Stefan Inlagd Juli 18, 2023 Dela Inlagd Juli 18, 2023 Åkt på kokosnöt Safari på uppdrag av mitt barnbarn, vi ger varandra små uppdrag 2 ggr i veckan. Ingen i familjen kan förstå hur en 4-åring kan klura ut uppdraget "kokosnöt Safari". Kanske blir även han en ingentinggör? There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 18, 2023 Dela Inlagd Juli 18, 2023 (ändrad) Efter frukosten med resans finaste ägg gick vi till https://www.budejovickybudvar.cz/en/tours På vägen dit passerade vi ett hotell som vi bodde på 1991 när vi var här senast, då hette det Hotel Gomel. Bryggeriet ägs av staten och är det enda som finns och de levererar till över 80 länder. Ingen licenstillverkning någon annanstans. Här hämtar de sitt vatten 320 meter ner, finns två av dessa Provsmakning direkt ur tanken i denna 2 gradiga källaren i denna byggnad fyller och paketerar de 30000 flaskor i timmen, det finns även en nyare byggnad där de kör 60000 flaskor i timmen 20230718_112523.mp4 20230718_112711.mp4 20230718_112733.mp4 20230718_112749.mp4 20230718_112921.mp4 Ändrades Juli 18, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 18, 2023 Dela Inlagd Juli 18, 2023 (ändrad) 7 timmar sedan, skrev 65Selander: Jag hade lite bättre tur med vädret -21 och det verkar som du har varit och flängt där jag flängde under Covid-Tyskland, jag tog bergbanan från Garmisch. Den har jag åkt 2 gånger tåg upp och linbana ner. Ville åka från Österrike denna gång, . Första gången var det även en gränskontroll mellan Tyskland och Österrike på toppen 🙂 Ändrades Juli 18, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 Idag tog vi oss ifrån Ceske Budejovice upp till Berlin och Metcure Hotel Berlin Tempelhof där vi tog det lite lungt i närområdet. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 On 2023-07-17 at 18:35, skrev Tommy: Idag har jag bland annat provkört en Volvo 940-94 i gott skick, 22500 Mil på mätaren... Blev riktigt sugen på att köpa den! Lånad bild rätt färg: Nya framskärmar, ny tröskel, väldigt lite rost och nästa besiktning är om 2 år. Skattebefriad, 30 år gammal om ett halvår, så då kan den köras på veteranbilsförsäkring, billigt... Ser riktigt bra ut, och fantastiskt fin att köra, inget gnissel, inga missljud, tyst och fin... Inredningen var i väldigt gott skick, har enligt uppgift haft överdragsklädsel sedan den var ny och ser ut som det stämmer. Tog hem den till en kompis som bara haft Volvobilar, hade en 940 på 90-Talet, och han höll med, "Riktigt bra, om inte du köper den så gör nog jag det!" När man öppnar motorhuven så ser man motorn! Det är så gott om plats i motorrummet att jag stillsamt undrar, "varför är dagens bilar så hopplöst svåra att jobba med???" ACn funkar inte men pumpen snurrar lätt, remmen saknas, borde inte vara omöjligt att fixa, alla delarna finns på plats. Om det var en Kombi så skulle den stå på uppfarten nu! Men det spelar egentligen ingen roll om den inte är jättepraktisk, vi har ju 2 bruksbilar... MVH På dom flesta bilar brukar man se motorn när man öppnar huven! Fast inte alla märken! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 10 timmar sedan, skrev audirs2: På dom flesta bilar brukar man se motorn när man öppnar huven! Fast inte alla märken! Nja... Man ser ett stort plastlock med en märkeslogga på, och när man tar bort den ser man en fruktansvärd trängsel, saker som ingen vettig människa fattar vad de är, och en massa "svarta lådor" som innehåller elektronik som inte kan lagas utan måste bytas om de krånglar... Har man tur så går det att lokalisera oljefilter och andra service punkter. MVH 1 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 (ändrad) Jag tvekade ett tag innan jag valde att skriva följande... Idag hade vi en gäst som kom in, med dålig balans, svullet rött ansikte och när han kom nära så kände jag lukten av alkohol. Detta var vid lunchtid och han har sett liknande ut vid andra besök, inte en "stamgäst" som kommer varje vecka, men en återkommande gäst... Jag har även sett mannen nära Willys i Partille (som ligger granne med systemet) parkera sin bil väldigt märkligt och ragla in på systemet. Han ser hyfsat välbärgad ut och kör en bil av bra märke (tyskt) i nyare årsmodell, och ser väldigt ofta berusad ut (se texten ovan). När han var hos oss satt jag och pratade med en gammal vän, och frågade honom "Vad skulle du göra om du flera gånger sett en person som verkar berusad komma in, misstänkt minst halvpackad, och sen se att han kör bil från restaurangen?". "Ring 11414 och berätta vad du upplevt, ge dem regnumret på bilen (han kör alltid samma bil)" Så det har jag gjort idag, och berättade vad jag skrivit i detta inlägget, jag fick en massa frågor som jag svarade på, polisen har mina kontaktuppgifter. Polisen tackade, och sa att de skulle se till att lokalpolisen fick detta meddelandet. Det känns OK, men också lite som att jag var en "tjallare", men jag skulle må riktigt dåligt om jag fick reda på att mannen kört ihjäl någon. Borde gjort detta tidigare. MVH Ändrades Juli 20, 2023 av Tommy 1 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 6 minuter sedan, skrev Tommy: Jag tvekade ett tag innan jag valde att skriva följande... Idag hade vi en gäst som kom in, med dålig balans, svullet rött ansikte och när han kom nära så kände jag lukten av alkohol. Detta var vid lunchtid och han har sett liknande ut vid andra besök, inte en "stamgäst" som kommer varje vecka, men en återkommande gäst... Jag har även sett mannen nära Willys i Partille (som ligger granne med systemet) parkera sin bil väldigt märkligt och ragla in på systemet. Han ser hyfsat välbärgad ut och kör en bil av bra märke (tyskt) i nyare årsmodell, och ser väldigt ofta berusad ut (se texten ovan). När han var hos oss satt jag och pratade med en gammal vän, och frågade honom "Vad skulle du göra om du flera gånger sett en person som verkar berusad komma in, misstänkt minst halvpackad, och sen se att han kör bil från restaurangen?". "Ring 11414 och berätta vad du upplevt, ge dem regnumret på bilen (han kör alltid samma bil)" Så det har jag gjort idag, och berättade vad jag skrivit i detta inlägget, jag fick en massa frågor som jag svarade på, polisen har mina kontaktuppgifter. Polisen tackade, och sa att de skulle se till att lokalpolisen fick detta meddelandet. Det känns OK, men också lite som att jag var en "tjallare", men jag skulle må riktigt dåligt om jag fick reda på att mannen kört ihjäl någon. Borde gjort detta tidigare. MVH All heder till dig. Önskar att fler tänker som du och anmäler sådant här 1 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 16 minuter sedan, skrev Tommy: Jag tvekade ett tag innan jag valde att skriva följande... Idag hade vi en gäst som kom in, med dålig balans, svullet rött ansikte och när han kom nära så kände jag lukten av alkohol. Detta var vid lunchtid och han har sett liknande ut vid andra besök, inte en "stamgäst" som kommer varje vecka, men en återkommande gäst... Jag har även sett mannen nära Willys i Partille (som ligger granne med systemet) parkera sin bil väldigt märkligt och ragla in på systemet. Han ser hyfsat välbärgad ut och kör en bil av bra märke (tyskt) i nyare årsmodell, och ser väldigt ofta berusad ut (se texten ovan). När han var hos oss satt jag och pratade med en gammal vän, och frågade honom "Vad skulle du göra om du flera gånger sett en person som verkar berusad komma in, misstänkt minst halvpackad, och sen se att han kör bil från restaurangen?". "Ring 11414 och berätta vad du upplevt, ge dem regnumret på bilen (han kör alltid samma bil)" Så det har jag gjort idag, och berättade vad jag skrivit i detta inlägget, jag fick en massa frågor som jag svarade på, polisen har mina kontaktuppgifter. Polisen tackade, och sa att de skulle se till att lokalpolisen fick detta meddelandet. Det känns OK, men också lite som att jag var en "tjallare", men jag skulle må riktigt dåligt om jag fick reda på att mannen kört ihjäl någon. Borde gjort detta tidigare. MVH Jag hade gjort likadant! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 Rantade runt lite på Tokholmen. Hamnade här. Käkade lite. Nu på hotellet, hemresa imorgon em. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 Efter frukost tog vi tunnelbana ner på stan. Så nu är jag även tysk 🙂 Det var en afrikansk festival på Alexanderplats. Turistade runt lite då köpt ett 24 timmarskort. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 Akta er för lejonet som är löst i stan https://sverigesradio.se/artikel/jakten-efter-det-pastadda-lejonet-fortsatter-i-berlin Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 2 timmar sedan, skrev Tommy: Jag tvekade ett tag innan jag valde att skriva följande... Idag hade vi en gäst som kom in, med dålig balans, svullet rött ansikte och när han kom nära så kände jag lukten av alkohol. Detta var vid lunchtid och han har sett liknande ut vid andra besök, inte en "stamgäst" som kommer varje vecka, men en återkommande gäst... Jag har även sett mannen nära Willys i Partille (som ligger granne med systemet) parkera sin bil väldigt märkligt och ragla in på systemet. Han ser hyfsat välbärgad ut och kör en bil av bra märke (tyskt) i nyare årsmodell, och ser väldigt ofta berusad ut (se texten ovan). När han var hos oss satt jag och pratade med en gammal vän, och frågade honom "Vad skulle du göra om du flera gånger sett en person som verkar berusad komma in, misstänkt minst halvpackad, och sen se att han kör bil från restaurangen?". "Ring 11414 och berätta vad du upplevt, ge dem regnumret på bilen (han kör alltid samma bil)" Så det har jag gjort idag, och berättade vad jag skrivit i detta inlägget, jag fick en massa frågor som jag svarade på, polisen har mina kontaktuppgifter. Polisen tackade, och sa att de skulle se till att lokalpolisen fick detta meddelandet. Det känns OK, men också lite som att jag var en "tjallare", men jag skulle må riktigt dåligt om jag fick reda på att mannen kört ihjäl någon. Borde gjort detta tidigare. MVH Bylingen kommer inte lyfta ett finger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Nicholas: Bylingen kommer inte lyfta ett finger. Jag är rätt säker på att de kommer att göra det. Dagens polisbilar har kameror kopplade till datornätverk som, bland annat ger poliserna uppgifter som: Är bilen skattad, besiktad, försäkrad, efterlyst och hur fort bilarna färdas nära dem i 360 grader vision. Det där gäller alla bilar polisbilens kameror "ser", de läser alla registreringsskyltar de ser. Så att de skulle sakna förmågan att lägga in en bil med till exempel, ett misstänkt rattfyllo i systemet, känns fel. Polisen jag talade med frågade om jag ville ha återkoppling i ärendet, men jag kände inget behov av det. MVH Ändrades Juli 20, 2023 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd Juli 21, 2023 Dela Inlagd Juli 21, 2023 Gjort matlådor till helgen, kalkonköttbullar, potatis, grönsaker och en brunsås. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 21, 2023 Dela Inlagd Juli 21, 2023 Varit i utlandet(Örebro)och käkat lunch.Numera är jag i minoritet i Örebro,Thailand hägrar mer för var dag(även om jag är i minoritet där oxå) Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Juli 21, 2023 Dela Inlagd Juli 21, 2023 1 timme sedan, skrev mrsurin: Gjort matlådor till helgen, kalkonköttbullar, potatis, grönsaker och en brunsås. Kalkonbullar är de goa som köttbullar eller bättre? För Ingelsta är ju kvalite Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ale Inlagd Juli 21, 2023 Dela Inlagd Juli 21, 2023 Semestern är räddad. Sonens Gevalia ska fixas innan besiktning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juli 21, 2023 Dela Inlagd Juli 21, 2023 On 2023-07-14 at 11:16, skrev Stefan: Gräsänkling, vattnat gräsmattan i bara kallingarna o dricker öl med hårdrock på högsta volym. Welcome to the jungle.. Se sådär som ingivelse från en högre makt... Ett underbart inlägg från en... Jävligt trevlig människa utan agg mot sina medmänniskor, prova det skitstövlar... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 22, 2023 Dela Inlagd Juli 22, 2023 Igår efter en god frukost styrde vi kosan mot Puttgarden med ett kort stopp hos Calles innan vi tog färjan till Rödby Blev en laxmacka på färjan. Vidare mot Sverige och efter ett besök vid Ale Stenar hamnade vi i Kristianstad på en fint gammalt hotell som en gång varit ett bankpalats “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 22, 2023 Dela Inlagd Juli 22, 2023 (ändrad) Idag svängde vi in i Karlskrona och besökte Marinmuseum då Roffe gjorde grundutbildningen där för länge sedan. Blev en kebabrulle i Peking Packade upp några öl från klostret och Ceske Budejovice 530 mil blev det på alpvägar, vanliga småvägar samt autobahn. 0,65 drog bilen i snitt och ett bra drag i motorn så jag kan inte klaga på den lille 16 åringen som tillverkar trimchip i sitt garage 🙂🙂 Ändrades Juli 22, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 29, 2023 Dela Inlagd Juli 29, 2023 (ändrad) Kört frun till torget och sedan köpt nybakat bröd till frukostmackan. Jäklar vad blåbär thaidamerna plockat Ändrades Juli 29, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 29, 2023 Dela Inlagd Juli 29, 2023 var till kyrkogården och pratade lite med Wanlop / enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juli 29, 2023 Dela Inlagd Juli 29, 2023 6 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Kört frun till torget och sedan köpt nybakat bröd till frukostmackan. Jäklar vad blåbär thaidamerna plockat Nog har du lite att göra Huva Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 29, 2023 Dela Inlagd Juli 29, 2023 Haft en slappardag på sjön. Finland nästa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu