mrsurin Inlagd Juli 13, 2023 Dela Inlagd Juli 13, 2023 Varit på utegymmet i Tanto idag också, sambon var ledig från jobbet så hon hängde med och tränade. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Juli 13, 2023 Dela Inlagd Juli 13, 2023 Fingret svullnar efter amputeringen , antagligen vitabollar eller nåt spårnings chip som vill ut efter covid vaccineringen. Trauma efter amputering säger dom. Ä dom ljuger.😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juli 13, 2023 Dela Inlagd Juli 13, 2023 15 minuter sedan, skrev navion hispania: Fingret svullnar efter amputeringen , antagligen vitabollar eller nåt spårnings chip som vill ut efter covid vaccineringen. Trauma efter amputering säger dom. Ä dom ljuger.😀 Hoppas du slipper "fantomsmärta" för då gör det ont i den del du inte har kvar. Min kompis hade ett elände med sånt efter en amputation och fick äta starka mediciner mot smärtan. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 13, 2023 Dela Inlagd Juli 13, 2023 53 minuter sedan, skrev navion hispania: Fingret svullnar efter amputeringen , antagligen vitabollar eller nåt spårnings chip som vill ut efter covid vaccineringen. Trauma efter amputering säger dom. Ä dom ljuger.😀 Säkrast att knipsa en bit till. Be dem ta en bit av tummen åxå så blir det mera försäkringspengar. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 13, 2023 Dela Inlagd Juli 13, 2023 (ändrad) Idag blev det https://www.europapark.de/en En mycket fin och trevlig park. Ändrades Juli 13, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juli 13, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 13, 2023 On 2023-07-11 at 17:01, skrev Kenneth4618: Var till https://sinsheim.technik-museum.de/ Ett måste om man är i närheten. Jättestort med massor att utforska. Har bland annat en permanent F1 utställning. Måste säga att jag är magiskt imponerad av den piloten som flög det sista Concordet till muséet och lyckades landa med alla tre hjulställ på dessa pelare utan ngn som helst stoppsträcka...... 🙏 Snyggt jobbat....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 13, 2023 Dela Inlagd Juli 13, 2023 30 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Måste säga att jag är magiskt imponerad av den piloten som flög det sista Concordet till muséet och lyckades landa med alla tre hjulställ på dessa pelare utan ngn som helst stoppsträcka...... 🙏 Snyggt jobbat....... Han var nog från Götlaborg! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juli 14, 2023 Dela Inlagd Juli 14, 2023 Gräsänkling, vattnat gräsmattan i bara kallingarna o dricker öl med hårdrock på högsta volym. Welcome to the jungle.. There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 14, 2023 Dela Inlagd Juli 14, 2023 Efter frukosten åkte vi till Frankrike 🇲🇫 och den vackra medeltidsstaden Colmar. Det är ju frankrikes nationaldag idag. Titta på en slussning på hemvägen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 14, 2023 Dela Inlagd Juli 14, 2023 (ändrad) Väl hemma i Rust blev det Europa Park igen. Där blev det att åka roliga grejer, dricka kall öl, äta lunch och ta en Irish Coffe på en irländsk pub. Ändrades Juli 14, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 14, 2023 Dela Inlagd Juli 14, 2023 Åkt "Skåne runt" med gäster som bor hos oss över helgen Fika hos Mandelmans Beachen i Knäbäckshusen Lunch i Ystad En sväng hos Karl-Fredrik Beachen på Sandhammaren Ale Stenar Ystad Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juli 14, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 14, 2023 8 timmar sedan, skrev Stefan: Gräsänkling, vattnat gräsmattan i bara kallingarna o dricker öl med hårdrock på högsta volym. Welcome to the jungle.. Det var det vackraste jag läst sedan jag konfirmerades.....🙏 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Juli 14, 2023 Dela Inlagd Juli 14, 2023 Inte idag men igår, köpte en laptop att ta med till Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 14, 2023 Dela Inlagd Juli 14, 2023 5 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Efter frukosten åkte vi till Frankrike 🇲🇫 och den vackra medeltidsstaden Colmar. Det är ju frankrikes nationaldag idag. Titta på en slussning på hemvägen Kann do sprächen tyska? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juli 15, 2023 Dela Inlagd Juli 15, 2023 (ändrad) Var på ett thaihak på Vasagatan i Göteborg idag, det ligger mittemot ett väldigt välkänt Gatukök, "7ans" som vi besökte så fort vi blev bilburna, för drygt 40 år sedan. Utanför 7ans stod 3 polispiketer parkerade, det är ett Poliställe sedan länge. Jag har en tidigare kollega från Amfibiekåren som numera är Polis, så jag gick över gatan, och se! där satt Mats bland 15 andra poliser! Pratade med honom och han sa: "Vet du jag var över till Thaihaket för några månader sedan och frågade efter dej, men de svarade att de inte visste vem Tommy??? var"... Jag sa som det var: "Japp! Som de trogna anställda de var ringde de mej direkt, och berättade att Polisen varit där och frågat efter mej!", och att jag antog att det var han som varit där. Idag var första gången jag träffat honom på säkert 20 år! Men vi ses på Facebook med jämna mellanrum. MVH Ändrades Juli 15, 2023 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 15, 2023 Dela Inlagd Juli 15, 2023 (ändrad) Nu ska det bräckas lite till så janteapan får lite mer att gråta över 🤣🤣🤣 Åkte till klocklandet och tog en tur upp till Pilatus Pilatusbahn är en kuggstångsbana i Schweiz och är världens brantaste järnväg. Pilatusbahn är en 4,6 km lång smalspårig kuggstångsjärnväg mellan Alpnachstad och toppen av Pilatus med en höjdskillnad på 1629 meter. På det brantaste stället är lutningen 48 %. Pilatusbahn byggdes 1889 och elektrifierades 1937. Sedan vi checkade in på ett nytt ställe i Alpnach Ändrades Juli 15, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd Juli 16, 2023 Dela Inlagd Juli 16, 2023 Matlådor som vanligt en gång i veckan, blev paneng gai. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 16, 2023 Dela Inlagd Juli 16, 2023 Efter frukosten åkte vi från klockrike till ett joddelrike Åkte upp i berget vid Imst och provade på världens längsta sommarrodel. Banan är 3,5 km lång och har en fallhöjd på 1000 meter, skitkul. Sedan till Innsbruck innan vi for till hotellet i Ehrwald där middagen intogs “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 16, 2023 Dela Inlagd Juli 16, 2023 6 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Efter frukosten åkte vi från klockrike till ett joddelrike Åkte upp i berget vid Imst och provade på världens längsta sommarrodel. Banan är 3,5 km lång och har en fallhöjd på 1000 meter, skitkul. Sedan till Innsbruck innan vi for till hotellet i Ehrwald där middagen intogs Är ni nära Lille Adolfs place snart? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 16, 2023 Dela Inlagd Juli 16, 2023 3 minuter sedan, skrev audirs2: Är ni nära Lille Adolfs place snart? Nä, var där -92 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juli 17, 2023 Dela Inlagd Juli 17, 2023 (ändrad) Idag har jag bland annat provkört en Volvo 940-94 i gott skick, 22500 Mil på mätaren... Blev riktigt sugen på att köpa den! Lånad bild rätt färg: Nya framskärmar, ny tröskel, väldigt lite rost och nästa besiktning är om 2 år. Skattebefriad, 30 år gammal om ett halvår, så då kan den köras på veteranbilsförsäkring, billigt... Ser riktigt bra ut, och fantastiskt fin att köra, inget gnissel, inga missljud, tyst och fin... Inredningen var i väldigt gott skick, har enligt uppgift haft överdragsklädsel sedan den var ny och ser ut som det stämmer. Tog hem den till en kompis som bara haft Volvobilar, hade en 940 på 90-Talet, och han höll med, "Riktigt bra, om inte du köper den så gör nog jag det!" När man öppnar motorhuven så ser man motorn! Det är så gott om plats i motorrummet att jag stillsamt undrar, "varför är dagens bilar så hopplöst svåra att jobba med???" ACn funkar inte men pumpen snurrar lätt, remmen saknas, borde inte vara omöjligt att fixa, alla delarna finns på plats. Om det var en Kombi så skulle den stå på uppfarten nu! Men det spelar egentligen ingen roll om den inte är jättepraktisk, vi har ju 2 bruksbilar... MVH Ändrades Juli 17, 2023 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 18, 2023 Dela Inlagd Juli 18, 2023 Efter en god och stärkande frukost igår så åkte vi till linbanan upp till Zugspitze, men det var för mycket moln för en tur upp dit. En man satt på korgen ovanför vajrarna vid provturen Sedan blev det två besök på klosterbryggerier, ett var tyvärr stängt på måndagar Men här kunde vi köpa med oss några smakprov “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 18, 2023 Dela Inlagd Juli 18, 2023 (ändrad) Vidare till České Budějovice En fin gammal stad med ett känt bryggeri 🙂 Ändrades Juli 18, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 18, 2023 Dela Inlagd Juli 18, 2023 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Efter en god och stärkande frukost igår så åkte vi till linbanan upp till Zugspitze, men det var för mycket moln för en tur upp dit. En man satt på korgen ovanför vajrarna vid provturen Sedan blev det två besök på klosterbryggerier, ett var tyvärr stängt på måndagar Men här kunde vi köpa med oss några smakprov Akta dig för mannen med titantänderna bara, han gillar att bita på kugghjul! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Juli 18, 2023 Dela Inlagd Juli 18, 2023 4 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Efter en god och stärkande frukost igår så åkte vi till linbanan upp till Zugspitze, men det var för mycket moln för en tur upp dit. En man satt på korgen ovanför vajrarna vid provturen Jag hade lite bättre tur med vädret -21 och det verkar som du har varit och flängt där jag flängde under Covid-Tyskland, jag tog bergbanan från Garmisch. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu