goli006 Inlagd April 11, 2021 Dela Inlagd April 11, 2021 54 minuter sedan, skrev Enis: monterat ett skåp enis Hoppas det går att öppna 😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 12, 2021 Dela Inlagd April 12, 2021 Banankaka..En till frugans jobb och en till mig😄, Ser bra ut! 😋 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd April 13, 2021 Dela Inlagd April 13, 2021 Slarvar med frukosten. Fast gott är det 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 13, 2021 Dela Inlagd April 13, 2021 (ändrad) Ringer Telenor! "logga in med ditt bankid och personnummer" säger en röst i luren! Sedan säger rösten"om du inte vill logga in med ditt bankid så tryck 2"! Jag knappar in mitt personnummer får sedan "800" olika val att välja på, (här börjar det redan sakta koka i skallen) Kommer fram till en silicon brud som undrar varför jag inte loggar in med bankid? "Är detta en myndighet", frågar jag? "Nej du m å s t e logga in med bankid så vi vet vem du är" säger silicon bruden!!! GRRRRRRRRRRRRRRRR! Jag" är detta Sovjet eller"? "Du måste" säger hon igen! Jag lägger på luren! Vad gällde frågan? Jo fått en påminnelse på en obetald faktura på 365.-! Är betald och så klart men man vill höra vad som hänt! BANKID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!😄 Ändrades April 13, 2021 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd April 16, 2021 Dela Inlagd April 16, 2021 Hämtat paket vad kan det vara nu då ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd April 16, 2021 Dela Inlagd April 16, 2021 Blev svarta lådan kan ni gissa vad det är ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 16, 2021 Dela Inlagd April 16, 2021 27 minuter sedan, skrev goli006: Blev svarta lådan kan ni gissa vad det är ? Vita lådan inuti? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 16, 2021 Dela Inlagd April 16, 2021 Kroppsvård hela dan idag. Först ultraljudskoll av kroppspulsådern. Såg ut som en trädgårdsslang sa sköterskan. Tydligen bra. Sen blev det vaccinering med Pfizer. Slutligen ett besök på apoteket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 16, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 16, 2021 Så, jag tog en semesterdag idag för att försöka få ihop "livspusslet"........ Inte lätt att få ihop det när man bor i Blöteborg och jobbar utanför en stad som kanske är ännu mer blötare (Borås).......😉 Bilen behövde servas och det skulle bytas till sommardäck också....... Min läkare hade kallat in mig för diverse provtagning för en uppföljande kontroll av mitt hälsostatus (som inte har varit så bra, vilket jag skrivit om tidigare)....... Hade en bra plan tänkte jag, då kan jag ta ledigt och göra allt i en smäll och samtidigt vara nära till fredagsgroggen när den väl kommer...... Bilen lämnades in kl. 07:00 och gratis lånebil kvitterades ut....... Gött tänkte jag, då kan jag åka hem och softa på soffan fram till eftermiddagen då bilen skulle bli klar..... Tänkte jag skulle besöka vårdcentralen för provtagning på vägen tillbaka till verkstaden framåt eftermiddagen..... Så trodde jag...... Av ngn anledning, så kollade jag på vårdcentralens hemsida över öppettider..... Jag var mest intresserad om de hade lunchstängt....... Men nä, provtagningen stängde 12:00 idag och nu var klockan 11:45....... PANIK........ Nu ligger visserligen vårdcentralen hyfsat nära men det blev stress utan dess like...... Rallyfart med lånebilen och stormade in på vårdcentralen..... Vanligtvis i dessa Coronatider, så brukar dörren vara låst in till väntrummet, så att de kan fråga om man har symtom innan man får komma in. Tror det var ngt tekniskt fel på den automatiska dörröppnare för det var helt vidöppet att komma in...... Jag rusade ner för korridoren till provtagningen och hann bara att sätta mig ner i stolen kl. 11:55, när en sjuksköterska kom springandes efter mig..... -"Hur kom du in?" -"Dörren stod öppen, så det var inte svårt." -"Aha, vi har haft problem med den men här har du ett munskydd iaf." Mmmm, det där med provtagningen gick väl sådär...... Tappades på en mängd blod men när de skulle ta blodtrycket, så vart det lite kommentarer...... -"Du, ditt blodtryck är lite högt." You think??!!! Berättade min historia om vad som hände innan besöket....... -"OK, vi skall nog ta blodtrycket en annan dag då?"...... Sagt och gjort, så fick jag softat till i soffan lite efter detta tills verkstaden ringde...... Hade redan från början en av de där dyra servicarna som kommer då och då.........🤬 Hade meddelat att bilen börjat läcka kylarvätska och att det måste felsökas........ Inte rolig, det var vattenpumpen som måste bytas........ Fan va dyrt det var, så jag skall nog kolla efter annan verkstad för det jobbet...... MEN, man får väl ta smällen lite på det humoristiska sättet......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 18, 2021 Dela Inlagd April 18, 2021 Tillverkat dansbana! ...."leende guldbruna ögon".... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 18, 2021 Dela Inlagd April 18, 2021 On 2021-04-16 at 19:26, skrev Kötthandlarn: Så, jag tog en semesterdag idag för att försöka få ihop "livspusslet"........ Inte lätt att få ihop det när man bor i Blöteborg och jobbar utanför en stad som kanske är ännu mer blötare (Borås).......😉 Bilen behövde servas och det skulle bytas till sommardäck också....... Min läkare hade kallat in mig för diverse provtagning för en uppföljande kontroll av mitt hälsostatus (som inte har varit så bra, vilket jag skrivit om tidigare)....... Hade en bra plan tänkte jag, då kan jag ta ledigt och göra allt i en smäll och samtidigt vara nära till fredagsgroggen när den väl kommer...... Bilen lämnades in kl. 07:00 och gratis lånebil kvitterades ut....... Gött tänkte jag, då kan jag åka hem och softa på soffan fram till eftermiddagen då bilen skulle bli klar..... Tänkte jag skulle besöka vårdcentralen för provtagning på vägen tillbaka till verkstaden framåt eftermiddagen..... Så trodde jag...... Av ngn anledning, så kollade jag på vårdcentralens hemsida över öppettider..... Jag var mest intresserad om de hade lunchstängt....... Men nä, provtagningen stängde 12:00 idag och nu var klockan 11:45....... PANIK........ Nu ligger visserligen vårdcentralen hyfsat nära men det blev stress utan dess like...... Rallyfart med lånebilen och stormade in på vårdcentralen..... Vanligtvis i dessa Coronatider, så brukar dörren vara låst in till väntrummet, så att de kan fråga om man har symtom innan man får komma in. Tror det var ngt tekniskt fel på den automatiska dörröppnare för det var helt vidöppet att komma in...... Jag rusade ner för korridoren till provtagningen och hann bara att sätta mig ner i stolen kl. 11:55, när en sjuksköterska kom springandes efter mig..... -"Hur kom du in?" -"Dörren stod öppen, så det var inte svårt." -"Aha, vi har haft problem med den men här har du ett munskydd iaf." Mmmm, det där med provtagningen gick väl sådär...... Tappades på en mängd blod men när de skulle ta blodtrycket, så vart det lite kommentarer...... -"Du, ditt blodtryck är lite högt." You think??!!! Berättade min historia om vad som hände innan besöket....... -"OK, vi skall nog ta blodtrycket en annan dag då?"...... Sagt och gjort, så fick jag softat till i soffan lite efter detta tills verkstaden ringde...... Hade redan från början en av de där dyra servicarna som kommer då och då.........🤬 Hade meddelat att bilen börjat läcka kylarvätska och att det måste felsökas........ Inte rolig, det var vattenpumpen som måste bytas........ Fan va dyrt det var, så jag skall nog kolla efter annan verkstad för det jobbet...... MEN, man får väl ta smällen lite på det humoristiska sättet......... Tyska bilar!! GRRRRRR! Hade ju en Audi S2 -91a förut, den gick bra ett tag men sen så,,,,,,,hade en Pissat -06 gick bra 4 - 5 år sedan så,,,,,,,! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 18, 2021 Dela Inlagd April 18, 2021 1 timme sedan, skrev Naam kaeng: Tillverkat dansbana! ...."leende guldbruna ögon".... Vi kommer med våra guror Svenne, Lucky och jag så lirarrrrrrrrrrrr vi lite! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 18, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 18, 2021 31 minuter sedan, skrev audirs2: Tyska bilar!! GRRRRRR! Hade ju en Audi S2 -91a förut, den gick bra ett tag men sen så,,,,,,,hade en Pissat -06 gick bra 4 - 5 år sedan så,,,,,,,! Bilen är jag jäkligt nöjd med hittills men tycker det är kasst att man skall behöva byta vattenpump efter 12000 mil....... Har aldrig hänt på några av mina tidigare bilar...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd April 18, 2021 Dela Inlagd April 18, 2021 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Bilen är jag jäkligt nöjd med hittills men tycker det är kasst att man skall behöva byta vattenpump efter 12000 mil....... Har aldrig hänt på några av mina tidigare bilar...... Då har du köpt en s..t bil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd April 18, 2021 Dela Inlagd April 18, 2021 Precis nyss, skrev Issanbonde: Då har du köpt en s..t bil. Är 60+ och har aldrig bytt vattenpump på dessa år! Har nog brukat ett 10 tal olika bilmärken men aldrig bytt vattenpump!@@ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 18, 2021 Dela Inlagd April 18, 2021 Frugan har rensat ogräs i ros och pionrabatten.. Och även bland persilja, gräslök och kinesisk gräslök + hela landet! ❤ Och jag har storhandlat till morsan, klippt ner några buskar och fyllt på mat till småfåglarna! 💕 Det är lite lustigt, haren äter upp dessa krokusar varje år men det kommer nya blommor och dom får vara ifred! 🤔 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 18, 2021 Dela Inlagd April 18, 2021 2 timmar sedan, skrev Issanbonde: Är 60+ och har aldrig bytt vattenpump på dessa år! Har nog brukat ett 10 tal olika bilmärken men aldrig bytt vattenpump!@@ Inte jag heller. Men bensinpumpar har jag bytt en gång. Dock ej på en tysk bil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 18, 2021 Dela Inlagd April 18, 2021 1 timme sedan, skrev ellim63: Det är lite lustigt, haren äter upp dessa krokusar varje år men det kommer nya blommor och dom får vara ifred! 🤔 De tycker bäst om primörerna, vet du 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd April 18, 2021 Dela Inlagd April 18, 2021 2 timmar sedan, skrev Issanbonde: Är 60+ och har aldrig bytt vattenpump på dessa år! Har nog brukat ett 10 tal olika bilmärken men aldrig bytt vattenpump!@@ Vattenpump på en 61,a Amazon å en bränslepump på en 85,a chevavan sen är det stopp på pumprepen för mig iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd April 18, 2021 Dela Inlagd April 18, 2021 Det blev en dag i båten igen. Bytt pumpen på toalettstolen. Tryckt i minst en 400gr fettpatron i propelleraxelhylsan. Monterat lite träbitar. Ljungman har haft rengöring i maskinrummet. Mitt i allt å åkte vi iväg och vräkte i oss kebabtallrik och pizza. Avslutade med fika i salongen.. För kallt på akterdäck. Nu har det varit koma i soffan en stund. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd April 18, 2021 Dela Inlagd April 18, 2021 Kört 5 kilo prinskorv , Rökning o kokning precis avklarat ,Tar en eftermiddag o kvällen men det e det värt 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 20, 2021 Dela Inlagd April 20, 2021 Planerar matintaget. Fågel Fisk Eller vegetariskt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 20, 2021 Dela Inlagd April 20, 2021 On 2021-04-19 at 00:06, skrev wavis: Kört 5 kilo prinskorv , Rökning o kokning precis avklarat ,Tar en eftermiddag o kvällen men det e det värt 😉 Även krökningen ser ut att vara avklarad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd April 20, 2021 Dela Inlagd April 20, 2021 2 timmar sedan, skrev Alarik: Även krökningen ser ut att vara avklarad. Yepp , även en prinskorv har en given kurva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd April 20, 2021 Dela Inlagd April 20, 2021 Ingen bild , Men turade till Helsingör fram o tillbaka med bilen i ikväll,, 25 backar öl till sommaren, Tja blir väl några som sönerna lägger beslag på ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu