GreenValley Inlagd Juni 28, 2023 Dela Inlagd Juni 28, 2023 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Fritz: Ändrades Juni 28, 2023 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juni 28, 2023 Dela Inlagd Juni 28, 2023 2 timmar sedan, skrev Fritz: Noterat den senaste rankingen på forumet. Man tar sig för pannan !! Senaste märken Herr Chang gick upp en nivå Entusiast Igår kl. 10:34 Varför sitter du och tittar efter sånt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 4, 2023 Dela Inlagd Juli 4, 2023 Firat nationaldagen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd Juli 5, 2023 Dela Inlagd Juli 5, 2023 Vegetarisk vecka, gjort 4 matlådor, hoppas jag blir mätt. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juli 5, 2023 Dela Inlagd Juli 5, 2023 19 timmar sedan, skrev rolba: Firat nationaldagen. Har du blivit amerikan nu och henne kan du glömma att få fira med😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 5, 2023 Dela Inlagd Juli 5, 2023 12 timmar sedan, skrev mrsurin: Vegetarisk vecka, gjort 4 matlådor, hoppas jag blir mätt. Nu blev jag sugen på ägga! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 6, 2023 Dela Inlagd Juli 6, 2023 Lämnat in bilen på hjärttransplantation 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 6, 2023 Dela Inlagd Juli 6, 2023 12 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Lämnat in bilen på hjärttransplantation 😉 Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 6, 2023 Dela Inlagd Juli 6, 2023 Nu är det en miljöbil också 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 6, 2023 Dela Inlagd Juli 6, 2023 Fått uppdrag att leta på lite gamla bilder på Simon Då hitta man denna 🫶 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juli 6, 2023 Dela Inlagd Juli 6, 2023 9 timmar sedan, skrev Enis: Fått uppdrag att leta på lite gamla bilder på Simon Då hitta man denna 🫶 enis Simon ser lite ut att vara en Simone, eller blir det tvärtom? 🤔😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 7, 2023 Dela Inlagd Juli 7, 2023 6 timmar sedan, skrev jlh66: Simon ser lite ut att vara en Simone, eller blir det tvärtom? 🤔😉 Simon var en hund, på bilden en Torsk och en höna 😂 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 7, 2023 Dela Inlagd Juli 7, 2023 On 2023-06-27 at 18:39, skrev Mr Ning Ning: Ja helt klart enklare idag. Men jag blir inte så imponerad av dessa el hk. Det var roligare förr när man fick testa sig fram och lära av misstagen man gjorde. Man lärde sig helt utan skolor hur motorer fungerar och har haft nytta av det genom livet. Idag gör jag dock inget själv på min bil för risken är för stor att något pajar. Köpe-chippning funkar för att öka hästarna lite grand. Man tar ju av den marginal som tillverkaren tyckte skulle finnas, antingen fanns det lite eller mycket marginal beroende på bil. Men det "enda" som görs är ju att elektroniken ber om mer ladd-tryck, går ju inte chippa nåt som inte har turbo. Att försöka trimma en sugmotor är som att klippa grisen, mycket skrika för lite ull. Så då kommer man till den givna frågan ? Vilken bil/bilar är mest lämpade för att trimma ? Dvs ger mycket hållbart pulver för liten peng, och bilen i övrigt kan hantera dessa nya hästar bra. Kom in med era förslag. @rolba @sakonnakhon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 7, 2023 Dela Inlagd Juli 7, 2023 On 2023-07-06 at 08:15, skrev Kenneth4618: Lämnat in bilen på hjärttransplantation 😉 Fan vad du trimmar, snart 1000hp! Skall du va med i Stockholm Open i streetracing? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 7, 2023 Dela Inlagd Juli 7, 2023 1 timme sedan, skrev audirs2: Fan vad du trimmar, snart 1000hp! Skall du va med i Stockholm Open i streetracing? Njae, en kompressor till ac snor några hästar istället 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 7, 2023 Dela Inlagd Juli 7, 2023 Sålt en av mina bilar Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 7, 2023 Dela Inlagd Juli 7, 2023 14 timmar sedan, skrev Enis: Simon var en hund, på bilden en Torsk och en höna 😂 enis Tycker jag känner igen hönan. 😇 Torsken verkar åxå bekant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 7, 2023 Dela Inlagd Juli 7, 2023 11 timmar sedan, skrev Nicholas: Köpe-chippning funkar för att öka hästarna lite grand. Man tar ju av den marginal som tillverkaren tyckte skulle finnas, antingen fanns det lite eller mycket marginal beroende på bil. Men det "enda" som görs är ju att elektroniken ber om mer ladd-tryck, går ju inte chippa nåt som inte har turbo. Att försöka trimma en sugmotor är som att klippa grisen, mycket skrika för lite ull. Så då kommer man till den givna frågan ? Vilken bil/bilar är mest lämpade för att trimma ? Dvs ger mycket hållbart pulver för liten peng, och bilen i övrigt kan hantera dessa nya hästar bra. Kom in med era förslag. @rolba @sakonnakhon Turbo är inte min grej. Gillar mera hardcore. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juli 8, 2023 Dela Inlagd Juli 8, 2023 Passerat utkanten av forumets mest berömda ort. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Juli 8, 2023 Dela Inlagd Juli 8, 2023 46 minuter sedan, skrev Fritz: Passerat utkanten av forumets mest berömda ort. Kan tänka mig kallsvettningar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd Juli 8, 2023 Dela Inlagd Juli 8, 2023 On 2023-07-07 at 09:40, skrev Nicholas: Köpe-chippning funkar för att öka hästarna lite grand. Man tar ju av den marginal som tillverkaren tyckte skulle finnas, antingen fanns det lite eller mycket marginal beroende på bil. Men det "enda" som görs är ju att elektroniken ber om mer ladd-tryck, går ju inte chippa nåt som inte har turbo. Att försöka trimma en sugmotor är som att klippa grisen, mycket skrika för lite ull. Så då kommer man till den givna frågan ? Vilken bil/bilar är mest lämpade för att trimma ? Dvs ger mycket hållbart pulver för liten peng, och bilen i övrigt kan hantera dessa nya hästar bra. Kom in med era förslag. @rolba @sakonnakhon Har inte testat några sådana grejer. Mina 3 senaste är mina första Turbo bilar, men vi pratar ju Diesel. Sedan är det så numera på BMW iallafall, att om du har inne bilen på någon form för service/uppdatering. Så kodas optimeringar som gjorts bort. Och chip eventyrar oftast garantier, så det vill man ju inte syssla med. Har dock en bekant med en nyare BMW M5, som är rätt vässade. Men han har gjort detta på ett större företag som matchar den bortfallet fabriks garantin. Och då kostar det ju därefter också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 8, 2023 Dela Inlagd Juli 8, 2023 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 8, 2023 Dela Inlagd Juli 8, 2023 30 minuter sedan, skrev sakonnakhon: Har inte testat några sådana grejer. Mina 3 senaste är mina första Turbo bilar, men vi pratar ju Diesel. Sedan är det så numera på BMW iallafall, att om du har inne bilen på någon form för service/uppdatering. Så kodas optimeringar som gjorts bort. Och chip eventyrar oftast garantier, så det vill man ju inte syssla med. Har dock en bekant med en nyare BMW M5, som är rätt vässade. Men han har gjort detta på ett större företag som matchar den bortfallet fabriks garantin. Och då kostar det ju därefter också. Många Volvobilar går att Polestaroptimera med bibehållen garanti men det är ju inte jätte trimning direkt. Jag får bara 5 maxhästar mer från 235 till 240 men mellanregistret kan ökas med med 12%. Kostar 6 995 kr nu med kampanj. Vet inte om det är värt pengarna. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 8, 2023 Dela Inlagd Juli 8, 2023 (ändrad) 14 minuter sedan, skrev Mankan: Många Volvobilar går att Polestaroptimera med bibehållen garanti men det är ju inte jätte trimning direkt. Jag får bara 5 maxhästar mer från 235 till 240 men mellanregistret kan ökas med med 12%. Kostar 6 995 kr nu med kampanj. Vet inte om det är värt pengarna. Du får titta på vridmoments kurvorna och kolla arean (integralen) i det varvtals-område som intresserar dig mest. Förmodligen är det midrange och inte peak. Kurvor är ju A och O Ändrades Juli 8, 2023 av Nicholas 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 8, 2023 Dela Inlagd Juli 8, 2023 3 timmar sedan, skrev Fredman: Aha, sjökortet e framme! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu