rolba Inlagd Augusti 24, 2022 Dela Inlagd Augusti 24, 2022 Fått en öppnare som @L64 säkert skulle uppskatta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 24, 2022 Dela Inlagd Augusti 24, 2022 Jag bjöd en bekant på en alkoholfri öl. Gick åt helvete. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Augusti 25, 2022 Dela Inlagd Augusti 25, 2022 Promenad ner till Bali hai. på Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 25, 2022 Dela Inlagd Augusti 25, 2022 Travat in veden inför vintern. Må det bli en kort och mild vinter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Augusti 26, 2022 Dela Inlagd Augusti 26, 2022 Marknaden på soi buakow, bra med breda gångar så man kan trampa igen den snabbt. Bara hälften så stor idag mot förr. löp Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 26, 2022 Dela Inlagd Augusti 26, 2022 Tänt ett ljus för alla vilseledda, upprörda, vilsna, oroliga och förlorade själar på MPR. Moderatorn välsigne dig och bevare dig. Moderatorn låte sitt ansikte lysa över dig och vare dig nådig. Moderatorn vände sitt ansikte till dig och give dig frid. 👼 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 26, 2022 Dela Inlagd Augusti 26, 2022 Bidragit till Norges välstånd då jag tydligen betalat skatt i dette landet enligt ett kontoutdrag från banken 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 Kört gumman till torget som vanlig. Kaos i trafiken idag pga flygdagen. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 En promenad. mo Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 Stannat för en rälssbuss “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 Ser på flyg på avstånd. Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 On 2022-08-12 at 21:20, skrev Batting: Idag har jag legat under ett träd på baksidan av kåken och läst "Eldföd" av Sephen King. På framsidan ville jag inte vara för min granne rakt över gatan håller med något som har ett väldigt enerverande ljud. Det surrar som ett överhettat modellflygplan, ihållande och utan uppehåll, men skulle det ändå bli ett uppehåll så slår en kompressor på. Jag vet faktiskt inte vad han håller på med, kan det vara fasadrengöring? Min granne är en bra karl, kort och rund med en fantastisk energi. Han är pensionär precis som jag. Han har jobbat på länsbussarna, men nu verkar han mest klippa gräset så ofta det går. Han kommer aldrig skaffa sig en robotgräsklippare, aldrig inte en chans! En robotgräsklippare låter ju ingenting! Han kommer ständigt hem med nya fridstörare såsom högtryckstvätt, olika slipmaskiner, grästrimmer, lövblås, denna jävla lövblås! Jag förstår inte vad har man den till, eller jo så här, jag är mycket väl medveten om vad man har den till, men varför? Jag kan sträcka mig så lång som till att klippa sönder löven lite med gräsklipparen på hösten så att maskarna får lie hjälp, men att räfsa och blåsa upp stora lövhögar, vad gör man sedan. Hyr man en kärra från OK och kör löv till tippen, eller? Det är lite knepigt det där med våra försök att rädda miljön. Nu är jag tvungen att ha en hel maskinpark för att klara av trädgården. Jag har t.ex. en kompostkvarn som jag mal ner kvistar i istället för att lägga ut ett knippe som sophämtaren pressade ihop och körde iväg. Nu ska alla köra med egna bilar till div. sopcentraler, kan det verkligen vara miljövänligt. Ska jag vara ärlig så är jag en usel sopsorterare, eller rättare sagt - jag skiter i det. Jag tror helt enkelt inte på det. Men idag ägnade jag mig åt en bok på baksidan på baksidan under ett Tulpanträd. Det var mycket vackert väder och solen silade sig ner genom bladverket. En Ekorre tjattrade ilsket, och jag försökte övertyga honom om att jag hade rätt att vara där. I skogen bakom mitt hus hörde jag en mamma (Antar jag) som var ute med sin son. Han kom med dv. frågor som mamman tålmodigt svarade på. När hon tyckte att det var dags att gå hem så hittade han ytterligare ett nytt blåbär. Då lugnade hon sig och lät honom hållas. Hon verkade mycket kärleksfull och lät grabben utforska och ta sin tid. Det påminde mig om något för länge sedan, något jag saknade. Robotklippare är kul, en gång så mötte jag en på vägen utanför den gamla macken jag äger nere i byn och igår när jag var nere och lastade in pallar med ved i verkstan så såg jag att samma klippare hade fått in avgränsningskabeln i ena bakhjulet och styrt in klipparen i rabatten innan den hade gett upp.. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 On 2022-08-14 at 16:32, skrev audirs2: And WHO is THE yellow man? Du är otroligt lik 91:an! Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Stannat för en rälssbuss O fan vilken grej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 On 2022-08-23 at 10:29, skrev frogfish: Undrat över anledningen att kunna låsa muggen i sovrummet utifrån. Ska man vara orolig? Tydligen har det riktiga låset (som låses inifrån) gått sönder. Nedan var frugans lösning: Orkade inte ens kommentera det. Sa bara "Good job!" Och varför fixar inte du låset😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 19 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Bidragit till Norges välstånd då jag tydligen betalat skatt i dette landet enligt ett kontoutdrag från banken 🙂 Utdelningen på dina AkerBP 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 Precis nyss, skrev Boa52: Och varför fixar inte du låset😑 Det funkar utmärkt. Hantverksmässigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 Precis nyss, skrev frogfish: Det funkar utmärkt. Hantverksmässigt. Men du fixade det inte utan gnäller på din fru som löste problemet utan dej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 Precis nyss, skrev Boa52: Men du fixade det inte utan gnäller på din fru som löste problemet utan dej Gnällde jag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 On 2022-08-23 at 17:44, skrev audirs2: En kolv läcker som ett svin så bara att ta ned å skicka på rep. Kan då samtidigt fixa andra fel på Pallfingern från 1998. Två dagars jobb detta å ta ner. Det är garanterat inte kolven som läcker, det brukar vara packningarna i cylindern.... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 15 minuter sedan, skrev Boa52: Men du fixade det inte utan gnäller på din fru som löste problemet utan dej Du gnäller på grodfisken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 8 minuter sedan, skrev UglyFarang: Det är garanterat inte kolven som läcker, det brukar vara packningarna i cylindern.... Packningarna som sitter på kolven om man ska vara noggrann med språket. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 1 minut sedan, skrev Fritz: Packningarna som sitter på kolven om man ska vara noggrann med språket. Med tanke på att han utryckte det: "En kolv läcker som ett svin" så tyder jag det som att det inte är packningarna på kolven som läcker utan packningen som sitter i cylinderns ände/ar men jag kan ha fel för jag har inte meckat så mycket med hydraulcylindrar utan mest med pneumatikcylindrar. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 4 minuter sedan, skrev UglyFarang: Med tanke på att han utryckte det: "En kolv läcker som ett svin" så tyder jag det som att det inte är packningarna på kolven som läcker utan packningen som sitter i cylinderns ände/ar men jag kan ha fel för jag har inte meckat så mycket med hydraulcylindrar utan mest med pneumatikcylindrar. Jag har bytt packningar på massvis med hydraulcylindrar och det har alltid varit packningen (o-ringen) som ska täta mellan kolv och cylindervägg som börjat tappa gummi vilket gör att cylindern ger efter. Själva kolven läcker aldrig. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 27, 2022 Dela Inlagd Augusti 27, 2022 6 minuter sedan, skrev UglyFarang: Med tanke på att han utryckte det: "En kolv läcker som ett svin" så tyder jag det som att det inte är packningarna på kolven som läcker utan packningen som sitter i cylinderns ände/ar men jag kan ha fel för jag har inte meckat så mycket med hydraulcylindrar utan mest med pneumatikcylindrar. Det sitter inga packningar på kolven och pboxen som sitter i änden klara inget tryck bara damm och sånt på kolven sitter det kolvringar som klarar tryck. Audurs kommer nog med ett svar var det läkte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu