Nicholas Inlagd Februari 19 Dela Inlagd Februari 19 1 minut sedan, skrev Wangthong: Måste kommentera det med kylar. Glömde bort att hon har en icke fungerande frys som hon borrat hål i. I den har hon det hon ska laga till. Finhackade kött/fläskbitar och finfördelade grönsaker. Sedan har hon en trasig kyl som de vänt på sidan där har hon icke än preparerade råvaror. I bland får den tredje isboxen också fungera som grönsaksförråd. En kyl med ismaskin kostar rätt mycket fortfarande tycker jag. Vår kyl verkar krympa i och med att vi är här längre tider. Har tittat på en med ismaskin men tyckte att det var en onödig investering eftersom det står isboxar ute om man behöver is. Thai och underhåll, tja, det körs till det går sönder, och så är det med det. Noll baht får underhåll kosta. I Sverige har jag frys med ismaskin. Ovärderligt, barnbarnen är mycket fascinerande av den, dom dricker inte en droppe utan is när dom hälsar på. Skulle den paja har jag en i reserv. @Enis hade en likadan men han sålde iväg den med huset. En professionell ismaskin drar ju en del el. Min kompis har haft en sån nu i snart 30år. Dygnet runt, året runt. Gott med is. 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 19 Dela Inlagd Februari 19 1 timme sedan, skrev Wangthong: Här sköter systerns hushåll det där med isen. Isbilen kommer två gånger om dagen och hon fyller på. En eller två säckar brukar det bli varje fyllning. Systern har en matservering så det går nog mer än för en vanlig familj. Hon har tre lådor med is. Den stora förbrukarn är nog vatten kylen. Dit går nog en tredjedels säck, sedan fyller de upp med vatten. Behöver vi någon gång is går vi bara ut och hämtar hos henne. De flesta andra brukar komma och köpa 5 baht is. Eftersom vi har både kyl och frys så har vi inte riktigt de behoven. Jag vet inte om du hade någon fråga eller om det bara var ett konstaterande. Jag tycker jag har konstaterat att is är billigt här i det inte numera så billiga Thailand. 5 baht har det kostat mängder med år. 5 baht då är det väl en liten typ 3 liters påse. Dom här större säckarna som dom brukar köra rund och leverera har jag för mig vi betalar 30 baht för. 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd Februari 19 Dela Inlagd Februari 19 Antar att ni har koll men ville bara tillägga att påsarna på Seven eleven som väger 1,25 kg kostar 9 baht. I alla fall här i Pattaya. Men dom är ju väldigt små jämfört med dom som levereras från lokala istillverkare. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 20 Dela Inlagd Februari 20 Vad har jag gjort idag? Jag kan tala om vad jag gjort sen i söndags... Legat i sängen, skitit och spytt. Ibland samtidigt. Det skulle varit en minisemester med båttur, gott sällskap och mindre diarré. Men det går sällan som man planerar här i Thailand. Eller det går snarare aldrig som planerat. 7 6 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 20 Dela Inlagd Februari 20 12 timmar sedan, skrev Mankan: 5 baht då är det väl en liten typ 3 liters påse. Dom här större säckarna som dom brukar köra rund och leverera har jag för mig vi betalar 30 baht för. Köpte ett litet kylskåp i går som jag skall ha i garaget, bara min mat och dryck 5200 bth det som finns i huset har funkat nu i 15 år 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 20 Dela Inlagd Februari 20 25 minuter sedan, skrev Boa52: Köpte ett litet kylskåp i går som jag skall ha i garaget, bara min mat och dryck 5200 bth det som finns i huset har funkat nu i 15 år Du tror inte det var 5200 THB ? 1 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 20 Dela Inlagd Februari 20 14 timmar sedan, skrev Nicholas: Thai och underhåll, tja, det körs till det går sönder, och så är det med det. Noll baht får underhåll kosta. I Sverige har jag frys med ismaskin. Ovärderligt, barnbarnen är mycket fascinerande av den, dom dricker inte en droppe utan is när dom hälsar på. Skulle den paja har jag en i reserv. @Enis hade en likadan men han sålde iväg den med huset. En professionell ismaskin drar ju en del el. Min kompis har haft en sån nu i snart 30år. Dygnet runt, året runt. Gott med is. Sverige har ju sämre med isförsäljare. Tror inte ens glassbilen säljer is, och den kommer så sällan så det vore ändå ingen ide. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 20 Dela Inlagd Februari 20 14 timmar sedan, skrev Mankan: 5 baht då är det väl en liten typ 3 liters påse. Dom här större säckarna som dom brukar köra rund och leverera har jag för mig vi betalar 30 baht för. Det är samma priser här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 20 Dela Inlagd Februari 20 3 timmar sedan, skrev Surin P3: Vad har jag gjort idag? Jag kan tala om vad jag gjort sen i söndags... Legat i sängen, skitit och spytt. Ibland samtidigt. Det skulle varit en minisemester med båttur, gott sällskap och mindre diarré. Men det går sällan som man planerar här i Thailand. Eller det går snarare aldrig som planerat. Att planera in en mindre diarre på en båttripp, känns inte så genomtänkt! Krya på dig! 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 20 Dela Inlagd Februari 20 8 minuter sedan, skrev Wangthong: Att planera in en mindre diarre på en båttripp, känns inte så genomtänkt! Krya på dig! Hade jag gjort det, så hade allt flutit på (pun intended) utan problem. 😂 2 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 20 Dela Inlagd Februari 20 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev Boa52: Köpte ett litet kylskåp i går som jag skall ha i garaget, bara min mat och dryck 5200 bth det som finns i huset har funkat nu i 15 år Hahaha!!!! Snål eller rasist😁? Ändrades Februari 20 av frogfish 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 20 Dela Inlagd Februari 20 6 timmar sedan, skrev Boa52: Köpte ett litet kylskåp i går som jag skall ha i garaget, bara min mat och dryck 5200 bth det som finns i huset har funkat nu i 15 år Jag har har köpt ett stor kyl med frys som vi inte bara har min mat i och ett litet eget i sovrummet för kall dryck. Svärmor har ett eget gammalt normalstort kylskåp. Isen vi köper är inte för att ersätta bristen på kylskåp. 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 20 Dela Inlagd Februari 20 16 timmar sedan, skrev Nicholas: Du tror inte det var 5200 THB ? Eller BTU. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 20 Dela Inlagd Februari 20 14 timmar sedan, skrev Wangthong: Sverige har ju sämre med isförsäljare. Tror inte ens glassbilen säljer is, och den kommer så sällan så det vore ändå ingen ide. Jag har sett is i flera affärer i Sverige de senaste åren, inte bara BTH-butikerna utan typ Ica och andra från kedjorna. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Februari 20 Dela Inlagd Februari 20 13 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag har sett is i flera affärer i Sverige de senaste åren, inte bara BTH-butikerna utan typ Ica och andra från kedjorna. De jag har sett är påsar namnet party is 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 20 Dela Inlagd Februari 20 4 minuter sedan, skrev 65Selander: De jag har sett är påsar namnet party is Det kan säkert stämma. 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 20 Dela Inlagd Februari 20 Vad har ni gjort idag heter tråden, jag har varit ute i det fina vädret med ungarna tills det blev dags att gå in och äta lite sedan blev det spelande hela eftermiddagen, inga dator, Tv eller mobilspel utan riktiga spel, ännu så spöar jag dem i de flesta men det är väl bara en kort tid kvar innan jag får däng i Kinaschack och de andra spelen. 8 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... kolla min fot Inlagd Februari 20 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 20 Upptäckt att ett av mina favorit hak öppnat upp igen. Dom stängde typ mitt i pandemin. Så underbara nyheter. 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 21 Dela Inlagd Februari 21 (ändrad) 12 timmar sedan, skrev UglyFarang: Jag har sett is i flera affärer i Sverige de senaste åren, inte bara BTH-butikerna utan typ Ica och andra från kedjorna. Jorå. "party-is" har ju sålts i många år i Sverige👍 Edit: Såg att svar inkommit senare.... Men får stå kvar. Ändrades Februari 21 av frogfish 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Ale Inlagd Februari 21 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 21 Hittade några godbitar på jobbet idag. Ungdomarna vet nog inte vad det är. 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd Februari 21 Dela Inlagd Februari 21 2 timmar sedan, skrev Ale: Hittade några godbitar på jobbet idag. Ungdomarna vet nog inte vad det är. Anser mig knappast vara någon ungdom, men vad är det? 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 21 Dela Inlagd Februari 21 1 timme sedan, skrev Mickey1969: Anser mig knappast vara någon ungdom, men vad är det? En pennvässare i alla fall. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 21 Dela Inlagd Februari 21 4 minuter sedan, skrev rolba: En pennvässare i alla fall. Nja, jag skulle kalla det pennställ. Samt ritningspennor av hög kvalitet. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Februari 21 Dela Inlagd Februari 21 Sett en som verkar fundera på Top Up 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 21 Dela Inlagd Februari 21 (ändrad) 8 timmar sedan, skrev Ale: Hittade några godbitar på jobbet idag. Ungdomarna vet nog inte vad det är. Är det rätt pennor i Paketen? Min far var ritare en gång i tiden och dessa pennvässare och de speciella stiftpennorna fanns att tillgå hemma när jag växte upp. Ändrades Februari 21 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu