Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev rolba:

Var in till stan för att fixa sprittillståndet.

Gick ju så där.

Flera missförstånd hit och dit.

Nästan värsta var att frugan inte vet skillnad på januari och februari så det finns ett tillstånd som är giltigt 2 veckor till.

20220203_120333.thumb.jpg.db7ba2711c51ca2ca60fc5ca2cad52ef.jpg

Har hört av en vän att det bästa sättet att få ihop en miljon i Thailand är att börja med två miljoner och köpa en bar 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Har hört av en vän att det bästa sättet att få ihop en miljon i Thailand är att börja med två miljoner och köpa en bar 😉

Ser inga problem med pengarna.

Hjärnblödning däremot och säkert nervöst sammanbrott samt magsår.

Men annars är det bra.

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev husse:

Varför kommer jag alltid i slang med spårvagnsförare? Inget fel på dom, men så jäkla enkelspåriga, verkar bara finnas en väg framåt, igår var det Boden gänget, spriten flödar och tugget blir grövre.

Nu får vi se vad den här dagen bjuder.

Själv bjuder jag på solnedgången vid wsb

IMG_20220202_181523_876.thumb.jpg.b1b1c2a84ebabae2974d75af4520eb9e.jpg

Boden, låt se...jag tippar på pubertalt snack om alkohoool, buuudar och skååååter. :559bdc5b97286_zZ:

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Batting:

Boden, låt se...jag tippar på pubertalt snack om alkohoool, buuudar och skååååter. :559bdc5b97286_zZ:

Näää inget om skååter

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev husse:

Näää inget om skååter

Så det var ännu mer enkelspårigt?
Jag ville ju ge dem ett erkännande för att kunna diskutera brett, och ha skiftande intresseområden. 

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Batting:

Så det var ännu mer enkelspårigt?
Jag ville ju ge dem ett erkännande för att kunna diskutera brett, och ha skiftande intresseområden. 

Skrev ju det, inte ens en spårväxel finns i deras vokabulär, innatt blev det shottarnas afton, inget annat, snäcka om enkelspåriga

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2022-01-29 at 12:28, skrev Kötthandlarn:

Varit på jobbintervju idag (ja, jag vet att det är lördag :giggle:).......

Fan, jag är helt mentalt slut nu......🤪

On 2022-01-29 at 14:55, skrev Kenneth4618:

Nappade du på biljettkontrollantjobbet?  😃

On 2022-01-29 at 18:42, skrev Kötthandlarn:

Funderar på det........

Hade varit jäkligt kul att agera misslyckad "poliswannabe" mot alla "bror, du jag har betalat, men min leverantår av luren (som jag stulit från honom) betalar inte"..........:rotfl:

On 2022-01-31 at 18:56, skrev Kötthandlarn:

Varit på ytterligare en jobbintervju.......🤪

On 2022-02-01 at 03:26, skrev husse:

Snart blir du spårvagnsförare 🤗

Nä för fan det hoppas jag inte.........:giggle:

Så här ligger landet nu för undertecknad........:heat:

Tills på måndag måste jag bestämma mig om jag skall stanna kvar där jag har världens tryggaste anställning eller välja att ta ett erbjudet jobb som fortfarande är på "golvet" men där jag kommer tillbaka till min rötter som Kötthandlare och där min branschvana uppskattas och jag kan känna lugn och ro?........

Samtidigt ser jag det som otroligt svårt att få ett nytt tjänstemannajobb med min låga utbildning (trots att jag, genom enträget slit har arbetat mig upp under många år till den positionen jag hade senast i företaget)......

Har sökt motsvarande tjänster men då duger inte min arbetslivserfarenhet om man inte har adekvat utbildning tyvärr......:ledsen:

Lönen på mitt eventuellt nya jobb blir blygsamt högre än den nuvarande men jag kommer bara pendla 3 mil om dagen jämfört med 16 mil idag......

"What to do"???

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Tills på måndag måste jag bestämma mig om jag skall stanna kvar där jag har världens tryggaste anställning eller välja att ta ett erbjudet jobb som fortfarande är på "golvet" men där jag kommer tillbaka till min rötter som Kötthandlare och där min branschvana uppskattas och jag kan känna lugn och ro?........

Samtidigt ser jag det som otroligt svårt att få ett nytt tjänstemannajobb med min låga utbildning (trots att jag, genom enträget slit har arbetat mig upp under många år till den positionen jag hade senast i företaget)......

Har sökt motsvarande tjänster men då duger inte min arbetslivserfarenhet om man inte har adekvat utbildning tyvärr......:ledsen:

Lönen på mitt eventuellt nya jobb blir blygsamt högre än den nuvarande men jag kommer bara pendla 3 mil om dagen jämfört med 16 mil idag......

"What to do"???

Välj det jobb som ger dig det liv du trivs bäst med att leva. Pengar kommer i andra hand. man måste trivas och ha roligt med det man jobbar med !

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

"What to do"???

Omöjligt för nån annan att välja åt dig. Men var är du i livet? Jagar du fortfarande karriär? Eller är du nöjd och fokar på livet utanför jobbet? Dvs vill du leva för att jobba, eller jobba för att leva?

Var ärlig mot dig själv så löser du det🤙

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

"What to do"???

Jag hade tagit det erbjudna jobbet, min vän.

Ett jobb där du är uppskattad för din kunnighet.

Skönt som attan att slippa pendla så väldigt långt.

Chansen kommer kanske aldrig mer

och

du lär ångra dig om du inte tar den nu.

Ändrades av Alarik

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev berlitz:

Trivsel väger tungt i längden.

För 15 år sen gjorde jag allt för att jobba i frontlinjen i min bransch. Ofta offrades trivsel och trygghet. Nu är jag på ett ställe som fokar på personalvård och hyffsat med i svängen. Så du har helt rätt, att vara trygg med arbetsgivaren är numera nr 1 för mig.

Dock ser jag mina tidiga arbetsår som en väg att ta mig hit. Hade jag gått den trygga/säkra vägen hade jag aldrig fått möjligheten att göra det jag gör idag. Så det är en balansgång.

Dela på andra sajter

Lätt för mig att säga.

Men du trivs inte nu vad jag har förstått. 
Att bli degraderad till något du hade jobbat upp dig till förut efter så många års slit.

Men nu ska jag vara lite hård, du liksom inte trivs att vara på en jättekoncern och de kommer tyvärr inte se dina kvalitéer som tidigare för de kör på och kommer aldrig eller kanske att några inte vågar ta dig dit där du egentligen hör hemma eftersom du skulle köra över dem!

Tänka lite så..

Så ta klivet och byt….

Det är din hälsa och välmående vi talar om här så gör det bara. 👍👍

Du behöver det…. 🙏🙏

Dela på andra sajter

För mig är närheten till jobbet prio A på äldre dagar, även om jag är ute och flänger mest hela tiden. Hade kontoret legat 1 timme bort hade jag noga övervägt det. Dom pengarna finns inte längre.

Jämför 3 mil med 16 mil i pengar och tid så vinner det första förutsatt att det är en bra arbetsgivare.

Grattis till erbjudandet och spela smart!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Risifrutti:

För mig är närheten till jobbet prio A på äldre dagar, även om jag är ute och flänger mest hela tiden. Hade kontoret legat 1 timme bort hade jag noga övervägt det. Dom pengarna finns inte längre.

Jämför 3 mil med 16 mil i pengar och tid så vinner det första förutsatt att det är en bra arbetsgivare.

Grattis till erbjudandet och spela smart!

Jag har gjort tvärtom. Efter att ha jobbat hemifrån i 2 år, och det funkat bra, har jag flyttat till gamla hemtrakter 15 mil från jobbet. Hoppas det ska funka framöver oxå😀

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag har gjort tvärtom. Efter att ha jobbat hemifrån i 2 år, och det funkat bra, har jag flyttat till gamla hemtrakter 15 mil från jobbet. Hoppas det ska funka framöver oxå😀

Pendlar du 15 mil varje dag? Tåg kan funka, men att sitta i bilköer i Sthlm varje morgon och eftermiddag pallar jag inte för att komma till kontoret. Skillnad om man ska ut till kund för då åker taxametern på och då känns det meningsfullt igen.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Pendlar du 15 mil varje dag? Tåg kan funka, men att sitta i bilköer i Sthlm varje morgon och eftermiddag pallar jag inte för att komma till kontoret. Skillnad om man ska ut till kund för då åker taxametern på och då känns det meningsfullt igen.

Nja, skrev nog att närvaro på kontoret varit minimal senaste 2 åren. Ser inte varför jag ska behöva börja dagspendla nu.

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev frogfish:

Nja, skrev nog att närvaro på kontoret varit minimal senaste 2 åren. Ser inte varför jag ska behöva börja dagspendla nu.

Då gjorde du rätt! Läste slarvigt.

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Tills på måndag måste jag bestämma mig om jag skall stanna kvar där jag har världens tryggaste anställning eller välja att ta ett erbjudet jobb som fortfarande är på "golvet" men där jag kommer tillbaka till min rötter som Kötthandlare och där min branschvana uppskattas och jag kan känna lugn och ro?

"What to do"???

Gör det som känns bäst för dig, min tanke med spårvagnsförare, var mest att då kunde du fått rejsa med din fru lite mer, men att ha kamperat en vecka med dylika tunnisar så vete tusan.

Som sagt du är duktigt händig på kött och ska inte behöva lida för att city gross har det sämsta köttett idag från en ökänd handlare med nonameIMG_20220202_181618_388.thumb.jpg.d53d0621525d851e1000f59f1f7b0c25.jpg

Dela på andra sajter

Jag har aldrig haft längre till jobbet än att jag kunnat cykla,så för mig känns det overkligt att pendla 15 mil om dagen. Jag har under min tid som anställd fått ut massor av övertid för tid som andra suttit i bilen, eller annan kommunikation.

Nackdelen är att jag nu sitter med ett hus i en liten ort. Om jag byggt huset 2 mil bort, så hade värdet i dag varit mer än 1 miljon högre.

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

"What to do"???

Välj det som gör att du mår bra och trivs 🖕

Själv har jag haft förmånen att vara på jobbet när jag satt mig i bilen på parkeringen 🙂

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...