audirs2 Inlagd Juli 8, 2023 Dela Inlagd Juli 8, 2023 3 timmar sedan, skrev Mankan: Många Volvobilar går att Polestaroptimera med bibehållen garanti men det är ju inte jätte trimning direkt. Jag får bara 5 maxhästar mer från 235 till 240 men mellanregistret kan ökas med med 12%. Kostar 6 995 kr nu med kampanj. Vet inte om det är värt pengarna. Stockholm Chipcenter tar 3500.- av mig för stage 1 chip med hemlig tuning som inte Kia ser! Fård till 32 hp till! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 8, 2023 Dela Inlagd Juli 8, 2023 Och jag har "trimmat" på T 28 en del idag igen! Vi tror at vi sjösätter den om ca 3 -4 år! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd Juli 9, 2023 Dela Inlagd Juli 9, 2023 23 timmar sedan, skrev Mankan: Många Volvobilar går att Polestaroptimera med bibehållen garanti men det är ju inte jätte trimning direkt. Jag får bara 5 maxhästar mer från 235 till 240 men mellanregistret kan ökas med med 12%. Kostar 6 995 kr nu med kampanj. Vet inte om det är värt pengarna. BMW har sitt M Performance programm, som är liknande. Ofta leder sådana saker till en mer effektiv och snålare motor. Så det kan finnas en vinst i lägre förbrukning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 9, 2023 Dela Inlagd Juli 9, 2023 Nattens broar. Öresunds, Stora Bält och Lilla Bält 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 9, 2023 Dela Inlagd Juli 9, 2023 (ändrad) Nu framme vid nattens hotell med egen biergarten 🍻 Ändrades Juli 9, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 9, 2023 Dela Inlagd Juli 9, 2023 On 2023-07-08 at 16:13, skrev Mankan: Många Volvobilar går att Polestaroptimera med bibehållen garanti men det är ju inte jätte trimning direkt. Jag får bara 5 maxhästar mer från 235 till 240 men mellanregistret kan ökas med med 12%. Kostar 6 995 kr nu med kampanj. Vet inte om det är värt pengarna. On 2023-07-08 at 16:27, skrev Nicholas: Du får titta på vridmoments kurvorna och kolla arean (integralen) i det varvtals-område som intresserar dig mest. Förmodligen är det midrange och inte peak. Kurvor är ju A och O Detta borde ju @stjp8729 har ett bra och uttömmande svar på. Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 9, 2023 Dela Inlagd Juli 9, 2023 16 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Nu framme vid nattens hotell med egen biergarten 🍻 Hälsa reskompisen från oss! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 9, 2023 Dela Inlagd Juli 9, 2023 42 minuter sedan, skrev Enis: Detta borde ju @stjp8729 har ett bra och uttömmande svar på. Enis Han ritat servetter fulla med kurvor åt mig för några år sedan🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 9, 2023 Dela Inlagd Juli 9, 2023 Jag gjorde en polestaroptimering på vår Xc60, blev en ökning på hästar från 163 till 224. Jag är mycket nöjd, den växlar mycket mjukare, drar mindre och så blev den mycket piggare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 9, 2023 Dela Inlagd Juli 9, 2023 23 timmar sedan, skrev audirs2: Och jag har "trimmat" på T 28 en del idag igen! Vi tror at vi sjösätter den om ca 3 -4 år! Sedan tror jag "att" man skriver att med två t! Skall fråga Boa om dä! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 10, 2023 Dela Inlagd Juli 10, 2023 Efter en god frukost checkade vi ut från hotellet och sedan följde vi floden Rhen ner till Speyer. Jäkligt vackert där i dalen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 10, 2023 Dela Inlagd Juli 10, 2023 (ändrad) Kom fram till hotellet vid Technik Museum Speyer och checkade in. Till glädje för vissa sossar så fick jag en rabattkupong till inträdet av hotellet. Då fick jag även fick råd med en lunch där. 😉 Det är väl värt ett besök Ändrades Juli 10, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 10, 2023 Dela Inlagd Juli 10, 2023 Fått en tjänstetoyota. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 10, 2023 Dela Inlagd Juli 10, 2023 4 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Kom fram till hotellet vid Technik Museum Speyer och checkade in. Till glädje för vissa sossar så fick jag en rabattkupong till inträdet av hotellet. Då fick jag även fick råd med en lunch där. 😉 Det är väl värt ett besök Röd svarta loket, var det Hitlers gamla kärra? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 10, 2023 Dela Inlagd Juli 10, 2023 41 minuter sedan, skrev rolba: Fått en tjänstetoyota. Snart på Tierp va? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 10, 2023 Dela Inlagd Juli 10, 2023 1 timme sedan, skrev audirs2: Röd svarta loket, var det Hitlers gamla kärra? Ingen aning, de hade många olika lok “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolle68 Inlagd Juli 11, 2023 Dela Inlagd Juli 11, 2023 Morgonpromenad i udon thani Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolle68 Inlagd Juli 11, 2023 Dela Inlagd Juli 11, 2023 Precis nyss, skrev rolle68: Morgonpromenad i udon thani Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 11, 2023 Dela Inlagd Juli 11, 2023 Var till https://sinsheim.technik-museum.de/ Ett måste om man är i närheten. Jättestort med massor att utforska. Har bland annat en permanent F1 utställning. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Juli 11, 2023 Dela Inlagd Juli 11, 2023 21 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Var till https://sinsheim.technik-museum.de/ Ett måste om man är i närheten. Jättestort med massor att utforska. Har bland annat en permanent F1 utställning.... Om du har tid elllr lust så ta ett besök till Burg Steinsberg som ligger tvärs över stora vägen en bit uppåt, där är två av mina polare kockar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 11, 2023 Dela Inlagd Juli 11, 2023 10 minuter sedan, skrev 65Selander: Om du har tid elllr lust så ta ett besök till Burg Steinsberg som ligger tvärs över stora vägen en bit uppåt, där är två av mina polare kockar. Det får bli en annan gång då vi drar till Rust i morgon via Strasbourg “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 11, 2023 Dela Inlagd Juli 11, 2023 (ändrad) På väg från Sinsheim till Speyer tog vi vägen förbi den vackra staden Heidelberg vid floden Neckar där de har sin egen Kallebro 😉 Ändrades Juli 11, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd Juli 12, 2023 Dela Inlagd Juli 12, 2023 (ändrad) Gjort 4 måltider, köttfria köttbullar, färskpotatis, majs och en egengjord sås. Inga festmåltider men det går nog att överleva några dagar. Ändrades Juli 12, 2023 av mrsurin 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd Juli 12, 2023 Dela Inlagd Juli 12, 2023 Varit på gymmet. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 12, 2023 Dela Inlagd Juli 12, 2023 Kört till Strasbourg och in i centrum där det var vägarbeten och trafikljus precis överallt. Gav upp och åkte därifrån mot Rust istället. På gränsen mellan Tyskland och Frankrike Framme i Rust och hotellet Utsikt från fönstret mot Europa Park och det är ca 200 meter till ingången🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu