Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

10 hours ago, audirs2 said:

HP e bra skit!

Mycket bra skit! Är jävligt nöjd! Hade en HP tidigare oxså.

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

Brukar bo på Clarion när vi är ute och far och nu hittade jag ett recept på deras underbara filmjölkslimpa och måste bara testa. Hade även i sirap för sötmans skull, jäkla vad gott det blev.

20250203_172732.jpg.ec0c4e88a9009c987f409f793c035876.jpg

https://alltommat.expressen.se/blogg/cakebymary/2025/01/25/clarion-hotels-omtyckta-filmjolkslimpa-receptet-alla-vill-ha/?fbclid=IwY2xjawIN0DRleHRuA2FlbQIxMAABHdP1ApGq8uEf0H1JflgcYfsbpiVdQZhjYcAabuYkgS3hJLxyRBMI1r28kQ_aem_Gpv47ENEq4bLk3KniYvx4Q

• Ge karma 8

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Brukar bo på Clarion när vi är ute och far och nu hittade jag ett recept på deras underbara filmjölkslimpa och måste bara testa. Hade även i sirap för sötmans skull, jäkla vad gott det blev.

20250203_172732.jpg.ec0c4e88a9009c987f409f793c035876.jpg

https://alltommat.expressen.se/blogg/cakebymary/2025/01/25/clarion-hotels-omtyckta-filmjolkslimpa-receptet-alla-vill-ha/?fbclid=IwY2xjawIN0DRleHRuA2FlbQIxMAABHdP1ApGq8uEf0H1JflgcYfsbpiVdQZhjYcAabuYkgS3hJLxyRBMI1r28kQ_aem_Gpv47ENEq4bLk3KniYvx4Q

Bra tips. Håller med dig den är god. Bor inte så ofta på Clairion men det brukar bli ibland. Så jag har testat deras limpa några gånger. 

Annars så tycker jag inte om att de knyter upp en på middag. När jag är ute vill jag ofta äta på något annat ställe än hotellet. Träffar man kompisar och går ut på andra ställen så blir middagen på hotellet onyttjad. Fast det är firman som får ta den smällen. Känns sådär snål som man är. Fast de gånger jag ätit på hotellet så har jag inte varit missnöjd med maten. Känns som Clarion har bättre mat än de andra hotellen i samma kedja. 

Blir ett provbak när man kommer tillbaka till Sverige. Här skulle det behövas, men det känns inte som man får tag på ingredienserna.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Wangthong:

Bra tips. Håller med dig den är god. Bor inte så ofta på Clairion men det brukar bli ibland. Så jag har testat deras limpa några gånger. 

Annars så tycker jag inte om att de knyter upp en på middag. När jag är ute vill jag ofta äta på något annat ställe än hotellet. Träffar man kompisar och går ut på andra ställen så blir middagen på hotellet onyttjad. Fast det är firman som får ta den smällen. Känns sådär snål som man är. Fast de gånger jag ätit på hotellet så har jag inte varit missnöjd med maten. Känns som Clarion har bättre mat än de andra hotellen i samma kedja. 

Blir ett provbak när man kommer tillbaka till Sverige. Här skulle det behövas, men det känns inte som man får tag på ingredienserna.

Har aldrig behövt boka med middag, kan ju bero på att vi brukar bo där när det är helg.

• Ge karma 2

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Har aldrig behövt boka med middag, kan ju bero på att vi brukar bo där när det är helg.

De har nog inte middag på alla Clarion. Det brukar stå när man bokar att middag ingår. I Umeå t.ex där jag brukar bo på Clarion ibland för att de har bästa parkeringen, där ingår middag. Ibland bor jag på några andra av Strawberries hotel när jag är där. Beror på vad jag har i bilen och var man ska gå på aw. Man vill inte krypa längre än behövligt på nattkröken. 

Nu såg jag att de har ett nytt Clarion i Umeå och det gamla heter Home. 

"Clarion Collection eller Home hotels – lite som hemma

Vill du till Clarion addera gratis kvällsmat ska du kika efter att Clarion kompletteras med Collection (från och med 3 februari 2025 Home hotels) . På samma sätt fast tvärtom som att Comfort har sitt Xpress med mindre mat, har vi Clarion Collection med lite mer. I detta koncept ingår eftermiddagsfika som brukar digna av både croissanter och våfflor för att sedan följas av kvällsmaten som mycket väl kan vara kvällens middag. Allt ingår i rumspriset."

De ändrade tydligen lite grann också sedan igår. 

Dela på andra sajter

On 2025-01-18 at 22:05, skrev Wangthong:

På nyare bussar ser man inte att de monterar extraljus som förr. Andelen bussar jag sett med mängder av extraljus är inte som förr i tiden. Har inte heller sett någon de sista åren som har haft dom tända. 

De dyker upp ibland.

FB_IMG_1738686269556.jpg.d05795bef4f564ed13bf36988c1951b1.jpg

• Ge karma 8
  • Haha 5
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

De dyker upp ibland.

Stiligt värre! 

Att köra in den på AB Svensk Bilprovning, vore något att se.

• Haha 1
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

De dyker upp ibland.

Ja lampor är alltid bra att ha!🤠

• Ge karma 1

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Blir väl fler elbussar med tiden, då håller det inte att köra på helljus allt för länge 😄

• Ge karma 1
  • Haha 2
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
On 2025-02-02 at 13:47, skrev thomas001:

Var tvungen att handla en ny kopieringsmaskin då min gammla var kaputt efter några år!

Blev en lasermaskin!

kop1.jpg.0275adb9c30ebd820a7495ebcf1b8354.jpg

Vad kostade den

Dela på andra sajter

4 hours ago, Scandinaviancorner said:

Vad kostade den

2.700 Baht! Finns på LAZADA Den heter; 

laserjet pro m1132 mfp

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev thomas001:

2.700 Baht! Finns på LAZADA Den heter; 

laserjet pro m1132 mfp

Sorry jag svarar dej men har varit utanför ett tag, Konstigt att inget skriver här om skolskjutningen , det var tragiskt

för många men på mpr helt tyst, konstigt

• Minus 4
  • Pannslag 3
  • Cheers 1
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Sorry jag svarar dej men har varit utanför ett tag, Konstigt att inget skriver här om skolskjutningen , det var tragiskt

Visst är det skrivit om den, den som söker skola finna som di religiösa brukar uttrycka det.

Ändrades av UglyFarang
  • Ge karma 2

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Boa52:

Eftersom den här tråden heter "vad har ni gjort idag" så är det väl bara skytten som skulle skriva om det här. Nu finns det en del skrivet i andra trådar om du kollar lite.

• Ge karma 8
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Boa52:

Varför skall man prata om svenska skolskjutningar på ett thailandsforum?

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Varför skall man prata om svenska skolskjutningar på ett thailandsforum?

Det pratas om det här i Thailand och förmodligen går det några thailändskor på sfi i den skolan. Så lite anknytning kan det finnas, men helst då i någon annan tråd.

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Ska åkas mellan Lampang och hembyn utanför ubon. 

"Vargen" är lastad. 

20250211_084304.jpg

20250211_084311.jpg

20250211_084320.jpg

Glöm inte lastsäkring. Fråga valfri thai om tips. 😇

• Ge karma 2
  • Haha 11
Dela på andra sajter

Besiktning + årlig skatt 3054 Bath

• Ge karma 3

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...