goli006 Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 2 minuter sedan, skrev Enis: enis Fel färg det ska vara blå/gult idag inte röd/vit 😠😆😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 1 timme sedan, skrev Enis: enis Fan, ligg inte där och lata dig. Du har ju en Seat att sköta om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 Den här lilla gynnaren stack upp skallen när jag röjde med trimmern bland bilarna. Godnatt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 Först var jag på gymmet, och sedan åkte jag hem och satte mig på verandan med en bok. Jag satt där och läste när jag åter igen fick syn på den gren som lite missprydande hängde halvt avbruten längs stammen på ett träd ute i min lilla skog. Den knäcktes i det sista snöfallet nu på senvintern. Jag har irriterat mig på den en längre tid och har varit där försökt rycka loss den, men den satt för hårt. Nu fick jag nog av att se den hänga där så jag lade ifrån mig boken och hämtade nycklarna till redskapsboden. Utrustad med grensåg och en sådan där stege som man fäller ut till ett uppochnervänt V så klättrade jag upp och började såga. Det var lite ostadigt då stegen stod på lingonris och mossa, men jag höll mig i grenen och sågade. Hum... Ja plötsligt sågade jag ju igenom det som höll fast grenen vid trädet och jag tappade allt mitt stöd och for i backen. Nu landade jag ju på ris och mossa så själva markkontakten var inte så farlig. Den var nog egentligen riktigt mjuk och fin, men man rycker ju till i hela kroppen, spänner sig och försöker parerar m.m. Nu sitter jag här med värk i ryggen, men grenen är borta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 16×15=240×65=??? 12×8 =966×50= ?? Frun 12×15=180×65=???? 10×8 = 80× 50= ???? 🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 Druckit vin, och det lär jag fortsätta med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 Igår så var jag ute med trampcykeln på ön och det blev väl en mil eller två och ett gäng bilder tog jag också. Fast de kan jag ju inte lägga ut för tråden heter ju "Vad har ni gjort idag?" Jag tyckte att det var lika bra att ta en ny tur med trampcykeln idag fast den här gången till en annan del av ön. Givetvis så blev det några bilder även idag och de får ett tema tycker jag. Sommaren är vacker i Sverige, håll med om det! Senare på dagen så ringde vår vän @audirs2 och frågade vad jag gjorde och jag svarade då helt sanningsenligt att jag precis hade ätit lunch och inte gjorde något speciellt. Han frågade om jag ville hänga med till Brostugan och ta en kopp kaffe och det lät ju trevligt så jag tackade ja till hans förfrågan. Jag gör ett till inlägg så att inte blir så många bilder i ett och samma inlägg. Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 Ett par kompisar kom på besök under eftermiddagen och damen har varit i Thailand några månader så nu surrar tanten om Thailand så fort munnen öppnas så det får nog planeras en sväng dit i vinter. Vilka vaccin godkänner Thailand? Jag gissar att det underlättar att vara vaccinerad om man ska dit. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 12 minuter sedan, skrev Luke the Drifter: Igår så var jag ute med trampcykeln på ön och det blev väl en mil eller två och ett gäng bilder tog jag också. Fast de kan jag ju inte lägga ut för tråden heter ju "Vad har ni gjort idag?" Jag tyckte att det var lika bra att ta en ny tur med trampcykeln idag fast den här gången till en annan del av ön. Givetvis så blev det några bilder även idag och de får ett tema tycker jag. Sommaren är vacker i Sverige, håll med om det! Senare på dagen så ringde vår vän @audirs2 och frågade vad jag gjorde och jag svarade då helt sanningsenligt att jag precis hade ätit lunch och inte gjorde något speciellt. Han frågade om jag ville hänga med till Brostugan och ta en kopp kaffe och det lät ju trevligt så jag tackade ja till hans förfrågan. Jag gör ett till inlägg så att inte blir så många bilder i ett och samma inlägg. Jäpp, här händer det saker! Mopar bilen hade jag fel årsmodell på men "Buicken" hade jag rätt på! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 (ändrad) Audi kom förbi och hämtade mig och sedan bar det iväg till Brostugan, ett trevligt café/restaurang som är populärt ställe att åka till för folk med motorintresse. På parkeringen så fick jag syn på den här fina rariteten Kan du se vad det är för bil? Jag och Audi gissade och den här gången var det han som gissade inte helt rätt men närmare än mig. Han sa till mig att nu fick jag lov att bjuda på en kaffe och det är klart att jag tyckte att det inte var mer än rätt. Vi tog kaffe med tillbehör som bestod av diverse bakelser och en smörgås för direktör'n. Vi satte oss givetvis ute och och där fick vi sällskap av Herr och Fru And När vi kände oss klara med Brostugan så åkte vi in till stan för att kolla läget. Vi åkte lite hit och lite dit och sedan ut på Strandvägen. Där fick jag syn på amfibiebussen och undrade om vi inte kunde följa efter och kolla vart den skulle gå ut för det visste jag inte. Självklart, tyckte Audi! Vi följde efter och strax innan Sjöhistoriska Museet så svängde den av och vi var hack ihäl. Här följde vi sjösättningen på nära håll Sedan tog vi en sväng ute på Djurgården och sedan via Kaknästornet till Frihamnen där Audi blev mycket nyfiken på flottans fartyg som låg där. Färden gick vidare tillbaka in mot stan där vi kryssade gata upp och gata ner och eftersom Audi var hungrig igen så undrade han om vi inte kunde åka till Hard Rock Café och äta middag. Givetvis, blev mitt svar och tillade att jag inte var hungrig men en öl slinker ju alltid ner! Sagt och gjort så blev det ett besök på Hard Rock Café. Nu är jag lite olydig och petar in bild som påminner mycket om en som redan har lagts in i en annan tråd Undertecknad och @audirs2 Efter besöket på Hard Rock så tog vi en promenad på Sveavägen och där dök det upp en ovanlig fågel. Vad är det där för kärra då? Det blev ett par varv till i stan där vi utbytte gamla minnen som vi hade upplevt långt innan vi lärde känna varandra. Mycket snack om gamla bilar blev det! Framåt kvällningen så åkte vi tillbaka ut mot skärgården igen och snart nog så var man hemma igen. Så firade jag Sveriges nationaldag och det var kanhända ett ganska otraditionellt nationaldagsfirande men jag tyckte i alla fall att jag hade haft en mycket trevlig dag. Luke the Drifter Ändrades Juni 6, 2022 av Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 6, 2022 Dela Inlagd Juni 6, 2022 Världens bästa Göran fixade till ytterligare en blomsterrabatt, nu räcker det om jag får bestämma.. men det får jag ju inte! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 10, 2022 Dela Inlagd Juni 10, 2022 Påbörjat en OA applikation på thaievisa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 10, 2022 Dela Inlagd Juni 10, 2022 Konstaterat att det är dags att klippa gräset Tur att frugan är ledig på söndag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juni 10, 2022 Dela Inlagd Juni 10, 2022 On 2022-06-06 at 04:54, skrev Koh Changer: Först en riktig tvätt i förrgår, sen målning igår. Huset är från 1996, taket har inte rörts innan. Så det var hög tid att göra detta. I vilken region håller du till? Går det att tvätta och måla ett eternittak? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 7 timmar sedan, skrev UglyFarang: I vilken region håller du till? Går det att tvätta och måla ett eternittak? Jag har mest jobb i Norge men gör tak i väst och mellanSverige ibland. Ja eternittak går att behandla. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 I går och i dag firar vi att min ynksta dotter , min fru och jag har fyllt jämnt i vår: tre thai damer är här och däras "snällhet" mot min dotter är helt suveränt, dom spela musik, dansa och hade kul tillsammans. Ena thai damen blev det lite för mycket glädje för så hon sov på altanen i natt. mycke täcken så hon säger hon har sovit jättebra. Blir mera idag så HUVA Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 3 minuter sedan, skrev Boa52: I går och i dag firar vi att min ynksta dotter , min fru och jag har fyllt jämnt i vår: tre thai damer är här och däras "snällhet" mot min dotter är helt suveränt, dom spela musik, dansa och hade kul tillsammans. Ena thai damen blev det lite för mycket glädje för så hon sov på altanen i natt. mycke täcken så hon säger hon har sovit jättebra. Blir mera idag så HUVA Du hade inte kunnat bjudit in henne till tv-soffan åtminstone? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 1 minut sedan, skrev Mankan: Du hade inte kunnat bjudit in henne till tv-soffan åtminstone? Hon var inte flyttbar och i Tvsoffan låg det redan en dam. Min dotter har fått ligga i gäststugan som har toa, dusch och Thaidamerna vågar inte ligga i stugan nere vid sjön rädd att dom ramlar i vattnet om dom måste ut på natten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 32 minuter sedan, skrev Boa52: I går och i dag firar vi att min ynksta dotter , min fru och jag har fyllt jämnt i vår: tre thai damer är här och däras "snällhet" mot min dotter är helt suveränt, dom spela musik, dansa och hade kul tillsammans. Ena thai damen blev det lite för mycket glädje för så hon sov på altanen i natt. mycke täcken så hon säger hon har sovit jättebra. Blir mera idag så HUVA Swedenf varför fick jag ett pannslag för det inlägget ???? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 8 timmar sedan, skrev UglyFarang: I vilken region håller du till? Går det att tvätta och måla ett eternittak? Apropå eternittak, så den ska du inte tvätta med roterande munstycke då den river så hårt på utan och då frigör du asbestfibrer som kommer ner med vattnet. I värsta fall har du hela trädgården full av det som sen dansar i luften när det torkat. Så tvätta varsamt med fast stråle och inte för nära. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 1 timme sedan, skrev Boa52: I går och i dag firar vi att min ynksta dotter , min fru och jag har fyllt jämnt i vår: tre thai damer är här och däras "snällhet" mot min dotter är helt suveränt, dom spela musik, dansa och hade kul tillsammans. Ena thai damen blev det lite för mycket glädje för så hon sov på altanen i natt. mycke täcken så hon säger hon har sovit jättebra. Blir mera idag så HUVA Lägg in lite bilder från festligheterna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 Hå hå ja ja då börjar det igen. Kört frun till Vaksalatorg “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 24 minuter sedan, skrev rolba: Lägg in lite bilder från festligheterna Finns på facebook men inte skoj när man får ett pannslag för ett sånt inlägg Altan damen återvände till sin sovplats så hon måste gilla den, hoppas hon inte drar iväg med altanen när hon kör hem imorgon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 Dom är ju roliga dom här thaidamerna helt plötsligt ha dom bjudit hit flera gäster tur min fru har laddat upp med mycke mat och sen vill dom bada bastu, inte starta den i år så nu är det bara och sätta igång. Elda i bastun, fixa varmvattenberedaren Man håller sej igång Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 Kollat på fiskar och gamla saker. Båten ägs av en spanjor och den kostade 200 miljoner euro att bygga 1990. Undrar vad den kostar att hålla igång? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu