar din!😝 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Surin P3 Inlagd Augusti 11 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 11 Nästan klart. Saknas såklart några plåtar. En för att vara exakt. 😆 Men vi behöver några till på annat ställe, så 7 till plåtar. De kostar 145 baht per löpmeter 76cm bredd, 0,4mm tjocklek. Om man vill ha bra kvalitet som håller (10 års garanti om de monteras rätt, inte som jag gjort), vill man snåla och så kommer man undan med drygt 100 baht. Men de billiga har inbyggd rost från fabrik och håller max ett par år. Noll garanti har jag lärt mig den hårda vägen. Ska kanske forma ett "lock" till staketet, så det blir rakare. Snabbt har varit mitt mål, inte snyggt. 15 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 Lägger till att total materialkostnad för 40 meter 2 meter högt gick på 11400 för stål, 7 st 3x3 tum 1,8mm och 14 st 1,5x3 tum 1,8mm. Dessa 6 meters längder. 16700 för plåten. 0,4mm galvad Bluescope. Alltså 28100 baht i material. Lägg till 290 baht för en plåt till också. 😁 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 6 timmar sedan, skrev Surin P3: Lite plåtar idag. Men varje gång jag vilar upp mig lite, så blir det molnigt. Och varje gång jag kliver upp för att skruva lite, ja då kommer solen fram och det blir olidligt varmt. Uppemot 100 gissar jag vid plåtarna. Pinnarna kommer rosta av vid markytan. Möjligen utan vägsalt dom klarar sig längre, återstår då hundpiss. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 16 minuter sedan, skrev Nicholas: Pinnarna kommer rosta av vid markytan. Möjligen utan vägsalt dom klarar sig längre, återstår då hundpiss. Vet du att de kommer rosta av eller gissar du? Jag är inte helt säker, men efter att ha gått en massa YouTube-kurser (😂) så ser det ut som en enorm mängd staket tillverkas på detta vis i bla Usa och då med 15 års garanti. Jag fick pris av ett gäng på 63.000 för att göra detta, dyrt... Så jag gjorde det själv för under 30.000 och i och med det, så ser jag det här som ett test. Funkar det, så funkar det. 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 2 minuter sedan, skrev Surin P3: Vet du att de kommer rosta av eller gissar du? Jag är inte helt säker, men efter att ha gått en massa YouTube-kurser (😂) så ser det ut som en enorm mängd staket tillverkas på detta vis i bla Usa och då med 15 års garanti. Jag fick pris av ett gäng på 63.000 för att göra detta, dyrt... Så jag gjorde det själv för under 30.000 och i och med det, så ser jag det här som ett test. Funkar det, så funkar det. Gissar. Beror på galvet. Varmgalv är ju tjockast. Men färg skyddar galvet. Nu förtiden är lyktstolpar lackade nederst mot hundpiss och vägsalt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 4 minuter sedan, skrev Nicholas: Gissar. Beror på galvet. Varmgalv är ju tjockast. Men färg skyddar galvet. Nu förtiden är lyktstolpar lackade nederst mot hundpiss och vägsalt. Jag kan ju hälla på en massa färg på stolparna för att förlänga deras liv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 On 2025-08-10 at 00:52, skrev Enis: Kallsvettats, blivit yrslig och nästan svimmat(igen) Men då jag kände igen symtomen så kunde jag förhindra en avsvimning denna gång Enis Var rädd om dig! 💕🙏 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd Augusti 11 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 11 Ett jäkla slit, men ett kärt arbete...... ❤️🇸🇪🙏 Åsså börjar bjönbären komma. 💕 , 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 5 timmar sedan, skrev Nicholas: Gissar. Beror på galvet. Varmgalv är ju tjockast. Men färg skyddar galvet. Nu förtiden är lyktstolpar lackade nederst mot hundpiss och vägsalt. Lyktstolparna är varmförzinkade, blästrade med aluminiumsilikat och sprutade med 0,2mm järnglimmer för att skydda mot stenskott och urinalkorrosion som det heter på fackspråk. 3 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 12 Dela Inlagd Augusti 12 5 timmar sedan, skrev UglyFarang: Lyktstolparna är varmförzinkade, blästrade med aluminiumsilikat och sprutade med 0,2mm järnglimmer för att skydda mot stenskott och urinalkorrosion som det heter på fackspråk. Urinalkorrosion slipper vi nog, annars har jag byggt staketet bak och fram. 😊 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 12 Dela Inlagd Augusti 12 5 timmar sedan, skrev Surin P3: Urinalkorrosion slipper vi nog, annars har jag byggt staketet bak och fram. 😊 Ring Trump, han kan staket han! 1 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 12 Dela Inlagd Augusti 12 22 timmar sedan, skrev Surin P3: Nästan klart. Saknas såklart några plåtar. En för att vara exakt. 😆 Men vi behöver några till på annat ställe, så 7 till plåtar. De kostar 145 baht per löpmeter 76cm bredd, 0,4mm tjocklek. Om man vill ha bra kvalitet som håller (10 års garanti om de monteras rätt, inte som jag gjort), vill man snåla och så kommer man undan med drygt 100 baht. Men de billiga har inbyggd rost från fabrik och håller max ett par år. Noll garanti har jag lärt mig den hårda vägen. Ska kanske forma ett "lock" till staketet, så det blir rakare. Snabbt har varit mitt mål, inte snyggt. Jaha, du ska bli gosshandlare? 1 3 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 12 Dela Inlagd Augusti 12 16 minuter sedan, skrev Soengsang: Jaha, du ska bli gosshandlare? Jag gör bara som jag blir tillsagd. Och betalar. Men man kan ju fråga sig om detta är så snyggt... Det håller åtminstone byhundarna utanför vilket är ett av de större delmålen. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 12 Dela Inlagd Augusti 12 Så här från utsidan om man kommer gående på nya tomten. Lite fängelse är det... 😂 8 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 12 Dela Inlagd Augusti 12 12 timmar sedan, skrev Surin P3: Urinalkorrosion slipper vi nog, annars har jag byggt staketet bak och fram. 😊 I det jag citerade så stod det: "Nu förtiden är lyktstolpar lackade nederst mot hundpiss och vägsalt." vilket min kommentar avsåg. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 12 Dela Inlagd Augusti 12 9 timmar sedan, skrev Surin P3: Så här från utsidan om man kommer gående på nya tomten. Lite fängelse är det... 😂 Några rullar cortina på toppen så är det klart sen. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 12 Dela Inlagd Augusti 12 9 timmar sedan, skrev Surin P3: Så här från utsidan om man kommer gående på nya tomten. Lite fängelse är det... 😂 Kan man få avstånd till släkten så är det ju värt det, hur det än ser ut. Själv har jag funderat på elstängsel...🐸 1 1 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Surin P3 Inlagd Augusti 15 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 15 Sitter på nåt hotell igen. 19 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 15 Dela Inlagd Augusti 15 16 minuter sedan, skrev Surin P3: Sitter på nåt hotell igen. Går bra för Mpr nu!🤠 3 1 1 2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu