Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

Blev bjuden på några sangsom av en nyanländ bekant. Svårt att säga ifrån, man är ju artig. 🙂

20230325_175203.thumb.jpg.9d4c8911801cddaf26a1499c2feb176e.jpg

En helt ny bekantskap dök upp till bordet.

20230325_172838.thumb.jpg.a4e39341107c20c370e885ab2cd1f66f.jpg

Såg att @LTD's båt kantrat.

20230325_173219.thumb.jpg.8d9eb084e56ff2b24c7eb0f80b563284.jpg

Flera som inte gillar lågvatten.

20230325_173208.thumb.jpg.819612a1730a8132e17fb6c1bdf71afc.jpg

Dela på andra sajter

Här mekas det för fullt!

DSC_1050.JPG

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev audirs2:

Här mekas det för fullt!

DSC_1050.JPG

Är väl inte många skruvar på ett spett? :rotfl:

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Blev ett besök på 

Uppsala Beer & Whisky Festival.

20230325_133012.jpg

20230325_133015.jpg

20230325_133026.jpg

20230325_140257.jpg

20230325_135007.jpg

20230325_133903.jpg

20230325_133846.jpg

20230325_133840.jpg

20230325_133229.jpg

FB_IMG_1679740472188.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Mellan regnskurarna hann vi gå iväg och få oss varsin våffla med hjortronsylt å grädde.

Frasiga och fina,,,En kopp kaffe blev det också

Veteran

Dela på andra sajter

Flyttat från Haninge i Stockholm till Skåne

IMG_20230325_111522.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev rolba:

Är väl inte många skruvar på ett spett? :rotfl:

Du anar inte!:lipa: PS: vi har lite mera hästar än på din Vinglia!:rotfl:

Ändrades av audirs2

Dela på andra sajter

Kommit hem, äntligen!

Borta bra men hemma bäst...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Picknick ute i bushen..

Riktigt uppskattat, framför allt av ungdomarna 

20230401_103502.jpg

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

On 2022-07-29 at 21:58, skrev Stefan:

Kul att höra av dig, det var några år sedan, hoppas att allt är bra med er. Lycka till med valpen och håll den borta från grisarna!

//S

Ja hmm.. ehhh jag har tydligen köpt en människoälskande j-a jaktmaskin som driver allt från skata till springande... kärring. Vildsvin är jätteroligt Hjort och Ålg åxå...

Jag berättar dagligen för Aya att hon måste förstå att det är en jakthund, och att det är djurplågeri att inte låta hunden jaga. Men jag säger åxå att hon kan dö närsomhelst om hon råkar ut för fel drevdjur...IMG_2401.thumb.jpeg.76978deb40530eaa6e3fa1ed6bb07b79.jpeg

On 2022-07-29 at 21:58, skrev Stefan:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Odin:

Snälla är du hundägare eller, eller förmodlingen ingen jägare låter inge bra det du skriver

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Boa52:

Snälla är du hundägare eller, eller förmodlingen ingen jägare låter inge bra det du skriver

Jag är jakthundsägare och jägare, hunden på bilden är en Tysk jaktterrier... Jagdterrier... Dom är avlade enbart för jakt... på allt.

En av deras nedavlade egenskaper är att om dom får stryk av...nåt och så fort dom tar sej loss så anfaller dom igen. (Vi har ett litet h-e att klippa klorna på henne (och hon e fortf en valp))

Min förra tik (hon som blev dödad) gillade inte vildsvin, men efter att ha drivit Dov i nån timme och tappat den så träffade hon en stor galt på sin väg tillbaka till mej.

Den galten var driven... ganska hårt under en timme, jag tror inte att tiken var speciellt intresserad av grisen men galten var less på hundar och attackerade...

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Odin:

Jag är jakthundsägare och jägare, hunden på bilden är en Tysk jaktterrier... Jagdterrier... Dom är avlade enbart för jakt... på allt.

En av deras nedavlade egenskaper är att om dom får stryk av...nåt och så fort dom tar sej loss så anfaller dom igen. (Vi har ett litet h-e att klippa klorna på henne (och hon e fortf en valp))

Min förra tik (hon som blev dödad) gillade inte vildsvin, men efter att ha drivit Dov i nån timme och tappat den så träffade hon en stor galt på sin väg tillbaka till mej.

Den galten var driven... ganska hårt under en timme, jag tror inte att tiken var speciellt intresserad av grisen men galten var less på hundar och attackerade...

Ok försår inte, vet vad en Tysk terrier är eller många terrier men har inte husse kontroll

över hunden utan den ska bara ut och jaga va f-n som helst. Så jagar vi inte uppe  norrland

Vi jagar vilt med en hund som jobbar för det, älg hund, Älg, Hare, Stövare,Fågel, Fågelhund

Ingen av dom ska gå över till nåt annant villebråde Verkar vara lite Haigh Chaparall

Dela på andra sajter

Har inte vart på Donken på över 25 år typ, men idag blev det en dubbel ost och en enkel ost burgare! 

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Ok försår inte, vet vad en Tysk terrier är eller många terrier men har inte husse kontroll

över hunden utan den ska bara ut och jaga va f-n som helst. Så jagar vi inte uppe  norrland

Vi jagar vilt med en hund som jobbar för det, älg hund, Älg, Hare, Stövare,Fågel, Fågelhund

Ingen av dom ska gå över till nåt annant villebråde Verkar vara lite Haigh Chaparall

Ok vi tar det lite pedagogiskt: Hur f-n menar du att jag ska kunna ha koll på en hund som är 4Km bort?

Du säger att ni har koll på era Älghundar... Som är mil borta under sina sök?? och som vi alla vet så får inte hundar äta nåt som börjar på F... Inbillar du dej att om Jämten/Gråhunden springer förbi ett färskt Tjäderlik?

Och om den hade gjort det så beror det säkerligen på att hundföraren som har sprungit bredvid hunden under hela söket säger FY.

Lägg av.

Alla våra kära jakthundar lever ett farligt liv, det räcker med en vass kvist.

Dela på andra sajter

I dag har jag haft en kompis på besök, vi växte upp tillsamans , vi hade mycket att prata

om och minnas. Vi grilla i ett jätte fint väder och vi fick också en öl Fin dag

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Odin:

Ok vi tar det lite pedagogiskt: Hur f-n menar du att jag ska kunna ha koll på en hund som är 4Km bort?

Du säger att ni har koll på era Älghundar... Som är mil borta under sina sök?? och som vi alla vet så får inte hundar äta nåt som börjar på F... Inbillar du dej att om Jämten/Gråhunden springer förbi ett färskt Tjäderlik?

Och om den hade gjort det så beror det säkerligen på att hundföraren som har sprungit bredvid hunden under hela söket säger FY.

Lägg av.

Alla våra kära jakthundar lever ett farligt liv, det räcker med en vass kvist.

En älghund som är en mil bort har ingen husse, Det andra du skriver är bara bla,ha. En tysk terier

ska ha koll på sin husse inte springa och jaga allt vilt som finns i skogen, Husses fel

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Boa52:

En älghund som är en mil bort har ingen husse, Det andra du skriver är bara bla,ha. En tysk terier

ska ha koll på sin husse inte springa och jaga allt vilt som finns i skogen, Husses fel

Haha. Du jagar inte va?

En Gråhund/Jämte kan vara 2mil bort å skälla ståndskall, har Älgen gått i snabbt gångstånd kombinerat med rusningar så släpper inte hunden... ja om det är en älghund av någorlunda rang.

Då blir husse stolt, inte passkyttarna kanske, men husse

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Odin:

Haha. Du jagar inte va?

En Gråhund/Jämte kan vara 2mil bort å skälla ståndskall, har Älgen gått i snabbt gångstånd kombinerat med rusningar så släpper inte hunden... ja om det är en älghund av någorlunda rang.

Då blir husse stolt, inte passkyttarna kanske, men husse

Man ska kunna kalla hem hunden, älg hund svårt, Men det var inte det vi snacka om

din Terrier som du släppte lös som jaga allt, Terrier allt som springer jagar den även

tam djur och finns det då ingen husse, Huva. Och jag jagar och har gjort det i 50 är

Och dessutom jobbat med hundar, Alla sorter

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Boa52:

Man ska kunna kalla hem hunden, älg hund svårt, Men det var inte det vi snacka om

din Terrier som du släppte lös som jaga allt, Terrier allt som springer jagar den även

tam djur och finns det då ingen husse, Huva. Och jag jagar och har gjort det i 50 är

Och dessutom jobbat med hundar, Alla sorter

tam djur

Min hund jagar/driver inte tamdjur, det spelar ingen roll hur många huvor du har.

Du fattar inte vad det innebär att vara hundförare/hundägare.

Skämtsamt säger man att en Tysk Jagdterrier jagar allt som har ryggen mot solen. Men min hund driver vilt, alltså dom spår hon letar upp i skogen.

Nu är jag så privilegierad att jag jagar på Åkerö Slott i Sörmland. Visst vi har Kor, Hästar, Får och Höns där men det skiter hon i, hon driver VILT.

Det är mer än jag kan säga om dom få gånger jag jagat i Västerbotten och Älghundrarna har drivit Ren och Får...

Börja inte ens snacka hundar med mej, jag har jagat i 50år och varit hundförare lika länge, jag kan inte allt...Men jävligt mycket.

Lägg ner nu.

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Odin:

tam djur

Min hund jagar/driver inte tamdjur, det spelar ingen roll hur många huvor du har.

Du fattar inte vad det innebär att vara hundförare/hundägare.

Skämtsamt säger man att en Tysk Jagdterrier jagar allt som har ryggen mot solen. Men min hund driver vilt, alltså dom spår hon letar upp i skogen.

Nu är jag så privilegierad att jag jagar på Åkerö Slott i Sörmland. Visst vi har Kor, Hästar, Får och Höns där men det skiter hon i, hon driver VILT.

Det är mer än jag kan säga om dom få gånger jag jagat i Västerbotten och Älghundrarna har drivit Ren och Får...

Börja inte ens snacka hundar med mej, jag har jagat i 50år och varit hundförare lika länge, jag kan inte allt...Men jävligt mycket.

Lägg ner nu.

När du jagar nästa gång på Åkerö stanna till i Vrena så bjuder jag på Kaffe med tillhugg.

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev FF:

När du jagar nästa gång på Åkerö stanna till i Vrena så bjuder jag på Kaffe med tillhugg.

FF

Va har du flyttat dit?

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Odin:

Va har du flyttat dit?

Menar du att jag slipper sova hos mina snarkande jaktkompisar i framtiden?

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Odin:

Va har du flyttat dit?

Flyttat eller Flyttat, har bott där i över 40 år.

FF

Precis nyss, skrev Odin:

Menar du att jag slipper sova hos mina snarkande jaktkompisar i framtiden?

Klart att slipper med det, finns plats här.

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev FF:

Flyttat eller Flyttat, har bott där i över 40 år.

FF

Klart att slipper med det, finns plats här.

FF

Får Boa 52 åka med å lära sig lite?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...