Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev ellim63:

Idag blev det en liten MPR- träff hos oss! 

@audirs2, @Dallas52 @Naam kaeng och @Luke the Drifterkom på besök.. 

DSC_3916.thumb.JPG.4300f1066f0bb4d0d28e10e44c125074.JPG

Dom som inte körde bjöds på en stänkare till kaffet! 

DSC_3917.thumb.JPG.e370cce7af78c90c7fca361d045b739a.JPG

Fantastiskt trevligt! 💕 

Efter den stänkaren kan väl inget gått tillbaka till det normala???.....:rotfl:

Underbart att se M.G., Isbiten och svetsaren på samma bild........💙

"Dallas52" har jag aldrig träffat men om han är en lika skön kille som du och övriga deltagare på detta lilla kalas, så måste han vara en lika skön "lirare" som er andra........💙

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kötthandlarn:

Efter den stänkaren kan väl inget gått tillbaka till det normala???.....:rotfl:

Underbart att se M.G., Isbiten och svetsaren på samma bild........💙

"Dallas52" har jag aldrig träffat men om han är en lika skön kille som du och övriga deltagare på detta lilla kalas, så måste han vara en lika skön "lirare" som er andra........💙

Vi hade en mycket trevlig eftermiddag fast lite tjurig är jag allt, det blev ju ingen plommonchutney gjord idag i och med det oväntade besöket....:52:🤣

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ellim63:

Vi hade en mycket trevlig eftermiddag fast lite tjurig är jag allt, det blev ju ingen plommonchutney gjord idag i och med det oväntade besöket....:52:🤣

I-landsproblem min käre vän.......💙

Besök av kära vänner i gott sällskap, slår en matlagningsdag vilken dag som helst i veckan......:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ellim63:

Lite avundsjuk är jag allt! 

Ni är välkomna ner när vi väl installerat oss efter sommaren nästa år. Finns alltid bäddat i gästrummet

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

I-landsproblem min käre vän.......💙

Besök av kära vänner i gott sällskap, slår en matlagningsdag vilken dag som helst i veckan......:thumbsup:

Vi tackar så mycket för en trevlig fikastund, vi skulle fika 1n kvart, det blev nog tre timmar med roligt surr fån alla medlemmar, särskilt fru Ellim, hon e för go! Och en braklunch uppe i vattentornet för 130.-!! Före det var vi i Köping och kollade deras motormuseum, det var så häftigt med alla gamla bilar från 1910 och framåt! Fick då spontant iden att vi åker till Ööööööööööerbro och Major Morgonkrök ringde runt till alla medlemmar, bla Måne som inte hade tid att ses men Elim hade det, så vi drog dit och tog en kaffe med konjak, ja dom som inte körde då! Ja det var en kvalitets lördag helt enkelt! Vi håller på och planerar nästa utflykt redan men den är hemlig tills vidare! 

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Vi tackar så mycket för en trevlig fikastund, vi skulle fika 1n kvart, det blev nog tre timmar med roligt surr fån alla medlemmar, särskilt fru Ellim, hon e för go! Och en braklunch uppe i vattentornet för 130.-!! Före det var vi i Köping och kollade deras motormuseum, det var så häftigt med alla gamla bilar från 1910 och framåt! Fick då spontant iden att vi åker till Ööööööööööerbro och Major Morgonkrök ringde runt till alla medlemmar, bla Måne som inte hade tid att ses men Elim hade det, så vi drog dit och tog en kaffe med konjak, ja dom som inte körde då! Ja det var en kvalitets lördag helt enkelt! Vi håller på och planerar nästa utflykt redan men den är hemlig tills vidare! 

När man kommer till Örebro så kan man inte komma under stundande ishockeymatch,den är helig men om ni förvarnar nästa gång så ses vi.ni fick ju iaf.ett bra tips på lunchställe och en rejäl utsikt.Nu har ni blivit bortskämda hos mille och pin så då är vi out p.g.a klass

Måne

Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Inte idag men igår.

Vi är några MPR-gubbar som brukar åka iväg på lite olika slags utflykter och det är ganska ofta med fokus på motorfordon eller militaria och den här lördagen så var det Bil- och Teknikhistoriska samlingarna i Köping som var dagens mål.

https://www.biloteknik.se/

Vår vän @Naam kaeng har redan hunnit lägga in en hel drös med bilder så jag nöjer mig med en enda bild .

Eftersom museet hade en speciell Rolls Royce utställning så snokade jag runt lite där och knäppte en bild på Spirit of extasy.

355646439_IMG_20210911_125917623_HDR2.thumb.jpg.cb41a5e240b16fad98ec6ad960ec54a0.jpg

Efter ett mycket givande besök på museet så hade det blivit dags för lunch och jag googlade lite och hittade en asiatisk krog som verkade lovande men de andra i sällskapet var skeptiska och mitt förslag blev nedröstat.

Det var bara att vika ner sig ty sådan är demokrati.

Vi bestämde oss för att köra runt i en annan del av Köping för att se om om vi kunde hitta någon trevlig restaurang men det var ingen som passade oss riktigt.

Vår eminenta chaufför @audirs2 frågade mig då hur långt det är till Örebro och ur minnet så drog jag till med fem mil ungefär.

Då drar vi dit och käkar lunch utbrast herr DKW och innan vi visste ordet av så var vi ute på motorvägen och blåste på som om vi hade haft Hin Håle själv jagandes bakom oss.

Nu verkade det som om det föll på min lott att leta upp en bra restaurang i Örebro :waaaht:

Jag funderade en stund och kom på att jag hade en livlina och det var att ringa en vän!

Den vän som jag kom på var allas vår forumvän @måne och det var kul att pratas vid igen. Efter artighetsfraserna så framförde jag min fråga om ett bra ställe att äta på och efter en stunds funderande så föreslog Måne Restaurang Svampen som ligger högst upp i vattentornet i Örebro och det lät ju för jäkla bra.

Jag hade inte en aning om att det låg en restaurang där!

Jag avslutade samtalet och vände mig till mina vänner i bilen och sa att jag vet vart vi skall äta i Örebro.

Det är ett höjdarställe lade jag till och det var det ju bokstavligen.

IMG_20210911_141236030_HDR.thumb.jpg.d68877b490fa55dea437b13c86373e29.jpg

Personalen på restaurangen var supertrevliga (speciellt den rara blonda tjejen) och maten var mycket, mycket bra :great:

1303301144_IMG_20210911_151025852_HDR2.thumb.jpg.ae1a2b0aed215c7e51d053ca5ae2db40.jpg

IMG_20210911_152037248.thumb.jpg.50dddf8ba6f25d14dc3926128d8c8a3e.jpg

Fortsättning följer.... 

Ändrades av Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Efter att vi hade ätit så ringde jag vår forumvän @ellim63 och frågade om vi möjligen kunde komma förbi och säga hej eftersom vi ändå befann oss ett stenkast bort.

Vi var välkomna att hälsa på och det där besöket som var tänkt som en blixtvisit blev nog ett par timmar långt för vi hade så jäkla trevligt så tiden flög fram.

Det är lätt att trivas i genomtrevliga Ellims och hans alltid så sprudlande glada fru Pins sällskap :grin:

IMG_20210911_165028994.thumb.jpg.e6608dc82ab902f62329083376893037.jpg

Jag ber att få tacka Ellim med fru för ett mycket trevligt välkomnande!

Ett extra tack till Pin som frågade om det var någon av oss som ville ha pak chii (jag har tyvärr glömt det svenska namnet på grönsaken) och efter ett telefonsamtal med fru DKW så gick hon ut i regnet och plockade en hel påse som vi fick med oss.

Pin, tjejen med ett hjärta av guld!

Samtidigt passar jag på att tacka @måne för det utmärkta tipset om restaurangen uppe i vattentornet! :wai:

Luke the Drifter

Ändrades av Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Luke the Drifter:

Personalen på restaurangen var supertrevliga (speciellt den rara blonda tjejen) och maten var mycket, mycket bra :great:

In med en eller helst ett par bilder på tjejen annars !!! :6:

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Luke the Drifter:

Efter att vi hade ätit så ringde jag vår forumvän @ellim63 och frågade om vi möjligen kunde komma förbi och säga hej eftersom vi ändå befann oss ett stenkast bort.

Vi var välkomna att hälsa på och det där besöket som var tänkt som en blixtvisit blev nog ett par timmar långt för vi hade så jäkla trevligt så tiden flög fram.

Det är lätt att trivas i genomtrevliga Ellims och hans alltid så sprudlande glada fru Pins sällskap :grin:

IMG_20210911_165028994.thumb.jpg.e6608dc82ab902f62329083376893037.jpg

Jag ber att få tacka Ellim med fru för ett mycket trevligt välkomnande!

Ett extra tack till Pin som frågade om det var någon av oss som ville ha pak chii (jag har tyvärr glömt det svenska namnet på grönsaken) och efter ett telefonsamtal med fru DKW så gick hon ut i regnet och plockade en hel påse som vi fick med oss.

Pin, tjejen med ett hjärta av guld!

Samtidigt passar jag på att tacka @måne för det utmärkta tipset om restaurangen uppe i vattentornet! :wai:

Luke the Drifter

Och vi tackar för ett mycket trevligt besök! 💕 

(Pak chii heter koriander på svenska.) 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

In med en eller helst ett par bilder på tjejen annars !!! :6:

Instämmer.

Kunde inte sagt det bättre själv. :rotfl:

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

69CC6F5D-8B2F-44DA-99A9-33EE28CFC484.thumb.jpeg.479308843c5b403f9a0c0809da2f3c72.jpeg

enis

Du är minsann ute i god tid att samla vitmossa till adventljusstaken...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Fajtats med myggen?

älglusen var värst idag

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Efter en inventering i källaren kom vi fram till att det ska bli marmelad och inte chutney av plommonen. 

Lite pyssel är det ju att kärna ur plommon men jag och frugan hjälptes åt..

DSC_3925.thumb.JPG.9ccdccf882fb0ec2a0b6e94266db267b.JPG

DSC_3926.thumb.JPG.8912af5cb699420214711cf38f3d4202.JPG

Sisådär, plommon, socker och kanelstång i grytan åsså koka ihop och skumma av..

DSC_3927.thumb.JPG.60a04a84aaa2b66fc37836fe1f3cf48a.JPG

Å sen fylla på i ordentligt rengjorda burkar..

Två fullkornsbröd med filmjölk mekades också till.. blir nog fantastiskt gott till frukost i morgon! 💕

DSC_3928.thumb.JPG.88acba5083196f44fe479d8fbf4def76.JPG

Dela på andra sajter

Hittade en dammig gammal låda i förrådet som inte öppnats på ca 40 år

Hade ingen aning om att den fanns och vad den innehöll. Har inte ens en spelare för kassetter så jag får väl göra mig av med dom på något sätt

Miljöfarligt avfall ?

20210914_090548974_iOS.jpg

20210914_090639457_iOS.jpg

20210914_090701737_iOS.jpg

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev apknug:

Oj oj, både lektyr och fib aktuellt kassetter! De var jätte spännande när man var liten och hittade dem, tills man kom på att de hade inget med innehållet i tidningarna att göra....

Har för mig dom ingick med tidningen i ett platshölje

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Tallviking:

Hade ingen aning om att den fanns och vad den innehöll. Har inte ens en spelare för kassetter så jag får väl göra mig av med dom på något sätt

Miljöfarligt avfall ?

Börjar bli populärt igen

precis som vinylskivor.

Lägg ut dem på Tradera.

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Tallviking:

Miljöfarligt avfall ?

Kassetter börjar bli inne igen precis som vinyl.... så lägg ut dem på tradera eller skänk dem till någon skivbörs

Enis

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Tallviking:

Har för mig dom ingick med tidningen i ett platshölje

Såg bara ett bottennapp av alla kassetter där

Wizex.... men köparen trodde väl det var något liknande som fibaktuellt och lektyr 🤪

/Enis

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...