Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

kolla min fot
On 2023-12-23 at 18:56, skrev Kenneth4618:

Det fanns ekologiskt vatten i baren 🤔 men jag valde en öl med 1 krona i pant 🙂

20231223_184903.jpg

20231223_185119.jpg

20231223_185104.jpg

Mmmm

20231105_104426.jpg

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

On 2023-07-08 at 15:37, skrev sakonnakhon:

Har inte testat några sådana grejer. Mina 3 senaste är mina första Turbo bilar,  men vi pratar ju Diesel.  Sedan är det så numera på BMW iallafall,  att om du har inne bilen på någon form för service/uppdatering. Så kodas optimeringar som gjorts bort. Och chip eventyrar oftast garantier, så det vill man ju inte syssla med. Har dock en bekant med en nyare BMW M5,  som är rätt vässade. Men han har gjort detta på ett större företag  som matchar den bortfallet fabriks garantin. Och då kostar det ju därefter också. 

Frågar de inte om de får lov att röra programvaran?

Det gör VW och jag nekar till detta varje gång jag är inne med Golfen dels pga Mügelvagens efter dieselgate uppdatering och dels att jag redan har uppdaterat med en bättre programvara som ger bättre drag och lägre förbrukning.

• Ge karma 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Åkte hem från Stockholm tidigare idag efter att firat jul med morsan, och frugan firade med sin dotter. 

Varit sjuk sedan början av november med varierande hosta, var på väg att bli frisk men en resa till Turkiet så var man sjuk igen, men nu äntligen känner jag mig bra igen. 

dessa covids, torrhosta sitter i många veckor. 

Nu är jag hemma, frisk och kan iallafall få slappa en dag innan arbete på onsdag. 

Frisk, hemma, ledig. 

Bra. 

• Ge karma 7
Dela på andra sajter

On 2023-07-20 at 19:03, skrev Tommy:

Nja...

Man ser ett stort plastlock med en märkeslogga på, och när man tar bort den ser man en fruktansvärd trängsel, saker som ingen vettig människa fattar vad de är, och en massa "svarta lådor" som innehåller elektronik som inte kan lagas utan måste bytas om de krånglar...

Har man tur så går det att lokalisera oljefilter och andra service punkter.

MVH

Ibland så är elektronikboxarna jävliga att fixa se bara på kletet man har gjutit in delar av denna CDI-box med, en usel Kokusan Denki från första halvan av 80-talet.

Vi ska försöka att frysa den och se om gjutningen kanske spricker.IMG_20231225_193821_812.thumb.jpg.f4bde39c63f9b8e00e3a1d4cbe1f1cb4.jpg

• Ge karma 2

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Målat sig en container, klar i mon för hämtning!

DSC_0087.JPG

• Ge karma 9

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Detta var visserligen inte idag, men nu har barnbarnen och deras farmor blivit hämtade och åkt hem så nu är tystnaden talande igen och jag har lite tid över.

Igår på kvällen efter att barnen kommit i säng, kockan var drygt 22 så satt jag och deras farmor och smuttade på lite vin och pratade lite tyst med lite musik på stereon när jag hörde ett ljud, undrar om hon ska kolla vad vi håller på med nu säjer jag och farmor undrar vad jag menar, bara prata på säjer jag och efter kanske en minut så säjer jag lite högre, du kan komma in hit nu vi vet att du står utanför dörren och mycket riktigt så stiger den yngsta fram så vi ser henne och säjer, ska ni verkligen inte gå och lägga er?

En jäkla unge till att vara nyfiken, hon är bara 5 år, blir 6 till våren.

• Haha 1

Dela på andra sajter

On 2023-12-25 at 19:09, skrev UglyFarang:

Frågar de inte om de får lov att röra programvaran?

Det gör VW och jag nekar till detta varje gång jag är inne med Golfen dels pga Mügelvagens efter dieselgate uppdatering och dels att jag redan har uppdaterat med en bättre programvara som ger bättre drag och lägre förbrukning.

Vad jag förstått,  så har flera råkat ut för att BMW har slättat optimering o.l. när bilarna varit inne på på service eller uppdateringar.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev sakonnakhon:

Vad jag förstått,  så har flera råkat ut för att BMW har slättat optimering o.l. när bilarna varit inne på på service eller uppdateringar.

Det verkar lite skumt om de gör detta utan ägarens tillstånd.

Dela på andra sajter

On 2023-10-02 at 22:46, skrev Nicholas:

Igår köpte jag en totalstation, så jag kan göra lite inmätning och utsättning. 

Har saknat "min" förra efter det att min bror tog tillbaks den. 

Screenshot_20231002-224455_Chrome.jpg

Kan man mäta ut gränser med en sådan om man har rätt info från lantmäteriet?

Vad kostar en sådan?

Dela på andra sajter

On 2023-10-08 at 09:54, skrev rolba:

Jag har haft 7-8 båtar. Nästan alla har någon gång frysit fast och fått spettas loss vid upptagning. Det gäller att utnyttja säsongen. 😎

Föräldrarna har haft båt i många år och i slutet av 70 -talet och början av 80-tale så var det några hårda vintrar här i Skåne så att man fick köra motorn och spetta runt båten ett antal gånger och många vårar så fick någon bekant som höll på med dykning ta en runda runt båten och plocka upp tappade spett och nycklar och allt möjligt som hade tappats.

• Ge karma 4

Dela på andra sajter

On 2023-11-08 at 12:54, skrev Tallviking:

Kan jämföras med vårt nya hus vi köpt i Skåne vi ska flytta till nästa år som inte hade fiber indraget.

Fiber finns färdig i gatan precis framför huset och dragning in till husväggen på tomten är ca 10 meter

Kommunens bolag ska ha 26000 kr för att göra själva inkopplingen ute i gatan och då måste jag innan det själv eller inhyrd firma gräva rör från gatan in över tomten, borra hål i väggen och dra rör hela vägen inne i huset till den plats jag vill ha fiberkonvertern.

Det enda kommunens firma gör för de 26000 kronorna är att lägga fiberröret och blåsa in fibern samt sätta upp fiberkonvertern.

Sedan måste jag teckna abonnemang men någon fiberoperatör för minst 400 kr/månad samt själv skaffa en router.

Vilken kommun är detta?

Kompisen köpte ett hus där det fanns fiber i gatan som hörde till Telenor(har jag för mej) och då gick det inte att få en anslutning ens men så köptes detta upp av IP Only och då fick han inlagt fiber för runt 8 000:- och då ingick fritt internet i 2 år.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Kan man mäta ut gränser med en sådan om man har rätt info från lantmäteriet?

Vad kostar en sådan?

Det är det som heter utsättning. 

Kostar mellan 10000 och 250.000 kronor cirka. 

10000 kronor, då är det en äldre modell som ingen längre vill använda professionnelt. 

Duger fint för privat bruk.

10000 kronor, då har man även haft tur med priset och fått bevaka blocket länge och slagit till fort. 

Ändrades av Nicholas
  • Ge karma 2
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Vilken kommun är detta?

Kompisen köpte ett hus där det fanns fiber i gatan som hörde till Telenor(har jag för mej) och då gick det inte att få en anslutning ens men så köptes detta upp av IP Only och då fick han inlagt fiber för runt 8 000:- och då ingick fritt internet i 2 år.

Bjuvs kommun

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tallviking:

Bjuvs kommun

Ok, de bildade väl ett bolag ihop med Öresundskraft för några år sedan och enligt ryktet så steg priset på fiber rejält i förhållande till när Öresundskraft jobbade på egenhand i den kommunen.

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev audirs2:

DSC_0087.JPG

Hellvite va sur man blir, fick inte en krona i högre skatt 2024!!😅

• Haha 2

Dela på andra sajter

18 hours ago, audirs2 said:

DSC_0087.JPG

Började mitt arbetsliv på en liten mekanisk verkstad. Vet inte hur många 5,8 och 10m3containers jag har

Tillverkat,svetsat ihop och målat.

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev thomas001:

Började mitt arbetsliv på en liten mekanisk verkstad. Vet inte hur många 5,8 och 10m3containers jag har

Tillverkat,svetsat ihop och målat.

Vart var detta då?

Dela på andra sajter

Just now, audirs2 said:

Vart var detta då?

Utanför Borås i ett ltet samhälle som heter: Gånghester. Vi gjorde continers till olika Lastbilscentraler i olika kommuner!

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Hellvite va sur man blir, fick inte en krona i högre skatt 2024!!😅

Samma här, de vill ha summa som detta år 🙂

Ändrades av Kenneth4618
  • Haha 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Samma här, de vill ha summa som detta år 🙂

Och inte direkt lägre heller då MKDL regeringen fegade ur och inte höjde brytpunkten för statlig skatt eller sänkte skatten på ISK

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...