ThailandNovise Inlagd Juli 14, 2022 Dela Inlagd Juli 14, 2022 12 minuter sedan, skrev Boa52: Menar du att om man gick där för att bli maskningengör skulle man bli bättre utbildad Har du gått där sä du vet eller Yrkeskunskap är bra i de flesta yrken. Om du är utbildad svetsare ska du inte bli statsminister. Sedan kanske det kan tyckas onödigt att utbilda sig för mycket för sitt nuvarande arbete, såvida du inte vill gå vidare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 14, 2022 Dela Inlagd Juli 14, 2022 6 timmar sedan, skrev Boa52: Ja det läste jag, men kabel till Husvagn har väl alldrig sett ut så där, min far hade en gammal husvagn där var kablarna inkapplasde inte som du visar Om man till exempel bor på en camping några dagar så kanske man behöver el till en del bekvämligheter och då kan man hyra ett uttag och koppla in sin kabel där. Som @Enis skrev i ett tidigare inlägg så är det ett bra knep att linda lite tejp på kabeln så minskar man risken att den ska bli stulen. Precis som min farsa gjorde för en massa år sedan. Eller så har han fulskarvat den. Jag kanske kollar någon dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd Juli 15, 2022 Dela Inlagd Juli 15, 2022 8 timmar sedan, skrev Boa52: Ok med det menar du Är du en sinnesslö 5.5 som har rymt från Vipeholm ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd Juli 15, 2022 Dela Inlagd Juli 15, 2022 15 timmar sedan, skrev Boa52: Hänger inte riktigt med du ha jobbat i nån firma som gjorde vad Mekaniskt underhåll i medeltung industri med inriktning instalation, renovering, media tribologi geometri vibrationsanalys och mycket därtill som tillhör... de blev 45 år innan pension.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 16, 2022 Dela Inlagd Juli 16, 2022 Monterat nya torkarblad. 1030,50 kr med 10% rabatt från Merkonomen. Som hittat. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 16, 2022 Dela Inlagd Juli 16, 2022 54 minuter sedan, skrev Mankan: Monterat nya torkarblad. 1030,50 kr med 10% rabatt från Merkonomen. Som hittat. Ser att chefen är väl förberedd om kriget kommer! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juli 16, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juli 16, 2022 Så chefen på varvet ringde mig tidigare i veckan och meddelade att han skulle behöva använda "torrdocka 1" och undrade om jag kunde sjösätta "Yachten"?..... Sagt och gjort, så vart man snart på väg ut ur torrdockan...... Sedan full fart mot "hamnterminal 1" i Gårvik som är den enda som är stor nog att härbärgera min "Yacht"....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 16, 2022 Dela Inlagd Juli 16, 2022 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Så chefen på varvet ringde mig tidigare i veckan och meddelade att han skulle behöva använda "torrdocka 1" och undrade om jag kunde sjösätta "Yachten"?..... Sagt och gjort, så vart man snart på väg ut ur torrdockan...... Sedan full fart mot "hamnterminal 1" i Gårvik som är den enda som är stor nog att härbärgera min "Yacht"....... Kusthemvärnet på väg ut. Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juli 16, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juli 16, 2022 45 minuter sedan, skrev audirs2: Kusthemvärnet på väg ut. Japp, har en "Amos" monterad på akterdäck...... https://sv.wikipedia.org/wiki/AMOS_(granatkastare) Liknar denna monteringen fast min "Yacht" är ju betydligt större..... Samt en tornmonterad Bofors 57 mm/70 SAK Mk 3 på fördäck liknande denna...... Finns inte en enda "Brat" på havet som jäklas med mig....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juli 18, 2022 Dela Inlagd Juli 18, 2022 I dag har jag kollat belysning på Pegotten och husvagn ska besikta på onsdag. En lampa trasig,park h bak på pegotten sen får man hoppas att allt går vägen, ingen brygga så man kan inte hitta alla fel Vi har haft skitväder i helgen och kallt så jag sa till frun jag tar ut 2 semsterdagar och lägger mej under flera täcken på altan och läser en bok. Nu inte så varmt men sjön är spegelblank och solen lyser Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 18, 2022 Dela Inlagd Juli 18, 2022 Tussen fixar middag. Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juli 20, 2022 Dela Inlagd Juli 20, 2022 On 2022-07-14 at 21:23, skrev rolba: Om man till exempel bor på en camping några dagar så kanske man behöver el till en del bekvämligheter och då kan man hyra ett uttag och koppla in sin kabel där. Som @Enis skrev i ett tidigare inlägg så är det ett bra knep att linda lite tejp på kabeln så minskar man risken att den ska bli stulen. Precis som min farsa gjorde för en massa år sedan. Eller så har han fulskarvat den. Jag kanske kollar någon dag. Om du har lindat lite eltejp på kabeln och nån har snott den tror du eltejpen sitter kvar han som snodde den fattar väl vad eltejpen var till för Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juli 20, 2022 Dela Inlagd Juli 20, 2022 Idag har jag besiktat Pegotten och husvagnen, båda gick igenom utan anmärkning Fan nu har man för lite göra trodde husvgnen skulle bli jobb. När jag kom hem kom en kompis med en gräsklippar som inte vill gå, så imorgon har jag nåt att göra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 20, 2022 Dela Inlagd Juli 20, 2022 46 minuter sedan, skrev Boa52: Om du har lindat lite eltejp på kabeln och nån har snott den tror du eltejpen sitter kvar han som snodde den fattar väl vad eltejpen var till för Nä du, man skall klippa av kabeln precis efter kontakten, då e det bra! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juli 20, 2022 Dela Inlagd Juli 20, 2022 4 minuter sedan, skrev audirs2: Nä du, man skall klippa av kabeln precis efter kontakten, då e det bra! Problemet då är väl att man inte har nån användning av kabeln, eller tjuvkopplat en annan kabel som😉 inte syns Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Juli 20, 2022 Dela Inlagd Juli 20, 2022 Beställt en körvmaskin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 21, 2022 Dela Inlagd Juli 21, 2022 (ändrad) Lämnat kantareller för export till Grisslehamn Fick lite nybakat tunnbröd i retur från Bullerbyn https://bullerbyns.se/ Ändrades Juli 21, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 21, 2022 Dela Inlagd Juli 21, 2022 Igår gick hällen sönder ( induktionshäll + thaifru = hårt liv för hällen) 24 timmar senare + 6000 kronor. Fabriksny häll på plats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Juli 22, 2022 Dela Inlagd Juli 22, 2022 Idag var det första gången som jag hade en kniv mot strupen. Det var en kvinnlig barberarstudent som fick äran. Jag var tydligen nr 2 för henne. Jag gjorde det lätt för henne genom att spänna ut överläppen lite grann. C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juli 22, 2022 Dela Inlagd Juli 22, 2022 18 timmar sedan, skrev Nicholas: Igår gick hällen sönder ( induktionshäll + thaifru = hårt liv för hällen) 24 timmar senare + 6000 kronor. Fabriksny häll på plats. Skulle få en 2 år gammal spis med induktionshäll min fru ville inte ha den, bättre med plattor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 22, 2022 Dela Inlagd Juli 22, 2022 17 minuter sedan, skrev Boa52: Skulle få en 2 år gammal spis med induktionshäll min fru ville inte ha den, bättre med plattor Ja vill man inte ta till sig av bra innovationer så får man väl leva kvar in det gamla. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 22, 2022 Dela Inlagd Juli 22, 2022 (ändrad) Bytt vänster strålkastare, en ny kostar runt 10000 men hittade en beg för 3500 inkl frakt. Ett riktigt avancerat jobb med tältpinnar och kontakter 😉, man fick ta fram kompjutern och nollställa efteråt också🙂 Ändrades Juli 22, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd Juli 22, 2022 Dela Inlagd Juli 22, 2022 20 timmar sedan, skrev Nicholas: Igår gick hällen sönder ( induktionshäll + thaifru = hårt liv för hällen) 24 timmar senare + 6000 kronor. Fabriksny häll på plats. Har både thaifru och häll inga problem 😉 //matz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Juli 22, 2022 Dela Inlagd Juli 22, 2022 Precis nyss, skrev matz: Har både thaifru och häll inga problem 😉 //matz Än så länge ja!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Juli 22, 2022 Dela Inlagd Juli 22, 2022 2 timmar sedan, skrev Mankan: Ja vill man inte ta till sig av bra innovationer så får man väl leva kvar in det gamla. Ved spis funkar gott i lappland. 😉 Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu