audirs2 Inlagd Mars 27, 2024 Dela Inlagd Mars 27, 2024 On 2023-09-18 at 09:08, skrev Mr Ning Ning: Jag tittade just på båtens historia och det finns inget om att den gått på den rutten. Den har varit stationerad i Södertälje under många år. Men på den tiden fanns det ju ofta flera båtar med samma eller liknande namn. Jäklar vad många bevarade K märkta båtar det finns! https://www.sjohistoriska.se/utforska/fartyg-kulturmiljoer/k-markning-av-fartyg/lista-pa-k-markta-fartyg Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 28, 2024 Dela Inlagd Mars 28, 2024 14 timmar sedan, skrev Nicholas: Clas ohlson, cotech. Billigast möjliga, funkar bra. Men för att kapa upp en tank blir det inga pluspoäng för ergonomi. Händerna börjar kännas möra, mycket vibrationer. Om man kapar ofta krävs bättre ergonomi. Jag hade en nibbler som tog 4mm förut. Det var som att skära smör med en het kniv. Fina extraknäck för 10 år sedan att ta bort tankar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 28, 2024 Dela Inlagd Mars 28, 2024 2 timmar sedan, skrev rolba: Jag hade en nibbler som tog 4mm förut. Det var som att skära smör med en het kniv. Fina extraknäck för 10 år sedan att ta bort tankar. Den gick på tryckluft och krävde hyfsat stor kompressor? Kände mig lite tveksam till att köpa för 1 tank, men jag övervägde det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Opulentus Inlagd Mars 28, 2024 Dela Inlagd Mars 28, 2024 Det finns att hyra tex på ramirent eldrivna 4 mm nibbler. tror det kostade ca 350 kr för en helg. Just denna är 3,5 mm, när jag tog ut tanken fick jag såga hörnen samt svetsskarvarna. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 28, 2024 Dela Inlagd Mars 28, 2024 1 timme sedan, skrev Nicholas: Den gick på tryckluft och krävde hyfsat stor kompressor? Kände mig lite tveksam till att köpa för 1 tank, men jag övervägde det. 230 volt. Tror jag gav ca 3500 för den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd Mars 28, 2024 Dela Inlagd Mars 28, 2024 Bestämt att trotjänarna får hänga med ett tag till. 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 28, 2024 Dela Inlagd Mars 28, 2024 1 timme sedan, skrev rolba: 230 volt. Tror jag gav ca 3500 för den. Blocket levererade.... Nypris för en som tar 3.5mm cirka 10K 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 28, 2024 Dela Inlagd Mars 28, 2024 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev Nicholas: Blocket levererade.... Nypris för en som tar 3.5mm cirka 10K Fick köpa en demomaskin av grannfirman. 25 år sedan, minst. Ändrades Mars 28, 2024 av rolba 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 5, 2024 Dela Inlagd April 5, 2024 Servat en balja till songkran 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 6, 2024 Dela Inlagd April 6, 2024 (ändrad) Näthandlat på Global House Ca 12000 Kr vilket jag tycker är ett ganska bra pris inkl hemkört till huset. Handlade lite grejer för några veckor sedan som redan är levererade, blir rena rama julafton när vi kommer till huset 🎅🤶 Ändrades April 6, 2024 av Kenneth4618 5 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... mrsurin Inlagd April 9, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 9, 2024 Beställde ny säng från Kungsängen för 10 dar sen och fick den levererad idag, tittade på när killarna bar upp den till 4e våningen och monterade den. 21 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Nicholas Inlagd April 13, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 13, 2024 Knallade lite på muren. 19 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd April 15, 2024 Dela Inlagd April 15, 2024 Tvättat och besiktat bilen. Den blev godkänd trots att en framfjäder var av???? Beställt tid för rep av detta. Haft rejält ont i ryggen under dagen vilket inte är kul. 8 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 15, 2024 Dela Inlagd April 15, 2024 On 2024-04-13 at 07:17, skrev Nicholas: Knallade lite på muren. Aha, det är du uppe till höger?🤠 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... gorjos Inlagd April 16, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 16, 2024 (ändrad) Inte idag, men i lördags var det lite vattenkrig hos frugans systerdotter. I går var det dags igen. Här var både doktorn och distriktets Changdistributör med. De är dessutom delägare både i lokalbaren och lokalrestaurangen. Blev en del dubletter men lyckas inte få bort dom. Ändrades April 16, 2024 av gorjos 17 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... gorjos Inlagd April 16, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 16, 2024 Lite senare på kvällen. Dyngsur, mörkt och plastpåse över mobilen, så kvaliten är därefter. 19 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... mrsurin Inlagd April 16, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 16, 2024 Köpt ny dammsugare, frugan måste prova den på en gång. 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 17, 2024 Dela Inlagd April 17, 2024 19 timmar sedan, skrev mrsurin: Köpt ny dammsugare, frugan måste prova den på en gång. Skall inte hon stå vid spisen?😆 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd April 20, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 20, 2024 Vissa har problem med planering (kan även vara kärringstyrning) så fredagsträffen blev idag lördag. Trevligt hur som helst. Klong bar i Chalong 16 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 20, 2024 Dela Inlagd April 20, 2024 Man skrev i någon tråd om nått marsvin som dött och det blev liv på Insta eller nått skit! Men i Finland blir det landssorg när presidentens katt dör!😏 https://svenska.yle.fi/a/7-10055268 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mr Ning Ning Inlagd April 23, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 23, 2024 Har haft städfirman här idag så nu är allt fräscht igen. Blir betydligt bättre städat när proffs gör det och nu behöver jag bara hålla efter lite till nästa gång. 11 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 24, 2024 Dela Inlagd April 24, 2024 15 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning: Har haft städfirman här idag så nu är allt fräscht igen. Blir betydligt bättre städat när proffs gör det och nu behöver jag bara hålla efter lite till nästa gång. Hade själv städfirma hemma. Underbart skönt. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd April 26, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 26, 2024 Denna vecka lyckades vi pricka in fredagsträffen på rätt dag. 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Uppiz Inlagd April 26, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd April 26, 2024 Varit på utflykt med familjen igen, till Kumpawaphi för lite ärenden. Denna gång blev det med svärfars samlor, fruns storbror som chaufför. 16 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd Maj 1, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Maj 1, 2024 Idag blev det en utflykt till Tant Grön i Vintrosa där vi mötte upp favoritdottern. Till brunch till mig och frugan blev det en bakad potatis med en currykycklingröra och till dotera en med fetaost, oliver och soltorkade tomater... fantastiskt gott! Sen var det dags för elvakaffe, citronkladdkaka och kaffe... fantastiskt äckelmätt! 😜 Sen köpte vi några plantor bland annat purjolök, grönkål, ramslök och en tomatsort som heter hundreds of thousands som förhoppningsvis ska ge en jäkla massa små fina tomater! 🙏 En riktigt mysig utflykt! ❤️🇸🇪 24 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu