Jump to content
Kötthandlarn

Vad har ni gjort idag?

Recommended Posts

husse
9 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag vet inte om det är fler människor än jag som fått den där upplevelsen om att när man vaknar upp på torsdag morgon och tror att det är fredag, bara för att bli jäkligt besviken när man kommer till sans och inser att det är en dag kvar att arbeta innan helgen, vilket är fruktansvärt irriterande?.........

Well, idag när jag kom hem från jobbet tog jag mig en liten tupplur i soffan och när jag vaknade var jag helt övertygad om att det var fredag........

Nu kan vi snacka om irriterande när man är en hel arbetsvecka fel.........🤬

Ja du kottis. Du skulle vart med härnere nu,  det är fredag hela veckan 

• Haha 3

clion

Vi tar bilen ner börjar med Bangsale sen Naklua  sen jomtien har inte bokat  det ännu men fint också

Det här börjar vi med har ju set när de bygde det under mina morgon promenaderna  på beachen bara Kambodjaner som byggde det tjejer och killar tog väll 1 år 

https://abnb.me/iooxtFKVY3

De två sista veckorna blir det åter Phosai men vi väntar på intervju tid från de jäkla migr sände in webbansöka 27 oktober 2019 och vi har ju inte fått intervu än tid än kan ju inte boka turistvisum för henne förän det är klart

Edited by clion
  • Ge karma 3

samet
2 timmar sedan, skrev clion:

Vi tar bilen ner börjar med Bangsale sen Naklua  sen jomtien har inte bokat  det ännu men fint också

Det här börjar vi med har ju set när de bygde det under mina morgon promenaderna  på beachen bara Kambodjaner som byggde det tjejer och killar tog väll 1 år 

https://abnb.me/iooxtFKVY3

De två sista veckorna blir det åter Phosai men vi väntar på intervju tid från de jäkla migr sände in webbansöka 27 oktober 2019 och vi har ju inte fått intervu än tid än kan ju inte boka turistvisum för henne förän det är klart

Då får du vänta ett bra tag till. Migra sänder ingen intervjutid, de sänder ett mail att ni skall boka intervju med ambassaden. I Bangkok är det normalt 3-4 månaders väntetid på intervju. 

• Ge karma 1

Soengsang
19 timmar sedan, skrev samet:

Jag bokade av misstag en ekonomibiljett till Bangkok för inte alls längesedan. 

Haha vilken mardröm 😎😎😎

• Ge karma 1
  • Fint 1
  • Haha 3

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

wavis
4 timmar sedan, skrev samet:

Då får du vänta ett bra tag till. Migra sänder ingen intervjutid, de sänder ett mail att ni skall boka intervju med ambassaden. I Bangkok är det normalt 3-4 månaders väntetid på intervju. 

Lämnade in i Okt och fick svar på ca 21 veckor....

• Ge karma 1

wavis

Lämnat bylivet , Flugit ner till Samui...O nu ska det bli en riktig stek i kväll......

• Ge karma 6

Soengsang
1 timme sedan, skrev wavis:

Lämnat bylivet , Flugit ner till Samui...O nu ska det bli en riktig stek i kväll......

Eldorado ?

wavis
5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Eldorado ?

Blir det på Lörda då de har fläskestek...

• Ge karma 2

husse
7 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Förhandlingar idag igen........

Kötthandlaren kanske inte är kötthandlare så länge till även om jag alltid kommer vara det i hjärtat........

Är så trött på all skit nu, så jag vet inte hur jag skall orka längre......

Jobb, hälsa, allt sviker mig......

Det är för mycket nu......

All tid och engagemang man lagt ner under alla år med ett prickfritt arbete samt snart 30 års erfarenhet betyder tydligen inte ett skit när det skall centraliseras och man söker s.k. "synergieffekter".........

Styrkekramar kottis,  du får bli kock på Orust eller nåt, såå jävla duktig 

• Ge karma 3

Boa52

25 kl 06,00 .36 i skuggan nu var emot 38 grader för 2 tim sen man är inte så arbetssugen. Bytt lite lampor på

mopparna och traktor. Ska montera extra ljus på Tuktuken och traktorn tror det räcker för i dag. Svetsa på 

dörren får kliva upp 04,00 i morgon och göra den klar. Sen har jag bara att starta tukisen, är ju en typ membran

förgasare på den säkert nån som torka sönder. Finns grejor i Bangkok som tur är. Oj glömmde vi ska på fest kl 07,00 i morgonbitti så blir nog inge svetsning, Otur för mej😌

Edited by Boa52
  • Ge karma 6
  • Haha 1

Boa52

I dag har jag inte gjort, men dom här små traktorerna har ju bara en " keps " som störtbåge nu lät jag en svetsgubbe

sätta stötter fram också, även fästen för extra ljus, blev bra. Blir lite eljobb i morgon för extraljusen, bäde fram och bak

Är säker på att nästa år jag kommer hit har 90 % likadant och det är bra, kepsen blir som en råttfälla om man tippar

• Ge karma 2
  • Fint 1