Kötthandlarn Inlagd September 9, 2018 Trådstartare Dela Inlagd September 9, 2018 Gått upp tidigt i svinottan för att ta mig till vallokalen för att utföra min medborgerliga plikt....... Har haft skitsvårt att bestämma mig men väl i vallokalen så blev allt så klart för mig och jag är trygg i mitt val....... Blev dock lite irriterad för valsedlarna stod uppställda på ett sådant sätt att vem som helst av personalen kunde se vilka sedlar man plockade och det tycker jag inte är OK...... Eftersom jag var först i vallokalen så var det extra lätt för dem att se och jag noterade att minst en av dem sneglade...... Orkade dock inte ställa till med en scen........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd September 9, 2018 Dela Inlagd September 9, 2018 15 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Gått upp tidigt i svinottan för att ta mig till vallokalen för att utföra min medborgerliga plikt....... Har haft skitsvårt att bestämma mig men väl i vallokalen så blev allt så klart för mig och jag är trygg i mitt val....... Blev dock lite irriterad för valsedlarna stod uppställda på ett sådant sätt att vem som helst av personalen kunde se vilka sedlar man plockade och det tycker jag inte är OK...... Eftersom jag var först i vallokalen så var det extra lätt för dem att se och jag noterade att minst en av dem sneglade...... Orkade dock inte ställa till med en scen........ Jag tog som brukligt valsedlarna från mitt parti utanför vallokalen och runt med dom inne i vallokalen tills jag hittade rätt ställe att rösta på. Alla kunde se vilket parti jag röstade på och därmed bli inspirerade att rösta på samma parti. Men annars kan du plocka valsedlar från flera partier och kasta de du inte använder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 9, 2018 Trådstartare Dela Inlagd September 9, 2018 6 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Jag tog som brukligt valsedlarna från mitt parti utanför vallokalen och runt med dom inne i vallokalen tills jag hittade rätt ställe att rösta på. Alla kunde se vilket parti jag röstade på och därmed bli inspirerade att rösta på samma parti. Men annars kan du plocka valsedlar från flera partier och kasta de du inte använder. Ja, så kan man ju göra men tycker det är onödigt med resursslöseri när det är så enkelt att bara skärma av lite. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 9, 2018 Dela Inlagd September 9, 2018 Det var en jäkla kö för att göra sin medborgerliga plikt... Valfläsk...? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frasse Inlagd September 9, 2018 Dela Inlagd September 9, 2018 Vart och röstat , tar nu en söndags bira. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd September 9, 2018 Dela Inlagd September 9, 2018 Träning och sedan frukost i pensionärskuvösen. Jag har väntat på ett vallöfte att de skulle satsa på halta och lytta som inte arbetar och nästan är pensionärer. Detta kom ej så då blev det ett eget beslut. Först fick man förbereda eftersom man personröstade. Ni får gissa vad jag röstar på facit kommer längre ned. Här ligger de förberedda kuverten för mig o hustrun. Sedan var det att gå igenom vagnparken och bestämma hur man skall ta sig till vallokalen. Som gammal moderat hade det varit ett lätt val, man hade glidit upp med egen chaufför. När man hade valt fordon så kom regnet, säkert sossarnas fel. Så det blev ingen avfärd. Ringde Jimmie och sa att sossarna har skickat regn, han sa det fixar jag och regnet försvann. Det blev rullatorn eftersom man inte skulle rösta på glidarpartiet. Framme och det gick bra, jag röstade rätt Om ni inte klarade den svåra frågan så kommer facit, det blev 2 röster på SD. Frugan behövde handla så man fick hanka sig till Maxi o Lidl. Som sällskap hade vi även 2 andra Thailändskor, här är de på väg för att laga mat. Nu sitter man i pensionärskuvösen och är nöjd med att man gjort sin plikt, blir spännande ikväll att se vilket resultatet blir. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 9, 2018 Dela Inlagd September 9, 2018 Plockat svamp Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd September 9, 2018 Dela Inlagd September 9, 2018 1 timme sedan, skrev ellim63: Det var en jäkla kö för att göra sin medborgerliga plikt... Valfläsk...? 😆 Jag brukar förtidsrösta då slipper man köer och massa sossar som överfaller en med röstsedlar. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 9, 2018 Dela Inlagd September 9, 2018 On 2018-09-06 at 09:09, skrev Kenneth4618: Har du kevlarvästen på? Burka!!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 9, 2018 Dela Inlagd September 9, 2018 36 minuter sedan, skrev nissehult_13: Träning och sedan frukost i pensionärskuvösen. Jag har väntat på ett vallöfte att de skulle satsa på halta och lytta som inte arbetar och nästan är pensionärer. Detta kom ej så då blev det ett eget beslut. Först fick man förbereda eftersom man personröstade. Ni får gissa vad jag röstar på facit kommer längre ned. Här ligger de förberedda kuverten för mig o hustrun. Sedan var det att gå igenom vagnparken och bestämma hur man skall ta sig till vallokalen. Som gammal moderat hade det varit ett lätt val, man hade glidit upp med egen chaufför. När man hade valt fordon så kom regnet, säkert sossarnas fel. Så det blev ingen avfärd. Ringde Jimmie och sa att sossarna har skickat regn, han sa det fixar jag och regnet försvann. Det blev rullatorn eftersom man inte skulle rösta på glidarpartiet. Framme och det gick bra, jag röstade rätt Om ni inte klarade den svåra frågan så kommer facit, det blev 2 röster på SD. Frugan behövde handla så man fick hanka sig till Maxi o Lidl. Som sällskap hade vi även 2 andra Thailändskor, här är de på väg för att laga mat. Nu sitter man i pensionärskuvösen och är nöjd med att man gjort sin plikt, blir spännande ikväll att se vilket resultatet blir. Fan vad skön snubbe du är! Fast du inte förstår finlands svenska! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 9, 2018 Trådstartare Dela Inlagd September 9, 2018 1 timme sedan, skrev B747: Jag brukar förtidsrösta då slipper man köer och massa sossar som överfaller en med röstsedlar. Eller om man går upp i "svinottan" som jag gjorde istället för att dra sig i soffan....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 9, 2018 Dela Inlagd September 9, 2018 2 timmar sedan, skrev B747: Jag brukar förtidsrösta då slipper man köer och massa sossar som överfaller en med röstsedlar. Helt klart det bästa. Ännu bättre om man kan slinka iväg på arbetstid och göra sin plikt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 9, 2018 Dela Inlagd September 9, 2018 Nu är det röstat i en lokal tom på folk som skulle rösta. Men det har varit en strid ström på folk hela dagen. Bor ca 250 meter från lokalen 😀 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd September 9, 2018 Dela Inlagd September 9, 2018 Uppdaterat Tails på Windowsburken samt Manjaro(Linux) på den andra burken Förövrigt detta så har jag även röstat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 10, 2018 Dela Inlagd September 10, 2018 On 2018-09-07 at 20:49, skrev Naam kaeng: Tack för omtanken! Sorry, glömde att adressändra. Jag har nu den blåa (ja, gråbleka) sovsäcken under det södra brofästet vid Västerbron. Meddela gärna ankomst innan - polaren är smått sinnesslö. (och dessutom aggressivt konspiratorisk) Det var ett fönster där ett galler var borta. Var det där du smet ut? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 11, 2018 Dela Inlagd September 11, 2018 10 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Det var ett fönster där ett galler var borta. Var det där du smet ut? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 11, 2018 Dela Inlagd September 11, 2018 (ändrad) En liten sammanfattning av dygnet som gått till nu ! Ganska omtumlande att bryta upp 💤 Inte riktigt sant kommer ju att vara Gästarbetare 4 mån Sweden men ändå ett stort steg för Mänskligheten en Svamp i Bangkok 😁 Pennybridge Arlanda Bollywood Suwan Home Sweet Home Balkongas Morning Today Familj 💕 Lite Barnens Dag 💕 Mat 🍴 Ny Hatt. 😀 Haircutt ✂ Nu Cha Cha 🍺 God Kväll Från Bangkok Forum Vänner 😁 MVH Svamp & Kantarell 🍄 Drog ett 🍄 foto 😁😁😁😁😁 Ändrades September 11, 2018 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd September 11, 2018 Dela Inlagd September 11, 2018 Flugit Sundsvall-Arlanda, sedan till Amsterdam,sista sträckan med detta plan med gröna säten( obekvämaste säten jag nånsin suttit i ) gick till Sevilla. Sedan bil till Huelva. Nu äntligen stigit ombord på det som skall bli min arbetsplats i några månader. Inga bilder ännu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 11, 2018 Dela Inlagd September 11, 2018 Plockat lite äpplen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd September 11, 2018 Dela Inlagd September 11, 2018 Vad blir det för sorts vin till äpplena?😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 11, 2018 Dela Inlagd September 11, 2018 (ändrad) 2 minuter sedan, skrev j43: Vad blir det för sorts vin till äpplena?😁 Inte vin, calvados ska det bli .. 😀 Ändrades September 11, 2018 av ellim63 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 Har just tittat på gårdagens Rapport på SVT Play. Där berättades det om att nu har även lilla Fjällbacka drabbats av kinesiska Zero-dollar-turister. Befolkningen där var inte riktigt vana vid att turister knallade in på deras tomter där dom sedan åt sin medhavda lunch. Att dom sedan inte hade några pengar att handla med gjorde inte saken bättre. Inslaget kommer efter drygt 18 minuter. https://www.svtplay.se/video/18948962/rapport/rapport-11-sep-19-30-3?start=auto Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 53 minuter sedan, skrev Fritz: Har just tittat på gårdagens Rapport på SVT Play. Där berättades det om att nu har även lilla Fjällbacka drabbats av kinesiska Zero-dollar-turister. Befolkningen där var inte riktigt vana vid att turister knallade in på deras tomter där dom sedan åt sin medhavda lunch. Att dom sedan inte hade några pengar att handla med gjorde inte saken bättre. Inslaget kommer efter drygt 18 minuter. https://www.svtplay.se/video/18948962/rapport/rapport-11-sep-19-30-3?start=auto Har nåt att göra med betalsystem som inte funkar Kina vs Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 Vart en Promewalk på ett par km efter frukost nya sträckan gatan utanför lägenheten samt några smågator bla förbi Barnbarns skola 🏃 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 12, 2018 Dela Inlagd September 12, 2018 Upptäckte att vi blivit utsatta för sabotage vid vår båtplats. Någon vandal hade skruvat bort bultarna på en av våra Y-bommar så den hängde lös. Försökte sätta i en skruvmejsel i hålet. Då föll hela bommen i vattnet och blev hängande i våra förtöjningstampar. Det blev ett helsikes jobb att få loss båten och flytta den till annan plats. Det blåser nämligen minst 10m/sek, rakt i sidan på båten just nu. Vi lyckades till slut flytta båten och har varit och pratat med ansvariga hos kommunen. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu