Nicholas Inlagd April 8 Dela Inlagd April 8 (ändrad) 8 timmar sedan, skrev Mankan: I går blev det nya belägg fram. I Sverige är det ju värt att göra det själv. På de flesta bilar jag bytt har det alltid den udda storleken 7 mm insex för att få loss glidpinnen. På denna var det dock större. Antagligen för att det är större skivor och bromsok än en vanlig sedan. Nu funkade det med 10 mm men det kändes om om det egentligen skulle vara varit en 11 mm insexhylsa. Tyska bilar = udda nummer. 6,8,10,13,15,17,19 etc. Japanska fordon inkl motor cyklar. 6,8,10,12,14, etc. Thai bilar, gissar samma som Japanska. Det amerikanska tum-möget tar vi inte ens i som bekant. Ändrades April 8 av Nicholas 4 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd April 11 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 11 Monterat pakethållare på en bike. 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... mrsurin Inlagd April 12 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 12 Lagat thaimat, paneng gai med potatis, är trött på ris. 16 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Enis Inlagd April 12 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 12 njutit av livet precis på samma sätt som @rolba enis 11 1 1 5 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 12 Dela Inlagd April 12 3 timmar sedan, skrev Enis: njutit av livet precis på samma sätt som @rolba enis Jag blir kvar en månad till. Kom hit och hjälp mig njuta. Gräsänkling 3 dagar till men det hinner du väl inte på? 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 12 Dela Inlagd April 12 11 timmar sedan, skrev mrsurin: Lagat thaimat, paneng gai med potatis, är trött på ris. Ser kanongott ut! 😋 Samma med mig, jag kan bli för jäkla trött på ris ibland men det finns ju kanongoda grönsaker att variera med! 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 15 Trådstartare Dela Inlagd April 15 On 2025-04-12 at 12:17, skrev Enis: njutit av livet precis på samma sätt som @rolba enis Å ändå skickar han räkningarna till dig eller🤣? 1 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 15 Dela Inlagd April 15 On 2025-04-08 at 04:54, skrev Nicholas: Tyska bilar = udda nummer. 6,8,10,13,15,17,19 etc. Japanska fordon inkl motor cyklar. 6,8,10,12,14, etc. Thai bilar, gissar samma som Japanska. Det amerikanska tum-möget tar vi inte ens i som bekant. Ko reaner har åxå millimetrus! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... mrsurin Inlagd April 16 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 16 Matlådor, kryddkorv, potatis och grönpepparsås. 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd April 21 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 21 (ändrad) Pimpat shoppingbiken med en korg exakt anpassad för en tioliters dunk vinäger. Ändrades April 21 av rolba Stavfel 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 21 Dela Inlagd April 21 58 minuter sedan, skrev rolba: Pimpat shoppingbiken med en korg exakt anpassad för en tioliters dunk vinäger. Äh, skogsstjärnan menar du väl?🤠 1 1 2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 21 Dela Inlagd April 21 5 timmar sedan, skrev audirs2: Äh, skogsstjärnan menar du väl?🤠 Funkar nog till det åxå men med tanke på att det går mer än två dunk i veckan så skulle jag nog inte klara av att logga in här. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 21 Dela Inlagd April 21 Precis nyss, skrev uptoyou: Tvättar dom fötterna i vinäger 😄 Handdukar som det är olja på. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd April 23 Dela Inlagd April 23 Några matlådor vegetariskt. 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 23 Dela Inlagd April 23 Da hood. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... M33 Inlagd April 24 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 24 Haft / har en halvlång mellanlandning. 11 1 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... M33 Inlagd April 24 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 24 Kämpat vidare med nästa mellanlandning. 14 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd April 27 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 27 Världens bästa Göran hade bakat Toscakringlor som han ville byta mot en kopp kaffe eller två.. fantastiskt gott och trevligt 💕 16 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd Maj 1 Dela Inlagd Maj 1 Fixat mat för ett par dar, spagetti och köttfärssås med mycket purjolök. 8 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 1 Dela Inlagd Maj 1 (ändrad) Hörde på radion igår att de skulle börja stänga ner trafiken i Göteborg 11:30 idag, på grund av att vänsterpack, ville promenera ostört... Frugan ville att jag skulle köra in henne och en del matvaror till restaurangen i stan idag (Det händer ca 6 dagar i veckan), så jag sa "Skynda dej, annars får du promenera med maten de sista 800 metrarna med maten från Heden till restaurangen!" Vi lämnade Partille 11:30, det tar ca 15minuter att köra...😬 Kom fram till Heden, där satt en skylt "Vägen stängs mellan 12:00-16:00", så vi kom till restaurangen! Lastade ur bilen, sen kom hon på att hon gjort nåt fel i Kassan igår och det var tydligen mitt jobb att rätta till det. "De stänger Avenyn om 6 minuter!!!" Fixade felet, sen sa hon "Kan du....", hon såg på min blick att det INTE var läge att jag skulle göra nåt mer!😠 Passerade Avenyn 11:58, de hade redan börjat ställa ut Koner på vägen , men jag blev förbisläppt.😅 MVH Ändrades Maj 1 av Tommy 8 2 3 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... M33 Inlagd Maj 1 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Maj 1 Tagit en tur till soi Nana, fast i Chinatown. Bra drinkar 20 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 1 Dela Inlagd Maj 1 On 2025-04-07 at 20:46, skrev Mankan: I går blev det nya belägg fram. I Sverige är det ju värt att göra det själv. På de flesta bilar jag bytt har det alltid den udda storleken 7 mm insex för att få loss glidpinnen. På denna var det dock större. Antagligen för att det är större skivor och bromsok än en vanlig sedan. Nu funkade det med 10 mm men det kändes om om det egentligen skulle vara varit en 11 mm insexhylsa. Om du har 500 hp motorn så räcker det inte med bromsar bara, du måste ha bromskärm åxå! 🤠 On 2025-04-07 at 20:46, skrev Mankan: I går blev det nya belägg fram. I Sverige är det ju värt att göra det själv. På de flesta bilar jag bytt har det alltid den udda storleken 7 mm insex för att få loss glidpinnen. På denna var det dock större. Antagligen för att det är större skivor och bromsok än en vanlig sedan. Nu funkade det med 10 mm men det kändes om om det egentligen skulle vara varit en 11 mm insexhylsa. Om du har 500 hp motorn så räcker det inte med bromsar bara, du måste ha bromskärm åxå! 🤠 2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... M33 Inlagd Maj 1 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Maj 1 Åkt massor av Bolt-bike alldeles för fort, och druckit massor av drinkar. Blev nog 7-8 barer ikväll, so far 21 1 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 1 Dela Inlagd Maj 1 52 minuter sedan, skrev M33: Åkt massor av Bolt-bike alldeles för fort, och druckit massor av drinkar. Blev nog 7-8 barer ikväll, so far Jag tycker i alla fall att det inte är nåt synd om dig....🤣👍🍾 2 3 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 2 Dela Inlagd Maj 2 Var en tur till Makro. Nu hade de fyllt upp hyllorna igen så en japan kommer att få följa med mig till Sverige. 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu