Boa52 Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 3 minuter sedan, skrev Fritz: Jag har bytt packningar på massvis med hydraulcylindrar och det har alltid varit packningen (o-ringen) som ska täta mellan kolv och cylindervägg som börjat tappa gummi vilket gör att cylindern ger efter. Själva kolven läcker aldrig. Blir kolven nog sliten är det problemet också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 2 minuter sedan, skrev Boa52: Det sitter inga packningar på kolven och pboxen som sitter i änden klara inget tryck bara damm och sånt på kolven sitter det kolvringar som klarar tryck. Audurs kommer nog med ett svar var det läkte Visst sitter det packning i änden på kolven. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 1 timme sedan, skrev Boa52: O fan vilken grej Avundsjuk, det händer nog inte så mycket i din skog? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 1 timme sedan, skrev Boa52: Det sitter inga packningar på kolven och pboxen som sitter i änden klara inget tryck bara damm och sånt på kolven sitter det kolvringar som klarar tryck. Audurs kommer nog med ett svar var det läkte Lägg ner !!! Så här ser packningssatsen ut som sitter på kolven !! KOLVPACKNING 66x80x22,5 - Ojanperä (ojanpera.se) Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 1 timme sedan, skrev Fritz: Packningarna som sitter på kolven om man ska vara noggrann med språket. Ska man vara ännu mer noga så tätar packningen mot kolven och sitter i hylsröret. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 13 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Ska man vara ännu mer noga så tätar packningen mot kolven och sitter i hylsröret. Nej nej, packningssatsen sitter runt kolven, tro mig. Avdelning värdelöst vetande. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 33 minuter sedan, skrev Fritz: Nej nej, packningssatsen sitter runt kolven, tro mig. Avdelning värdelöst vetande. Om den tätning du visade går sönder så borde det bli inre läckage,, Eller? Om en kolv läcker ut olja så har man yttre läckage PGA trasiga ändtätningar. Rätta mig gärna om jag har fel. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 21 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Om den tätning du visade går sönder så borde det bli inre läckage,, Eller? Om en kolv läcker ut olja så har man yttre läckage PGA trasiga ändtätningar. Rätta mig gärna om jag har fel. Det var så jag resonerade, men som jag skrev tidigare så har jag mest haft med trasiga luftcylindrar att göra. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 28 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Om den tätning du visade går sönder så borde det bli inre läckage,, Eller? Om en kolv läcker ut olja så har man yttre läckage PGA trasiga ändtätningar. Rätta mig gärna om jag har fel. Du har så rätt men det absolut vanligaste felet att en hydraulcylinder ger efter beror på inre läckage. Alltså att det inte är tätt mellan kolv och cylindervägg vilket gör att hydraulolja sipprar mellan dom olika sidorna på kolven. Jämför med en bilmotor, är kolvringarna dåliga så läcker det ut tryck vid sidan av kolven. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 10 minuter sedan, skrev Fritz: Du har så rätt men det absolut vanligaste felet att en hydraulcylinder ger efter beror på inre läckage. Alltså att det inte är tätt mellan kolv och cylindervägg vilket gör att hydraulolja sipprar mellan dom olika sidorna på kolven. Jämför med en bilmotor, är kolvringarna dåliga så läcker det ut tryck vid sidan av kolven. Om man har som du skriver ett inre läckage så borde inte den vätskan som passerar kolven försvinna i returen? Jag brukar inte behöva röra hydrauliken i våra maskiner, det brukar skötas av UH. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 6 minuter sedan, skrev UglyFarang: Om man har som du skriver ett inre läckage så borde inte den vätskan som passerar kolven försvinna i returen? Jag brukar inte behöva röra hydrauliken i våra maskiner, det brukar skötas av UH. Ja men....när kolven inte står emot trycket pga olja som läcker mellan så sjunker ju kolven i cylindern. Tänk dig att cylindern står rakt upp med pistongen längst ut. Nu läcker det mellan kolv och cylinder vilket medför att olja pga tyngden pressas från undersidan av kolven till översidan och kolven med pistongen sakta sjunker ner mot botten. Sorry, kan inte förklara det bättre. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 30 minuter sedan, skrev Fritz: Ja men....när kolven inte står emot trycket pga olja som läcker mellan så sjunker ju kolven i cylindern. Tänk dig att cylindern står rakt upp med pistongen längst ut. Nu läcker det mellan kolv och cylinder vilket medför att olja pga tyngden pressas från undersidan av kolven till översidan och kolven med pistongen sakta sjunker ner mot botten. Sorry, kan inte förklara det bättre. Vänta nu? Kolven står ju emot trycket. Det är ju packningen som inte håller tätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Vänta nu? Kolven står ju emot trycket. Det är ju packningen som inte håller tätt. Kolven rör sig fram och tillbaka i cylindern tills packningen inte längre kan stå emot trycket och det blir en sörja i cylindern. Det kan läcka ut också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 4 timmar sedan, skrev UglyFarang: Det är garanterat inte kolven som läcker, det brukar vara packningarna i cylindern.... Käpp,helt rätt,igen. Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 (ändrad) Ändrades Augusti 27, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 Mina pengar ligger på andrejs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 35 minuter sedan, skrev Nicholas: Mina pengar ligger på andrejs. Skattepengar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 27, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 27, 2022 Känt en unision kärlek tillsammans med 72000 andra glada och kärleksfulla människor.....🙏🙏🙏❤❤ Å så insåg jag att baguetten fortfarande fungerar, för det ryckte till ordentligt när jag väntade på spårvagnen....🤣🤣🤣🤣 För övrigt, så åker jag framlänges även på hemresan...😀 Det har varit en bra kväll....👍🙏❤ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 27 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Känt en unision kärlek tillsammans med 72000 andra glada och kärleksfulla människor.....🙏🙏🙏❤❤ Å så insåg jag att baguetten fortfarande fungerar, för det ryckte till ordentligt när jag väntade på spårvagnen....🤣🤣🤣🤣 För övrigt, så åker jag framlänges även på hemresan...😀 Det har varit en bra kväll....👍🙏❤ Folkfest... javisst! Var gästartisten M.B. bättre än huvudakten...javisst! Ogillar jag tårdrypande politisk miljödynga på konsert...javisst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 28, 2022 Dela Inlagd Augusti 28, 2022 Gjort vår plikt, Heja Sverige....... “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 28, 2022 Dela Inlagd Augusti 28, 2022 On 2022-08-27 at 15:30, skrev UglyFarang: Du är otroligt lik 91:an! Han fick inget Nobel pris heller!😬 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Augusti 29, 2022 Dela Inlagd Augusti 29, 2022 Idag vaknade jag straks efter 9.00 p.g.a. att två stavgångare ringde på dörren. Dom hade uppmärksammat att det låg fallfrukt under mina äppelträd, och undrade vad jag tänkte göra att detta faktum? Tja, inte speciellt mycket replikerade jag. Dom stod där med armarna utsträckta i någon slags startställning som hade gjort Ingnar Stenmark stolt. Jag gav dem klartecken till att plocka hur många äpplen de ville, men vad hände? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 29, 2022 Dela Inlagd Augusti 29, 2022 2 minuter sedan, skrev Batting: Idag vaknade jag straks efter 9.00 p.g.a. att två stavgångare ringde på dörren. Dom hade uppmärksammat att det låg fallfrukt under mina äppelträd, och undrade vad jag tänkte göra att detta faktum? Tja, inte speciellt mycket replikerade jag. Dom stod där med armarna utsträckta i någon slags startställning som hade gjort Ingnar Stenmark stolt. Jag gav dem klartecken till att plocka hur många äpplen de ville, men vad hände? De tog var sitt äpple tackade och stavade vidare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 29, 2022 Dela Inlagd Augusti 29, 2022 Fått iväg lite skrammel till lackering. Ny bar öppnar 1/10 säger de. Slit å släp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 29, 2022 Dela Inlagd Augusti 29, 2022 13 minuter sedan, skrev rolba: Fått iväg lite skrammel till lackering. Ny bar öppnar 1/10 säger de. Slit å släp. Ska Gunnar öppna nytt? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu