ellim63 Inlagd April 7, 2023 Dela Inlagd April 7, 2023 Idag blev det en utflykt, första stoppet Sjötullen i Svartå.. Några bilder därifrån.. Några sorters korv och rapsolja från Fellingsbro fick följa med hem! 😋 Sen åkte vi vidare till favoritdottern för att äta sushi från Sobi, frugan och dotera sippade Italienskt bubbel och till mig blev det bubbelvatten.. fantastiskt gott och trevligt!💕 Sen var det dags att åka hem till jämmer och elände igen! 😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oskarudon Inlagd April 7, 2023 Dela Inlagd April 7, 2023 2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Tagit mig tillbaka till den efterlängtade brottsplatsen 😍. Det har röjts i snår... Krattats sly...... Å givetvis luntat också..... Den givna höjdpunkten med trädgårdsröj....👍👍👍👍😁😁😁 haha fina bilder! Sommaren kommer! Snön tar ni näsan där i södern.. Så här ser det ut i i riktiga sverige 😉 edit var skitväder hela dagen det sprack upp de två sista soltimmarna.. Glad påsk bdw! Never forget: Robots will kill you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 8, 2023 Dela Inlagd April 8, 2023 Kört frun till Fyris Park “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 8, 2023 Dela Inlagd April 8, 2023 Frugan i djup koncentration Men det var jag som fick första firren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 8, 2023 Dela Inlagd April 8, 2023 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 8, 2023 Dela Inlagd April 8, 2023 Inge rolikt i dag har nästan slut på vattnen i brunnen 6 m ner så inte skoj Vet fan inte vad jag ska göra, måste gräva 4-5 dcm till för att slippa vårens skit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd April 8, 2023 Dela Inlagd April 8, 2023 6 minuter sedan, skrev Boa52: Inge rolikt i dag har nästan slut på vattnen i brunnen 6 m ner så inte skoj Vet fan inte vad jag ska göra, måste gräva 4-5 dcm till för att slippa vårens skit Ta fram dunken, de kanske finns en skvätt kvar sen förra gången........ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 8, 2023 Dela Inlagd April 8, 2023 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Boa52: Inge rolikt i dag har nästan slut på vattnen i brunnen 6 m ner så inte skoj Vet fan inte vad jag ska göra, måste gräva 4-5 dcm till för att slippa vårens skit Då ska vi gå igenom alternativen. #1, Brunnsborrning. #2, Ta vatten från en sjö och rena det. #3, Beställ vatten med tankbil. #4, Hämta vatten i 20 liters dunkar. #5, Anslut till kommunalt vatten. Att göra en grävd brunn djupare är knepigt eftersom du svårligen kan gräva under ringen längst ned. Ändrades April 8, 2023 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 (ändrad) 17 timmar sedan, skrev Boa52: Inge rolikt i dag har nästan slut på vattnen i brunnen 6 m ner så inte skoj Vet fan inte vad jag ska göra, måste gräva 4-5 dcm till för att slippa vårens skit Hur lång är en decicentimeter? Det borde bli 4-5 millimeter du måste gräva då. Ändrades April 9, 2023 av Mankan 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 18 timmar sedan, skrev Boa52: Vet fan inte vad jag ska göra, måste gräva 4-5 dcm till för att slippa vårens skit 1 Använd utedass? 2 Separera septiktank och dricksvattenbrunnen ? 1 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 13 minuter sedan, skrev Soengsang: 1 Använd utedass? 2 Separera septiktank och dricksvattenbrunnen ? Jag befarar att han redan har gjort punkt 1 men punkt två har han gett fan i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 1 timme sedan, skrev Mankan: Hur lång är en decicentimeter? Det borde bli 4-5 millimeter du måste gräva då. Ja, det är ju en tiondels hundradel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 Inte ett skit... Sitter ute i Åva i bländande solsken å bara njuter. Joo fan jag brände in grillen, tände gasen å lät den vara på i 10 minuter, sounds like a job. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 13 minuter sedan, skrev Odin: Inte ett skit... Sitter ute i Åva i bländande solsken å bara njuter. Joo fan jag brände in grillen, tände gasen å lät den vara på i 10 minuter, sounds like a job. Bra att du nämner det. Det är dags att fylla på en ton som är tom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 Började läsa denna bok och kunde inte sluta, legat i soffan 5 timmar i 4 dar och läst. Var tvungen att försöka hitta fler i serien, så jävla spännande och bra bok, idag på Stadsmissonen hittade jag 7 böcker till i serien, blir nog att ligga och läsa i soffan minst en månad. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 23 timmar sedan, skrev Nicholas: Då ska vi gå igenom alternativen. #1, Brunnsborrning. #2, Ta vatten från en sjö och rena det. #3, Beställ vatten med tankbil. #4, Hämta vatten i 20 liters dunkar. #5, Anslut till kommunalt vatten. Att göra en grävd brunn djupare är knepigt eftersom du svårligen kan gräva under ringen längst ned. För en gångs skul har du vettiga ideer Nr 1 kosta hundra tusen Nr 2 sjö har jag men måste då gräva och isolera så det inte fryser Nr 3 - 4 problemet är det största tvättmaskin. Nr 5 kommunalt vatten finns inte här Som du skriver göra en brunn djupare separerar ringarna och det blir större problem om jag skulle göra så måste jag ha en stor grävmaskin som trycker på uppifrån. Behöver bara 4 dm mera vatten i brunnen så klarar vi oss i vår 4 dm djupare alltså måste fixa ett rör på 50 - 50 som jag kan gräva ned på sidan av cementringarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 20 minuter sedan, skrev Boa52: För en gångs skul har du vettiga ideer Nr 1 kosta hundra tusen Nr 2 sjö har jag men måste då gräva och isolera så det inte fryser Nr 3 - 4 problemet är det största tvättmaskin. Nr 5 kommunalt vatten finns inte här Som du skriver göra en brunn djupare separerar ringarna och det blir större problem om jag skulle göra så måste jag ha en stor grävmaskin som trycker på uppifrån. Behöver bara 4 dm mera vatten i brunnen så klarar vi oss i vår 4 dm djupare alltså måste fixa ett rör på 50 - 50 som jag kan gräva ned på sidan av cementringarna Att man väljer att bo som en grottmänniska får sina följder. Hyr en tvåa i Stockholm så slipper du dessa problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 6 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Att man väljer att bo som en grottmänniska får sina följder. Hyr en tvåa i Stockholm så slipper du dessa problem. Trist inlägg av dej, jag blev lite förvånad faktiskt. Boa verkar ha ett trevligt hem, nära naturen och med plats för sina hobbies, grattis till honom! MVH 1 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 1 timme sedan, skrev mrsurin: Började läsa denna bok och kunde inte sluta, legat i soffan 5 timmar i 4 dar och läst. Var tvungen att försöka hitta fler i serien, så jävla spännande och bra bok, idag på Stadsmissonen hittade jag 7 böcker till i serien, blir nog att ligga och läsa i soffan minst en månad. Jag vet hur det känns, men ska jag skotta lite smolk i glädjebägaren... Så ja dom håller en grym klass tills dess dom fallerar totalt.. Tror författaren börja knarka eller nåt. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 44 minuter sedan, skrev Boa52: För en gångs skul har du vettiga ideer Nr 1 kosta hundra tusen Nr 2 sjö har jag men måste då gräva och isolera så det inte fryser Nr 3 - 4 problemet är det största tvättmaskin. Nr 5 kommunalt vatten finns inte här Som du skriver göra en brunn djupare separerar ringarna och det blir större problem om jag skulle göra så måste jag ha en stor grävmaskin som trycker på uppifrån. Behöver bara 4 dm mera vatten i brunnen så klarar vi oss i vår 4 dm djupare alltså måste fixa ett rör på 50 - 50 som jag kan gräva ned på sidan av cementringarna Nu vet jag inte hur det e med sten berg på din tomt , Men ett tips e o slå ner en silspets googla på rinkaby rör , Själv fixat det med bra resultat ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev mrsurin: Började läsa denna bok och kunde inte sluta, legat i soffan 5 timmar i 4 dar och läst. Var tvungen att försöka hitta fler i serien, så jävla spännande och bra bok, idag på Stadsmissonen hittade jag 7 böcker till i serien, blir nog att ligga och läsa i soffan minst en månad. Skall testas! Ändrades April 9, 2023 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 Börjar du läsa denna bok får vi inte se några inlägg på MPR från dig på 5 dar. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 1 timme sedan, skrev Tommy: Trist inlägg av dej, jag blev lite förvånad faktiskt. Boa verkar ha ett trevligt hem, nära naturen och med plats för sina hobbies, grattis till honom! MVH Ja, jag får ursäkta. Det var så låg nivå så att man kunde tro att Boa själv skrivit inlägget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrsurin Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 Till Audirs2, ett måste är att börja med boken i serien. En nästan vanlig man. Så jävligt bra, har läst så mycket böcker och denna kommer in som de 3 bästa jag läst. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 10, 2023 Dela Inlagd April 10, 2023 12 timmar sedan, skrev wavis: Nu vet jag inte hur det e med sten berg på din tomt , Men ett tips e o slå ner en silspets googla på rinkaby rör , Själv fixat det med bra resultat ... Det är bara sand 6 m ner därför så bra vatten, väldrenerat, måste hitta på nåt men så här lite har det alldrig varit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu